Maaliskuus mietteet

iltatähti2015

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Se olis sitten maaliskuu ja monella varmaan jo mielessä töihin paluu :)
Kevättä kohti mennään ja olenkin jo aloittanut vaihtamalla hieman sisutusta, verhoja ja sellaista. Oikein piristävää :)
Ihanaa kevään odotusta kaikille ja tsemppiä niille jotka aikovat töihin palailla !
 
Huii, vähän jännittää ja samalla innostuttaa töihin paluu. :) Kenties muut samoilla fiiliksillä? Eilen annoin ekaa kertaa korviketta nokkiksesta aterialla, ja tyttö joi hyvin! Luottavaisin mielin siis imetystä vähentelen. Paitsi nyt tuli pieni mutka matkaan, kun Emma sai nuhataudin... Poloinen. ♥
 
Joo jännittää jonkin verran, lähinnä tytön hoitoon meno :) Mutta on kyllä ihana palata työhönkin ja nähdä kaikki työkaverit pitkästä aikaa :) Mites muute, kuinka moni aloittaa kokopäiväisesti työt ja onko joku joka tekee sillä joustavalla? itse oon ihan kahden vaiheilla että aloitanko joustavalla vai kokopäiväisesti. Ei ainakaan tarviis tytön olla hoidossa paljoa ja hoitomaksuissakin varmaan näkyis :)
Paranemisia Emmalle, onneksi kerkeää toipumaan ennen hoidon aloitusta :)
 
Täällä on pientä ahdistusta ilmassa tuon töihinpaluun kanssa. Määräaikainen duuni päättyi äitiyslomaan ja nyt pitäisi sitten kauheasti itseään markkinoida, mihin tuntuu olevan ihan mahdotonta löytää aikaa näiden kahden kaveruksen kanssa. Ja jos työmarkkinoilla onnistaa, pitäisi saada kahden lapset hoitokuviot järkeviksi, mikä ei tällä alueella ole ihan helppoa. Nyt jo pitäisi mieluiten hakea ensi syksyn hoitopaikkoja.

Mutta ihana maaliskuun aurinko! Tämä on ihan suosikkikuukauteni, kun on aurinkoa ja lunta.
 
Mä teen tällä hetkellä täyttä päivää, kun isä on kotona. Elokuussa sitten aloitan lyhennetyn (4 pv/vk), kun pieni menee hoitoon. Saatiin paikka yksityiselle perhepäivähoitajalle elokuusta alkaen. Ihana, kun en haluaisi isoon, meluisaan päiväkotiryhmään vielä noin pientä laittaa.
 
Iltatähti, kiitos. ♥

Mä alotan kolmipäiväisellä työviikolla. Katsotaan, kuinka kauan se tuntuu sopivalta (myös taloudellisesti). :) Mun työssä ei oikein lyhennetty työpäivä onnistu, joten parempi tehdä näin.
 
Huhhuh, mä odotan tällä viikolla kuulumisia uudesta kämpästä ja sit me muutetaankin pojan kaa kaksisteen asumaan. Yritettiin vielä miehen kanssa sopia asioista mutta asiat meni vaan pahempaan, en ees pysty kirjoittamaan tästä mut miehellä napsahti aika pahasti. Hirveä houkutus ois ollut muuttaa kaupunkiin läheisten luo mutten halua sotkea isä-poika-välejä, vaikka mies onkin munannut ja käyttäytynyt kuin pahimmanluokan idiootti.. Ehkä tässä yritetään joskus ratkoa nää asiat että kaikki kolme voitais vielä asua saman katon alla, en tiiä. Mutta nyt ainakin toistaiseksi tuun asumaan pojan kanssa kaksin, mikä on ihan hyvä, vaikka jännittääkin hirveesti.

Mutta hei, nää meidän puikulathan ei oo enää mitään pikkuvauvoja, täällä ainakin seistään jo ja osataan näyttää missä esim. kukka on ja vaikka mitä. :Heartred Aika on mennyt hirveän nopeasti ja tuntuu koko ajan kiihtyvän.
 
Mukava kuulla sinustakin tai yang :) Hyvä, että asiat on kuitenkin nuinkin hyvin että asunto on teille valmiina ja toivon mukaan asiat siitä lähtee mukavasti rullaamaan! Tsemppiä, sinä kyllä pärjäät :)
 
Mietinkin sua tai yang yksi päivä, että ootko ihan kokonaan kadonnut foorumilta! Tsemppiä sinne :)
Tosiaan mulla loppuu tänään äitiysloma, yhyy! Mutta lokakuussa vasta töihin sitten. :) Me haluttais tyttö perhepäivähoitajalle, kun ollaan molemmat miehen kanssa myös pieninä oltu.
 
Kiva kun palasit taas foorumille tai yang ja tsemppiä muutosten keskellä!

Emppuliina, mä haluaisin myös nuorimmaisen perhpäivähoitajalle, kun esikoinenkin oli ja olimme tosi tyytyväisiä siihen. Pieni ryhmä on pikkuiselle niin mukava.
 
Meillä tyttö menee päiväkotiin ihan vain meidän vuorotyön vuoksi. Perhepäivähoidossa onkin pienemmät ryhmät, mutta koitan aatella että tyttö oppii reipastumaan ja tulee monen kanssa toimeen kun isoon ryhmään joutuu. Olen myös luottavainen, koska tyttö ei ole vielä vierastanut juurikaan :) Mutta luulenpa, että jo pelkkä hoidon aloitus on iso muutos meille kaikille ja jännittää jo erilaiset taudit mitä se sieltä saa kun on paljon lapsia :sad001
 
Tsemppiä tai yang!

Minä olen tällä hetkellä keskimäärin 1-1,5 pv viikossa opiskelijana, huhti-toukokuussa sitten töissä noin puoliviikkoisesti, kesän kotona ja syksystä en sitten ihan tiedäkään :D Näillä näkymin kotona ja opiskelijana.
 
Se, joka alkaa olla lopen kyllästynyt siihen, että vauveli tyhjää jokaikisen laatikon ja hyllyn joka päivä kertaa monta, huutaa hep!

Täältä iso HEP! :shifty: Meidän pojan aamurutiineihin kuuluu ensin tyhjentää pari hyllyä makuuhuoneen kirjahyllystä, sen jälkeen kettiöstä kaikki muovikipot ja niiden kannet pirinpärin pitkin lattioita. Aina puutun asiaan ja kiellän ja kerron, että ei saa, mutta edelleenhän tuo on tuommoiselle pienelle leikkiä vaan! Onhan se hauska, kun äiti hassunnäköisenä naama nutturalla tulee jotain selitteleen :hilarious: Ja hauskaa, miten jo noin pieni tietää kyllä, että koska ollaan pahanteossa... se ilme! :woot: Äskenkin tuli tuohon eteen ja katsoi mun kahvikuppia sellainen superviekas ilme kasvoillaan, sitten katsoi mua ja sitten suuren kiljahduksen saattelemana nappas kupinreunasta kiinni!

Sainpas minä nyt tämänkin kuulostamaan hauskalta... ehkä se ketutus suli tuossa matkan varrella, kun kirjoitteli asiasta :p
 
Meillä on musta kanssa alettu ymmärtää pahanteon merkitystä. Meillä ei oikeastaan ole muuta kiellettyä kuin johdot/pistorasiat ja vessaharja. Tänäänkin ollut johdoissa monta kertaa, mutta vain kerran piti hakea pois. Muilla kerroilla napakka "ei" ja "tulehan pois sieltä" riitti. Ja sitten hirmuiset kehut ja suukottelut päälle kun uskoi :smiley-angelic008
 
Meillä tyttö pudistaa päätään, kun tekee jotain kiellettyä. Tekeepä sen kielletyn asian usein siitä huolimatta. Usein katsoo minuun ja pudistaa päätään, ikään kuin kysyy saako tehdä jotain/koskea johonkin. :D

Mulla on vähän vauvakuume, mutta en mä ehkä vielä kuitenkaan haluaisi uutta vauvaa. Tavallaan haluan, tavallaan en. Oon nyt vasta ruvennut vähän urheilemaan ja olisi kiva olla taas paremmassa kunnossa. Tiedän melko varmasti, että jos tulisin raskaaksi, niin helposti jäisi urheilut. Muutenkin pelkään vähän hukkuvani tähän äitiyteen, koska musta on ihanaa olla äiti. Mutta pitää sitä olla jotain muutakin, mistä nauttii. Eikä sitä ikinä tiedä, millainen raskaus tulisi olemaan. Meillä on myös esikoinen ja kahdesta lapsesta ollaan puhuttu. Mielellään hankkisin ehkä useammankin, mutta sitten pitäisi olla isompi asunto ja esim. matkustaminen olisi paljon kalliimpaa. Oon myös miettinyt, että ehkä siitä uudesta vauvasta nauttisi eri tavalla, jos vähän odottaa. Eihän sitä edes koskaan tiedä, tuleeko niitä lapsia lisää, mutta toivottavasti tulee.
 
Me ollaan jo päästy toivelapsilukuumme 2 :grin. Nyt vaan keskitytään tuttujen vauvojen ihasteluun.

Meilläkin on alettu osoittaa huolestuttavaa kiinnostusta keittiön kaappeihin ja laatikoihin :eek:. Kirjahyllystä on jo alimmat avohyllyt tyhjennetty, kun ei siellä mikään pysy ja johtoja teipattu kiinni lattiaan.
 
Hep :grin Lehtikori on uunin päällä ja verhot roikuu miten saattuu ikkunoissa :p Mutta aika vähä on keittiön kaappeja tai lipastoja tyhjennetty, mutta avohyllyt kylläkin. Kun kieltää ja sanoo ei niin jatkaa touhujaan, virnuilee ja pyörittää itsekin päätään että "ei ei" :facepalm: Veljien huoneet kiinnostaa kovasti ja siellä hyllyt tyhjenee, eli ovet on usein kiinni! Uuneja vahditaan haukkana ettei polta sormiaan.
Meillä on nää kolme lasta ja siihen nyt taitaa jäädä, käy talo pieneksi :) Vaikka haikea olo on siitä että tää viimenen vauva alkaa olla jo taapero mallia :happy:
 
Takaisin
Top