Joo, tuo Ruotsin tasa-arvoministeri on ilmeisesti sitä mieltä, että kotihoidontuen maksaminen Suomessa on puhtaasti idioottomainen järjestelmä siksi, että se vaikuttaa sukupuolten tasa-arvoon työmarkkinoilla. Hän sanoo myös, että on idioottimaista maksaa naisille siitä, että he pysyisivät poissa työelämästä. Käsittääkseni kotihoidontukea maksetaan kuitenkin sille, joka jää kotiin, ei siis välttämättä äidille. Kotihoidontukea ei myöskään varmasti makseta siksi, että naiset eivät menisi töihin, vaan siksi että pienillä lapsilla olisi tasa-arvoisemmat mahdollisuudet saada kotihoitoa oman isän tai äidin kanssa. Mielestäni lapsia ei voi sulkea pois tästä tasa-arvokeskustelusta, ei kaikki tässä maailmassa pyöri työmarkkinoiden ympärillä. Lisäksi mun mielestä ei ole tasa-arvoa sanella, että molempien vanhempien tulee hoitaa lasta kotona yhtä pitkä aika, jotta tukea saisi mahdollisimman pitkään. Perheillä on erilaisia tilanteita ja mielestäni on perheen asia päättää, kuka kotiin jää. Kotihoidolle on Suomessa mun mielestä myös aika huonot vaihtoehdot alle 3-vuotiaille lapsille. Alle 3-vuotiaan paikka ei mun mielestä ole 12 tai sitä useamman lapsen ryhmässä, eikä lapsen tarvetta palvele olla useita tunteja erossa omista vanhemmistaan, niin että arki-iltoina yhdessäoloon jää hädin tuskin muutama tunti. Ja ei ole tarkoitus tuomita vanhempia, jotka laittavat alle 3-vuotiaan lapsensa hoitoon. Tämäkin on mielestäni perheen valinta, usein olosuhteiden tai jopa pakon sanelema. Tavallinen alle 3-vuotias lapsi ei kuitenkaan saa päivähoidosta mitään sellaista, mitä hän ei voisi kotiolosuhteissa omien (terveiden ja hyvinvoivien) vanhempiensa hoidossa saada.