Maalismölinät

No tsempit SANNALLE! Täällä mittasin lämpöä ja sitä oli 37,2....  Tässä sylissä ei kitise vaan vikuroi! Mies lähti yötöihin ja mullehan tuli itku! Panin kanaa uniin iltelle iltapalaksi ja yritän saada tämän nyrkin jyystäjän nukkumaan.

Katotaan, taas..
 
Amppu, sillä mäki niitä hampaita ehkä uskallan jo ootella, kun itelle on tullut eka 2.5kk vanhana, miehestä en tiiä, voiski taas kysyä sitäkin. Ja sitä kuolaa tulee varmaan jo puol litraa päivässä! Siis ihan oikeesti! :D
Meillä kyllä apina tykkää siitä viilennettävästä purulelusta, etenkin jos sen viilennyksen jälkeen vielä huljauttaa veden alla, että on märkä kun saa sen suuhunsa, niin sitä on tosi kiva kaluta!
Joonakin kyllä aukoo suuta syödessä, ja näyttää siltä, että tahtoisi lisää, mutta sitten kun sille laittaa ruokaa suuhun niin sylkee sen ulos tai alkaa kakomaan. Jos te ootte jo noin monta päivää maistellut, niin ihan hyvin voit mielestäni nostaa sen maistelumäärän! Söiskö poika enempi, ku annat, vai osottaako se ite, et nyt riitti? Ootko sä antanut ekaks maitoa pahimpaan nälkään, vai ihan "kylmiltään" perunaa? Saako maitoa minkä verran/ollenkaan päälle? Vai kenties vettä?

Täällä on huomattavasti parempi mieli, kun sain lapsen unille. Mies puuhaa töihinlähtöään ja mä mutustelen suklaamunaa paremman puutteessa. Saunakin lämpiää ja kohta lähden lauteille lepyttelemään itseäni. Noin sitä aina säikähtää, kun jotain tällaista normaalista poikkeavaa tapahtuu... Ihme meininki, että oon aina pahinta ajattelemassa. Siis minä, jalat maassa oleva viilipytty! Djoo, tais se jäädä synnärille ja Fingerpori-stripin mukaisesti musta tuli uusi ihminen ;) (vitsi et mä jaksan nauraa tälle AINA!)
Ja onneksi sain vanhan ihanan apinani takasin, hymyileväinen ja nauravainen pikkumies oli iltapuuhissa ja entiseen malliin jäi sänkyyn kiltisti ja nukahti vissiin vastaanpanemati. Nykyään en enää ees käy tarkastaa, et nukkuuko se :D Kyllä se sit kai kertois, jos valveilla ois ja tylsää tulis ennen Nukkumattia!

maarinen, mä oon Joonan lämmöt mitannut kahdesti, taitaa olla sillä normina toi 37-37.5c. Meinasitko siis, että ois normaalia lämpimämpi toi Venlan lukema? (siis oletan et se 37.2 oli Venlan eikä sun lämpö...? :D)

Nyt lauteille köllimään, saunajuomana viimeiset mummoni tekemästä mustaherukkamehusta! <3
 
Elegia, ihan yhtä huono huumorintaju se on täälläkin. Miten se menikään... epävarmat ihmiset piiloutuu epämiellyttävissä tilanteissa huumorin taakse ja sillain? ;) (niin siis itsestäni nyt puhun, en susta :D) Ja eikös tosta suklaasta puhuta seksin korvikkeena noin muutenkin...
 
HUokailee!

Joo, Venlan lämpö tuo 37,2 oli. Päivällä mittasin, nii se näytti 36,7. Taitaa se lämpö silti normaalistikin iltaa kohti nousta, nukahtaessa ainakin. Ja nyt hän siis nukkuu. Ja mulla koneella vieressä raadeltu kanankoipi....

Hei hemskatti, teidän munat ja puutteet! Multaki puuttuu ja täällä ei oo ees suklaamunaa! Lähin herkku olis banaani, kahen metrin päässä. Mutta, kun sen tähän yhteyteen ottaa kesksustelun aiheeksi, niin ei kiitos!

SANNALLE pikku huomautus, että sulla tulee ihan just kohta tuhat viestiä täyteen! Oot varmaan ihan listan kärjessä, ellet sitten ykkös sijalla, noilla lukemilla! Minun kilpailuhenkinen egoni on hieman kade :)

ÄITI soitti! Tulevat huomenna isän kanssa tyttöä katsomaan! Ja Venla saa sitterin! Sillä ei ole sitä olllutkaan ja äiti oli hankkinu. Meinas tuua sen vasta kesällä, mutta sanoin, että sillon se istuu jo syöttö tuolissa!!!! Aika hauskaa! Toivottavasti siinä ei ole vilkkuvia valoja, rattia ja tööttiä.... Olis semmoine TAVALLINEN , tavalisten vauvojen sitteri. Mies sanoi, että on epäkohteliasta arvostella isovanhempia. Pitää olla kiitollinen kun ne vielä elää ja on läsnä. Hänen omat vanhemmat on jo kovin kaukana, siellä missä tähdet ja aurinko tanssivat vieretysten....

Oi voi.. olipas ihanaa päästä kirjottelemaan. Vihdoin. koko päivä meni niin tuon lapsen tarpeita täyttäessä, hyvä kun vessaan ite pääsi. Se on välillä niin raskasta!!!!!!!!!!!!! Ei hoito, vaan se olo, että joku tarvitsee minua jatkuvasti! Sitten lopulta havannoi pienintäkin inahdusta ja odottaa sen muuttuvan kohta suureksi!
Ja taas pitää jaksaa RAKASTAA!

Hyvää yötä!
 
Noniin... tässä tulee Sannan seuraava valitusviesti (ei sentään onneksi vielä tuhannes sellainen! :))... ilmeisesti elän parisuhteessa ahneen äijän kanssa. Ei riitä, että se arkisin käy koulussa ja töissä, ehtien lähinnä vain himassa käydä nukkumassa, niin nyt se sitten tahtoo tehdä tän viikonlopun ylitöitä. Ja kun aiemmassa viestissä hehkutin, että meillä olis huomenna TREFFIT, että päästäis ihan kaksin RAVINTOLAAN syömään, niin nyt vedettiin matto jalkojen alta sitten. Mieheltä tuli viesti, että on tänä yönä aamukasiin hommissa ja tekee huomenna klo 20-08 vuoron, kun sellaista tarjottiin. Tietty se tarkottaa taas vielä vähän enempi "ylimääräistä" rahaa, mutta miks se helvetin idiootti ei tajua, että se myös tarkoittaa taas lisää etäisyyttä meidän välille, kun ei enää ehditä olla yhdessä lainkaan?? Aina ku sanon, että mulla on ikävä ja haluisin tehdä jotain, niin se käskee mun sit suunnitella ja kertoa sille, ja nyt sit ku varasin pöydät ja järkkäsin lapsenvahdin, niin se tekee näin. Ei varmasti tiedä, miltä musta tuntuu, enkä oikein hennois valittaakaan, kun se meidän takia tota rytmiään jaksaa. Tosin ei tää kotiäidin hommakaan oo ku 24/7 duunia ilman ylityölisiä ja peruspäivärahaa pienemmällä "korvauksella", ja vaikka mä lastani rakastankin maailman tappiin ja takaisin, niin ehkä mä silti tahtoisin joskus myös hetken jotain muuta...
(kiukuspäissäni kerroin sitten miehellekin tän tekstarissa ja nyt kaduttaa. Vastausviestiä odotellessa...)
 
Voih SannaKoo!! Ihan hirveen paha mieli tuli sun puolesta [:(]
Meillä on vähän samaa ilmassa. Mies myös lupas mulle yhteisen illan ens viikolle, mutta onkin nyt sitten lähdössä kavereiden kanssa Tampereelle kattomaan jotain hemmetin lätkämatsia. Että näin. Ja jää vissiin sinne sitten vielä yökskin. Kivahan se on että pääsee kavereiden kanssa "rillutelemaan" kun mä vaan nökötän Veeran kanssa kotona.

Eilen oli tosiaan neuvola. Painoa hitusen yli 6kg ja pituutta 62cm. Kuulemma solakka tyttö. yks rokote saatiin, se joku yhdistelmä juttu. Reidessä on nyt iso punanen patti. Eilinen ilta oli kyllä aikamoista kiukkua ja huutoa. Kuumeiselta ei kuitenkaan vaikuttanu joten en sitten mittaria kaivanu esiin eikä suppojakaan annettu. Yö oli kuitenkin ihan kuin ennenkin. Nukkui ja söi [:)]

KIINTEIDEN ALOITTAMISESTA SANOTTIIN NÄIN: ei kuulemma missään nimessä saada aloittaa soseiden antamista ennen 4kk:n ikää. Rasittaa kuulemma aivan liikaa munuaisia jos liian aikasin aloittaa. SIIS MITÄ??? eiks se just ollu niin että se liika maidon määrä niitä rasittaa??? siis jos menee yli litra vuorokaudessa.. oon nyt ihan pihalla.
Mutta siis lupaa soseisiin ei saatu.... vaikka enhän mä mitään lupaa tarvii. voidaan alkaa maistelemaan eikä kerrota kenellekään [;)] vai mitä? ärrrrsyttäää... olispa ollu se oma hoitaja niin olis varmasti ymmärtäny tilanteen. En jaksa syöttää 24/7 kahden tunnin välein!!!!
 
SannaKoo muut olivat jo ehtineet kommentoimaankin, mutta kuulostaa kovasti ikenien kutinatuskalta, eli tutulta[:)] Ihan samaa oli täälläkin aikasemmin urakalla ja sitten rauhoittui, kunnes taas on päällä. Ja kylläpä kai näinkin pienille ihmisille tulee välillä muutenkin turhautumista ja harmeja, niitä sitten välillä puretaan pois. Jossain vaiheessa Valolla meni niin lujaa päivisin, ettei malttanut alkaa nukkumaan ja kädet ja jalat  vispasivat entistä enemmän ja poika oli jäykkä kuin rautakanki. Hän päästi kunnon kirkuporut nopeasti ja rauhoitti itsensä purkamalla päivän tohinat pois ja nukahti tyytyväisenä. Minä tai mies vieressä silitellen ja pitäen kainalossa tai sylissä, että toisella oli turvallinen olo. Koitahan jaksaa kirkumista, kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Vaikka olen kyllä kuullut että hampaat puhkeavat yleensä vasta pari kuukautta oireiden alkamisen jälkeen, että jaksetaan, itse kukin.
Harmihan se on, jos sen tähden ette lähdekään treffeillenne miehesi kanssa, mutta kerroitkin jo että tuli muitakin esteitä. Voi surku, olit niin jo odottanut[:(] Miehesi tietysti oli perheen asialla ja ajatteli tehdä töitä ja pitää siten huolen hyvinvoinnistanne sillä keinolla mikä hänellä on käytettävissään. Toivottavasti saatte vielä järjestettyä yhteistä aikaa.

Venla se on sitten pitänyt äitinsä liikkeessä[:D] Niin ne välillä tekee, mutta hei, etpähän ehdi sinne jääkaapillekaan liian usein[;)]

Vauva-asennossa Valo virnisteli tänään aurinkoisesti ja pilke silmissä. Aamu-unia odotellessa halusi syliin ja annoin tissihörppyä. Valoa alkoi hymyilyttää sylissä makoilu ja välillä siemaisi ja sitten virnisteli minulle tissin vierestä. KIemurteli tyytyväisenä sylissä. Noinkohan hän muistaa vielä että tuollai sitä oltiin aluksi koko ajan? Itselle tuli sellainen olo että iso poika siinä vauvailee[:D]
Tuon ikäisen katse on jo hirmu tutkiva. Välillä tunnen olevani Tarkkailtavana. Valo katsoo pitkään ja mietiskelevän näköisenä. Huokailee ja ilmehtii, sitten hymyilee ja jatkaa touhujaan.
Nykyään poika herää jo hymyilevänä ja saattaa itsekseen jutella makuuhuoneessa, mutta joskus tulee itku ja luulen että silloin on nähty unia. Mistä näistä tietää, mutta aina voi arvella.

Vai shoppailtu on useammassakin taloudessa! Kuulostaa mukavalta ja kun itselleen löytää vaatteita, tulee kiva olo. Vaatteita jotka Pukevat.

Säälittävää, mutta tästä karkkipäivästä olen haaveillut koko viikon.. Niin sitä koukuttui. Nyt sitten ei edes tiedä mitä ihmettä sitä haalisi kaupasta, halu on suurempi kuin todellinen tarve. No ei ole suuret ongelmat meikäläisellä[:D]

Iloista lauantaita joka kotiin
 
Jaahas hyvin nukuttu yö takana!?!

Liiterin katolta mätkähteli lumia pitkin yötä siihen malliin, että aluks luulin siellä olevan jonkun hullun hiiparin...niin tietysti meidän nurkissa ja tietysti mua vaanimassa.. meni unet vähän valppaillen, kunnes mies viideltä kotiutui ja sanoi, että onkos täällä ollu rytinää kun on tuommoset kinokset tuohon hulahtanu.... joo , siinä se mun "hiippailija"!!! Tyttö syyvä matkytti yhesti ja heräs ysiltä iloisena kakka housussa!

Ja se kuume-homma. Tuli sitten mullekin yhtä rytinällä kun lumet liiterin katolta. Otin yöllä varuiks panadolin ja nyt on nokka tukossa. Kuuluu ukkokin niistelevän tuolla. Tyttö sensijaan on jo ihan "terve". Saas nähä meijän uimiset tänään. Piku nuhassahan sinne voi mennä, niinkui mihin tahansa, mutta kuumeisena pitäi olla lääkärin todistus poissa olosta! Vi**u tätäkin.

Sannakoo... mitäpä ei mies tekisi perheen eteen. Välillä vaan tekemisen vaudissa tahtoo unohtua että liika tekeminen tekee pahaa. Siinä on äkkiä ihan pirunmoinen solmu, jota ei taho saaha auki millään. Sitten, minusta on kyllä parempi sanoa heti kun harmi tulee. Tuleepahan sanottua! Minä en tuota taitoa osaa vaan muhitan oloja siinä toivossa, että ne menee ohi!!! Yritän siis sopeutua ja kohta onkin täys kokovartalo murhe niskan päällä napittamista vaille valmiina! (niinkuin se joulukuinen pettymys joulu-laulu illasta...) Aika raskaalta kuulostaa kyllä tää teidän isukin tahti tääältä metsän takaa kuunneltuna! Hm... Voisko sitä yhteistä hetkeä yrittää hetikohta uudestaan? Kattokaa yhessä kalenteria ja anna äijän varata se ravintola pöytä! elä ota kaikkea järjestelyä itsellesi... Teilllä kun on monta yhteistä vuotta vielä edessä, niin kannattaa opetella jakamaan näitäkin järjestelyjä. Mitä luulet? Tuntus sillon, että kummallakin olis vastuu yhteisestä ajasta ja sen ottais vakavammin. Sanokaa muutkin jotain?

Nyt tää äiti haluu puuroo... kohta tulee ne mummut ja vaarit keskisuomesta... täytyy pedata pari sänkyä ja miettiä eväs puolta.
 
Käväisin kaupassa ja sillä välin oli mies saanut kunnon Valokylvyn! Valo kylpi jonkun aikaa istuallaan ja oli kuulemma kikatellut ja läiskinyt vettä, nauttinut silminnähden. Ihanaa, nyt ei ole pariin päivään itkeskellyt kun ovat jääneet miesten kesken kotiin. Kannattaa vaan harjotuttaa.

Hampaat ne tuntuu nyt olevan se kitinän aihe tässä taloudessa. Nukkumaan mennään pureskellen äitin sormea ja pitäen valitusta: ammmaammmammammmaaammma. Eli ihan selvästi äitiä hoetaan= amma tarkoittaa äitiä siinä missä mammakin<3 Mies oli kuullut jo aiemmin äänneyhdistelmänä "thi thi aäi thi" ja tulkitsi äidiksi. Ehkei kuitenkaan vielä ihan tarkoituksellista.
 
Huomenta!

Noniin... päivä valkenee ja minäkin pääsin sängystä ylös. Mies puuhasi pikkupojan kanssa aamupäivän ja mä jatkoin nukkumista. Edelleen harmittaa, että ei miehen kanssa päästä yhdessä syömään, mutta lopulta päätin etten anna tän pilata koko päivää, ja koska mulla oli jo lapsenvahti hankittuna ja pöytä varattuna, niin käytetään tilaisuus sitten hyväksi. Kaveri ilmoittautui seuraksi, joten suunnitelmat muokattuina aiotaan toteuttaa! Ainoa ongelma on, että pelkään illan menevän liian pitkäksi Joonan kannalta, mutta jos apen autoon mahtuu vaunut, niin mä voisin viedä pojan vaunuilla, mies saisi töihin lähtiessä heittää turvakaukalon sinne ja sit appiukko voi heittää mut, pojan ja vaunut himaan, eikä menis Joonalla iltarytmi sekasin. Tai jos anoppi tahtoo, niin se voi tietysti kärrytellä meille vaunuilla sit iltasella sillain, et mä oon valmiiks sit kotona. No, niin tai näin, mä saan varmasti asiat järkättyä nyt vielä kertaalleen niin, että mä saan ansaitsemani parin tunnin vapaan.

sinttu, mä oon kans monesti ihmetellyt, että mites mies aattelee, että se on ainoo, joka tarvii vapaata ja voi sopia reissuja varmistamatta multa. Vaikka munki mies aina sanoo mulle, että mun pitää mennä ja tehdä omiakin juttuja, niin silti mä joudun aina siltä varmistamaan, että mun suunnitelmat on ok tai järkkäämään Joonalle sit muun hoitopaikan.
Ja niistä kiinteistä... siis mitä ihmettä?? Kun meilläkin nimenomaan neuvolasta sanottiin, että nyt jo lapselle tukevampaa, ettei tarvii maitoa litkuttaa. Vaan vanhemmathan sen päätöksen viime kädessä tietty tekee, että koska se oma lapsi selkeesti sitä kaipaa :) Vaikka meillä onkin menty nyt taas vähän (no okei, PALJON!) takapakkia ton kiinteiden syönnin kanssa, niin oon silti iloinen, että ne päätettiin alottaa. Ehtii tässä rauhassa nyt tutustua ja tuumailla niitä, ei oo ihan hirveetä, jos syömään opettelu vieki vaik parikin kuukautta (mikä kuulemma on ihan normaalia?).
Ihanaa, että Veeralle ei noussut kuumetta rokotteista!

Hymyilytti isopoika Valo! Selkeesti on tajunnut, että kato äiti, mä en ookaan enää ikinä näin, mutta nyt saat pitää mua hetken vauvana tässä lähellä, sit mä taas haluun puuhata! :)

maarisen perheelle tsemppejä sairasteluiden keskelle! Toivottavasti pääsisitte vähällä ja Venla vielä vähemmällä!
NIih... mä kyllä mieluusti hoidan noi käytännön järjestelyt illanvietoissa, jos mieskin välillä ideoisi. Ehkä oon vaan liian vaativa, ja aina sit haluisin jonkun asian toisin, joten ollaan tähän tilanteeseen ajauduttu. Kyllähän me viime kesänä käytiin siellä mansessa ja silloin mies järkkäs hotellit ja selvitti delfinaarion aikataulut Särkänniemessä. Mut se taitaaki olla ainoo :D Ja harvoin me missään ees oikeesti käydään, et niin tartteis suunnitella ja järkätä. Kohtahan Joonaakin voi alkaa jo totuttaa ravintola-elämyksiin (kohta, eli tuplasti sen ikä vielä, heheeh :D).

Kiitos vielä tsempeistä kaikille! Ootte ihania! <3

Nyt taas keittiön siivouksen pariin, kun en illalla vitutuksisani jaksanut. Ehkä ehdin vielä aamupalaakin saada, kun pikkumies vetää zetaa!

EDIT: Elegia, tosiaan... onneks mulla on sentään noita aikuiskontakteja melkein päivittäin, mitenhän tästä muutoin selviäiskään?? :O

EDIT 2: Mulla on ehkä maailman paras anoppi! Vaikka välillä kiristääkin pipoa sen hössötys ja sähläys, niin on se silti aika ihana! Sovittiin, että se tulee hakemaan pikkuapinan täältä neljän jälkeen, vaunuttelee sitten niille tonne parin kilsan päähän, mä annan sille mun avaimet matkaan ja ne vaunuttelee sitten iltasella tänne pojan kanssa ja mä kun mä tuun kotiin niin on Joona jo kotona ja mun ei tarvii säheltää enää mitään hakuja. Ihanaa!
 
SannaKoo - mitäs jos käyttäisit tilaisuuden hyväksi, kun on kerran lapsenvahtikin jo valmiina ja menisit jonkun hyvän kaverin kanssa syömään tai elokuviin, tai sekä että?? [:)] 
 
Riikka, niin mä päädyinkin tekemään ja pöytävaraus pitää kutinsa :) Hyvä ja halpa ruoka = parempi mieli, ja hyvä ystävä, kenties nautin jopa lasillisen hyvää viiniä! Jo etukäteen voin ennustaa illan olevan varsin paikallaan, jaksaa sitten taas olla ÄITI (ja rakastaa, kuten maarinen aina filosofoi <3)
 
Hyvä Laura ja Hyvä Kiira[:D] Meillä katottiin Laura Lepistön luistelua niin neitikin halus kattoo ja käänty ihan pokkana mahalleen...oli äidillä itkussa pitämistä kun Laura sai pronssia ja Kiira ei pysy enää maassa selällään, huoh taas tätä rakkauden määrää[:)]
 
Hei vaan..

Mikähän muhun on oikein iskenyt? Huomasin, että olen viimeksi kirjoitellut tänne tiistaina ja tänään tajusin, etten ole pariin päivään käynyt täällä edes kurkkimassa. Mistähän nyt tuulee? Ehkäpä mulla on ollut ajatukset jossain muualla, kun meillä meni "normaalista poiketen" nyt ainakin kolmisen vuorokautta. Öisin meillä ei nukuta kuin ihan mini-mini-mini-pätkissä ja päivisinkin valvotaan oikein urakalla. Viime yönä saatiin nukkua sentään useampi tunti putkeen, mutta mies valvoskeli alkuun Aleksin kanssa kolmeen asti yöllä (yhtä mittaa). Käsittämätöntä, kun Aleksi ei edes nukkunut kunnollisia päiväunia koko päivään. Välillä sitä ihmettelee, kuinka tuollainen pieni ihmislapsi saattaa valvoa, valvoa ja valvoa, kun aikuisella ihmisellä on suunnaton tekeminen siinä, että silmäluomet pysyvät auki ja ajatus edes jokseenkin kasassa.

Meillä on alkanut vatsakin toimimaan jo vähän paremmalla aikataululla. Toivottavasti tämä olisi pysyvä muutos siihen "yhtenä päivänä viikossa niskapaskat" -aikatauluun. Nyt on paketteja tullut tällä viikolla ti, pe ja la. Tää olis niin paljon parempi, koska mitään kahden päivän vatsanväänne-itkuraivareita ei ole ollut viime aikoina lainkaan havaittavissa. Nyt tuo pikku-ukko vääntää lastit hymyillen :) Mikä helpotus!

Meillä on kanssa nykyään päiväohjelman suosikkeina äippäpakkauksen helistin, peili sekä se iki-ihana kirja autonkuvineen. Ihana seurata, kuinka tuo lapsukainen näyttää oppivan joka päivä jotain uutta. Rakastan niin kovasti tuota (yleensä) niin aurinkoisesti hymyilevää pikku Mönkiäistä <3 Miten jotain voikin näin rakastaa? Pieni sydämeni ihan pakahtuu.

SannaKoo muisti oikein...Tuttipullojen ja tuttien keittämisestä/ pesemisestä olin siis ainakin minä saanut ohjeistuksen kolmelta(!) eri terkkaritädiltä/ hoitajalta (koska epäuskoisena en yhden mielipiteeseen tyytynyt) niin, ettei niitä tosiaan tarvitse nykyisin (Suomessa) keitellä (paitsi silloin kun ne ottaa paketista uutena käyttöön). Eli meillä on pullot huuhdeltu ensin kylmällä vedellä maitoproteiinin irtoamiseksi ja sitten kuumalla hanavedellä. Hyvin on toiminut. Siis yleensä saman päivän aikana saatan käyttää tällätavoin huuhtaistua pulloa muutamankin kerran (jos ehdin huuhtaista pullon heti käytön jälkeen) ja sitten kerran vuorokaudessa pesetän ne "varuiks" tiskikoneessa. Toistaiseksi mitään ongelmia ole ollut! Välillä sitten pesen pullot Fairylla ja keittelen niitä "huvikseni" ehkä kerran kuussa.

Pukemisesta: Mä olen pukenut meidän pojalle (ulkoilemaan lähtiessä) päälle bodyn, housut, sukat, myssyn, tumput ja sitten olen pistänyt sen vaunuihin lämpöpussissa. Kylmemmillä keleillä meillä oli käytössä myös villapaita/ pitkähihainen "college-pusero", villasukat ja sitten lämpöpussin päällä oli vielä äitiyspakkauksen makuupussi (silloin kovilla pakkasilla). Kypärämyssy ei ole meidän pojalle oikein kelvannut, joten sitten olen välillä laittanut lämpöpussin päälle siihen (kaulan/ yläkropan kohdalle) lämmikkeeksi sellaisen pienen peiton, jottei kaulaan tule kylmä. Hyvin ollaan näin pärjätty. Tuo lämpöpussi on oivallinen keksintö! Nyt auringon lämmittämillä keleillä tuntuu, että se on jopa vähän turhankin lämmin, kun pikkuisella on selkä välillä vähän hikinen.

Nyt poistun nauttimaan kynttilöistä ja talven viimeisestä pataruoasta :)'
 
Hei, iltoja sinne!

Oih, vesi herahti kielelle tuosta Elegian siideristä! Nyt ois maistunu yks semmonen rentous-hemmottelu sidukka tai lasillinen punkkua.... Ei vaan ole meillä kun pari hassua pilsneriä huomiselle saunalle!

Me sitten päästiin sinne vauva uintiin. Venlalla ei niin mitään merkkejä eilisestä oudosta päivästä ja minäkin niistin vaan pari kertaa koko päivän aikana. Höh? Mitäköhän? Olisko ollu sitten ihan jo lepän siitepölyä, sitähän oli taas kantautunu tännekin?!?

Venlan tuliais sitteri on kiva! Kiitos mummulle ja vaarille!!! Siinä se tyttönen pää kallellaan katteli maailmaa ja hiukan ujosti hymy häivähti suupielillä. Alkoi vähän näyttämään siltä, että ei kait tuo onneton ala vierastaa. Mutta aikansa turvallisesti kuunneltua mummun ja vaarin porinoita, alkoi itekkin osallistumaan. Huuteli mummulle ängää gängää ja mummmmm hmmmm... Ihan tuli mummulle tippa silmäkulmaan...

Ja MEIDÄN VAARI se edelleen roikkui netissä koko illan! Edelleen traktorin osto aikeissa!!! Paanko tuonne kirppispalstalle, että halutaan ostaa isoisälle vähän käytetty Massey Ferguson! Semmonen millä voi kerran talvessa lingota kymmenen metrin pihatien ja kevät talvella hakea pari puunrunkoa metsastä ja keväällä kääntää yks pieni pottumaan pläntti. Ja tietty ajaa rallia siinä kolmen korttelin pikkukaupungissa!

voi hemskatti... mitähän mun oikeen piti kommentoida?

EN tiiä...
 
Heippa!

Ah, ihana irtiotto! Jo parilla tunnilla saa ihmeitä aikaan! Mummo haki apinan reissuilleen ja äiti pääsi laittamaan taas vähän nassuun väriä ja tsuumailemaan vaatekertoja kokovartalopeilistä. Ei hitto vie, ei taida toi mahamakkara tosta kaikota minnekään näitä herkkuja mättäen. Tuntuu, että se on taas kasvusuunnassa, vaikka kutistuahan sen piti, vaunulenkkeillen! (jostain syystä ne lenkit on vaa olleet aika lyhkäsiä... ja tuolla sohjossa taas tarpoessani pohdin, että täytyy kevättulville ostaa meille kahden mentävä kanootti, jotta pääsee liikkumaan tuolla. Ja vielähän ei lumet oo oikeesti ees kunnolla alottanu sitä sulamista!)
Mutta siis niin joo... niinpä minä laitoin ihanan villakangastakkini (jota ei Joonan kanssa voi pitää, sen verran monesti on puklaillut munkin päälle ja tosta toppatakilta ne saa sentään pyyhkästyä näkymättömiin!) päälle ja suuntasin kaupunkiin. Kevyt oli mamin askel ilman vaunuja, hymyilytti ja sai taas kuunnella luurista musaa niin kovaa kun tahtoi, eikä tarvinnut olla hiljasella vaan jotta kuulis vauvan itkun musiikin läpi. Ravintolassa ol vähän hölmöjä tarjoilijoita, ilmeisesti meidän pöytä oli kahdella, kun ensin ei meinattu pöytään ohjauksen jälkeen saada palvelua ollenkaan. Pääruoka tulikin sitten vallan pian, ja oli kyllä kolmenkin kympin arvoinen ihana sisäfileköntsä just sopivan "kypsänä" ja ihanalla kastikkeella! Hartaudella hymisin ja nautin, melkein teki mieli tilata jälkkäriks toinen piffi kun oli niin HYVÄÄ! Jälkiruokaa kävi sitten ihan 2 tarjoilijaa kyselemässä, oli vähän hölmö fiilis, että johan me tilattiin... Ja sitä sai oottaa PITKÄÄN! Toivat ensin kaffet, mutta nehän ois kylmenneet siinä ootellessa.. vaadinkin sitten ihan vaan periaatteesta toiset kahvit kaupan päälle sitä jälkkäriä varten. Jälkkäriksi herkuteltiin pehmeän täyteläisellä chili-suklaakakulla, veti  vertoja jopa sille ihanalle pätkiskakulle! Kaiken tämän (ja päärynäsiiderin, eka vuoteen!) jälkeen oli ihanaa palata kotiin ja löytää täältä hyvän tuulinen pikkupoika mummon hoivasta. Iltapesut, pusut ja pullot hoidettiinkin pian, ja sain Joonan ihan ajallaan unille, eikä edes kiukunnut mun poissaoloa. Tää ilta antoi taas puhtia tuleviin koitoksiin!

Ja siis VAU! Hyvä Kiira! Siitä se liikkuminen sitten lähtee, ensin kierimällä eteenpäin! ;) Joona on vielä tollanen laiskanpulskea ja odottaa palvelua noiden kääntymistensä kanssa :D Oon uskaltanut jättää sen vielä matalille alustoille jopa köllimään keskenäänkin vahtimati. (ehkä tästä siis opin ja muistan pian, että se on jo nokkela poika ja saattaa koska vaan yllättää...)

Ihanaiselta kuulostaa myös Halipossun illanvietto! Eipä oo kyllä ihan kerran tai kakskaan, kun kateellisena oon kuunnellut mitä herkkuja se mies siellä sulle eteen kantaa. Hö! Lähetän oman miehen kohta sinne kokkauskurssille ;) (no, onneksi pian on taas kesä ja sitten mies hoitaa tolla grillillä sentään herkkuja pöytään!)

Pullojen keittelystä muuten piti sanoa... korvikejauhetta käyttävät; ootteko huomanneet, että toi kylmä+kuuma vesipesu ei riittäiskään? Kun jostain syystä siitä jää aina jäämiä pulloon, mutta jos käyttää valmismaitoa tetrasta, niin ei jää. Kummaa!

Vai Venlan vaarille pitäis se traktori saada! No mutta siinähän oiskin sitten helsinkiläis(syntyisellä)tytöllä kavereille kerrottavaa! Että pikkulikkana se vaan huristeli vaarin kaa traktorilla! (eh, ehkä oon vaan kade, kun en oo ite koskaan traktorin kyytiin päässy!)
 
Amppu tekemäsi kakku kuulosti mahtavalta[:D] Täytyy pitää itsekin mielessä sitten niitä yksivuotissynttäreitä varten.

SAnnaKoo olipa hienoa kuulla että ilta meni kivasti, vaikka suunnitelmat muuttuivatkin viimetipassa. Kun tekee itselleen mieluisia asioita, jaksaa olla hyvä ja rakastava vanhempi kummempia yrittämättä.

ELegia rattoisia ristiäisiä!

Maarinen muistelinkin, että siellä suunnalla pappa oli nettifriikki ja iso kone haussa! Kyllä sitteri on oiva peli, siinä jaksaa kyttäillä maailmaa vaikka muuten väsyttäisi jo makuulla oleminen.

Taitaa tulla uni taas Valollekin silmään, meillä aamu nykyisin näin katkonainen. Parit pätkäunet yöunien jälkeen.
 
Huomentaa!

Täällä jo kuumeisesti ootellaan pieniä virpojia... missä ne kaikki noidat nyt on?! Tosin ei käyny viime vuonnakaan ketään, mutta nyt on tuntunut paljon enemmän lapsia pihalla riehuvan, vai oonko sit vaan eri tavalla kiinnittäny huomiota... Mulla olis tuolla suklaamunia niille, mutta joudun syömään ne ite, jos ei pikkunoitia näy!

Elegialle ihanaa ja tunnelmallista perhejuhlaa!

Kuis se Valo muuten nykyään nukkuu? Joko on ison pojan unet hallussa? Joonalla kans on ihan hassu meininki, että sängystä nousemisen jälkeen kekkaroi tossa tunnin-kaks, sitten tahtoo maitoa ja tsippaa ihan "kesken" puuhiensa. Tosin JUST NYT sit ku näin sanon, niin sillä on joku ihme poikkeus menossa; veti tossa taas sellasen satsin maitoa äsken, että oli ihan kujalla koko mies, mutta ei uni vieny vaikka yleensä näihin aikoihin nukahtaa. Noh, kai se kohta ja pääsen minäkin aamupalalle!

Meillä keittyy porkkanat. Joona sai eilen taas just ennen mummolaan lähtöä sellaisen ihan käsittämättömän kiukkukohtauksen, sitä ennen se oli sylissä kätissyt jo pitempään ja "pureskellut" mun sormea. Eli ilmeisesti ne nyt sit tosiaan on hampaat... Mutta siitä huolimatta päätin keittää noi porkkanat nyt, syödään noita eka ja sit otetaan uusiks sen perunan kanssa. Ja sit ois se Casperin maissi ja kuulemma joku myös kukkakaalia antaa? Neuvola on tosin kyllä reilu parin viikon päästä, niin silloin lupas se täti antaa sitten ihan jotain vihkosiakin noista ruoista. Sinne asti pärjäilläänkin kivasti nyt maistelemalla tää porkkana-kausi ja sit voisin antaa vähän aikaa bataatti-porkkanaa, että ei unohdu se bataatti makuhermoilta :)

EDIT: Ensimmäinen porkkana-annos yritetty syöttää... Joona on nyt vaan ilmeisesti alkanut kieltäytyä ihan kaikesta muusta ruoasta paitsi maidosta! Oisko se sen tapa sanoa, että se ei vielä halua muuta ku maitoa? Ja pitääkö mun nyt silti yrittää saada se syömään, koska tota maitoa tosiaan menee se 1200+ml vuorokaudessa... Todennäköisesti jatkan siis kuitenkin tätä samaa rytmiä, että tiettyyn aikaan aamupäivästä ennen pitkiä päikkäreitä istutaan keittiöön sitterin kanssa ja yritetään syödä tai ainakin saada suuhun vähän makua...
Joona siis avaa suunsa ihan nätisti, antaa laittaa lusikalla ruokaa suuhun, mutta sitten se jättää sen kielensä päälle pyörimään ekä tajua (?) niellä sitä. Ei auta, vaikka mä koitan eleillä näyttää syömistä, eikä jos istun ihan ilmeilemättä siinä syöttämässä. Joku sanoi, että kun lapsi osaa liikuttaa kieltä edestakaisin suussa ja ulos, niin se olisi valmis syömään kiinteitä, ja kyllä Joona kielellä lipoo tai näyttää kieltä, mutta ei se silti sitä nieluunsa näemmä saa. Koostumuksellakaan ei tunnu olevan vaikutusta, oon kokeillut löysempää ja kiinteempää, kaikkien kanssa sama juttu. Ensimmäiset kolme päivää sillä kuitenkin sujui ihan hyvin sillon bataatin kanssa, joten tuskin on osaamisestakaan kyse?? Nyt sitten sekotin porkkanat maitoon ja annoin vellitutista, ja meni siihen asti ihan hyvin, kunnes Joona nukahti pullolle (ekan 40ml syötyään... outoa). Tosin eipä se oo nukkunutkaan yöunien jälkeen niitä pikkunokosiaan, saas nähdä nukahtiko se nyt sitten pitkille päikkäreilleen tohon sisään! :O
Aina sitä kuvittelee just oppineensa lukemaan lastaan ja sen merkkejä, niin sit se osoittaakin, että ähäkutti, olit väärässä!
 
SannaKoo jospa se syömään opettelu ei vaan olekaan niin yksinkertaista, kuten itsekin jostain olit kuullut että saattaa mennä aikaa ennen kuin lapsi tajuaa tai tottuu siihen. Kärsivällisyyttä (ja paljon pyykkiiä [:D]).
Valo nukkuu nykyään yönsä niin, että noin seitsemän aikaan illalla simahtaa, nukkuen ekan pätkän 5-7 tuntia, sitten siitä viiteen tai kuuteen aamulla siemaillen pari kertaa tissiä. Sitten ollaan noin tunti hereillä ja vajaan tunnin torkut ja taas tunti-puolitoista hereillä ja puolentunnin tirsat. Noin puoliltapäivin tai yhden aikaan viimeistään menee ulos nukkumaan ja silloin nukkuu tunnista jopa kolmeen tuntiin. Riippuen pidempien päiväunien pituudesta tulee vielä yhdet tirsat ennen yöunia tai sitten ei. Joku rytmi tuntuu tulleen, kun vähän aikaa haki uutta.

Nuo hampaat ne kiusaa. Vinkkinä: kasta sideharsoa kylmässä vedessä ja tarjoile sormen kanssa vauvan suuhun, vaikutus on taattu! Sopivasti hieroo ikeniä. Toimii ilman vettäkin, mies oli itse keksinyt tuon jujun, josta sitten myöhemmin kuulimme että muutkin ovat noin tehneet. Teimme myös niin, että hiukan sipaisin Panadol oraalisuspensiota (jo on litkulla nimi) sormen päähän ja levitin ikeniin. Tuntui helpottavan oloa ja sai päiväunista kiinni. Yöksi varmaan annettava oikea annos, ettei mene ähinäksi. Uni on ollut levottomampaa nyt hampaiden pakotellessa.

Virpojia täälläkin odotellaan. Ja samasta syystä kuin SK, mies joutuisi syömään nuokin munat. Yhden näin tuossa liikuskelevan mutta meille ei ole vielä eksynyt.

Kissa sai kaverin[:)], naapurin kissasta. Olivat alkuyöstä varjonyrkkeilleet pihalla ja mourunneet, ilman haavoja. Tunnin päästä odottivat takaovella sisäänpääsyä, kumpikin. Mies oli tuumannut meidän kissalle, että pitää kysyä ensin, ei saa tuoda yövieraita yllättäin, ja jätti vieraan kissan ulos[:D] Olivat selvittäneet välinsä näköjään.

Meidän viisas neuvolatäti sanoi kiinteisiin opettelusta, että nykyään ei ole väliä missä järjestyksessä uusia ruoka-aineita saa antaa, kunhan ottaa yhden kerrallaan mukaan. Eli mansikoita saa antaa kesällä! Kyllä sen sitten näkee mikä ei sovi.

Tämmöstä. Ja sitten feisbuukkiin, siinä nämä meikäläisen aikuiskontaktit tänä päivänä oman miehen lisäksi, niistä kun oli puhetta.
 
Ehheeh.... en suosittele tota porkkanasössöä+maitoa tuttipullosta vellitutin kanssa. Meillä ei ainakaan onnistunut sitten yhtään... Porkkana tukki koko aika sen suuaukon, tästä hermostui Joona ja lopulta otin sitten tutin pois ja yritin hörpyyttää. Porkkanamaidot sitten ympäriinsä, kun pikkumies taisi olla oikeasti jo ärsyyntynyt ja nälkäinen, joten kädellään sohi siinä sitten ja sai paristi kaadettua vähän turhan paljon maitoa suuhunsa. Ja koska oon niin hirveen fiksu, niin tätä suoritettiin olkkarin beigellä sohvalla... huoh. Onneks ilmeisesti kaikki sotkut tuli vaan meidän päälle ja sohva taisi välttyä tältä kasteelta!

Ei vieläkään virpojia, munakorista nautittu 3/9 munista ;) (onneks on vaan tollasia vähän kinderiä pienempiä :D)
 
Takaisin
Top