Maalisvauvat 2011

ALKUPERÄINEN: hietaka

Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka----36------2.3.----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?


Minäkin olin näköjään pudonnut pois, nyt on lisätty.
 
Hei ! Josko minäkin tänne uskaltaisin ilmoittautua. Vau:n laskurin mukaan La 26.3.2010. Minulla kaksi tyttöä, eli kolmosta odotellaan. Raskausoireita ei hirveästi ole, välillä huimaa jos nopeasti nousee ylös, ja tuntuu et kaikki pienetkin hajut huomaa, etovaa oloa välil ollu, mut ei voimakasta pahoinvointia. Neuvola pitäs täs maanantaina soittaa [:)] Mitäs muille maaliskuisille ?
 
hei jälleen! [:)]

abril : joo, neuvolassahan se ultra selviää, mulle sano vaan että aika tulee sit postissa, ja muutaman päivän päästähän se sitten jo tulikin. [:)] Se on jännää tuo neuvolan odottelu. [:)] varsinkin kun ei oo ennen käyny [:D] mullekkin tää koko raskaus oikeestaan valkeni siellä neuvolassa ollessa. Mutta koita jaksaa sinne neuvolaan!!!! [:D] pian se tulee...
HEH, tuo sinun vessakertomukseksi todellakin kuvaa aika hyvin raskaana olevan arkea. [:)] Itsestä tuntuu kans että välillä sinne vessaan on vaan päästävä HETI. [:D] ja sekin hetki on yleensä se huonoin mahdollinen. [:)]

lilleroinen : ONNEA nyt siitä vahvistuneesta plussasta, ja jännittävää neuvola odotusta! [:)] Mulla ei terkkarin laskut antanu ku yhen päivän lisää mun omiin laskuihin, joten ei hirveemmin merkitystä. [:)]

Picsu : Toivottavasti synnytyksesi menee hyvin, eikä hätäsektiota tarvita. [:)] ymmärrän kyllä että murehdit, kuuluu asiaan. [:)] itsestäni ainakin tuntuu että kokoajan murehdin jotain. Vaikka olis varmaan helpompaa jos ottas vaan ihan rennosti. [:)] Tsemppiä sulle kovasti, ja IHANAA ODOTUSTA yökötyksestä huolimatta!! [;)]

gepa : tuosta miesten möläyttelystä. [:D] Meillä on ihan sama tilanne, heti kun raskaus varmistui, mies "möläytteli" parille kaverille ja omalle isälleen asiasta. [:)] ei se tietysti hirveesti haitannut, olisi vaan ollut kiva odottaa edes vähän. [:)] Mieheni sanoikin, että meni onnesta niin sekaisin, että halusi vain kertoa asiasta jollekkin. [:D] melko sööttiä... [;)]

RouvaS : TODELLA PALJON ONNEA PLUSSASTA!! [:)] on varmasti aivan mahtava tunne saada se plussa viimein, kun jo noin pitkään kerkesitte yrittääkkin!!! Hienoa että se odotus lopulta palkittiin! [:D]

vemmu : KIITOS kysymästä, tänne kuuluu ihan hyvää, pahoinvointia vaan kokoajan.. mutta iloisin mielin eteenpäin. [:)] Ja ONNEA ja TERVETULOA !!! [:)] hienoa että liityit seuraamme tänne maalismasuilemaan. [:D]

OMAA:
Olen miettinyt nyt paljon tuota synnytys asiaa. Olen nähnyt kamalia painajaisia asiasta. Olen AINA, jopa ennen kun edes suunnittelin lasta, pelännyt ja kammoksunut synnytystä aivan mielettömän paljon. [&:] Minulla on omaksi onnekseni suurikin mahdollisuus saada lapsi keisarinleikkauksella, tämän minun sydän vikani takia.
Onko kellään muulla synnytyspelkoa? Ja niillä, jotka on jo kertaalleen tai useammin synnyttäneet, kysysin, onko siinä todella jotain pelättävää? [&:]
Itse olen erittäin herkkä kivulle. Itken jo pienestä haavasta, enkä siedä nähdä paljon verta kerralla. Itse synnytyksessäkin pelkään vain sitä kipua..
Toivottavasti ette pidä minua pinnallisena. Tiedän kyllä, että lapsen terveys on tärkein, mutta en haluaisi synnyttää kamalan paniikin vallassa, jos nyt siis normaali alatiesynnytys edes on mahdollista kohdallani.
Olen kuullut ja lukenut, ettän synnytyspelko on melko yleistä, mutta itse tunnen olevani kauhuissani. Eivätkä jokaöiset painajaiset auta asiaa. Jos tiedätte jotain keinoa, jolla tätä voisi edes hieman lieventää.. niin kertokaa minulle? [&:] En ole koskaan halunnut tämän pelkoni olevan esteenä lapsien saannille. Joten toivottavasti jotenkin ymmärrätte minua...

Hieman muuta asiaa vielä. [:)]
Alamahassa ja aivan alhaalla kyljissä tuntuu pistelyjä.. mietin, voisivatko ne olla jo alkavia "kasvu" tai venymiskipuja.. mutta en uskoisi niiden alkavan näin varhaisessa vaiheessa. Onko kellään kokemusta, että missä vaiheessa kohtua jo pikkuhiljaa kasvaa?[:)] Olen ihan normaalipainoinen, ehkä hieman hoikempikin, mutta eihän sen pitäisi asiaan vaikuttaa... [:)]

ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE!!! [:)]
 
ALKUPERÄINEN: kiraffe

hei jälleen! [:)]

abril : joo, neuvolassahan se ultra selviää, mulle sano vaan että aika tulee sit postissa, ja muutaman päivän päästähän se sitten jo tulikin. [:)] Se on jännää tuo neuvolan odottelu. [:)] varsinkin kun ei oo ennen käyny [:D] mullekkin tää koko raskaus oikeestaan valkeni siellä neuvolassa ollessa. Mutta koita jaksaa sinne neuvolaan!!!! [:D] pian se tulee...
HEH, tuo sinun vessakertomukseksi todellakin kuvaa aika hyvin raskaana olevan arkea. [:)] Itsestä tuntuu kans että välillä sinne vessaan on vaan päästävä HETI. [:D] ja sekin hetki on yleensä se huonoin mahdollinen. [:)]

lilleroinen : ONNEA nyt siitä vahvistuneesta plussasta, ja jännittävää neuvola odotusta! [:)] Mulla ei terkkarin laskut antanu ku yhen päivän lisää mun omiin laskuihin, joten ei hirveemmin merkitystä. [:)]

Picsu : Toivottavasti synnytyksesi menee hyvin, eikä hätäsektiota tarvita. [:)] ymmärrän kyllä että murehdit, kuuluu asiaan. [:)] itsestäni ainakin tuntuu että kokoajan murehdin jotain. Vaikka olis varmaan helpompaa jos ottas vaan ihan rennosti. [:)] Tsemppiä sulle kovasti, ja IHANAA ODOTUSTA yökötyksestä huolimatta!! [;)]

gepa : tuosta miesten möläyttelystä. [:D] Meillä on ihan sama tilanne, heti kun raskaus varmistui, mies "möläytteli" parille kaverille ja omalle isälleen asiasta. [:)] ei se tietysti hirveesti haitannut, olisi vaan ollut kiva odottaa edes vähän. [:)] Mieheni sanoikin, että meni onnesta niin sekaisin, että halusi vain kertoa asiasta jollekkin. [:D] melko sööttiä... [;)]

RouvaS : TODELLA PALJON ONNEA PLUSSASTA!! [:)] on varmasti aivan mahtava tunne saada se plussa viimein, kun jo noin pitkään kerkesitte yrittääkkin!!! Hienoa että se odotus lopulta palkittiin! [:D]

vemmu : KIITOS kysymästä, tänne kuuluu ihan hyvää, pahoinvointia vaan kokoajan.. mutta iloisin mielin eteenpäin. [:)] Ja ONNEA ja TERVETULOA !!! [:)] hienoa että liityit seuraamme tänne maalismasuilemaan. [:D]

OMAA:
Olen miettinyt nyt paljon tuota synnytys asiaa. Olen nähnyt kamalia painajaisia asiasta. Olen AINA, jopa ennen kun edes suunnittelin lasta, pelännyt ja kammoksunut synnytystä aivan mielettömän paljon. [&:] Minulla on omaksi onnekseni suurikin mahdollisuus saada lapsi keisarinleikkauksella, tämän minun sydän vikani takia.
Onko kellään muulla synnytyspelkoa? Ja niillä, jotka on jo kertaalleen tai useammin synnyttäneet, kysysin, onko siinä todella jotain pelättävää? [&:]
Itse olen erittäin herkkä kivulle. Itken jo pienestä haavasta, enkä siedä nähdä paljon verta kerralla. Itse synnytyksessäkin pelkään vain sitä kipua..
Toivottavasti ette pidä minua pinnallisena. Tiedän kyllä, että lapsen terveys on tärkein, mutta en haluaisi synnyttää kamalan paniikin vallassa, jos nyt siis normaali alatiesynnytys edes on mahdollista kohdallani.
Olen kuullut ja lukenut, ettän synnytyspelko on melko yleistä, mutta itse tunnen olevani kauhuissani. Eivätkä jokaöiset painajaiset auta asiaa. Jos tiedätte jotain keinoa, jolla tätä voisi edes hieman lieventää.. niin kertokaa minulle? [&:] En ole koskaan halunnut tämän pelkoni olevan esteenä lapsien saannille. Joten toivottavasti jotenkin ymmärrätte minua...

Hieman muuta asiaa vielä. [:)]
Alamahassa ja aivan alhaalla kyljissä tuntuu pistelyjä.. mietin, voisivatko ne olla jo alkavia "kasvu" tai venymiskipuja.. mutta en uskoisi niiden alkavan näin varhaisessa vaiheessa. Onko kellään kokemusta, että missä vaiheessa kohtua jo pikkuhiljaa kasvaa?[:)] Olen ihan normaalipainoinen, ehkä hieman hoikempikin, mutta eihän sen pitäisi asiaan vaikuttaa... [:)]

ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE!!! [:)]

 
 
 
Itse varmaankin ottaisin neuvollassa puheeksi tuon synnytys pelon, varsinkin jos se mietityttäisi /pelottaisi paljon  . Muistelen kuulleeni et ois joku synnytys pelkoa kokeville oleva ryhmä tms. missä käsitellään synntyspelkoa vai olikohan peräti ihan synnärillä järjestettävä. Ja varmaankin jos on joku kaveri/tuttu joka itse jo synnyttänyt niin  semmoisen kanssa keskustelu vois auttaa ..  Ittelläni on kaksi vaikeaa synnytystä takana eikä synnytyspelkoa ole ollu ennen niitä, eikä myöskää nytkään tän kolmosen kohdalla.  Mun mielestä synnytystä ei kannata turhaan hirveästi pelätä, tietenkinhän  se aina jonkinverran jännittää, ja pyörii mielessä. Ja ittelläni ainakin monissa asioissa auttaa kun juttelee jonkun kanssa jolla kokemusta asiasta..  Täällä pidän peukkuja et pääsisit synnytys pelosta eroon !
 
Täällä olisi yksi maaliskuinen lisää.. Esikoista odotetaan ja LA 30.3.2011.. nipin napin kerkesin vielä maaliskuisiin.. [:)][:D]
 
Heei vihdoinkin sain aikaiseksi kirjautua tänne kirjoittelemaan. olen pian 21 ja esikoista odottelen rv 6+3. Plussasin reilu viikko sitten ja aika kuluu älyttömän hitaasti!:D raskausoireita on vaikka muille jakaa, tissit turvonnu pian kuppikoon verran, kipeät ovat myös, mahaa nippailee ja menkkamaista särkyä päivittäin, ällöttävä olo aamusta iltaan, mutta pahempaa pahoinvointia ei ole onneksi vielä, töissä alkaa huippaa kun olen seisonut muutaman tunnin, ja sitten pitää viiden minuutin välein päästä istumaan, mikä ei yleensä onnistu! jatkuvasti pissattaa ja mieliala muuttuu sekunnissa! Ensimmäinen neuvola on nyt torstaina, eli 29 päivä=) synnytyssairaalaksi ajattelin naistenklinikkaa. Hirveästi päivittäin huolettaa, että onko kaikki hyvin, ja pelkään ettei pikkuinen kestä:( niin kovasti toivon että kaikki menee hyvin! sormet ja varpaat ristiin! muita samanikäisiä esikoisen odottelijoita pk-seudulla?
 
Heips! Täälläkin ois yksi odottaja plussasin jo pari viikkoa sitten, mutta nyt vasta uskaltaudun liittymään! Tänään kävin aamulla yksityisellä ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa! Huomenna ois sitten ensimmäinen neuvolakäynti. :) Raskausviikkoja ois 7+0 ja LA 14.03.2011. Raskausoireena on tähän mennessä ollut ainoastaan väsymys ja vatsan nipistely! Niin ja itse olen siis 22 vuotias ja esikoista odottelen!
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
PiuDDe ---- 22 ------14.3. ------ esikoinen ---- ?
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?


Sinne lisäilty minunkin LA :)
 
[hr]Synnytyspeloista jos kerron tuttavani kokemuksesta... Hänellä oli ensimmäisen lapsen synnytys aika traumaattinen, sitten toista odottaessa hän alkoi puhua jo hyvissä ajoin että on jännitystä ja pelkoa, niin neuvolatäti oli siihen että: "Olisiko sitä kannattanu miettiä aiemmin?"

Näin siis tuolla 500km päässä pohjoisessa..
 
Heippa kaikille!

Täällä on voitu NIIN huonosti, että pitänyt käydä ihan kunnolla halaamassa pönttöä.... [:'(] Mitään ei voi paljon syödä tai juoda kun tulee tosi kamala ellotus päälle. Mielialat heittää kun on nälkä, mutta itseään ei voi kylläiseksi asti syödä. Aikas kurja olo! [:@]

Noista synnytysasioista, niin esikoista odottaessani jännitin jonkin verran synnytystä, mutta kun raskaus oli jotain viikoilla 37 tilalle alkoi pikkuhiljaa tulla halu päästä synnyttämään jotta oma olo helpottuisi (masu oli aikas iso). Ja kun supistukset sitten alkoivat (40+1) itse rauhotuin ja keskityin hengittämiseen ja rentoutumiseen. Jälkeen päin olen miettinyt, että olin ihan yllättävän rauhallinen koko synnytyksen ajan vaikka tosiaan loppu olikin erilainen kuin olin ajatellut.
Itse lähdin myös hieman kokeilemaan omia rajojani kivun suhteen ja yllättävän pitkään kestin pelkän ilokaasun avulla. [:)] Luulin ensin etten kestäisi kipua lainkaan. Minua auttoi ajatus, että tämä kipu kyllä loppuu aikanaan ja niinhän se loppui ja tilalla oli ihana ihmetys omasta tyttärestäni. [:D] Ja niinhän se tulee tässäkin käymään. Synnytyskipu on omasta mielestäni positiivista kipua, koska lopputuloksena oman lapsen saattaminen tähän maailmaan. Yritän pitää näitä ajatuksia mielessäni, vaikka toki tulen hermoilemaan. Jos pelko yltyy kovastikin, niin toki otan asian puheeksi neuvolassa ja vaadin tarvittaessa jonkinlaista apua olooni.

Toivottavasti omista kokemuksistani on jotain apua asiasta hermoileville! [:)]

Mukavaa odotusta ja toivottasti muille ei tule yhtä huono-olo kuin mulle!
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5



tässä ollaan vielä!! toivottavasti pysytään listalla loppuun asti!! [:D]
 
vemmu: Niin, olenkin jutellut parin tuttavani kanssa synnyysasioista, mutta kovin ristiriitaista tietoa olen saanut. [:D] Toinen sanoi, että meni ihan hyvin, ilman ongelmia eikä kivutkaan olleet pahat. Ja toinen taas sanoo ettei enää ikinä halua synnyttää, oli kuulemma niiin traumaattista. Ja niinhän se on, synnytyksiä on tietenkin erilaisia, eikä voi tietää millainen omalle kohdalle sattuu ennenkun se hetki on käsillä.[:)] Mutta kiitos neuvoistasi ja kannustuksistasi, ja taidanpa ottaa seuraavalla neuvolakäynnillä asian puheeksi. [:)]

Picsu : Olen yrittänyt todella paljon lieventää pelkotilojani ajattelemalla että se lopputulos on kuitenkin niin mahtavaa, että sen eteen täytyykin kärsiä. Hieman auttaa minunkin kohdalla, mutta ei paljon. Vaikka haluankin tätä lasta enemmän kuin mitään muuta maailmassa, niin silti jo pelkkä ajatus kovasta kivusta saa minut ihan shokkiin. [&:] Toivottavasti jotenkin tämä lievenee.. en haluaisi "pilata" raskausaikaani murehtimalla kokoaikaa...

Omaa:
Ylihuomenna on aika sydänpolille. Aijon siellä kysyä, jos he jo osaisivat kertoa synnytyksestäni. Että onko ihan normaali vai sektio. jos osaisivat edes jotai kertoa...

Ja pahoinvoinnista; Täällä on myös jatkuvaa kokopäiväistä pahoinvointia, ei auta syönti ei juominen ei sitten mikään. On vähän turhauttavaa muutenkin kun on kokoajan tosi nuutunut olo.. noh.. jospa tämä tästä. [:)]

Tuli taas mieleen yksi kysymys;
Miten teillä muilla menee asiat työpaikan/ opiskelupaikan suhteen? Siis että jännitättekö mitä siellä sanotaan äitiyslomasta ym?
Itse aloitan nyt 2 viikon päästä uudessa opiskelupaikassa, ja jännitän sitä, miten asiaan siellä suhtaudutaan. Tutut ovat kyllä sanoneet, ettei ne voi siellä sanoa siitä mitään tai haukkua pystyyn.. toivottavasti [:)]
 
heippa !

mie 22 tänä vuon täytän ja mies 24, ensimmäistä nyt kovasti ootellaan.
laskettu aika ois maaliskuun kahennenkymmenen paikkeilla ja eka neuvola VASTA kolmen viikon päästä :|
ei malttais odottaa. varhaisultraa kovasti pohdin, koht oon menossa ja sit en kuitenkaan, vai pitäskö kuitenkii.

olin jo varautunnu et eihän se testi mitään näytä kun edelliset kolme kuukauttakin ollu samanlainen olo ennen menkkoja ja nyt
taas, turhaan haaveilen, eikhän täs vielä joudu yrittämään .. sit tuli töissä hirmunen vilu ja samantien aattelin et eikä, nyt pakko ostaa
testi ja sainkohan testiä edes pöydälle asti kun näytti jo vahvaa viivaa, kaks päivää ennen menkkoja. kovat kivut on alavatsassa, nyt pari päivää jo hellittän. muita oireita ei oikeen viel oo, nukkua voisin 24h päivästä ja huonoo oloo tulee jos ei syö parin tunnin välein jotain pientä mut ei pahoinvointia tms, ainakaan vielä.

kauhiast pelottaa et toiv ei mee kesken mut sit taas en osaa aatella et varhaisultraa pitäis mennä hermoja tyynnyttämään, nyt vasta niin alulla et mitä vaa voi kuitenkin tapahtua ultran jälkeenkin. pessimisti, kyllä, vaikea kuvitella että jotain näin ihanaa tapahtuis just nyt kun kaikenlaista ikävää ja tyhmää ollu elämässä viime aikoina.

plussauksen jälkeen olin jo ilmottamassa omille ja miehen vanhemmille, mies halus odotella. nyt jo sitä mieltä et vois kertoo, ei taida jaksaa itekään olla kertomatta, mut empä vaan saanu sanottua tänään vanhemmilleni vaik mahollisuus oli; kovast yritän pohtia jotain kivaa millä kertois, mietin jo ostaisko veljelle paidan mis lukee "eno", ultraan asti ei pysy salassa koska mulle alkoholi kovast maistun, ihmiset miettii mikä on kun ei juo .. tupakoinnin lopetin alkuvuodesta, satunnaisesti sen jälkeen poltellu mut nyt ei tulis mieleenkään.

tulipa tarina, onnea kaikille muillekin ja enkeleitä odotukseen <3
 
onnittelut meillä kaikille tuleville äideille .. [:D] 
 
täälä raskaus alkaa nostaa päätänsä muutenki ku pelkkänä kahtena viivana testissä. :D rinnat on niin kipeet, että aivan sattuu, tasaisesti kahden tunnin välein pitäis olal syömässä jtn, ku iskee karmee nälkä, olo on niinku ilmapallolla, turvotusta jonku verran .. [:)] mutta ei haittaa.. ainakaa vielä .. ;DD
 
itteä vähä vaivaa, ku lopetin tupakan polton .. ei se vaan; nyt ku lopetin niin hupsista, paino lähteny noususuuntaiseksi !! nauroinki,että mukava, ku viime syksynä ku olin polttamatta niin tulos oli +6kg, nyt lopetin taas ja oon vielä raskaana .. [:D] voi niitä kilojen määrää. oltais vielä lähdössä rantalomalle elokuussa, kaveriporukka jolla ollaan menossa hehkuttaa muutaman kilon miinusta rantakuntoon pääsyssä !! JES, itellä ei mee pian capritkaan jalkaan ku niin turvottaa .. [:D] 
 
me ollaan jo kerrottu tuleville isovanhemmille... vastaanotto oli niinku oltais kerrottu, että nyt se viides lapsi on sitte tulosssa !! olivat kuulemma jo osanneet odottaa tätä, että ei ollu yllätys .. :DD
 
 
 
Moi taas!

Tänään käytiin ekassa ultrassa, ja siellä se Masukki oli! Ihan oikealla paikallaan ja sydänkin pamppasi hurjaa vauhtia [:)]
Ultra vahvisti että viikoilla 7+2 ollaan nyt, ja laskettuaika pysy samana, eli 13.3.
Oli se kyllä aika herkkää nähä pikkunen siellä... ja tosissaan pikkunen, kokoa Masukilla on nimittäin 10,2 mm [:D]

Onnea teille muillekin, ja toivon että näette siellä ruudussa ihanaisen vauvelin!
 
ALKUPERÄINEN: vemmu
Itse varmaankin ottaisin neuvollassa puheeksi tuon synnytys pelon, varsinkin jos se mietityttäisi /pelottaisi paljon  . Muistelen kuulleeni et ois joku synnytys pelkoa kokeville oleva ryhmä tms. missä käsitellään synntyspelkoa vai olikohan peräti ihan synnärillä järjestettävä. Ja varmaankin jos on joku kaveri/tuttu joka itse jo synnyttänyt niin  semmoisen kanssa keskustelu vois auttaa ..  Ittelläni on kaksi vaikeaa synnytystä takana eikä synnytyspelkoa ole ollu ennen niitä, eikä myöskää nytkään tän kolmosen kohdalla.  Mun mielestä synnytystä ei kannata turhaan hirveästi pelätä, tietenkinhän  se aina jonkinverran jännittää, ja pyörii mielessä. Ja ittelläni ainakin monissa asioissa auttaa kun juttelee jonkun kanssa jolla kokemusta asiasta..  Täällä pidän peukkuja et pääsisit synnytys pelosta eroon !


Itse ajattelin ottaa myös tämän pelkoasian esille seuraavalla neuvolakäynnillä, ja kyselen silloin samalla näistä ja muistakin valmennuksista tarkemmin. Mulla kun siis ei ole todella mitään kokemusta lapsista, niin on vähän tietämätön olo asioista, mutta toisaalta luotan siihenkin, että kautta aikojen on lapsia saatu, hoidettu ja kasvatettu, alkeellisimmissakin oloissa ja vähemmälläkin koulutuksella, eli enköhän minäkin siitä selviä. Ja jos en itse tiedä, niin kysyn omalta äidiltä [;)] [:D] !!

Juuri eilen avauduin miehelle, ja valitin, kuinka helv.....illinen olo mulla on, ja mies lohdutteli, että ota se niin, että ainakin tiedät, että masussa jotain tapahtuu ja lapsi siellä polskii ja kasvaa. No, nyt tänään on sitten jostain syystä ollut taas ihan hyvä olo, ja nyt sitten huolestuttaakin, että onkohan sillä lapsosella varmasti kaikki hyvin!?!?! Kyllä on kamalaa, koskaan ei ole hyvä! [:D]
 
Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5


Taas olin pudonnut...
Hei kaikki jotka lisäätte nimiä, ottakaa viimeisin lista, niin ei ketään jää pois!
 
----
Synnytyspeloista/kivusta: Kaksi lasta maailmaan pykänneenä voin omasta puolestani sanoa, että ei se kivaa ole, mutta kyllä siitä hengissä selviää! Kivut kaikkoavat heti kun vauva on ulkona. Oma eka kertani oli sen verran rankka, että toinen kerta jännitti aika paljon. Puhuin asiasta neuvolassa ja pääsin ns. "pelkopolille" juttelemaan ja se auttoikin tosi paljon, kun sai käydä ammattilaisen kanssa asiat läpi. Oli sitten ihan turvallinen olo synnyttämään mennessä, tunne, että asiat ovat hallussa. Täysin varautua siihen ei koskaan voi, eikä kannata yrittääkään ettei tule turhia pettymyksiä, koska jokainen synnytys on omanlaisensa. Pitää vain luottaa siihen, että luonto ja lääketiede hoitavat kyllä homman.
 
SYNNYTYKSESTÄ oli kyselty.

Ei siinä mitään pelättävää ole. Kipua syntyy, mutta on yksilöllistä miten pahoilta ne tuntuu. Tarvitttaessa kivut saadaan kokonaankin pois lääkkeillä. Luonto on hoitanut asiat hienosti tässäkin suhteessa niin, että loppuraskaudesta olo on niin tukala ettei kerkeä jännittämään muuta kuin sitä, kuinka kauan sitä synnytystä oikein joutuu odottamaan ja onko lapsella kaikki hyvin.

Itselläni on kokemusta sektiosta (hätäsektio sydänäänten laskemisen vuoksi) enkä suosittele sektiota kenellekkään. Jäi huono maku siitä, ettei ollut itse loppuun asti mukana, eikä alusta asti. Vauva oli jo 3h vanha kuin heräsin. Toinen lapseni syntyi (vaikka sektiota ehdotettiin edellisen perusteella) aivan normaalia reittiä puudutteita [:@]sopivasti käytellen. Ja kolmas myös normaalisti alateitse, tällä kertaa osasin lähteä aiemmin sairaalaan hakemaan lääkitystä, kipuherkkänä kun tuo tunnin automatka kivuissa on ikävä kokemus.

Sitä verta ei kyllä näy ennen kuin lapsikin, enkä usko että yhdenkään synnyttäneen äidin huomio kiinnittyy mihinkään muuhun kuin siihen lapseen.

Mitenkäs veripelkoinen hoitaa kuukautiset? Kiljuen kauhusta, ei kai. Paha silti sanoa kun ei ole itsellä kokemusta. Mutta synnytyksen jälkeen sitä jälkivuotoa on viikkoja, joten ei senkään takia kyllä nukutusta kannata ottaa, joutuu kuitenkin näkemään.
 
Ovatko ihmiset täällä huomanneet kuinka haastavaa on hapmaiden pesu aamuisin kun on aamupahoinvointia??

Itse sain sen huomata tänään [:'(]
 
Heippa, täällä kans odotellaan maalisvauvaa... kuulun myös tonne "mummu" gategoriaan [:D]
Pahoinvointia [:'(] on jatkuvasti kun tässä alkua mennään, eli rv. 6+2 mielialat heittää myös häränpyllyä reilusti [&:]
Kaikesta huolimatta mukavaa odotusta kaikille! [:)]


Nick ----- ikä ---- LA --- -esikoinen/kakkonen/kolmonen ---- yk, jossa tärppäsi


Lisah ----- 22 ---- 1.3 ---esikoinen ---- 7
Kiraffe ------18 ----- 2.3 --- esikoinen ---- 4
Satsu ------36 ---- --2.3 ---pikkukakkonen ---- ?
Shusmita------20----2.3---pikkukakkonen----1
Minea -----33 ------2.3 ---esikoinen ---- 2
Maukka-----36-----2.3.-----kolmonen
Sus ---- ----37 -------3.3 ---esikoinen ---- ?
Poppana ----23 ---- --3.3 ---esikoinen ---- ?
Neonilla ---- ? ---- --4.3 ---? ---- ?
Rastafa-----29------5.3----esikoinen-----
Kristiina.K - -? ---- --5.3 ---- ----pikkukakkonen ---- ?
Myera ---- --24 ----- -6.3 ---- --esikoinen---- 4
odottaja2011---27---12.3-------esikoinen-------2
Miuma ---- --20 ---- 12.3 -------esikoinen ---- ?
Jassu2-------26-----12.3--------esikoinen------
Hope85 ---- 24 ---- -13.3 ---- --esikoinen ---- ?
Nadsa ----- 24 ------ 13.3 ----- esikoinen ---- 2
hamasu-----30------16.3--------esikoinen------
Dark91 ---- 19 ---- -17.3 ---- ---esikoinen ---- ?
Noora4-------36-----17.3--------nelonen--------0
Janetar------21-----17.3------esikoinen------
prinsessa123----22---16.3-----esikoinen---0
abril --------24------19.3 -------esikoinen ------2
Masteri-------19-----21.3----pikkukakkonen----4
Picsu ------ 27 ----- 23.3 ---- --pikkukakkonen ---- 3
Kamu--------28------24.3.-------kakkonen------1
hietaka-----27----25.3---nelonen---3
Niinuska------29-----26.3-------nelonen-------2
RouvaS-------29-----26.3.----esikoinen----?
henna3-------20-----29.3-------esikoinen------?
gepa----------22-----29.3.------esikoinen------5
Nannasu-----33-----21.3-------kolmonen-----4
 
Takaisin
Top