Mä ihan sen takia nyt "huudan" ton sokerirasituksen tärkeydestä, kun itse ainakin tykkään että tutkitaan kaikki mahollinen mikä voisi olla haitaksi sikiölle. Itse olen lukenut, että raskausdiabetes (pahana) voi aiheuttaa myöskin istukan vajaatoimintaa, nostaa verenpainetta ja altistaa keskenmenolle tai kohtukuolemaan.. Siis tää on
jos on pahana se diabetes.. En puhu nyt mistään seurannasta.. Ja näin olen lukenut.. En tiedä kuinka paikkaansapitävää se on.. Itsellenikin sanottiin neuvolassa viime kerralla, että raskausajan diabeteksestäni ei ole mitään haittaa vauvalle.. Vedän tän sokerirasituksen samaan kategoriaan, kun seurataan verenpainetta ja niinkuin
moon mainitsi niin hemoglobiiniin. Neuvolassa kuitenkin ajatellaan vaan äidin ja vauvan parasta.. Siihen en puutu, että millä tavalla siellä asiat otetaan esille. Itselleni on sattunut oikeen mukavat terkkarit ja kätilöt.. Kerran kanssa itse lähdin syvästi loukkaantuneena neuvolasta, kun sijainen kommentoi painoani.. Mitä tuli viimeksi toooodella paljon.. Tässä raskaudessa haluan olla varovainen kaiken kanssa, siskoni kohtukuoleman takia.. Myönnän, että se vaikuttaa mielipiteeseeni.. Ja en nyt oo ees mitenkään himotarkka syömisistäni.. Kahden viikon sisällä on monet burgerit ja herkut tullut syötyä..
Itse en ketään halua loukata tällä mielipiteellä...
Nyt on alkanut tehä mieli ihan hirveesti kaikkee herkkua.. Oon yrittänyt syödä paljon hedelmiä, jos veis jotenkin tota makeannälkää.. Vaa'alla en oo ees viittiny käydä piiiitkääään aikaan..
Mua mietityttää vaunut.. Poika on kaksi kun pienokainen syntyy.. En tiedä onko järkevää hommata tuplia, vai riittäiskö seisomalauta.. Onko ketään viisaampaa?? Jaksaako kaksvuotias seistä semmosessa laudassa? Osaako ees? Ja kui kauan noi tuplat ois käytännölliset?? Meillä ei autoa, joten rattaat erityisen tärkeitä..
Ja missä himpskatissa on se kevät????!!!