Maaliskuun mutinat

Jee! Maaliskuu. :) Saapuisikohan se kevätkin jo. emoticon
Tänään alkoi  mulla viimeinen työkuukausi, sitten saa vain lomailla ja leikkiä kotihengetärtä. Jeejeejee! :) En yhtään enää jaksais yrittää tunkeutua jakkupukuun ja olla edustavana ja jaksaa oli oman kapasiteetin.
Mullahan siis oli alunperin työsoppari tän vuoden loppuun. Päätin kuitenkin pari viikkoa sitten etten oikeesti jaksa tehdä tota mun duunia enää kolmee kuukautta niin päätinkin lopettaa jo maaliskuun lopussa. Menispä vaan maaliskuu nopeesti. emoticon

En oo vähään aikaan jaksanut/saanut aikaseksi kirjottaakkaan. Meillä öttiäinen voi oikein hyvin. Vatsakin on kasvanut (mun mielestä) ihan hurjasti. Tänään viimein menen ostamaan oikeesti päälle sopivat housut jotka ei luultavasti oo college housut. Siihen ainakin pyrin. Onneksi Helsingissä on paljon kaikkia kivoja äitiysvaatekauppoja.
Pahoinvointi ja suurin väsymyskin on hävinnyt, tilalle on vaan tullut alaselkäkivut. Ei kiva.
Noh, ehkä niitäkin kestää kun reilun viikon päästä on taas neuvolakäynti ja pääsee näkemään pikkuisen. emoticon

Kivaa ja aurinkoista maaliskuuta kaikille!
 
wilperi: Ultrataanko teillä joka neuvolakäynnillä?  T.nimimerkki Kateellinen
Join eilen kahvia ja sain aikaiseksi kunnon pahoinvoinnin.  Mulla siis kahvin juonti jäi raskauden myötä, juon ihan silloin tällöin vaan kupillisen.  Näköjään ei ois kestäny...  Samoin mulle tulee ihan sairaan huono olo jos en juo tarpeeksi vettä!  Melko pienestä tulee näköjään nestehukka :S
 
Täällä kans kateellinen vantaalainen, 14.2. vasta saadaan tietää kumpi tulee ja se onki sit toinen & viimenen ultra, jos ei jotain ihmeellistä tuu..

Oon pysyny vähän enemmän katselijana täällä ja ku kattelee näiden elokuisten odottajienki tickereitä, niin tuntuu, että kaikki on pidemmällä, ku minä emoticon oon vielä tohon 9.3. asti työharjoittelussa päiväkodissa ja siellä on kahden muksun mamma raskaana, kateellisena saa niitäkin kattoa, ku kummatki paaaaaljon pidemmällä, ku minä :D no, tulee se minunki vuoro sitten.. hitaasti, mutta varmasti, plaah.

Aurinkoista maaliskuun alkua! emoticon
 
m4r14: Mulla oli ekassa raskaudessa ihan samanlainen fiilis!  Vielä kun muutama kaveri odotti samaan aikaan ja kaikilla oli raskaus mua pidemmällä.  Sitten vielä sai kuulla niitä "kun sulla on vielä noooooin alussa raskaus" -tyylisiä sutjautuksia...  Vielä loppumetreillä olin täysin vakuuttunut että ei se lapsi synny ikinä!  Tällä kertaa oon vähän haikeena jo noita viikkoja katellut, kohta on jo puoliväli, kohta se odotusaika loppuu jne.  Ja kun tämä saattaa olla se viimeinen raskaus - sitäkään ei tiedä.  Ja niin pöljää kuin se viimeksi olikin, vaikka mulla oli lopussa jo tosi tuskanen olo sen valtavan mahan kanssa niin hyvin äkkiä sitä tuli ikävä.  Raskaana olemiseen kun totutellaan liki vuoden ajan ja sitten yhtäkkiä onkin kuin puhkaistu ilmapallo <:)  Nyt mä yritän nauttia tästä raskaudesta niin paljon kuin mahdollista.  Viimeksi en tykännyt olosta niinkään paitsi ihan ajoittain.
Meillä on rakenneultra 25.3.  Aiotaan jättää sukupuoli selvittämättä.  Jotenkin vaan automaattisesti ajattelen että poika se on kun kerran esikoinenkin <:D
 
Juu noita kommentteja on kyllä tullu monilta, argh >.<

Maha on jo kasvanu aikamoiseks, luultiin aluks, että kaksoset olis tulossa, kun niin iso masu jo, mutta onneks yksi pieni on vaan.. Sitten, ku töissä kaikki kyselee koko ajan, että jännittääkö, ku on laskettuun suht. vähän aikaa, niin jotenkin tyhmä aina alkaa sitten korjailemaan, että "elokuun lopussa vasta laskettu, että on siihen matkaa vielä aika paljon" :D ja sitten kysyjät on ihan nolona..

Asiasta kolmanteen; miten teillä odottavilla on raha-asiat? Onko vakkariduuni? Itellä, kun vaan toi harjottelu, joka loppuu kohta, niin pelottaa vähän, että miten sitä selviää.. Ja kun ei mistään tule rahaa, niin milläs ostellaan tarvikkeita.. Vaikka monia tarvikkeita saa halvalla käytettyinä kirppareilta tms, niin tarviihan siihenkin rahaa tietty, ei oo pahemmin just synnyttäneitä kavereitakaan, paras kaveri lupas vaatteita antaa, kun sai kaksoset (tytön ja pojan) lokakuussa, mutta eipä niillä pärjää pelkästään. Huh huh.. Meinaa stressi pukata päälle väkisinkin.. emoticon
 
Moon: Käyn yksityisellä ja siellä kätilö haluaa ultrata joka kerta.

m4r14: Suunnilleen yhtä pitkällä sie oot kun mie :) Mulla LA 25.8. Musta taasen jotenkin tuntuu että kauhee kun tää aika menee nopeesti.. Vastahan mie pari viikkoo sitten tuskailin että tulispa jo se 12 viikkoa täyteen, mutta niinhän se menee että odottavan aika on pitkä!

Jee! Sain vaatteita ostettua. Ostin ihan suosiolla äitiyshousut kun turhaan ostan jotkut megakokoset " tavalliset" housut kun ei ne kuitenkaan istu hyvin. Minun pullea masuni ei vaan halua mahtua enää normihousuihin. Jotenkin kummallisesti se shoppaaminen vaan lähti taas jälleen kerran ihan käsistä ja ostin kaikkee mahdollista vaatetta mikä vaan näytti hyvälle päällä. emoticon
 
Minulla olikin jotain pientä mahatautia ja se raskauspahoinvointi on oikeasti loppunut!!!! Tajusin vasta illalla oksentaessani 10. kertaa, että tytölläkin oli maha löysällä yms. eli ei kestänytkään sinne loppuun asti ja pääsen kohta eroon meidän ärsyttävästä kotipalvelun hoitotätistä. :)


Mutta asiaan. m4r14, miullakin on semmonen olo, että kaikki on jo ihan tosi pitkällä ja meillä mennään vasta viikolla 14+6. Edellisessä raskaudessa oli ihan sama juttu, kaikki muut tuntui aina olevan jo tosi paljon pitemmällä. Toisaalta taas kauhistuin sitä miten nopeasti tämä aika taas menee ja ei varmasti ehditä tehdä kaikkea ajoissa.

Ja noista raha-asioista, niin meillä laskeskellaan tässä senttejä, että paljonko voisi säästöön laittaa, että saa kesällä ostettua tuplarattaat ja uuden turvakaukalon. Itse olen työtön ja saan vain kotihoidon tukea, mieheni on vakituisessa työpaikassa it-alalla ja normaalisti pärjäillään ihan hyvin. Meillä kuitenkin on omakotitalon verran lainaa ja pitäisi saada isompi autokin ostettua, mutta lainaa ei enää saada millään.
Esikoista varten ostetuista vaatteista ja tarvikkeista selvittiin yllättävän helposti, vaikka oltiinkin työttömiä. Kaikki vaatteet oli ja on edelleen kirppiksiltä, vaunut ja turvakaukalo uusia, mutta ostettu jostain halpahallista. Pinnasänky saatiin tutun tutulta 20eurolla. Varmaan joku 500e meillä meni kaikkeen yhteensä, tästä vaunut 225e ja kaukalo 60e.
 
Oho, no enpäs ollutkaan ainoa, joka on suht. alussa vielä :)

Toi tuleva mummi on kyllä sanonu, että jeesaa sen verran minkä pystyy, mutta nyt äitini hankki auton, jota pitäisi lyhennellä tässä, eli ei hirveästi ylimääräsiä ole. Isälleni olen sanonut, että jos haluaa ostaa 18-vuotis synttärilahjan minulle, niin rattaat olis kova sana :D isäni omistaa yrityksen, joten raha ei ole hänelle ongelma, mutta isukki asuu Mikkelissä, emmekä turhan paljoa pidä yhteyksiä, soitellaan max. 1krt/kk.. Pötköttelevät avovaimonsa ja kahden lapsen kanssa tällä hetkellä itseasiassa Kanarialla..

Mutta niin, onhan tässä onneksi aikaa pikkuhiljaa kerätä tavaraa kasaan :)
 
Tuo on kyllä niin tuttua, että tuntuu niinku kaikki muut olis tosi pitkällä ja itellä on niin mukamas vähäsen viikkoja vasta. Ja musta tuntuu ettei mahakaan ollenkaan kasva vaikka kyllä se taitaa jo vähäsen olla pyöristyny ku ei enään kovin monet housut jalkaan mahu. No vähän yli kuukausi ja sitten ollaankin jo puolessa välissä JIPPII! Vaikka sitte sitä tiesti taas aattelee, että kylläpäs ollaan vasta alussa :D Mutta eiköhän tämä tästä tämä aika kulu jotenkikutenki.




http://Daisypath Anniversary tickers

http://Lilypie Pregnancy tickers
 
Huomenna tulis 17 viikkoa täyteen... kyllä minustakin tuntuu että ei meinaa viikkoja kertyä ollenkaan, mutta kohtahan sitä huomaakin olevansa jo puolivälissä. Joku kyseli työpaikoista. Mä olen määräaikaisessa sijaisuudessa, toukokuun loppuun töitä tiedossa. Juuri vaihdoin työpaikkaa, mutta työsuhde jatkui seuraavana päivänä uudessa. Eilen oli palkkapäivä ja vähän ihmettelin kun palkkaa oli tullut liikaa... tänään tuli sitten vastan palkkanauha... helmikuun palkkaa ei tullut ollenkaan, maksoivat vaan "lopputilin" eli lomarahat ja -korvauksen. Siellä tieto, että työt olis loppuneet tammikuun lopussa. Kyllä nyt potuttaa! Huomenna saa soitella joka puolelle, että missä viipyy minun rahat?? Perskele.
Muuten ei voinnissa kummempia. Maha turpoaa ja ärsyttää kun kaikki huomauttelee siitä, en ole vielä oikein tottunut ajatukseen että maha vain kasvaa, kun ennen koetin vain saada sitä aina pienemmäksi (kuitenkaan siinä kamalan hyvin onnistumatta). Toisaalta on kivaa kun kerrankin "saa" luvan kanssa olla pyöreä. Minullekin on sanottu, että joko pian on laskettu aika... sitten joutuu vaan sanomaan että ei kun vasta elokuussa... Mutta kun ruoka maistuu vähän liiankin hyvin...
Ihanaa kyllä että maaliskuu alkoi, tänään on kevään ensimmäinen päivä! Ainakin kalenterin mukaan... ei sitä tuolla ulkona niin tajua. emoticon
 
Määkipä vastaan tuohon työjuttuun. Mää oon äitiysloman sijaisena ollut maaliskuusta 2010 lähtien. Ensimmäinen työsoppari oli 03/10-01/11 ja sitten sain tämän seuraavan määräaikaisen joka on 02/11-04/11, eli huhtikuun loppuun. Sitten ovat puhuneet kyllä, että ehkä voisin olla niin pitkään töissä, kuin mitä voinniltani kykenen, mutta eipä noista tiedä. Toisena päivänä sanovat toista ja toisena toista. Periaatteessa minulle on aivan sama. Jos on töitä, niin olen töissä ja jos ei ole, niin sitten olen kotona. Paskaako tuota ressaamaan.

Rahatilanne ei meilläkään ole ruusuinen. Minä töissä ja mies saikulla. Kaikki menee mitä tulee ja yhtään ei jää kyllä säästöön. Meillä ei sen suurempia lainoja ole kuin autolaina ja asutaan isossa vuokrakolmiossa keskustan tuntumassa. Aion ostaa tavarat kirpputorilta tai muuten vain käytettynä. Kavereilta myös saan paljon lainaan ym. Ihan hyvä juttu.

Käytiin tänään kontrolliultrassa, tämä oli viides ultra meille. Pienellä oli kaikki hyvin ja aivan normaalisti oli kasvanut. Miten se on, että äiskällä tulee joka kerta tippa linssiin...

Kcatri: Sopiiko kysyä, että minkälainen vartalo sulla on? Olet nyt viime aikoina ollut kovin ahdistunut kasvavasta vatsasta ja sen koskettelusta. Voi olla pöljä ja asiaton kysymys, MUTTA OOKKO LAIHA, NORMAALI VAI LIHAVA? Ja kuin valtaisa se massu sitten jo on (kuvvaa, kuvvaa!! :D) <3. Itsehän olen reeeeeeeeilusti ylipainoinen lähtöpaino ennen raskautta oli se 106kg. Mulla on nyt tähän mennessä käynyt onneksi hyvin, etten ole grammaakaan vielä lihonnut, kävin tänään puntarilla tarkistamassa. Mitä vähemmän tulee painoa, niin sitä parempi. Mun masua ei oo kosketellu ku mies ja muutamat kaverit. Töissä sitten varmaan kun alkaa selvemmin huomaamaan, niin asiakkaat voi käpälöidä, sen mitä edellisen työntekijän raskaudesta tiedän. Mummut ja papat innoissaan, siis asiakkaat. Mulla on vaan semmonen alavatta pömppö ja sitte omat läskit siinä päällä. Innolla odotan, millon saan neuvolasta/lääkäriltä moitteita...
 
Mie jo vähän aikaisemmin avauduinkin työtilanteesta. Eli teen äitiysloman sijaisuutta. Soppari mulla oli tän vuoden loppuun, mutta päätin itse lopettaa nyt maaliskuun lopussa. Oon vaativassa myyntityössä joka vaatii pitkiäkin työpäiviä ja koko ajan pitää pysyä skarppina. Matkustaakin täytyy jonkun verran ja koko ajan täytyy olla menossa jonkun asiakkaan luo.. melko hektistä. Huomasin jo tammikuun puolella että en meinaa millään saada omia hommiani tehtyä ja sitten se asia paisui jo niihin mittasuhteisiin että oli pakko itselleenkin myöntää ettei tästä enää tuu mitään. Siispä sanoin itseni irti ja nyt tän kuun viimeistelen keskeneräisiä hommia.

Mies on hyvässä vakkarityössä ja asutaan miehen omistamassa kerrostalo kämpässä "ihanaisessa" itä-helsingissä (ihan kivalla ja rauhallisella paikalla asutaan, ettei oo kuitenkaan mitään perus itä-helsinki meininkiä).
Talous meillä tuskin kamalasti kärsii vaikka oonkin pari kuukautta ilman mitään tuloja, vuokramenojakaan kun ei meillä oo. Auton vaihtoa ollaan suunniteltu, mutta se on vielä ihan suunnitteluasteella. Ei haluttais millään luopua ihanasta autostamme :)
Mitään vauvakamoja ei olla vielä hankittu, mutta ollaan saatu säästöön kiva pikku pesämuna millä saa ainakin tärkeimmät kamat hankittua.
 
Mää jo tuolla helmikuu puolella vähän kans avauduin noista työ asioista. Mulla on tämän kuun loppuun asti määräaikanen soppari ja sit jännitytksellä ootan jatkuuko vai ei. Tällä hetkellä kyllä näyttää siltä että jatkuu, koska mun hiihtoloma anottu huhtikuun puolelle ja pomokin sen jo hyväksynyt, nyt vain pitää pitää suu hyvin supussa tästä raskaudesta vielä sen kk verran,että saa mahdollisimman pitkän sopparin!

Odotan kyllä innolla, että saisin töissä ihan julkisesti olla raskaana! Töissä muutamat lähimmät työkaverit tietää, mutta muille en sitte ole vihtinyt kertoa tuon sopparin takia ja sen takia, koska halutaan ensin vastaukset siitä ensi maanantaisesta lp-punktiosta (meillä riskisuhde oli 1:5).

Voi että wilperi oon kateellinen sulle, ku pystyt tekemään noin! Itsekin oon kyllä jo aika loppu ja saan onnitella itteäni jos saan ruuan tehtyä ja koiran kanssa lenkillä käytyä töitten jälkeen. Raha tilanne vähän semmonen ettei uskalla, vaikka oonkin hyvin saanu säästettyä rahaa. Mutta mulla kuitenkin täys talviloma edessä ja samoin kesäloma. Yritän saada kesäloman kesän alkuun jos mitenkään mahdollista (ja jos työsopimusta ei katkaista) ni sitten ehkä jaksais paremmin nauttiakin siitä lomasta. Mitä oon kahtellu ni äippäloman pitäis alkaa siinä 20.7 tienoilla ja veikkaan kyllä että jos samanlainen kesä tulossa ku viime kesä ni en tod. jaksa olla loppuunasti töissä.  Että jos hyvin käy niin olis ihanaa jos vois vaikka kesäkuun alusta jäädä kuukaudeksi kesälomalle, heinäkuun 20. asti saikulle ja sitte äippälomalle. Eli vielä kolme kk töissä... kyllä sen jaksaa. emoticon

Ja ihanaa kevättä kaikille!
 
Mulla alla vakituinen työsuhde matalapalkka-alalla.  Se takaa mulle äitiysrahan n.700-800€/kk.  Nythän mä oon hoitovapaalla eli kuukausitulot on taas monta sataa pienemmät.  Teen myös vuokrafirman kautta työkeikkaa muutamana iltana kuukaudessa eli se kasvattaa tuloja vajaalla parilla sadalla bruttona siis.  Mutta joo, mun palkalla ei tässä elämäntilanteessa elettäisi, mies onneksi tienaa kuitenkin sen verran että saadaan vuokrat, autolainat ja laskut maksettua.  Juurikaan mitään uusia vaatteita yms ei meidän talouteen hankita - lastenvaatteita löytyy kuitenkin puoli-ilmaiseksi kirppiksiltä.  Oma vaatekaappi on täynnä, ei nyt mitään viime vuosina hommattua mutta ihan kelpo vaatetta kuitenkin.
Jos meillä ei olisi velkaa niin ihan hyvin tultaisiin miehen tuloilla toimeen.  Me asutaan kuitenkin semmosessa paikassa että oma auto on kummallakin välttämätön (ja ylläriylläri siis kaksi autolainaa).  Lisäksi tässä on erilaisia lainoja otettu kun mies oli viime vuonna lomautettuna jne.  Mulla on oma henkilökohtainen laina jota lyhennän suurin piirtein sen verran kun mulla on kuukausitulot tällä hetkellä...  Mulla oli aikanaan siis oma firma jonka toinen osakas läksi tiehensä firman rahat mukanaan, että sitä tässä maksellaan vielä muutama vuosi.
Mutta toimeen tullaan siis, ei tässä mitään luksuksia ole varaa hankkia, mutta lämpöä pirttiin ja ruokaa pöytään.  Mä osaan venyttää kyllä ruokarahat riittämään ja lapselle/lapsillekaan ei juuri mitään isompaa tartte.  Kestovaipat kun on käytössä niin ei mene lapsilisä vaippoihinkaan.
wilperi: Mä oon syntyperäinen itä-helsinkiläinen.  Maine ko. alueella on huomattavasti hurjempi kuin mitä totuus on.  Mä saattaisin hyvinkin muuttaa Itä-Helsinkiin takaisin, siinä on kunnon nostalgiaa!  Miehellä vaan on asennevamma Helsinkiä kohtaan (kainuulainen kun on) joten me ei ikinä tulla muuttamaan Helsinkiin.  Vaan ei siinä, hyvä täällä Nurmijärvelläkin on asua.
Mutta tosissaan noista vauvan tarvikkeista vielä:  Meillä on melkein kaikki ostettu käytettynä tai saatu tuttavilta lainaan tai lahjaksi.  Siinä säästää valtavan määrän rahaa!  Lähestulkoon kaikki vauvan tarvikkeet menee niin vähän aikaa että ei ne kerkeä käytössä paljoa kulua.  Mun varmaan isoin säästö tuli siinä kun huusin täysin ehjät ja hyvin toimivat yhdistelmävaunut 45€ huutiksesta.  Tokihan kannattaa aina tarkistaa että ne huudetut kamat on oikeesti hyvässä kunnossa.  Moni myy kuitenkin sillä perusteella laatukamaa halvalla että kunhan saavat pois nurkista kuleksimasta joten todellisia helmiä löytyy kyllä!
 
Sun_: En kauheesti haluu kerskuilla sillä, että saan lomailla koko kevään ja kesän. Onhan se kuitenkin kivaa kun saa kaikessa rauhassa valmistautua vauvaan. Koin tärkeemmäksi sen että mulla ja vauvalla on hyvä olla eikä tarvi aamusta iltaan olla jännittynyt ja stressata. (pahimmillaan mun työ on todella stressaavaa.) Mieluummin sitten luovun parin kuukauden palkasta ja säästetään sitten vähän jossain muussa. Siinä suhteessa oon kyllä tosi onnekas että mun mies on niin kannustava mun työjuttujen suhteen. emoticon

Moon: Me asutaan Mellunmäessä. Mies on täältä alunperin kotoisinkin. Mie oon muuttanut Helsinkiin pari vuotta sitten kymenlaaksosta ja tälle tielleni sitten jäin. Yhteen kun muutettiin niin fiksuinta oli mun muuttaa Meltsiin kun miehen kämppä oli paljon isompi kuin mun 25 m2 lukaali Kalliossa. :) Itsekin olin vähän skeptinen tänne muuttaessani, mutta ihan turhaan. Täällä on kivoja ulkoilureittejä joita koirien kanssa tulee kesäisin paljon koluttua ja metrolla pääsee nopsaan keskustaan :) Mikäs täällä lapsiperheiden ja mummojen parissa on asustella.
 
Mulla on vakityö, ja tulin heti marraskuun lopussa takas töihin kun äitiysloma (ja viime vuoden kesäloma) loppu. Ei ois varaa jäädä kotihoidontuelle, kummatkin tienataan vissiin keskiarvopalkkaa, mut ei kuitenka niin paljo et ois varaa toisen palkka jättää tulematta. Ja rehellisesti, en ois kyllä kauempaa halunnu kotona ollakkaan, toi vuosi oli ihan tarpeeks (kuulostaa ehkä kauheelta, mut kaikille ei liika kotonaoleminen vaan sovi, mulle ei riitä se. Onneks liukuva työaika ja tuun aina ajoissa niin pääsee ajoissa kotiinkin, niin on koko ilta aikaa olla tytön kans. Ja mies vuorotöissä, niin välillä tulee lyhyitäkin hoitopäiviä).

Mulla alkaa äitiysloma 13.7, ja kesäloman pidän sit vasta ens kesänä. Mielummin venytän sieltä päästä, kun toi loma alkaa kuitenkin ajoissa et ehtii nauttiin kesästä vapallakin (no, ihan kun siinä vaiheessa enää nauttis kauheesti mistään..).

Ollaan kans melki kaikki hommattu käytettynä, ihan turha panostaa tollasiin mitkä on hetken käytössä. Se on si eri jos jotain pysyvää elementtiä, huonekaluja tms ostais. Ja käytettynä saa just melki uuden verosta puoli-ilmaseks. Varsinkin alle puolen vuoden ikästen vaatteet ei ees kulu viä mihkä kun ei niin paljo liiku (eikä puklaile kauheen värikästä safkaa mikä tarttuis), eikä alle vuoden vanhojenkaan. Meiän ei periaatteessa ois varmaan viäkään tarvinnu ostaa uutena mitään, kirppiksiltä rohmunnu ja saanu muilta sen verran.

Mrrr, multa kans kaveri kyseli et oonko varma ettei tuu kahta kun on maha ny jo niin iso!! Vittu, ainakin ultran mukaan yks vaan!! Ihan kun sille kukaan vois mitään miten se maha kasvaa, ja kai se kasvaa aika nopeesti kun viime synnytyksestä kuitenkin reilu vuosi vasta aikaa. Ja aamulla siis ei huomaa paljo mitään, mut sit kun oot ton pari litraa vettä latkinu ja syöny pari kertaa ni jessus mikä pötsi, varsinki just ennen kun nukkuun menee. Täytyy kohta luopua omista huppareista ja topeista. Mahtuu viä hyvin päälle, mut pelottaa et venytän ne si muodottomiks lörtsyiks, enkä voi enää käyttää synnytyksen jälkeen.

Ja tuntuu kans et muiden raskaudet etenee nopeempaa, ja et muitten muksut kans kasvaa nopeempaa kun oma raskaus etenee. Ja mullakin on la 17.8, eli suurinpiirtein puolessa kuussa, ja silti tuntuu et melki kaikki täälläkin on pidemmällä. Kuukausi viä puoleen väliinkin, huoh.
 
Hih, pitää viä jatkaa.. Siis kun tuntuu et täällä muitten raskaus on paljon pidemmällä, niin tässä vaiheessa toi pari päivää tuntuu et ois muka niiiin paljo pidemmällä, tai viä jos on viikon tai enemmän pidemmällä, ni jessus sehän menee kohta synnyttään!!!emoticon

Sit kun napero on syntyny ni pari päivää tunnu enää missään, ja mitä vanhemmaks sitä tulee niin sen vähemmän vuodetkaan :)
 
Hyvää kevättä kaikille. Uskallan jo näin toivottaa.. Tietenkin ensi viikolla paukkupakkaset..

Ihanaa wilperi että pääset kunnolla leppäämään ennen vauvan tuloa..

m4r14 kyllä se aika siitä eteenpäin menee.. Ja sittenkun vatsa alkaa kunnolla kasvamaan, niin aika menee vielä nopeammin..Niinkuin Moon sanoikin: kannattaa nauttia raskaudesta. Kohta se on ohi ja kaipaa sitä.. Uskokaan vaan.. Vaikka se ei siltä loppumetreillä enää tuntuisikaan.. Mäkin ihan kyllästyneenä viikoilla 41+2.. Miksi ei tule ulos.. Ja muutaman viikon päästä kaipaili jo masua.. (toki vauvakin kiva on...)emoticon

Toivottavasti Kcatri saa selvyyttää palkka-asioihin..

Tsemppiä Sun_ punktioon.. Toivottavasti pääset sinne eikä tauti estelisi..

Itse olen vakituisessa työssä.. Sopivasti ja mukavasti vakinaistettiin kesken viime äitiysloman.. Äitiysloma alkaisi 29.6, mutta epäilen että pystyisin niin pitkään olemaan.. Itse tähtään viikoille 28.. Voi olla että pystynkin olemaan kauempaan.. Se jää nähtäväksi.. Kesälomat aion säästää äitiysloman loppuun..

Eilen kuulin ihan selvästi dobblerilla sydänäänet.. Ennen kuulemani on varmaan istukasta tai napauorasta tai jostain, kun suhisi niin paljon.. Nyt oli ihan selvät sydämen äänet..emoticon  Toivottavasti jatkuisikin noin selvinä..

Oletteko muuten katsoneet tv2:slta tulevaa sydänääni-ohjelmaa.. Todella hyvä sarja ja suosittelen.. Ylen areenalta löytyy edellisiä jaksoja.. Tulee perjantaisin 20.00 ..
 
Olkaa ihmiset onnellisia että teillä on ees joku työpaikka ja jonkinlaiset tulot! emoticon
Minä kun olen marraskuusta asti ollut kotona, enkä todellakaan jaksa enää! En opiskele, työpaikkaa en löytänyt vaikka hainkin. Ja luovutin siinä vaiheessa kun eivät ottaneet mua ees joulukortteja lajittelemaan... Niin, kuka ees ottais loppukevääks ja alkukesäks tällästä töihin? 1. Ei oo työkokemusta (no joo, tet-jakso tallilla, siitä ei paljoo hyötyä ole) ja 2. mä oon raskaana. Puhelinmyyjäks ne kyllä ottaa täälläpäin ihan kenet vaan, mutta mä oon aivan varma etten siinä hommassa pärjäis... Eli kuukausitulot on pyöreät 0€, niin ei ole kovin mukava elellä, vaikka vanhemmilta saakin tarvittaessa avustusta. Se vaan kun mä en oikein pidä mun äitistä miljoonasta eri syystä, niin mä en edes haluais  asua kotona. Mutta eihän se antanut lupaa muuttaa ees epävirallisesti poikaystävän luo, koska "sitten hän ei voi olla tukemassa". Niin, rahallisesti, mä en halua että se on "tukemassa" mua jotenkin muuten. Tietenkin lapsi saa olla mummonsa kanssa, mutta ylimäärästä apua mä en halua.

Ohhoh, tulipa vuodatus :D Koittakaa kestää... emoticon
 
Takaisin
Top