sisita
Vauhtiin päässyt keskustelija
Suahili90: Harmillista tuollainen, onneksi vauvan isä kuitenkin
muutti mielensä. :) Uskon, että hänkin innostuu vielä siitä vauvasta,
toisilla se vaan vie aikaa. Koita jaksaa! Meillä oli esikoinenkin ihan
suunniteltu ja odotettu, mutta silti
mieheni tajusi innostua noista vauva jutuista edes vähän vasta kun oli
vauva
sylissä. Itse mietin myös esikoista odottaessa usein, että nyt riitti ja
jätän mieheni, ihan vain sen perusteella kun toista ei tuntunut vauva
kiinnostavan. Onneksi olimme jo silloin naimisissa, eikä se ollut
ihan niin helppoa, sillä olisin sitä katunut todella paljon. Kuvittelin
myös jossain vaiheessa, että kyse on ihan vain siitä iän tuoman
kypsyyden puutteesta (mieheni oli esikon syntyessä 19). Mutta niinkui
moonkin tuossa jo sanoi, niin ei ne kaikki vanhemmatkaan miehet
kiinnostu.
Ei ne (kaikki) miehet vaan innostu siitä vauvan odottamisesta, mutta kuitenkin sitten viihtyvät sen vauvan kanssa ja oppivat sitä rakastamaan. Ja tuttujeni kokemusten perusteella myös ne yllätys-vauvat, ovat rakastettuja molempien vanhempien osalta, vaikka olisi aborttiakin harkittu ihan vakavasti. Tärkeintä siinä kohtaa on varmaan se, että saa parisuhteen täysin kuntoon ja asiat sovittua jo ennen vauvan syntymää. Suosittelen, että puhut sen miehesi kanssa, kaikesta mikä ärsyttää. Ehkäpä saatte asioihin selvyyttä ja selviät omienkin tunteidesi kanssa. Itse olen välillä pyytänyt mieheltäni suoraan, että esitä edes hetki, että välität näistä vauva-asioista niin minun ei tarvitse miettiä kaikkea yksin. :)
Kyllähän se ottaa vieläkin päähän, että hehkutan miehelleni innoissani että "tällaiset rattaat ja sitten ostetaan tuo ja tuo ja tuo! Eikö olekin ihana!" ja sitten toinen vastaa siihen, että "Joo ihan kiva, meneekö siulla siinä koneella vielä kauan?" Mutta sitten onkin ihan toinen ääni kellossa, jos puhutaan siitä, että millainen kiipeilyteline ja liukumäki pihalle rakennetaan kesällä. Ne leikki-ikäiset on sitten vain miehelle paljon helpompi käsite.
Tulipas taas tarina ja vieläpä osin ohi aiheen.. :D
Itkuherkkyydestä. Minua itkettää koko ajan. Lähinnä siis vain kyyneleet valuu ja on vaikea puhua, en niinkään saa mitään hurjia itkukohtauksia. Tuo meidän pieni neiti ihmettelee aika kovasti, että miksi äitiä käy itkettämään kesken kirjan lukemisen tai syömisen. En tiedä itsekään. Alkaa jo mennä yli, mutta minkäs voit..
Ei ne (kaikki) miehet vaan innostu siitä vauvan odottamisesta, mutta kuitenkin sitten viihtyvät sen vauvan kanssa ja oppivat sitä rakastamaan. Ja tuttujeni kokemusten perusteella myös ne yllätys-vauvat, ovat rakastettuja molempien vanhempien osalta, vaikka olisi aborttiakin harkittu ihan vakavasti. Tärkeintä siinä kohtaa on varmaan se, että saa parisuhteen täysin kuntoon ja asiat sovittua jo ennen vauvan syntymää. Suosittelen, että puhut sen miehesi kanssa, kaikesta mikä ärsyttää. Ehkäpä saatte asioihin selvyyttä ja selviät omienkin tunteidesi kanssa. Itse olen välillä pyytänyt mieheltäni suoraan, että esitä edes hetki, että välität näistä vauva-asioista niin minun ei tarvitse miettiä kaikkea yksin. :)
Kyllähän se ottaa vieläkin päähän, että hehkutan miehelleni innoissani että "tällaiset rattaat ja sitten ostetaan tuo ja tuo ja tuo! Eikö olekin ihana!" ja sitten toinen vastaa siihen, että "Joo ihan kiva, meneekö siulla siinä koneella vielä kauan?" Mutta sitten onkin ihan toinen ääni kellossa, jos puhutaan siitä, että millainen kiipeilyteline ja liukumäki pihalle rakennetaan kesällä. Ne leikki-ikäiset on sitten vain miehelle paljon helpompi käsite.
Tulipas taas tarina ja vieläpä osin ohi aiheen.. :D
Itkuherkkyydestä. Minua itkettää koko ajan. Lähinnä siis vain kyyneleet valuu ja on vaikea puhua, en niinkään saa mitään hurjia itkukohtauksia. Tuo meidän pieni neiti ihmettelee aika kovasti, että miksi äitiä käy itkettämään kesken kirjan lukemisen tai syömisen. En tiedä itsekään. Alkaa jo mennä yli, mutta minkäs voit..
Esim kuinka kynsien lyhentäminen pitäisi suorittaa. No mutta luultavasti voi olla, että jotkut asiat hoidetaan omilla tavoillamme. Pelkään vain vähän, että kuinka paljon mies neuvoo minua sitten, kun vauva on syntynyt. Että tuleeko olotila, että on ihan huono äiti, kun ei osaa tehdä mitään oikein. 
Kiitos kaikille hyvän voinnin toivottajille. :) Nyt on olo parempi ja yritän olla stressaamatta koko asiasta. Onneksi neuvolaan voi ottaa aina yhteyttä, jos jokin asia mietityttää... ja huomenna ultrakäynnillä voi samalla vielä jutella asiasta.
siis hiukan törkee... Mistä nää tänne tulee??