Maaliskuun mutinat

Meillä kans tuntuu, että kaikki pitäs olla jo valmiina ja sairaalakassi pakattuna :D. Että ette ole outoja! Mää oon jonku verran kirpparilta ostanut vaatetta ja kaikki mitä on ostettu on pesty ja silitetty kaappiin. Uutena ostin muutaman bodyn ja housut henkkamaukalta, kun oli joku tarjous. Sitten kävin viimeksi ostamassa miehelle vaatteita, niin oli PAKKO ostaa vauvalle semmonen Nalle Puh Tiikerinraitainen yöpuku. Ei pystyny pidättelemään. Olisin halunnut myös seeprakuvioisen ja lehmänlaikkuisen, mutten sitten enää raaskinut. Yksi turvaistuin meillä on kans saatu ilmaiseksi sukulaiselta, mutta todennäköisesti otan lainaan uudemman istuimen kaveriltani, koska siinä on se telakka jalusta ja muutenkin se on uudempi ja mieleisempi. Itse en meinaa uutta ostaa. Vaunut olemme valinneet valmiiksi ja ne odottavat vielä ostoa kaupassa. Hintaa niille kertyy 399e. KALLISTA. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5125/pl Tommoset on meille tulossa. Me meinataan vaihtaa auto. Meillä on nyt normaali henkilöauto, niin vaihdetaan halvempaan farmariin. Siitä pitäs jäädä jonku verran yli, niin sillä sitten ostetaan nuo vaunut.

HUOMENNA AAMULLA RAKENNEULTRA, EN MALTA EN MALTA EN MALTA!
 
Moikka Tooooooosi pitkästä aikaa! En ole pitkään aikaan käynyt foorumilla ja olipas paljon kivaa luettavaa! Onnitteluja kaikille tyttö- ja poikauutisista! Itse saimme tänään ultrassa selkeitä tyttöuutisia emoticon Sukupuoli näkyi kyllä niin selvästi, että olisin jopa itse osannut sen tulkita. Piti juhlia hyviä ultrauutisia Koti-pizzan kotzonella...
Täällä voidaan muutenkin tosi hyvin, paitsi hemoglobiini temppuilee ja aiheuttaa kamalaa väsymystä. Ostin sellaista nestemäistä rautalitkua, joka maistuu ihan kamalalle emoticon . Onko muilla kokemuksia rautalääkkeistä? Olisiko tablettia, joka ei pahasti aiheuttaisi vatsavaivoja? Lisäksi olisi kiva, jos lääkkeen voisi ottaa ruoan yhteydessä.
Minä en ole tehnyt oikeastaan minkäänlaisia hankintoja vielä. Tosin saan melkein kaiken tarvittavan sisaruksiltani. Ja lisäksi Kcatri on luvannut antaa jotain hänelle tarpeetonta tyttövaatetta :) Asumme siis aika lähekkäin ja olemme tutustuneet ihan tämän foorumin ansiosta, kivaa emoticon
Onko kenelläkään toista tai kolmatta lasta odottavalla koiraa? Miten koirat ovat suhtautuneet vauvaan? Meillä on yliaktiivinen koira, joka rakastaa kaikkia ihmisiä. Joskus vähän liikaakin:) En ole mitenkään huolissani koiriemme suhtautumisesta lapseen, mutta ainainen sotku alkaa ahdistaa. Tuntuu, että karvoja on varsinkin näin keväisin tosi paljon, vaikka imuroin monta kertaa viikossa. Onneksi vauva ei vielä pitkään aikaa ala mönkimään karvaisilla matoillamme...
 
Nia, ostatteko nuo vaunut kuitenkin uutena? 399e on tosiaan tiukka hinta..
Mistä sanoit sen Nalle Puh yöpuvun löytänees? Paljon maksoi?

Me tultiin just äsken Ikeasta. Mukaan osui pinnasänky, pinnasuojat, patja, amme,
kosteudenesto lakana ja sänkyverho. Onnistuihan siinä 170e hassaamaan! :D
Mutta kyllä meilläkin alkaa tosiaan olla jo KAIKKI, lukuun ottamatta tietty näitä
perus; vaippoja, liivinsuojia.... Mutta ne ajattelin ostaa sitten vasta kesällä.

Mites muuten tuo rintapumppu, kannattaako sekin ostaa etukäteen vai vasta sitten
synnytyksen jälkeen kun näkee miten maitoa erittyy ja imetys sujuu?
Mistä niitä sairaala maksuja voi katsoa? Missä hinnoissa niissä liikutaan?
Onko kellään kokemuksia leluponin mainitsemasta perhehuoneesta?
 
Mursku: Meiltä löytyy koiravanhus.  Meidän terrierirouva on siis liki 10-vuotias.  Aikaisempaa kokemusta pienistä lapsista sillä ei ollut joten todellakin jännitettiin miten se vauvaan suhtautuisi.  Muutoin on kyllä ihmisrakas otus.  Hyvin meni myös vauvaan tutustuttaminen ja alkuun koira siinä vauvan ympärillä pörräsikin ja toi lelujaan sille jne.  MUTTA auta armias kun toi poika lähti liikkeelle...  Sen jälkeen koira on lähinnä juossut karkuun ja leikkinyt näkymätöntä.  Kerran on tullut yhteenotto kun lapsi kaatui nukkuvan koiran päälle (meidän koira on siis puolikuuro ja -sokea...), silloin koira tikaisi lasta kädestä.  Muutama veritippa siitä tuli ja iso itku.  Ihan hyvin tämä yhteiselo silti menee, pitää vaan olla todella tarkkana ja lasta ja koiraa ei voi kyllä jättää valvomatta (ei toki mitään vastaavaa parivaljakkoa).  Meillä isoin ongelma on kuitenkin se että ennen koira oli kaiken huomion keskipiste ja nyt sille ei tahdo riittää aika :(  Silloin on helpompaa kun mieskin on kotona mutta sehän on luonnollisesti vähäisempää kun mies on töissä.  Ja älä niistä koiran karvoista jne. huoli!  Koira- ja muiden eläinperheiden lapsilla on yleensä parempi vastustuskyky ja vähemmän allergiaa kiitos niiden ihanien likaisten karvaperheenjäsenien :)
Suahili90: Mä en ostanut rintapumppua ennakkoon niin kuin en mitään noita imetysjuttuja (paitsi pari tuttipulloa, liivinsuojat ja yhdet imetysliivit jotka ei sitten maidonnousun jälkeen edes mahtuneet päälle).  Se on kuitenkin sen verran hintava ostos että harmittaa jos ei tule tarvetta.  Onneksi sitä varten oli kuitenkin sivussa rahaa, se osoittautui välttämättömäksi kun maito sitten kotona todenteolla nousi:  Kuppikoko pamahti parissa tunnissa kolmella isommaksi ja maito vain valui ja valui.  Voi siis kuvitella että teki todella kipeetä!  Mies lähti sitten akuutisti rintapumppuostoksille kun mä jäin kotiin itkemään.  Seuraavana päivänä piti käydä sitten liiviostoksillakin <:)  Kaikilla ei kuitenkaan ole näin rajua toi maidonnousu, joten ei kannata sitä pelätä etukäteen.  Mutta joo, laita ihmeessä syrjään rahaa niin että voit sitten tarvittaessa sen pumpun investoida.  Sairaalamaksut varmaan jonkin verran vaihtelee mutta yleensä vissiin yksi sairaalapäivä maksaa reilut 30€.  Perhehuoneesta menee maksu kahdesta eli se on sen 60-70€/pvä.  Vierihoidossa olevasta lapsesta ei mene maksua, mutta jos se lapsi joutuu lastenosastolle, niin silloin ilmeisesti menee myös se sairaalamaksu lapsestakin.  Nämä varmaan pystyy tarkistamaan sen oman synnytyssairaalan nettisivulta.  Mulla oli esikoisen synnytyslasku vajaa 170€, meillä lasta siis tehtiin toista päivää ja sen lisäksi oltiin tietenkin lapsivuodeosastolla synnytyksen jälkeen.  Mä olin ihan tavallisessa huoneessa, siinäkin mies (ja sisarukset) saa vierailla osastolla 12 tuntia päivässä.
 
Mursku: Minä kokeilin viimeeksi kolmea eri rautatablettia ja kolmea eri mehua ja yksikään ei sopinut mahalle, tosin oksentelin muutenkin. Ihan loppu raskaudesta sain vinkin, että ainakin yhtä niistä mehuista (muistaakseni Floravitalin hiivaton mehu) voi hyvin sekoittaa vaikka lasilliseen omenamehua ja näin sen saa alas ihan helposti. Se taisi olla muutenkin sellaista, joka kuuluu ottaa ruuan kanssa.
Vielä en ole joutunut rautaa syömään, mutta nyt uusi terveydenhoitajani sanoi, että kannattaa kokeilla lasten pureskeltavia rautatabletteja. Ne maistuu hyvältä ja on mahalle paljon parempia. Näistä ei siis ole kokemusta, mutta kuulostaa ainakin ihan hyvältä idealta. Muistaa vaan ottaa sellaisia, joissa ei ole A-vitamiinia.

Suahili90: Itse olin sitä mieltä, että se rintapumppu kannattaa ostaa sitten jos sitä tarvitsee, mutta lähetin kyllä mieheni sitä ostamaan vielä ollessamme sairaalassa, koska maitoa tuli ehkä 5 vauvan tarpeisiin. :D Ilmeisesti se aika monella imettävällä äidillä on tullut tarpeeseen ainakin jossain vaiheessa. Minulla ainakin kipeytyi rinnat jossain tiheän imun vaiheessa pariksi päiväksi niin, etten mielelläni antanut vauvan niistä imeä ja pumppaaminen sattui vähemmän. Myös ennen ristiäisiä pumppasin maitoa vauvalle, jotta ei tarvitse juhlavaatteita sotkea maitoon.
 
Suahili90: Uutena meinataan nuo vaunut ostaa. Minä olen katellut käytettyjä vaunuja, enkä ole löytänyt mieleisiä. Sitten olen kysellyt kavereilta, että olisiko kenelläkään irtoamassa ylimääräisiä. No sitten käytiin miehen kanssa huvikseen katselemassa vaunuja ja nuo oli miehen mieleen ja hän innostui. Niin sitten tehtiin päätös, että nuo meidän pitää saada. Kallis ostos, mutta nuo oli todella keveät, näppärät ja ei mitkään järjettömän isot ja menee kumminkin 3v asti, että varmasti ovat hintansa arvoiset. Sitten tietenkin jos seuraavaa tehdään, niin menee sitten sillekin ;D. Se tiikeriyöpuku oli H&M:n. Varmasti löytyy sieltä nettikaupasta. Siinä oli paketissa kaksi erilaista yöpukua. Toinen oli se tiikerinraitainen ja toinen oli valkoinen, missä vauvatiikerin kuva. Hintaa tais tuolla kahden yöpuvun paketilla olla 12,95e.
 
Huomen ois ultra :)
ja sen jälkeen lento oulusta helsinkiin.. hiukka meinaa jänskättää..
Nyt ei jaksa enempiä kirjottaa jospa yrittää viikonloppuna paremmin..
 
Huomen ois ultra :)
ja sen jälkeen lento oulusta helsinkiin.. hiukka meinaa jänskättää..
Nyt ei jaksa enempiä kirjottaa jospa yrittää viikonloppuna paremmin..
 

Hei! Aurinko paistaa ja hanki hohtaa, huomenna on huhtikuu. Saisi jo tuo lumi sulaa!!! En JAKSA enää liukastella...

Jorvissa perhehuone maksoi 2 vuotta sitten muistaakseni jotain 66e/vuorokausi, mikä tuntui ihan kohtuulliselta, kun siinä on kuitenkin kahden hengen ruuat ja 24h päivystys ja kaikki se apu ja opastus mitä tarvittiin. Mietin just että onnistuisiko perhehuoneen ottaminen tälläkin kerralla, jos esikoinen olisi yöt mummolassa, niin että isä voisi olla mun ja vauvan kanssa sairaalassa... ehkä sen näkee sitten.

Mä en uskaltanut ostaa rintapumppua etukäteen, kun en tiennyt tuleeko maitoa. Ensiapuunhan sairaalassa on kyllä pumput jos tarvitsee, ja mies kävi sitten kotiin tultua ostamassa Prismasta perus käsikäyttöisen pumpun, joka riitti meille ainakin ihan hyvin (pumppasin vain satunnaisesti tarpeen tullen).

Mäkin jouduin viimeksi syömään loppuraskaudesta rautatabletteja. Vatsa kesti ok, mutta suolisto napsahti ihan kovaksi välittömästi, mikä teki vessakäyneistä todella epämukavaa. Kokeilin myös jotain rautajuomaa, mutta se ei ollut ehkä ihan niin tehokasta - tosin suoli toimi kyllä paremmin. Huoh, kai tuo on tälläkin kertaa edessä. Auttaisikohan jos panostaisi enemmän rautaa sisältäviin ruoka-aineisiin...???
Nuo vauvanvaatteet on varmasti ihan mielipideasia, mutta tuli vain eilen mieleen kun etsin lahjaa kaverin vastasyntyneelle (joka oli niiiiiiiin pieni! Syntyi 2500-grammaisena viikko sitten. Niin SÖPÖ!), että mitkä vaatteet on käyttökelpoisimpia. Meidän kokemuksen mukaan ainakin ihan pienelle vauvalle bodyt on vaan niin käteviä, että pienet paidat jäi melkein käyttämättä, kun ne AINA vaan nousee kainaloihin kun vauvaa kuitenkin kanniskellaan ja nostellaan ja pidetään sylissä. Lisäksi kaupassa oli ihania hupullisia potkupukuja, mutta kesällä varsinkaan ei tarvitse huppua sisällä, ja silloinhan se jää niskaan ruttuun, eikö? Vauva köllöttää kuitenkin kaiken aikaa selällään. Samasta syystä vältin viimeksi sellaisia vaatteita, joissa oli nappeja selässä, kun ajattelin että siellä ne sitten painaa kun pikkuinen makaa. Ja pienetkin napit on pienen kokoon verrattuna tosi isoja - ajatelkaa vaan jos itsellä olisi jotain 7cm halkaisijaltaan olevia nappeja yöpuvun selässä...

 
Mä katoin HUS:in sivuilta, että maksaa 32e ja risat/päivä. Perhehuone oli 65e/päivä ja sisältää myös isän ruuat. Näin ainakin Porvoossa siis. Eilen tuolta synnytyspuolelta luin että keisarileikkaus maksaa muistaakseni jotain 2600e, jos tulee ongelmia niin 3300! Hui!
Meille on noita koiria siunaantunut 5, luojan kiitos ovat kaikki pieniä! :D Todella lapsiystävällinen rotu on kyseessä, joten ei syytä huoleen. :) Poikaystävällä on 2 vähän isompaa koiraa, joista toinen ei välitä pienistä lapsista ja pysyy kauempana. Toinen taas haluaisi kuolata kaikkien naamat totaalisesti :D Ja tämä myös huiskii hännällään, ja se sattuu jos osuu vaikka naamaan, joten vähän pitää sen kanssa varoa. :)
 
leluponi:  Ei tota leikkaussummaa tartte itse maksaa!  Vaikka leikattaisiin, on se potilaalle sama päivämaksu kuin muutenkin.  Sittenhän sitä maksettavaa tietenkin kertyy jos tarvii jostain syystä makoilla siellä sairaalassa pidempään, usein siis ennen synnytystä, mutta silloinkin on käytössä maksukatto joka pyörii muistaakseni jossain 600-700€ hujakoilla VUODESSA. Loppujen lopuksi synnyttäminen Suomessa on siis melko edullista :)
Huomenna huhtikuu jee!  Ja taisi Takala lupailla eilen säätiedotuksessa että ensi viikolla alkaisi se meteorologinen kesä ainakin täällä etelässä :)  Siinä onkin sitten juhlan paikka, jo tätä talvea on puoli vuotta kestänytkin.
Sonja09:  Mä tein viimeksi kaikkeni ettei olis tarvinnu niitä rautatabletteja syödä.  Koitin syödä parsakaalia, pinaattia, kalaa, lihaa, täysjyvää...  Hankalaksi asian teki se että kun piti samaan aikaan tankata kalsiumia, niin sehän estää raudan imeytymistä...   Sitä nestemäistä rautaa litkin kuukausitolkulla ja lopulta sekin sitten tepsi.  Mulla on kyllä luonnostaankin matala hemppa, alhaisimmillaan se taisi olla 106 mutta sitten sen sai taas vakautumaan jonnekin 115 kieppeille.
 
Tuosta synnytyksestä tuli vielä mieleen, että ainakaan EKKS:ssa ei ole perhehuoneita käytössä. Ne on sinne tehty, mutta tilat ovat niin pienet, että perhehuoneisiin sijoitetaan aina  useampi äiti. Muita täällä ei ollut mielestäni sinne menossa synnyttämään, mutta kannattaa siis ainakin pienemmistä sairaaloista kysellä jo ajoissa, että mikä on käytäntö perhehuoneiden kanssa.

Meillä on vielä 2 viikkoa aikaa rakenneultraan, mutta silti tänään on juhlapäivä! Tuli rahaa tilille! Taisin jo aikaisemmin mainitakin, että rahoja on pitänyt laskea ja eilen oli rahaa 5 euroa eli tiukille meni. Ihan vain kun ostelin Ikean reissullamme vähän sitä sun tätä ylimääräistä. Mutta tänään voin mennä kauppaan ja ostaa itselleni suklaalevyn ja ehkä jopa pullon limpparia ja lämmittää saunan. Kyllä sitä voikin olla ihminen onnellinen kun saa edes vähän rahaa. :D
Pitää myös esikoiselle ostaa vaikka rasia ksylitol-nameja, koska rupesi vihdoin viimein eilen puhumaan. On siis puhunut jo pitkään itsekseen ja sanoja osaa n.50, mutta nyt puhuu jo kaikille muillekkin. Nyt vielä pitäisi oppia ottamaan ruoka lusikkaan itse niin meillä olisi sitten itsenäinen 1,5-vuotias kun vauva syntyy.
 

Mutta eipä kai tuota lisäraudan tarvetta aina ole? Vai?

Juttelin 83 vuotiaan isoäitini kanssa tässä taannoin, hänellä itsellään on siis 3 lasta, joista yksi
on mun oma isäni. Mummo kertoi että hän ja hänen oma äitinsä (isoisoäitini) söivät raskausaikanaan pieniä määriä RAAKAA maksaa, nimenomaan tuon raudan tarpeen vuoksi. Ja toimi kuulema; pahaa oli ja oksetti, mutta teki tehtävänsä eikä mennyt vatsa sekaisin.
Nykyäänhän maksan syöntiä suositellaan vältettäväksi kokonaan, kaikissa muodoissa raskausaikana korkean a-vitamiini sekä raskasmetalli pitoisuuden vuoksi.

Noista sairaalamaksuista kyselisin vielä.... Suomessahan tosiaan on tuo maksukatto vuodessa, josta Moon mainitsi, eli sen n.600-700e YLI menevät kulut maksaa Kela.
Mutta onko siis niin, ettei esim. 500e sairaalamaksusta Kela korvaa mitään?
Kelastahan tuo selviäisi, mutta ajattelin että jos joku täällä tietää. 

 
Kaikki ei joo tartte sitä lisärautaa.  Voi kun omakin hemppa olisi asiallisissa lukemissa, se rautalitku on nimittäin todella pahaa :S  Ja raaka maksa, hyi yök mikä ajatuskin...  Ehkä mielummin ottais ne mahantuskat pillereistä kuin söisi raakaa maksaa :P  Onneksi tässä on kehitetty parempia keinoja :D
Ja tosiaan, maksukattoon asti potilas maksaa kulut itse.  Se on hirveä summa useimmissa tapauksissa, mutta murto-osa niistä todellisista kuluista.  Varmaan tuloista riippuen on mahdollista saada sossusta jotain tukea ja vähintäänkin uskoisin että isoon laskuun saa sovittua jonkun maksujärjestelyn - tuskin sitä tarttee kerralla maksaa.  Yksityinen sairausvakuutus saattaa korvata osan ja mun kohdalla työpaikkakassa maksaa kaiken.  Kannattaa siis kysyä töistä onko olemassa jotain työpaikan sairauskassaa mistä voisi hakea korvauksia (munkin pitää siis ensin maksaa kaikki kulut itse ja toimittaa sitten sinne sairauskassaan ne maksetut laskut ja saan rahat takaisin).  Ja tosiaan, kannattaa ottaa myös se syntymättömän lapsen vakuutus, nimittäin jos vaikka keskosena syntyy, on luvassa samanlainen iso lasku kun lapsi joutuu viikkoja tai kuukausia olemaan sairaalahoidossa.  En tiedä korvaisiko se myös äidin kuluja jos ennenaikaisesti joutuisi sairaalaan???
sisita:  Teillähän reipas ja kyvykäs tyttö on!  Meillä ei vielä puhuta, ainoa sana joka tulee silloin tällöin on "kukkuu"  :D  Täälläkin yritys saada potta- ja syömishommia mallilleen ennen vauvan syntymää kun tiedän ettei niille jää niin paljoa aikaa sitten enää :/
 
Oman kokemukseni mukaan sairaaloissa saa hyvin järjesteltyä noita maksuasioita. Jo ihan 100 euron laskut saa meillä pilkkoa osiin, kun vaan muistaa ajoissa sitä pyytää ja sopia asiat. Näitä muuten kannattaa kysellä ajoissa, jos tuntuu, että ei ole rahaa sitä sairaalamaksu maksaa kerralla. Minä en ainakaan synnytyksen jälkeen olisi jaksanut keskittyä mihinkään laskujen selvittelyyn. Ja erikoistilanteitahan tulee aina, ja kyllä niistä aina jotenkin selviää, kun Suomessa asutaan. Ehkä se vauvan mahdollisen keskoisuuden tai oman olon takia tuleva suuri sairaalalasku kannattaa unohtaa kokonaan. Sairaalassa on osaava henkilökunta, joka niissä tilanteissa neuvoo, kun eihän se useimmille ole tuttu tilanne. :)

Moon: Eihän noilla asioilla ole vielä mikään kiire, meidän neitosella vaan on niin hirveä hoppu. Meillä ei edes yritetä tuota pottaa vielä piiiitkään aikaan. Koska nyt tyttö käy aina itkemään kun näkee sen, joten turha yrittää edes laittaa siihe istumaan.
Päätin, että mitään ei väkisin tehdä, vaikka ärsyttäisi kun ei osaa vielä 2-vuotiaana syödä itse, koska sitten sitä tuskin oppii "ikinä". Tyttö oppi puhumaan melkein heti kun lopetin sen "osaatko sanoa vauva/isi/äiti"- jutun, eli tästä lähtien annan tehdä itse kaiken. :D
 
Eilen oli uudessa paikassa neuvola.. Ja tietty uus täti.. Huomasin jo aluks, etten tuu pitämään hänestä. Semmonen ärsyttävä tätimäinen täti. Vanhempi ja puhus mulle ku jollekin idiootil. Huuuoh. Särähti korvaan, ku kysy multa että kuinka kauan imetin viimeks. Kerroine että kaks viikkoa ja sit sai maidon pumpattuna. Tokas, et ei vauva sitten jaksanu olla rinnalla.. Korjasin, et itelläni niin rikki nännit, ettei pystyny.. Siihen kommentoi, et koita olla luovuttamatta seuraavaks!! Siis mä yritin kaikkeni, et se imetys olis onnistunu, mut se teki sillo niiiiiin kippeet ettei vaan pystyny.. Kyllä vähän loukkaannuin siitä.. Ihanku oisin helpolla luovuttanu.. Ja mitä se sille kuuluu, miten ja mitä maitoa annan.. Mä oon tottunut mukaviin täteihin..En tommoseen..

täytyy mennä... poika kiukuttelee.. Paremmalla ajalla..
 
Pitää nyt vielä tännekin hehkuttaa meidän tyttöuutisia. Tuli minulle ihan täytenä yllätyksenä. Miehellä ei ollut minkäänlaisia odotuksia, mutta hänkin silminnähden innostui ultrassa uutisesta. Minun napa meinas vaan olla lääkärin tiellä ja siitä johtuva varjostuma peittää näkyvyyden sukupuolielimiin, mutta onneksi saatiin näkymään. En tiedä, miten olisin voinut malttaa elää epätietoisuudessa. Olisin varmaan mennyt sitten vielä yksityiselle. Mies tosiaan on ollut erittäin viileä ja huoleton koko vauva asian suhteen, mutta nyt jotenkin tuntuu, että hän on kovasti innostunut ja pehmentynyt. Tänään hän on koko päivän hellinyt minua ja pitänyt kainalossa. Puhunut, että kuinka ihanaa on kun hän saa pitää molempia tyttöjään lähellä. Samoin kuin naureskellut tulevaisuutta, että voi sitä ressua joka tulee meidän likkaa ekoille treffeille hakemaan. Olen jotenkin aivan yllättynyt ja onnellinen. Ihana mies mulla. Vaunuja hän on katsellut koko illan taasen ja miettinyt, että ei tytölle kuulemma mustia vaunuja voi ostaa :D. Me ollaan tosi "mustia" ihmisiä. Kaikki sisustus on kämpässä mustaa melkein, auto sun muut on mustaa, vaatteet kaikki. En osaa kuvitella meille mitään muuta. Mutta ehkä mun on nyt alettava siedättämään itseäni näille pastellihempeilyille ja vaaleanpunaisille unille.

Työmotivaatio on tällä hetkellä nollassa. Laskin tuossa, että minulla on vielä työpäiviä 20 jäljellä, jos vapaapäiviä ei lasketa. En malta odottaa. No, onneksi aika tuntuu menevän suht nopeasti. Tuntuu vaan, ettei oikein jaksa enää samaan malliin kuin aiemmin. Työmatkojen käveleminen tuntuu raskaalta ja niin myös se töissä oleminen ja juokseminen. Toisaalta taas ihan hyvä pitää itsensä liikkeessä, muutenhan sitä aivan vötkistyy. Paremmassa kunnossa pysyy näin. Inhottaa vaan sitten iltaisin olla aivan poikki ja maata reporankana sohvalla ihmettelemässä, että miksi kämppä näyttää sikolätiltä ja miksi kukaan ei vie roskia. 

Kävin tänään tsekkaamassa Oululaisen lastentarvike kirppiksen, nimeltä Vintiö. Sijaitsee Tyrnäväntiellä Limingantullin Prisman takana tai sivulla, miten sen nyt haluaa ajatella. Siellä oli vaikka sun mitä sorttia lastenvaatetta ja tavaraa halvalla. Suosittelen!
 
idaho, meillä neuvola täti oli alusta alkaen tosi ärsyttävä. Sellanen nuori nainen,
joka kumoaa kaikki mun puheet vääriksi. Esim, kun mainitsin että mulla on ollut
päänsärkyjä ja olen lukenut että ne voivat liittyä raskaus ajan hormooni toimintaan niin se sanoi mulle että älä rupea tekemään mitään kotilääkärin diagnooseja!
Puhumattakaan neuvola lääkäristä.... huh! Se tunnusteli kohdunpohjan kiinteyttä suorastaan
kovakouraisesti, niin että ihan tosissaan sattui. Kun siinä hoitopöydällä sitten hieman liikahdin kivusta, se lääkäri vaan ärähti että ole aloillas, eikä yhtään pahoitellut että sattui.
Jorvissa np-ultraa tekevä kätilö sen sijaan oli aivan ihanan ymmärtävä ja kiltti nainen.

Nia
, mustahan sopii hyvin tytölle, se on sukupuoli neutraali väri. :) Onhan hyvä ajatella
myös vaunujen väriä siinä mielessä että kun ei niille sitten joskus, kaikkien lasten jälkeen
ole tarvetta, niin menee paremmin mustat vaunut kaupaksi eteenpäin kuin vaikka pinkit. :D

Mä olen niin tyttöfiiliksissä itse, etten osaa yhtään ajatella että siellä oliskin poika.
Meillä on 2 viikkoa vielä rakenne ultraan aikaa, joten kerkeäähän tässä jännittääkin.
Mies ja äitinikin ovat ihan sitä mieltä että tyttö olis tulossa, äiti jopa siinä määrin että
osti vaaleanpunaisia vaatteita.
 
idaho, meillä neuvola täti oli alusta alkaen tosi ärsyttävä. Sellanen nuori nainen,
joka kumoaa kaikki mun puheet vääriksi. Esim, kun mainitsin että mulla on ollut
päänsärkyjä ja olen lukenut että ne voivat liittyä raskaus ajan hormooni toimintaan niin se sanoi mulle että älä rupea tekemään mitään kotilääkärin diagnooseja!
Puhumattakaan neuvola lääkäristä.... huh! Se tunnusteli kohdunpohjan kiinteyttä suorastaan
kovakouraisesti, niin että ihan tosissaan sattui. Kun siinä hoitopöydällä sitten hieman liikahdin kivusta, se lääkäri vaan ärähti että ole aloillas, eikä yhtään pahoitellut että sattui.
Jorvissa np-ultraa tekevä kätilö sen sijaan oli aivan ihanan ymmärtävä ja kiltti nainen.

Nia
, mustahan sopii hyvin tytölle, se on sukupuoli neutraali väri. :) Onhan hyvä ajatella
myös vaunujen väriä siinä mielessä että kun ei niille sitten joskus, kaikkien lasten jälkeen
ole tarvetta, niin menee paremmin mustat vaunut kaupaksi eteenpäin kuin vaikka pinkit. :D

Mä olen niin tyttöfiiliksissä itse, etten osaa yhtään ajatella että siellä oliskin poika.
Meillä on 2 viikkoa vielä rakenne ultraan aikaa, joten kerkeäähän tässä jännittääkin.
Mies ja äitinikin ovat ihan sitä mieltä että tyttö olis tulossa, äiti jopa siinä määrin että
osti vaaleanpunaisia vaatteita.
 
Takaisin
Top