Maaliskuun Mutinat

Mie mielelläni siirtäisin noista yli 3 tunnin päiväunista tunnin tai kaks yöuniin et saisin itekkii piiiitkästä aikaa nukuttuu tarpeeks pitkään yöllä...
 
Joo,meilläkin tuo noin tunti on ollut pitkään se normiaika. Nyt kun aiemmin on herännyt niin on parhaillaan malttanu sen melkein kaks tuntia nukkua. :P meillä on nukkunut vaan yhdet päikkärit melkeinpä puol vuotiaasta lähtien(silloin toki nukkui jopa aamu 10 asti) ja on niin tottunut siihen tuntiin niin kaks tuntia tuntuu niin ruhtinaallisen pitkältä ajalta..:grin
 
Meidän pojalla on flunssa ja samalla tuloillaan 3 poskihammasta. :sad001 Ensimmäistä kertaa heittäytynyt nyt lähes syömättömäksi ja yöt ja päiväunet on mitä on. Nyt aamulla ei ollut kuumetta, joten laitoin ulos nukkumaan, jos nukuttaisi vähän paremmin. Eilinen oli sisäpäivä ja aika hirveä.
 
Hieman sisustuskuvia teidän muidenkin iloksi. :) eilen laitettiin tytölle oma huone kun oli mummolassa yötä. Nyt eka yö yksin nukkuen,saas nähdä miten nukkuu. :P
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    640.8 KB · Katsottu: 27
  • image.jpeg
    image.jpeg
    619.6 KB · Katsottu: 24
  • image.jpeg
    image.jpeg
    346.8 KB · Katsottu: 22
  • image.jpeg
    image.jpeg
    504.8 KB · Katsottu: 25
Meillä poika on ottanut pehmolelu leopardikisun "lempilelukseen", kanniskelee joka paikkaan hännästä, laittaa lelurekan ja lelumopon kyytiin ja työntää ympäriinsä, leikkii että kisu kävelee pöydillä jne. Halii kisua. Ihan tosi hellyyttävvää :Heartred Hassua kun ei ikinä olla mitään unilelua edes koitettu pojalle tarjota.

Edit. Ja nukkui päikkärit eilen myös kisun kanssa!
 
Muokattu viimeksi:
En nyt muista milloin, ehkä muutama viikko sitten löysi Muumipalapelin aurinko-palan saappaasta, jonne oli sen päiviä aiemmin työntänyt. Kiikutti äkkiä olohuoneen sohvannurkkaan, jossa tää muutaman ison palan palapeli oli ilman aurinkoa, ja laittoi paikoilleen.

Silloin kun opetettiin syömään lusikalla (alkuun sujui paremmin kuin nyt!), niin otti nuken lusikan ja kipon ja muka söi siitä kupista lusikalla ja hymyili aikuisille aurinkoisesti.

Aika usein menee johonkin huoneeseen ja sulkee oven ja leikkii sitten itsekseen. Äiti vaan ei tykkää kun ei ole kunnon kuulo- ja näköyhteyttä, niin käyn availemassa ovia sitten.

Olin jättänyt tyhjän lasin sohvan taakse olevalle kirjahyllylle illalla, ja aamulla poika löysi lasin. Olin vähän kauempana, sanoin pojan nimen ääneen, ja poika palautti lasin ÄKKIÄ hyllyyn. Kun tästä huolimatta tulin korjaamaan lasin pois, niin itkuhan siitä tuli. Oikein näki pojan pettymyksen kun lasin palauttaminen äidin nähden ei riittänyt.

Jotenkin hauska havaita näitä kehitysjuttuja, joista huomaa että lapsen päässä raksuttaa asioita joita ei ehkä joitain kuukausia sitten ollut.
 
Ihana huone emmalla! :)

Meillä leikitään myös koben mainitsemaa ovikiinni leikkiä :) mulla unohtuu kans usein kahvikuppi olohuoneen arkkupöydälle ja poika käy pohjatilkkoja kurkkimassa ja saattaa mukin ottaa käpäliinsä. Palauttaa kyllä ainakin toistaiseksi vielä pöydälle tosin kerään aina nopsasti sitten pois :D

Huomenna pitäisi suunnata kotikonnuille pääsiäisen viettoon. Poika heräsi juuri jokuaika sitten itkemään ja oli ihan röhäisen ja flunssaisen oloinen. Ääntä lähti vaan vähän :sad001 harmittaa jos menee nyt pilalle reissut mutta tottakai pojan vointi menee edelle. Viimeksi nähnyt perheitä jouluna. Jos on huomenna ihan kipeänä niin levätään ja vielä perjantaina katsotaan jos reissuun pääsisi mikäli pojan vointi parempi.
 
Meillä koko perhe flunssassa :sad001 Mulla nyt pahimpana. Oon liian harvoin kipeenä, sitten kun iskee joku flunssa niin oonnihan veto pois..
 
Meilläki taas flunssaa ja sellainen räkätauti pojalla, että odotan menevän korviin. Onhan tuosta reilu kuukausi jo edellisestä nuhasta ja korvatulehduksesta...
 
Herättiin aamuyöstä pojan hikiseen venkoiluun.. Kuumetta 39.4 astetta. Nukkumaan mennessä oli ollut 38. Onneksi aamulla ei ollut kuumetta ja muutenkin vaikutti normaalilta.
 
Voi ei nähtävästi monien muidenkin pienillä nyt flunssaa :sad001 paranemisia kaikille!

Meidän poika oli aamulla normaali mutta välillä yskii ja kuulostaa röhäiseltä. Lähdettiin sitten reissuun aamusta tienpäälle. Nyt illan ajan poika ollut lämpöinen, oli kumminkin vaan 36.4 lämpöä eli normaali. Mummolassa kyllä tuskaisen kuuma niin saattaa johtua siitä o.O toivon ettei ole mitään kuumetta puskemassa yöksi. Muuten ajellaan poikki suomen huomenna takaisin kotiin.
 
Voi ei! Onpa nyt monella flunssaa liikkeellä :confused:

Meilläkin oli tosi sitkeä flunssa, niin kauan kesti että uutta en halua! Varsinkaan kun kohta pitäis uuden vauvan tulla maailmaan.. Nyt sitten arvon, että uskaltaako kuinka paljon pojan kanssa missään käydä. Kaikki perhekahvilathan on aikamoisia tautipesiä.

Toivottavasti paranette pian tai olis vaan pientä nuhaa ja köhää :shy:
 
Pitäisi hankkia kurahousut. Vedetäänkö ne ulkohaalarin päälle? Pitääkö ne sitten olla kokoa isompaa ettei ole liian tiukat? Poika käyttää sisävaatteissa kokoa 80, niin kuristen pitäisi olla kokoa 86?
Mitä muuta pitää tietää kurahousuista?
 
Minulle ainakin uskoteltiin Reima-liikkeessä, ettei kurahousujen tarvi olla isompaa kokoa. Ostin sitten 86, kun 80 alkaa olla nyt meillä melkein liian pieni.

Meilläkin on jo viikon verran kärsitty flunssasta. :sad001
 
Me juuri hetki sitten testattiin mummulassa uusi kurahaalari, koko 86 kun muutkin vaatteet pääosin samaa kokoa ja väljiä.. Kurahaalarin alla oli kaksiosainen välikausiasu jonka alla vielä lämmin vaatekerros kun oli kylmänkostea ilma ja kaikki vaatteet ohuita.. Jalassa villasukat ja kumisaappaat.. Kiva oli maassa mönkiä ja pyöriä, kuralammikossakin tuli maattua :wink Kottikärryihinkin pääsi matkustamaan ja kivaa tuntui olevan ja lopulta meinasi uni yllättää niissäkin :)
 
Meillä kurahaalarit kokoa 80 cm (tosin Ticketin, joten reilu pituus, mutta kapeat, enkä ole edes testannut toppapuvun päälle vielä niitä, kaverilta ne ostin ja meinas, että heillä niitä käytettiin vielä lähemmäs 2-vuotiaana). Ostin nyt Jonathanin Motion-malliston kurikset (90 cm) jemmaan, ku leveämmät ja sivusta voi sitten laittaa nepparit kiinni, kun saanut ne haalarin päälle. Reiman kurikset mahtaa olla samanlaiset. Ei oo vielä kuriskelejä meillä, ku lumi maassa ja nollakelit, mutta eipä siihen kauaa mene. Pidän toppapuvut loppuun eli käytän niin pitkään ku lunta on. Vk-puku jäänytkin aina keväisin tosi vähälle käytölle. Ticketin fleece-vuorellinen sadeasu oli tytöllä loistava, kun se riitti pelkästään, mutta en taida raskia uutta enää ostaa, kun tarttee minusta kuiteski vielä kuiville keleille oman vk-pukunsa ja toppapuvun päälleki jonku aikaa vielä ne kurikset. Varmaan E-Suomessa käyttöikä ois sille asulle pidempi. :D
 
Mä meinasin kans hankkia jotkut ihan perus kurahousut tohon softshell-puvun päälle. Hyvin pitää kyllä vettä tuokin, mutta nyt jo näkyy polvissa raapimisjälkiä, kun poika on kontannu pihakivetyksellä. Säästyis toi kalliimpi haalari vähän pidempään.
Mä niin jo odotan, että lumet sulais pois. Toi sulava lumikökkö on niin vihonviimeinen alusta ulkoilulle, kun on märkä ja liukas ja ikävä. Kumppareita oon myös miettiny, täytyy ettiä kirppikseltä. Stonzit kyllä pitää vettä jopa paremmin, kun uskalsin toivoa, mutta en mä niillä nyt ihan kauheen pitkään antais vesilätäkössä seistä. Ja vesilätäköitä tulee vielä tovi tuo piha olemaan täynnä, kun lumet sulaa.
 
Ihanaa kun täältä voi lukaista mitä tarvitsee hankkia. Kurahousut ehdottomasti kauppalistalle! :)

Täällä ajellaan kohti kotia. Poika niin tukkoinen ja yskii että yksinkertaisesti ei jaksa olla kylässä muiden nurkissa. Miehen kotona kaikki miehen siskot ym sukulaisia ravaa ja poika huutaa pää kuumana kokoajan, yskii ja on kärttyinen. Ei yhtään oma itsensä. Molemmat mummolat onneksi nähtiin hyvin, kotiin piti mennä vasta maanantaina mutta suunnitelmat muuttuivat. Harmittaa mutta pojan parasta se on ajateltava.

Musta tuntuu että anoppilassa minua pidetään ihan crazymutsina. Ollaan miehen kanssa kotona sovittu jo aikoja sitten että ei pojalle sokeriherkkuja eikä suolaa. Mieskin ollut siis samaa mieltä. Torstaina kävi kumminkin niin että poika pyysi leipää iltapalapöydässä ja sanoin että pienen palasen voi antaa (koska leipä voimakassuolaista) niin mummo laittoi ison palan pojan käteen. Poika ei ensinnäkään ole syönyt kovareunaista leipää eikä ainakaan isoa palasta ja menin sitten pienentämään leipää ja mies tokaisi että ei poika kuole vaikka sen kaiken nyt söisi. Noh, tiedänhän sen mutta kun on sovittu yhdessä että ei anneta tuollaista nimenomaan suolaleipää. Eikä tämä tähän päättynyt kaikenmaailman maistiaisten jälkeen. Esim. Pojalle oli jättikulhollinen kermarahkaa jo nenän edessä ja päällä kasa säilykepersikoita (sokeriliemessä olleita). Poika ei tykännyt rahkasta (olisin antanutkin vaan vähän) ja säilykesettiä ei lapsille edes suositella eikä poika ole niitä syönyt. Musta tuntui että kaikki nauroivat mulle sisäisesti ja eräs sanoikin että ei se syöpä tai sokerihumala siitä tule vaikka söisi.
No totta. Mutta kun näin ollaan päätetty ja annan mielummin tuoreita hedelmiä. Eniten ärsytti kun mies ei sanonut mitään, selasi tablettia. Noh, ripulithan pojalla oli sitten eilen aamulla housussa (tuli muuten itkuisten ilmavaivojen jälkeen) maistajaisten jälkeisenä aamuna ja ei ollut halukkaita vaipanvaihtajia lähelläkään.. :D

Anteeksi nyt vuodatus ja olen kai aika herkkä äiti. Mun mielestä ihan ymmärrettävääkin. En vaan ymmärrä miksi on kiire tuputtaa pienelle lapselle suuhun vähän väliä jotakin. Tuntui tosi pahalta kun joutuu perustelemaan miksi tehdään näin ja miksi ei syötetä sitä tai tota.
Ennen uhrit oli koiramme joiden oksennuksia siellä välillä siivoilin. Nyt ne saa olla rauhassa kun tuli lapsi :D
 
Ymmärrän Kotimama täysin miks ootte noin päättäny. Ihan käsittämätöntä miks sitä tarvii ees kellekkää perustella että ei pienelle lapselle suolaa ja sokeria! Ei lapsi osaa kaivata jotai mitä ei oo koskaan saanu. Ei oo aikuisillekkaa suola ja sokeri hyvästä ni miks niitä pitäs tuputtaa puolustuskyvyttömille lapsille :mad: Täällä mennään siis samalla linjalla.

Kurahousuista mie oon kuvitellu että ei niitä välttämättä tarvita mut taian olla väärässä :grin Menee vissii meilläkii hankintalistalle... On nimittäin melko märkää jo ulkona ja vk puku kovilla kun poika kurassa menee. Kumisaappaat meillä jo onneks on kun stozit ei meillä ainakaa kestä yhtään vettä ja on vielä alkanu kuluu kun pihakivetyksellä on kävelty.
 
Mä olen antanut pojalle leivänpaloja, jossa hiukan oivariinia. Yhteensä ehkä 0,5 cm x 6 cm kerrallaan, enimmillään ja pienissä paloissa. Poika syö mielellään, mutta ihan riittävä määrä mun mielestä.

Jugurttina annetaan turkkilaista, missä aika paljon rasvaa. Sitä ei anneta päivittäin, ja jotenkin miellän sen hapanmaitotuotteena terveellisemmäksi kuin esim. kahvikerman (saati että kuohukerman), jossa myös se 10% rasvaa. Kun hedelmää laitetaan, niin on joko lasten pilttiä tm. tai tuoretta hedelmää; banaania, päärynää tai omenaa. Ei missään nimessä sokeriliemessä ollutta purkkihedelmää, paitsi kerran pieni määrä ananasta kun sitä oli jäänyt meiltä aikuisilta. Mutta määrä oli teelusikallinen. Ja itse äitinä päätin, että voi sitä saada.

En tykkäis kyllä yhtään jos joko mun tai miehen ystävät tai sukulaiset naureskelis mun lapsenkasvatuspäätöksille. Erityisen paha olisi, jos miehen sukulaiset sitä tekis, omille nyt voin aina sanoa takaisin paljon helpommin.
 
Takaisin
Top