Maalismölinät

TEHTY!! Päivän työt! Matot rivissä pirtin lattialla ja teepannu kuumana odottaa. Ja ARVATKAA mitä.... sanoin miehelle, että tästä kodista puuttuu enää yksi erityinen tuoksu. Vastaleivotun tuoksu! Siispä sain luvan, vielä tämän kerran käynnistää vatkaimet. Ingmannin sinisestä on jäljellä enää satagrammaa ja kakkukello ilmoittaa kypsästä hedelmäkakusta vartin päästä....

AI, TYTTÖMUNKKEJA löytyy muualtakin!

Elegia: kuule, eihän se yhden lääkärin sana mitään paina! Anna olla. Toisesta sisään ja toisesta ulos. Ja siitä yhestä vähän pidempään sisään ja samasta yheksä kuun jälkeen ulos! Sanon minä! Jos se lekuri vaan halusi "tukea" sua, jos se sai sen kuvan, että sä "oikeesti" epäröit. Et vaan tainnu eäröidä, kun tuli kovasti paha mieli !?! Mullehan ne aikoinaan jo kolmannen jälkeen ehotti ikuista ehkäisyä. Syynä oli silloinen ikä (25v). kolme lasta ja siskon pojan autismi.

TUKANLÄHTÖ...höh. On se vaan huomattu täälläkin kylppärin lattiaritilällä pari pitkää karvaa. Toivon hartaasti että pysyy vaisuna. En tosiaan ees muista, että multa ois aiemmin tukkaa pudonnu?

Niin ja ANTEEKSI sehän olikin TIIHULI eikä TUIK jolta hermo repeili!!! NO, mut älä Tuik sinä siellä mun sekoamisista seinille hypi... Ja TIIIHULIKIN sitten sai asiat ojennukseen! Hyvähyvähyvä.

NÄLKÄ. Paan silmät sirilleen ja meen tiirailee miehen olan yli keittiöön.... Ahaa! Me paistetaan takassa MAKKARAAAAAAA! Heittäisin kärrynpyörän, jos osaisin.
 
Hei huomenta Suomi, hyvin pyyhkii! (eli iltaa mamit!)

Me ollaan oltu tänään reippaita! Joona lähti auttamaan äitiä ja koulukaveria opintojen edistämisessä, ja saatiinpa me raporttiin taas kahdeksan uutta sivua tekstiä! Ehkä saadaan toikin raportti vihdoin jopa palautettua ja vähän pisteitä opintokorttiin ;) (vaan ei huokaista, vielä olisi jokunen sivu naputeltavaa, huh)

Pätkiskakku on muuten ihan taivaallisen hyvää jääkaapissa muhineenakin! IIIIIIHANAN SUKLAISTA! Kyytipoikana ihana kylmä rasvaton maitolasillinen, lapsi "päivä"unilla ja äitillä Omaa Aikaa. Meillä Halipossun kanssa on kyllä tällanen dieettiviikko menossa, kun karattiin mammakahveilta vielä mutustelemaan mäkkärin juustohamppareita... Onneks verkkareihin mahtuu! :D

Joona on ihana! Tänään oon taas tuijotellut tota äkäpussiani, ja niiden kiukkujenkin läpi se on äidin pikkumussukka, söpönöpöhöpöliini... Ja niiiiiiin iso poika, kun tänään laitettiin päälle lappuhaalarit, farkkua tietysti (kokolapussa lukee 6-9kk, shh ei kerrota kellekään, että ei ne varmaan montaa viikkoa enää mahdu!) Palatessa kaupunkireissulta se jäi ulos nukkumaan, äsken kävin pelastamassa rääkyvän pikkumiehen ulkoa sisään ja lykkäsin pullon suuhun. Niin siinä sitten kävi, että uni vei ja nyt se köllii tossa sitterissään. Nappasin kuvankin äitin isosta pojasta, rakkaan unirättinsä kanssa tuhisevana. Ehkä laitan lisää täytettä kuvagalleriaan! (ja olihan sinne kuvagalleriaan eksyneet ne Tinttiksen söpöiset kaksosetkin! Herttinen sentään, ihania ovat!)
Vielä piti tohon yökyläilyyn ja nukuttamisvuoroihin kommentoida, että kyllä Joonakin hyväksyy nukuttajakseen isinkin. Samaa mietin, kuin Amppukin, että liekö se sitten aikaisen vaihees pullorumbailusta johtuvaa, että isi ja äiti tuntuu olevan ihan yhtä hyviä pojalle! Ja onhan meillä edelleen se yks juttu, joka on vaan täysin isin ja pojan puuhaa; kylvettänyt en oo omaa lastani vielä kertaakaan! Nukuttamisongelmia tolla pojalla ei kyllä oo, senkus antaa iltapesujen jälkeen pullon suuhun ja kantaa pojan sänkyyn ja tuuppaa tutin suuhun. Sinne se jää kiltisti köllimään, joskus höpäjää itsekseen, ihan tosi tosi tosi harvoin vaatii jonkun viereen vähän valvomaan unen tuloa, mutta useimmiten antaa ihan itsensä uneen vaipua. Yökylässä ei oo apina vielä ollut (paitsi mun kanssa siis äitini luona, mut eihän sitä lasketa, kun olin mukana), mutta kyllä mä sen isovanhempiensa luokse voisin ehkä jo laskeakin... Itsekään en oo yhtään yötä erossa lapsesta ollut, mutta on se nukkumassa ollut jo muutaman kerran isin kanssa/isin laittamana, kun mä oon vasta ehtinyt menoiltani kotiin. Eli jos tilanne "vaatis", niin en usko, että sen suurempia itkuja äitille tai lapselle tulis. Tosin ero tohon Pranametrin tilanteeseen on se, että Joona näkee kaikkia isovanhempiaan lähes viikottain, miehen vanhempia useammankin kerran viikossa ja on siellä ollut nyt jo neljänä sunnuntaina putkeen "päivähoidossa" muutaman tunnin! Eli ihan "vieraaseen" paikkaan en mäkään kyllä tuota murua antaisi, vaikka kuin olis kiva miehen kanssa kaksin olla! (ja itseasiassa, lauantaina Joona saatetaankin antaa mummolaan yöhoitoon... Jos miehellä ei oo la-su yönä töitä, niin oltiin aateltu että voitais käydä vähän kaupungilla kaksin. Syömään varmaan mennään joka tapauksessa, mutta ainakin omassa mielessäni oon aatellut, että voishan sitä käydä lisäksi vaikka vielä leffassa ja meidän lemppari drinkki-kuppilassa ennen kotiin tuloa! Tuolloin olisi kätevää, että Joonan rytmi ei kärsisi, jos pitäisi pikkumies hakea myöhään illalla mummolasta kotiin, vaan saisi rauhassa nukkua siellä ja sitten sunnuntaina pääsisi kotiin) Niin tai näin, Pranametrille samaa sanon minäkin, mitä muut sanoneet; anna sen äitisi sanojen mennä läpi korvien, ymmärtäkööt tai olkoot ymmärtämättä, mutta Teidän lapsen asioista päätätte Te!

Ailimelle ei nyt äkkiseltään tuu mieleen mitään suosittelemisen arvoista elokuvaa... jostain syystä Tyttö sinä olet tähti vetos muhun kyllä myös, mutta se johtui kans enempi siitä, että mikä oma tilanne oli kun sen ekaa kertaa näin. Mä elän vahvasti aina näitä tilanteita.. (mm. itku tulee aina elokuvasta Save the last dance, kun käytiin se katsomassa ihan pari vkoa myöhemmin siitä, kun sain ensin hylkäävän päätöksen Kallion lukioon pääsemisestä, ja sitten selviskin että mä pääsisinkin varapaikalta sisään.)

Slangista vielä, että mä oon aina kuvitellut puhuvani sellasta selko-suomea, en niinkään slangia.. vaan Lohjalla opiskellessa ja siellä nuorisotoimessa työskennellessä huomasin, kuinka toi 60km voikaan olla pitkä välimatka kielipiireissä! Pennut katto mua ku halpaa makkaraa, ku kävin niille pihalla ärähtämässä, että "tiiätte ihan hyvin, ettei tässä nuokkarin alueella blaadaaminen oo sallittua!" Eli juu, ehkä mulla sitten on vaan joitain tollasia hyvin pinttyneitä slangi-sanoja, joita en edes huomaa käyttäväni... ja maarinen, huudit on tosiaan "alue", ihan englannista suoraan ;) Se on vaan niin paljon pätevämpi kuin "kylä" kun kattaa paljon enempi :)

Tuittutuulisille lempeämpiä säitä ihan tasapuolisesti! Eiköhän se oo vaan sitä naiseutta, että joskus vee-käyrä lähtee nousukiitoon sitten rankemman kautta. Mut sillon onkin hyvä hetki purkaa paineita!

sinttu, niih... mullakaan ei toi papa-kokeen ottaminen siinnä mitenkään mielessä, seksi vielä vähemmän. Tosin eilen taas yritin paikkoja itsekseni kopeloida, ja sisältäni n. parin sentin syvyydestä tunsin jonkun terävän jutun, ikäänkuin havunneulasen!! Siis mitäh?! Voiko siellä olla jotain sulamattomia tikkejä??? Mä en voinut jälkitarkastuksessa sillon antaa sen lekurin tehdä ees sisätutkimusta, kun vaan sattui... Onnistuiko sulla kuitenkin se papa-koe?
Täällä mies ei painosta seksiin, mutta yrittää saada mua soittamaan lääkäriin, että sais selvyyttä tähän tilanteeseen ja tarpeen vaatiessa pääsis leikkausjonoon... mutta mä vaan tiedän, että en pysty kuitenkaan soittamaan, kun alkaa vaan itkettää. Kirjoitin jo muistiin neuvola-korttiin, että jos sitä sais sille ihanalle neuvolantädille tästä tilanteesta avauduttua ihan kasvokkain, itkusta välittämättä, niin sais tälle tilanteelle tehtyäkin jotain. Tää varmaan menee kiireellisyysluokituksissaan jonnekin jonojen häntäpäille, että sehän voi olla vaikka jo syksy ennenkun pääsee paikkoja korjauttamaan! (äh, anteeksi, käänsin nyt taas itseeni. Piti siis vaan sulle sanoa, että ymmärrän sun tunteet!)

Jahas, Joonan mielestä iltapäikkärit oli nyt riittävät. Mä taidan taas kaivaa helistimen esiin ja vähän puuhata pikkumiehen kanssa ennen iltahommien alkua. Tuolla se sitterissään ölisee, ja selkeästi oottaa äitiä leikkikaveriksi!
 
Moips!

Sanna: Juu, olet oikeassa niiden maissin kuorien suhteen. Sauvasekoittimella olen tehnyt maissin soseeksi, mutta sinne tahtoo jäädä niitä kuorenpalasia joista Casper ei ainakaan tykkää.. En tiedä oikein että mikä olisi paras tapa soseuttaa se maissi, kun meillä poika tykkää siitä. Ehkä jollain teistä voisi olla vinkkejä?? :)

Nyt täytyy lähtee ukko-kullan kainaloon, joten moro!
 
Paska mutsi ilmottautuu! Laitoin lapsen unille ilman iltapalaa.... :D Se pulautteli tossa ihan antaumuksella taas varmaan kaikki edelliset maidot ulos, mutta ei sitten suostunut syömään. Ensin yritin iltapesujen jälkeen ihan normaalisti antaa pullon, mutta ei huolinut. Aattelin, että ehkä se sitten on vaan nukkunut liikaa nyt iltasella ja käy siks vielä ihan ylikierroksilla. Sitten alkoi selkeästi näyttää väsymisen merkkejä tossa ja kätisi, yritin taas antaa pulloa, mutta meni ehkä 20ml ja sitten se alkoi vaan leikkiä sillä pullolla eikä tahtonut juoda. Vein sitten pojan sänkyyn, jonne se jäi silmät apposellaan köllimään ihan inahtamatta, ja äsken kävin kurkkaamassa, niin uni on vienyt. Ihme homma! (nyt voin sitten kovakuriselle mummolleni sanoa, että osaan minäkin kuria pitää, kun jo vauvasta opetan, että ruoka on tietyn aikaa tarjolla ja jos ei syö silloin, niin saa mennä ilman nukkumaan ;))
Eli katotaan vaan, koska sitten herätään ekaa kertaa tänä yönä syömään! On meinaan jo taas parina yönä nukkunu sen 6-7h ja heränny syömään yöpalaa, eikä jo "totuttuun" tapaan nuku yhtä soittoa aamupullolle!

Ja iih! Taas se kässäs jotain uutta! Oon kyllä aina koittanut Joonalle näyttää itseään peilistä tuolla kylppärissä, mutta ei se oo itteään sieltä äkännyt, tuijotellut vaan mun naamaa tai hammastahnaläikkiä. Nyt se sitten huomas peilistä kurkkivan pikkupojan, tuijotteli sitä mietteliäästi kulmien alta, sitten levisi valloittava hymy huulille. Hymy vaihtui taas hetken päästä tuumailuksi, sitten hymy, jota seurasi taas tuijotus. Tätä jatkui varmaan pari minuuttia, kunnes poika sitten alkoi ääneen hekottelemaan peilikuvalleen! :D IHANA! Olis ollu ihan huippua saada toi episodi videolle! Iltapesujen jälkeen yritin uudestaan, mutta taas kiinnosti vaan äiskän naama.

Tuikin käyttämä sana "iilimato" on muuten aikas pätevä! Just tänään feisbuukissa ihan ääneen pahoittelin, että mun tila-päivitykset koskee nykyään lähes aina tota apinaa... Vaan minkäs sille kotiäiti voi, kun pienen maailma tuntuu tällä hetkellä niin paljon jännemmältä kuin omani! Ja jos mä teen jotain jännää/kommentoimisen arvoista, niin onhan se lapsi yleensä siinä matkassa kuiteskii :)

Elegialle piti muuten sanoa myös, että eiköhän se uus mahdollinen raskaus oo ihan teidän päätettävissä. Sulla vaan on vahvempi oletus, että voi olla riskejä, mutta eikös jokainen raskaus oo omalla tavallaan aika riskaabelia hommaa, niin ikävältä kuin se kuulostaakin? Nauti nyt vaan niistä kahdesta murusta, ja jos miehesi kanssa päätätte, että kolmas ois vielä kiva, niin sit vaan uudestaan spesialistin juttusille ja yhdessä tuumimaan RAUHASSA että mikäs oiskaan sitten parasta kaikkien kannalta :) En tietenkään osaa mitenkään samaistua tilanteeseesi, joten lähetän vaan lämpöisiä ajatuksia sinne suuntaan!
 
Huomenta!

Täällä tämä mamma ekaa kertaa piiiitkästä aikaa näin aikaisin hereillä kukkuu. Benjaminin masu vaivaa sitten niin kovin, ettei hän saanut aamulla enää pierujen ja röyhtäysten takia jatkettua syömisen jälkeen unia. Eli me ollaan oltu hereillä klo 05:45 lähtien. Tai siis minä olen. Benjamin oli tunnin verran sellaisessa unen ja valveilla olon rajatilassa ja ähisi ja ölisi sängyssään. Nyt kuitenkin ollut jo yli tunnin ihan hereillä tässä. Ja pylly pärisee... Paitsi haa, se alkoi just haukottelemaan ja hieromaan silmiään tuossa!

---
Kävinkin tuuppaamassa Benjin sänkyyn, kun se kesken leikkien nukahti lattialle! Äitin pikku kulta...
---

SannaKoo: Meillä Benjillä oli ihan samat peilileikit kuin Joonalla eilen! Ekaa kertaa siis tajus, että siellä peilissä näkyy joku muukin kuin äiti. Naureskeli ja hihitteli sitten kuvalleen, ja tuijotteli silmät pyöreänä aina välillä. :D Tuota Tyttö sinä olet tähti-leffaa aloitin kerran katsomaan TVkaistalta, mutta se tökki ja jumitti niin pahasti, etten saanut sitä koskaan katsottua loppuun. Pitäiskin kaivella se jostain, ja katsoa se vihdoinkin loppuun. Ja vielä, että en mäkään olis mitään tuosta blaadaamisesta tajunnut! [:D] Mitä ihmettä?

Ja nyt tulee kahvi kerrankin oikeen kunnolla tarpeeseen, jumankekka, kun haukotuttaa!
 
KALJU=MINÄ [:@]
Kuukauden päivät nyt tippunu karvaa siihen malliin että kiva kesäkalju on tiedossa.
Kävin kampaajallakin lyhentämässä ja värjäämässä. Lopputulos oli nätti. Viikko meni, kaikki värit lähteny ja tukkaa irtoo kahtakauheemmin. että silleen.... mutta olihan se ihan kiva maksaa 150€ siitä että näytti muutaman tunnin ihan ihmiseltä [8|]

Tänne on nyt rantautunu nuha ja kurkkukipu. siis mulle. täytyy toivoa että ei pahemmaks mee eikä tartu Veeraan. Viikonlopuks olis taas kaikennäköstä kivaa ohjelmaa että harmittaa kyllä pirusti jos tässä nyt kunnolla flunssa iskee päälle.

Mä vetelin eilen koko kämpän sälekaihtimet alas. ei oikeesti kestä kattoo tätä järkyttävää PÖLYN määrää!!! Imuri laulaa kolme kertaa viikossa ja rätti heiluu aina perään. Mistä ihmeestä tota tulee? eikä pitäis olla imurissakaan vikaa kun ihan uus hommattiin just sitä varten että olis pikku neidinkin helpompi hengittää kun on kunnon välineet joilla siivota. viimesen päälle suodattimet ja systeemit... hmmm...

Ikkunatkin huutaa pesua [:(]

SANNAKOO: sai se sen papan multa onneks otettua. ihmetteli vaan itekin miten oli noin nopeesti mut sinne lähetetty. yleensä kun annetaan ainakin puol vuotta kulua ennen kun synnytyksen jälkeen lähdetään tolleen sörkkimään. ei siis ihme kun teki niin kipeetä [:@] Ja mieskin on onneks ihan ymmärtäväinen. Eli ei täälläkään onneks vinguta pimperon perään kun tietää ettei sitä todellakaan saa [;)] yritetään sitten kun siltä tuntuu.. Toi sun havunneulas juttu kuulostaa kyl ihan siltä että siellä olis vielä jotain tikkejä??? huih.. nyt äkkiä varaat ajan ettei vaan mitään tulehdusta pääse tulemaan. jos ne onkin mitkä siellä kiristää?!?!
Ja ihan yhtä paska mutsi täälläkin nukutta lasta ilman ruokaa. Jos menee leikkimiseks niin sitten ollaan ilman. Jos on nälkä niin kyllä sitten syödään.

Oli sitten taas AITOLEHTI-EERIKÄISEN perhe päässyt otsikoihin. Oli Esko roudannu pienen Victoria tyttären ilta kymmeneltä Maria! talk-showhun. Fiksu veto. Siellähän se tyttö sitten huus kurkku suorana suorassa lähetyksessä. Mikä ihme noita ihmisiä vaivaa. Justhan oli se korvakoru rumba, ja nyt sitten tää. mitä seuraavaks???

AILIME: börsta = kalja [;)]
kuudennen polven stadilaisena jopa mä osaan vastata tohon [;)] Muistan lapsena kun kavereita tuli kylään ja isi alko puhumaan mulle, niin kaverit katto ihan hölmistyneenä ja kysy että onko mun isi ulkomaalainen. hih. slangi on lentäny meidän perheessä aina! Tosin ite en sitä hirveesti käytä joten unohtuuhan ne sanat sitten aika nopeesti.
Mutta SNAGARILLA VOI AINA HEITTÄÄ: TSAIJUN TSIEGURAT EGUILLA JA ELDATUT BOTLARIT. menee monelta kioskin tädiltä luu kurkkuun. hihiiiii [:D][;)][:D][;)]
 
Huomenta!

Ailime: AIkamoiset jättikakat on Benji vääntänyt! Tukassa asti [:D] Meillä paras saavutus tähän mennessä on olkapää! Nii ja börsta on kaljaa. Muoks: Blaadaus tarkottaa polttelua. Mä oon tottunu käyttää tota sanaa pilven poltosta, mutta sitä käytetään myös tupakoinnista niin kuin SannaKoo niille junnuille. Tuskin ne nimittäin pilveä ois vedelly siinä nuokkarin pihalla.

SannaKoo: toi on kyllä niin perseestä toi sun alakerran tilanne. Toivottavasti pääset pian sille mukavalle neuvolatädille tai sitten saat soitettua asiasta lääkäriin. Vaikka se tuntuu nyt ihan kauheelta niin kunhan saat asian hoidon alkuun niin varmasti helpottaa. Ja sitä nopeamminhan sä oot takas kunnossa mitä nopeammin tartut toimeen! Tsemppiä kovasti!

Mä soin just pojun ekoille päikkäreille. On se kumma kun hirvee väsymys päällä ja haukotuttaa niin sitten kun yrittää laittaa nukkumaan niin kitikitikiti. Lopulta laitoin sen vaunuihin ja vähän heiluttelin, että rupes jo silmä luppaamaan ja sit puoli unessa siirsin omaan sänkyyn. Ihme juttu, kun normisti se menee päikkäreille ihan ilman mitään seremonioita, kuhan viskaa sänkyyn. No kai tääkin on sit vaan joku kehitysvaihe.

Ja hei imetyksestä kyssäri jollekin joka tietää muita enemmän: Mulla on nyt iltaisin ja öisin tuntunut siltä, ettei heruminen lähe käyntiin. Eilen illallakin Kaapolla oli nälkä ja otin sen tisulle, muttei sieltä tullut mitään. Siis Kaapo kitisi vaan ja imi sitä "nöpötysimua" eikä missään vaiheessa tullu sitä herumisen tunnetta eikä Kaapo ruvennut nielemään. Huudoksihan se meni. Sitten 15 minsaa myöhemmin koitin uudestaan ja silloin heruminen käynnistyi, mutta vasta parin minuutin imemisen jälkeen. SItten tuli rauha maahan ja pääsi poika täydellä masulla nukkumaan. Mutta siis mikä siinä on? Päivällä heruu tosi hyvin tai ainakin tähän asti on herunut? Syökö toi nyt vaan enempi ja tisut ei vielä oo ruvennu tekee tarpeeksi maitoa vai mitä ihmettä?

Nyt vika pala Tiihulin (?) pätkiskakkua ja tänään voisin tehä sen pätkisjuustokakun kun yks pussi minipätkiksiä tuolla mulle huutelee!
 
Sinttu, tunnen tuskasi! Mullakaan ei ole pian varmaan enää yhtäkään hiusta päässä... [:(] Hahaah, hiukan meni pieleen mulla tuon börstan kanssa. [:D][:D] Ja toi sun vika lause meni ihan ohi. Ei tuu musta stadilaista sitten tekemälläkään vissiin.
 
Tuik - ainakin sanotaan ettei maito voi yks kaks loppua ja tuskin siitä onkaan edes kyse, herumisrefleksi on HERKKÄ... eli väsymys, stressi jne. vaikuttaa siihen herkästi. Ei muuta kuin ajattelemaan vesiputouksia ja solisevia puroja, katsomaan komedioita tai ihan vaan katselet omasta rakasta ja ihanaa vauvaa... [:D]

Hiuksista - mulla lähtee edelleen aika paljon hiuksia, mutta on niitä jäljelläkin... joten elkää huoliko, kyllä se siitä tasoittuu. Imetyksen aikana ei välttämättä kannata hirmuisesti värjätä hiuksia, voi mennä pipariksi, toki yksilöllistä tämäkin.

Multa ainakin otettiin papa aika pian jälkitarkastuksen jälkeen, eli varmaan ihan normi käytäntö täällä. Tosin esikoiseni jälkeen mun alakertaan ei oltais menty vielä tässä vaiheessakaan sorkkimaan ilman turpakeikkaa... [:@]

Vähän omaa hehkutusta... aika hurjan mahtavan ihanaa oli eilen käydä ultrassa ja nähdä pienen pieni palleroinen siellä heiluttelemassa käsiään ja potkimassa jaloillaan... joka kerta se vaan tuntuu mahtavalta. [:)]
 
Tuik mulla on ihan sama ongelma ton herumisen kanssa! Pitikin monasti kysyä täällä mutta unohdin. Eli päivällä nou problem mut yöllä kestää välilä muutaman minuutin ennenkun käynnistyy ja siinä sitten toivotaan ettei poju herää huutamaan kun palvelu ei pelaa. Ja hidastuu aamua kohti. Juon yölläkin joka imetyksen jälkeen lasin vettä eli ei pitäis johtua nesteytyksestä. Oon huomann että jos herätän itteni kunnolla niin sillon toimii paremmin mutta kun noita syöttöjä on joskus aika monta yöllä ni ei haluis herätä kun sit ei aina saa heti unta.

Elegia komppaan täällä muita eli jos tulee kolmannen muksun unelma kutkuttamaan niin sitten erikoislääkärille vaan. Meijän neuvolalääkäri ainakin oli ihan toope, siihen en luottais pätkääkään! Sen painoarviokin oli viikolla 36 3,6kg ja Viggo syntyessään 41+1 3,2 kg.. Vaikkei tämä tähän sun juttuun liitykään niin minäkin suositelen kääntymään asiantuntijan puoleen kun / jos on sen aika! Elä huolehi!

Piukku toimisko et soseuttamisen jälkeen painat mössön vielä tiheestä siivilästä läpi?

Olipas taas kiva kaffitella mammojen ja vauvojen kanssa eilen! Ja kiitos Terhituuli vielä pätkiskakusta! [:)]

Nyt pakkaamaan, huomenna (jep, tarkistin että on varmasti huomenna [:D] ) taas Budaan!
 
Nythän tämä elämä vauvan kanssa näyttää taas ihan erilaiselta kuin ikinä!!!

Tuo typsykkä nukkui KOKOYÖN ilta puol kympistä aamuun puol ysiin???? Syyvä puttasi ittensä iloiseksi, leikki hetken ja meni aamupäivä unille. Ja nukahti ilman tissiä tuonne! What? EKaa kertaa tuli uni pekästi poskea hiljaa silittelemällä! Ihanaa, suloista, täydellisen kaunista! Turkoosikukkahaalari, punaiset posket, valkoinen pumpulipeitto ja pehmeä aamuvalo ikkunasta huoneeseen. JA ÄIDILLÄ: kuppi kahvia ja kolmas pala eilistä kakkua ja taustalla radion tasainen ruopsutus! Täydellistä!!!!

TISSIHOMMISTA:

Minusta tuntuu että Tuikilla on siellä samat jutskat kuin täällä. Elä hermostu, kyllä se lapsi syö sitten kun on  nälkä. Ja tuo "herumattomuus"-tunne kuuuluu tähän 3 kk vaiheeseen. Sitä maitoohan on siellä jumalaton määrä n. 1,5 dl-2dl, riippuen vauvan tarpeesta. Jos tollanen määrä rupee kauheesti ennalta herumaan,niin se penska kyllä tukehtuu. Taitaa lapsikin tietää, äitiään viisaampana, että nyt tätyy herutella hiljakseen!!! :) Eilen illalla Venlakin tosiaan silleen nypsytteli. Ihan kuin ois halunnu varmistaa ettei äiti karkaa, kurkisti välillä ja jatkoi nypsyttelyä. Otti pikku torkut, jonka jälkeen tarjosin toista tissiä mielenkiinnon herättämiseksi. Siinä se sitten veteli piitkillä hartailla imuilla itsensä kylläiseksi ja nukkui tosiaan aamuun saakka.

Sitte vielä HERUMIS-tunteesta. Minusta se liittyy just tuohon vaiheeseen, kun maitoa tarvitaan taas enempi. Eli kun tarve on vakio, niin ei paljon tissit ritise. Mutta sitten tulee taas se kasvupyrähdys ja kiihkeän syönnin/tilauksen aika ja johan rupee tuntumaan kuinka maito nousee ja heruu! Kunnes taas tasaantuu jne.jne. Muistakaa tytöt juoda! Ihan sama mitä juo, kunhan vaan nestettä menee. Jos se pikkkuinen imee äidistä kaks desiä kerralla, niin mutsilla se tekoon on kulunu lähes puol litraa!!!! Ja ihmisen kehossa gramma suolaa sitoo litran vettä (kansan sanonta) ... niin kannattaa vähentää omalta puurolutaselta sitä suolan määrää. Päänsärky ja väsy ja unettomuus nestehukasta palkkana, mulla ainakin! (Ja mies jää kokoajan puutteeseen.....)

IHANIA KUVIA TUOLLA TAAS GALLERIA PULLOLLAAN!!!! Kakut, kakkulat ja kaksoset!!!!!

Voi polot, teitä tukka ongelmissa painiskelevia!!! Harmittaa! Auttaskohan mikää hormooneja tasaava luonnontuote? Homeopatia? Hm.. en tiijä! Täytyyhän tässä maailman ajassa olla joku konsti tukan päässä pysymiseen???? Kun se irrottautuminen tapahtuu kuitenkin siellä nahkan alla kauan aikaa, ennen kuin se karva lopulta irtoaa.... Ööööö!!! Vai onko se niin luonnollista, että nainen kasvaa entistä vahvemmaksi. Lujatekoiseksi leijona mammaksi, joka seisoo muurin lailla, sekä tuulta vasten vankkumattoman suojana pienelle ihmisen alulle pahaa maailmaa vastaan.  Ensin itsensä unohtaen, muuttuen heikoski ja hauraaksi ja sitten kynsin hampain könyää ylös ja näyttää taas kerran koko maailmalle: minä olen ÄITI!!!! Hm?

oukei.. pistän hiljasta ajatusta päähän. Tuijotan ulos vähän aikaa ja rakennan sisälleni tilaa uudelle päivälle!
 
....Ooh Riikka!!!
mun hiljaisista ajtuksista tuli molekyylejä, jotka ryntäilee kiivaasti sinne tänne!!! Minä ajattelen vesipuotuksia ja hartiat hytkyy!!!! Sinun ultra-kuvasi. Pienepieni, uuden ihmisen alku, oman äidin turvassa kasvamassa! Voi onnea!!!!
 
Kiitos maarinen, kun muistuttelit että pitää muistaa juoda! Mä huomaan aina vasta sitten kun on jo hirveä jano, että hupsis, en oo taaskaan muistanut juoda. Hyökkäsinkin äsken samantien keittiöön, ja juoda lotkotin muutaman lasillisen vettä. Ja onpas teillä ollut hyvä yö siellä! Olispa meilläkin taas ensi yönä.

Tuik: muistan jostain lukeneeni, että maidontuotanto hidastuu aina iltaa kohden. En kyllä muista, että mikä tähän oli syynä. Mutta hyvinhän saattais syynä olla tuo kasvuspurttikin. Eli poika tilailee taas maitoja.

Riikka: kivaa kuulla ultrakuulumisia!

Elegialle lähettelen aurinkoenergiaa täältä!!

Ja meidän reissunaiselle, Ionalle, toivottelen hyviä pakkailu- ja matkustushetkiä taas!

Jaahas, Benji kuuluu heräilevän aamun toisilta uniltaan. Nyt leikkimään, ja sitten myöhemmin asettelen pojan kantoliinaan, ja myö lähetään shoppailemaan!
 
Tänään taas parempi aamu! Nukuttu yö takana ja jaksaa touhata tyttösten kanssa ihan eripaljon paremmin. Tosin loppuyö nukuttiin miehen kanssa selät vastakkain kyljellään kun molemmat neidit söi yöllä ja "unohtuivat" nukkumaan meidän sänkyyn (eli äiti ei uskaltanu siirtää takas omiin sänkyihinsä etteivät vaan herää..) Pottukin alkaa jo maistua paremmin, toinen jopa intoutui mekkaloimaan että antaas tulla vähän vauhikkaammiin sitä evästä äiti [:D] Tuolla omalla aloitussivulla lupailtiin, että huumorintaju alkaa kehittyä näihin aikoihin. No siltä se tosiaan kuulostaakin kun valtava naurun remakka alkoi jo illalla kylvyssä ja on aamun jatkunut kovaäänisen kalatuksen kaverina. Ihanat äitin pienet<3
Elegialle sen verran minäkin, että jos jossain vaiheessa kolmatta alkaa kuumottaa niin kannattaa tosiaan kääntyä asiantuntijoiden puoleen ennenkuin heität kirvestä kaivoon. Väestöliiton lääkärit ainakin oulussa on ihan guruja ja tietävät mitä tekevät [;)] Mutta varmasti on pahalta tuntunut lääkärin sanat, en ihmettele yhtään. Mulla surettaa ja tympii kun jo ihan tavikset siis ei lääkärit olettaa ja sanoo ihan suoraan että se on nyt sitten lapsiluku kerralla täynnä kun kaksoset tuli. Häh?! Onko joku standardi ettei kahta enempää saa olla? Vaikka mistäpä sitä tietää tuleeko tytöt ikinä enempää sisaruksia saamaan, nuo ipanat kun ei ihan napista painamalla saavu. Mutta kun itellä on paljon sisaruksia (5) niin jotenkin ajattelee että ois mukava suoda sisarusten tuoma turva ja ilo myös omille lapsille. No täytyy myöntää, että kuuden kanssa vois olla jo helisemässä, mutta pikkuveli- tai sisko...Miksei [:D] Kylläpä pomppas alkuperäsestä aiheesta... Ja tsemppiä ristiäisjärjestelyihin, varmasti saatte hyvät juhlat kasaan!
Sintulle vinkki, että paskaset ikkunat peittyy sopivasti kun sälekaihtimet kääntää siten että sisäpuolen reuna on ylempänä kun ulkopuolen. Tarkkaan haettu säätö, päästää kuitenkin pikkusen valoa sisään (justiisa sen verran että ton koiran leuan kuvat oikeen  paistaa lattiasta[:@])  Meillä on kans ihan sikamaisen pölystä, ihan sama imuroiko kerran vai seittemän viikossa,mää oon väsyny siihen taisteluun.
Hitto, jäi väliin tuo eilinen maria kun suivaannuin siitä ettei tullukkaan greyn anatomiaa. Täytynee nettitvstä kyylätä tapahtumat niin pysyy juoruissa mukana, siltä perheeltä voi kyllä odottaa mitä vain..
Vitsi, täällä ollu niin kova haloo tosta pätkiskakusta, pakkoko se on itelläki pakata neidit vankkureihin ja ajella lähisiwaan hakemaan tarvikkeet. Ukko sopivasti pitkän päivän töissä niin jos soittas siskon kaveriksi syömään ja juoruaan niinku ei muka eilen ois tarpeeksi saatu tehä molempia. Jep, äitiyslomalla on kivaa [:D]
 
Ja sitähän piti vielä sannakoolta kysymän kun näytti pieni väsyny reissumies uinuvan tutunnäkösessä sitterissä tuolla gallerian puolella. Oon jo usiammalla kauppa reissulla hypistelly. Onko ihan pätevä peli, toimiva ja kestävä? Ja onko ne säädöt hankalat, siis selkänojan asennon? Meijän toinen penkki on niin reuhka että uus tätyy ostaa ja tommosia meidän prismassa olis myynnissä eivätkä olleet ihan hirviän kalliitakaan.
 
Tuun tänne kyselemään teiltäkin vielä, että mitä pukisitte lapselle päälle, jos ulkona olisi 18 astetta lämmintä?

Täällä on tämä tilanne tänään, ja jäin viettimään tuota vaatekertaa...

Edit.. Niin, siis miettimään, eikä viettimään. [:D]
 
Ihan ekaks täytyy sano että pikkasen oon tuolle Ailimelle kade, kaipaan jo kesää kovin ja odotan, että pääsen mökkeilemään perheen kanssa, tuohon pukeutumisasiaanodotan viisaampien kommentteja! [:D]

Kylläpä emännät ovat taasen saaneet kamalasti tekstiä aikaseksi, onneksi nyt kerkesin lukea kun neiti on päikkäreillä, pitää äkkiä koittaa kirjoitella nyt sitten itsekin...

Tosta Maria -ohjelmasta sen verran kommenttia, että itse en usko, että tämä Eerikäisen lapsi nyt tuosta yhdestä kerrasta kamalasti kärsi, eri asia sitten jos he jatkuvasti raahaavat lastansa tuommosiin rauhattomiin paikkoihin...? Mene ja tiedä.

Elegia mites toi mahallaan nukuttaminen, kukaan ei ole koskaan sitä suositellut(ei kyllä kieltänytkään) niin itseasiassa olin aika yllättynyt että vauvaa saa nukuttaa mahallaan, kiva homma, ties vaikak meän neitikin siittä tykkäis...

Siellä on taas kaikki emännykset laitelleet mitä ihanimpia pöperöitä ja kaakkuja, että olen siitäkin kade, oon aina ihmetellyt ihmisiä jotka esim syövät pullaa ja karkkia etenkin suklaata monta kertaa viikossa ja pysyvät hoikkana, itellä tuntuu ettei mtn kestä syödä niin aina on tämmönen pullero vaan, höh! no se on tieteki se liikunta... tai siis sen puute...[:o]

Tukka lähtee mutta on sitä onneksi mistä lähteäkin, tuntuu että sitä on jokapaikassa ja neitin pikku tahmanäpitkin joskus tarttuu niihin oikeen mukavasti kiinni, siks koitankin aina pitää tukkaa kiinni... raskausaikanahan mulla lähti varmaan vain noin 5 hiusta niin tää ero tuntuu kyllä ihan valtavalta, kaikista inhottavinta on se kun niitä joutuu kaivelemaan puseron tai alkkareiden sisältä kutittelemasta, toi takamusvako on niin kiva paikka pitkille hiuksille[:D]

Nyt mulla on iskenyt laiskuus koulun suhteen, en ole kehdannut luenoille ja toisaalta ihan hyvällä omallatunnolla, olenhan kuitenkin äippiksellä ja millonkas sitä muulloin voi elämänsä aikana hyvällä omallatunnolla olla kotona tämmöstä pitempää aikaa [:)]
Ja nyt kun neiti on enemmän ja enemmän valveilla niin alkaa olla tuo luennoilla oleminenkin haasteellisempaa, taitais siinä vaan kiusata itteänsä ja neitiä...

Jahas neiti alkaa tuolla konahtelemaan niin pitää häippästä!
 
Moi!

Ihana ilma ulkona :) Oli pakko päästä ulos poitsun kans röhästä huolimatta. Siis mulla itellä on vieläkin aikamoinen röhä (keuhkoputkentulehdus, johon olen aloittanut muutama päivä sitten lääkekuurin). Tuntu et mökkihöperöksi kai sitä tulee, jos ei ulos pääse..

Minna: Mulla on myös alkanut lähtee hiuksia aivan hirveesti! Aiemmin ei ole lähtenyt mut tällä viikolla rupes lähtee :( En uskaltanu enää vaalennuttaakaan samalla aineella kuin ennen, piti siis keksiä jotain muuta ettei kaikki hiukset lähde! Mä toivoisin myös, niin kuin Ailime, et tää karvanlähtöaika jäis lyhyeks..

Sanna ja Ailime: Meillä myös harrastetaan peilileikkejä. Capser on hoksannut myös itsensä sieltä peilistä ja on niin riemuissaan, kun oma kuva näkyy :)

Iona: Kiitos vinkistä! Se siivilä kävi mulla itelläkin tänään mielessä mut en oo vielä ehtinyt kokeilla. Luulen kuitenkin et se vois toimia :)

Rinkku: Meillä Casper nukkuu mieluummin mahallaan kuin selällään omassa sängyssään ja olen kyllä antanut nukkuakin kerta tykkää olla niin.

Nyt poitsu heräs päikkäreiltä, joten syöttöpuuhat odottaa :)
 
Terveiset vauvauinnista,
Oli kyllä kiva kokemus, minua jännitti ihan kauheesti ja jännityksen ja allastilan kosteuden ja lämmön vaikutuksesta pyörtyminen ei ollu kaukauna...[:D] Kiirahan vaan chillaili siellä raukeesti, nautti vedestä ja välillä haukotteli sen näköisenä kun ois kovinkin tuttua hommaa[:D] Uinnin jälkeen mentiin sitten mammat ja vauvat saunan lauteille imettämään ja siihenhän neitikin nukahti raukeena mamman syliin. Oli kyllä tosi mukavaa, ja tutustuttiinkin siellä yhteen perheeseen. Että eiköhän se yksinäisyyskin ala pikkuhiljaa täällä helepottammaan[:)]

Pranametrille piti kommentoida että jälleen kerran olen niin samoilla linjoilla kanssasi eli en minäkään antais Kiiraa vielä yökylään kellekkään. En tiiä edes että miksi, jotenkin vaan tuntuu että toinen on vielä liian pieni. Ja kyllä omaan äitiini luotan, se ei siitä ole kiinni vaan enemmänkin se on siitä että säälittää äiti jos huudoksi menee Kiiralla.kerkeehän tuota.

Ailimelle en tosiaan osaa antaa ohjeita, mutta ajattelin kysellä teiltä Ailimen tapaan että mitä puette lapsellenne ihan täällä kotoSuomessa? mulle tää on jotenkin tosi haastavaa...

Oltiin äsken vaunulenkillä ja kappas kappas, neiti aloitti kesken lenkin ihan hirmu huudon. Huuti ihan kuin ois päätä leikattu. Otin välillä syliin ja avasin pukua jos neidillä o kuuma, mutta aina alko se karmee karjunta kun vaunuun takasin laitoin...huoh!Isänsä työntämänä hiukka rauhottu, mutta kotiin kun tultiin niin eipä iso neiti viittiny jatkaa päikkäreitä. no ei kait se pakko oo, yleensä siis nukkuu sen 3 tuntia...no, huomenna sitten.

Sintulle ja SannaKoolle
sympatiarutistukset täältä, yrittäkäähän pärjätä niitten kipujenne kanssa ja varausta vaan nyt sinne lekuriin. Minä kävin pari viikkoa sitten kanssa papassa, mutta ei se sattunu yhtään. Toivotaan että saatte asiat reilaan!
 
Elegialle vielä kanssa rutistukset täältä, ja kyllä niillä asioilla on aina tapana lutviutua! Jotenkin päin...

Ja hyviä ristiäisiä teille! En kuitenkaan muista enää käydä toivottamassa lähempänä...lahopää kun olen[:D]
 
Takaisin
Top