Meidän tyttö (reilu 10 kk) yrittää kiivetä joka paikkaan. Sohva on pikkuisen liian korkea, mutta tyttö kampeaa itsensä ylös heittämällä toisen jalan ylös sohvalle ja siitä ponnistaa. Pienellä avustuksella pääsee sitten sohvalle, mutta tuskin menee kauan, että pääsee itse. Käsittämättömät voimat on tytöllä kyllä. Muuten tyttö etenee hurjaa vauhtia kontaten, polvi-istunnassa hyppien ja polvikävelee lelulaatikkoa työntäen. Kävelyvaunua meillä ei vielä ole, mutta se on hankintalistalla. Sohvaa pitkin tyttö kävelee sivuttain, mutta ei halua kävellä tuetusti eteenpäin. Äitiä tyttö yrittää kovasti sanoa ja muutenkin ääntelee paljon. Aikaisemminhan ihmettelin, kun tyttö oli niin hiljainen, mutta ei ole enää. Tai on se välillä, mutta silloin sillä on joku tärkeä homma meneillään. Tyttö pudistelee päätään, kun sanotaan ei (tai hei :D) vilkuttaa ja yrittää taputtaa, mutta se näyttää siltä, kuin hän putsaisi käsiään toisiaan vasten. Ai niin ja tyttö riisuu sukkia ja hattuja. Löysin yhden ihanan hatun, mutta siinä ei ole naruja leuan alla, niin en usko, että se pysyisi kovin kauan päässä.
Me käydään nyt leikkipuistossa päivittäin. Tyttö on päässyt keinumaan, kiipeämään portaita, ihan vaan konttailemaan maassa ja laskemaan liukumäkeä tuetusti. Muiden lasten katseleminen on myös kivaa. Tänään annoin tytön olla ekaa kertaa ilman rukkasia ja voi, kun hänestä oli kiva tutkia hiekkaa. Yllättävän vähän yritti laittaa hiekkaa suuhun. Rukkasia olen tähän saakka pitänyt tytöllä lämpimälläkin säällä juurikin siitä syystä, että suuhun ei menisi maasta niin paljon ja nopeasti kaikkea. Kotimatkalla käytiin ostamassa hiekkaleluja. :)
Me käydään nyt leikkipuistossa päivittäin. Tyttö on päässyt keinumaan, kiipeämään portaita, ihan vaan konttailemaan maassa ja laskemaan liukumäkeä tuetusti. Muiden lasten katseleminen on myös kivaa. Tänään annoin tytön olla ekaa kertaa ilman rukkasia ja voi, kun hänestä oli kiva tutkia hiekkaa. Yllättävän vähän yritti laittaa hiekkaa suuhun. Rukkasia olen tähän saakka pitänyt tytöllä lämpimälläkin säällä juurikin siitä syystä, että suuhun ei menisi maasta niin paljon ja nopeasti kaikkea. Kotimatkalla käytiin ostamassa hiekkaleluja. :)