Maaliskuun Mutinat

NiBaBa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Uusi kuu ja uudet kujeet, pikku hiljaa kohti kevättä :) Onko teillä kunmempia suunnitelmia pääsiäiseksi?
 
Kylläpä aika taas on mennyt nopsaa, maaliskuu jo! Ja päivät tuntuu niin pitkiltä, varsinkin aurinkoisina päivinä, kun pimeäksi tulee reilusti viiden jälkeen. Pääsiäinenkin on tosiaan tässä kuussa. Minulla on siinä vähän lomaa, joten suunnataan isovanhempien luokse ainakin mökkeilemään. Jospa tänä vuonna laittaisi ruohonkin kasvamaan ajoissa, niin voitaisiin ihailla sen kasvua tytön kanssa :)
 
Kylläpä aika taas on mennyt nopsaa, maaliskuu jo! Ja päivät tuntuu niin pitkiltä, varsinkin aurinkoisina päivinä, kun pimeäksi tulee reilusti viiden jälkeen. Pääsiäinenkin on tosiaan tässä kuussa. Minulla on siinä vähän lomaa, joten suunnataan isovanhempien luokse ainakin mökkeilemään. Jospa tänä vuonna laittaisi ruohonkin kasvamaan ajoissa, niin voitaisiin ihailla sen kasvua tytön kanssa :)
 
Kevätauringosta on täälläkin nautiskeltu pari päivää ja voi kyllä se on ihanaa. Jotenkin saa ihan uutta potkua arkeen tuosta valon määrästä :) Sen suurempia suunnitelmia ei olla tehty, mutta jospa tosiaan tänä vuonna saisi ne ruohot kasvamaan ajoissa :D Tällä kerralla on jotenkin kiva kun ei tuon ison masun kanssa tarvitse sitten varoa liukkaita ja kahlata ties missä pöperössä. Toisaalta ahdistaa myös tieto siitä, ettei voi kääriytyä toppapompaan masua piilottaakseen.
 
Ah, kevät!
Ja kevätauringossa loistava pöly ja sormenjäljet. :D

Me mennään mun kotikulmille pääsiäisenä. Majoitutaan mun serkun luo, ku hän on töissä, ni ei tarvi hotlaan mennä sillä kertaa.
Ylihuomenna nokkakohti mummolaa myös. Hitsi, että onkin kova ikävä omia vanhempia. :) No, nyt ku ajokelit paranee ja on valoisampaa, ni mies lupas ajella useammin ton välimatkan. Ja kyl me meinataan taas pojan kans mennä junallakin kaksistaa lomailee. Ehkä Hesan kautta, pojan kummin luokse eka yheks yöks. :)
 
Kevät kyllä piristää :Heartred ja nämä hyvin nukutut yöt :)

Miten olette ratkaisseet seikan että isovanhemmat haluaisivat lapsen yökylään ilman vanhempia? :D mammalla oli suuret suunnitelmat että poika ensi kesänä tulisi viikonloppulomalle ilman äitiä ja isää viettämään laatuaikaa. Tuli samaan aikaan hyvä mieli että haluaa viettää lapsenlapsen kanssa aikaa mutta samalla huomasin ajattelevani että en kyllä vielä lähimainkaan itse kykene olemaan pojasta erossa yön yli. Pahaa mieltä en haluaisi aiheuttaa. Ja tosiaan nyt on maaliskuu ja mamma sanoi että yökylään VIIMEISTÄÄN kesällä. Apua :D olenko erikoinen vai antaako muut tämän ikäisiä mussukoitaan tuosta noin vaan yöksi pois?
 
Mie en vielä varmaan useempaan vuoteen anna poikaa yökylään, voi olla että mieli muuttuu mut nyt oon tätä mieltä. Nyrkkisääntöhän on että niin monta yötä voi olla pois vanhempien luota kun on ikää vuosissa. Miun mielestä pitää olla lapselle tosi läheinen henkilö että voi yöks viedä kylään, ite koen tän niin että poika ei nää tarpeeks usein mummia (näkee viikoittain) että voisin viedä yöksi. Tää mummihan oli sitä mieltä heti pojan syntyessä että voitais viedä vielä saman vuoden aikana poika viikonloppu kylään ja lähtee ite reissuun, toki :facepalm: Mut siis jos poika näkis mummia paljon useemmin niin miks ei nyt tän vuoden aikana yökylään, tietty eka pitäs olla imetys lopetettu :grin
 
No teillähän näkee usein :D meillä parin kuukauden välein. Sekin yksi syy. Toki haluan että viettää pojan kans aikaa kaksin mut miksei voi aloittaa parista tunnista? :D mielellään käydään miehen kans vaikka ravintolaillallisella ja sit kyllä takasi pojan luo. Ja vielä tuo että vanhempien oltava poissa koko yö että saavat olla rauhassa.. Huokaus taas kerran :D ei noin pieni vielä muista kuka on kuka kun niin harvoin näkee ja vielä vieraassa paikassa.

Mä oon aina aatellu että sitten kun lapsi itse osaa toivoa että haluaa "lomaa mummolassa" vanhemmistaan niin sitten on aika :) omat lapsuusmuistot tulee tästä mieleen kun sai mennä mummolaan kun itse oli valmis :Heartred
 
Mun vanhemmat ei onneks oo ees ehdottanu yökylää ilman mua/meitä. :D eikä haittaa. Mun äiti on joskus sanonu, et sit ku poika nukkuu yöt kokonaan, ni voi jäädä yöks hoitoo. Heillä on siellä toinen lapsenlapsi, koht kolme vee vilkas tyttönen, ni häntä saavat hoitaa viikottain. Tosin yökylään ei o neiti viel suostunu jäämään.
Ite varmaan sanoisin suoraan, et en o viel valmis jättämään lasta yöks.
 
Meillä näkee isovanhempia useita kertoja viikossa ja on ollut lyhyitä aikoja melkein viikoittain heillä hoidossa esim. kauppareissun ajan, mutta en kyllä siltikään vielä pystyisi jättämään yöksi hoitoon. Luulen, ettei siellä kukaan nukkuisi. Poika on tottunut, että sielä leikitään ja tehdään kaikkea kivaa koko ajan. Syksyllä kun oltiin pojan kanssa kahdestaan siellä yötä ja tarkoitus oli, että minä olisin nukkunut univelkoja pois ja poika mumminsa kanssa, niin heti ensimmäisestä herätyksestä riemastui niin kovin mummin nähdessään, että alkoi vai leikkiä eikä saatu kukaan häntä nukkumaan enää sinä yönä oikein kunnolla. :rolleyes:
 
Meillä oli on yökyläilty mun vanhemmilla ja lauantaina menee kolmatta vaiko neljättä kertaa :) 9kk ekan kerran. Ollaan menty mun vanhemmille päiväksi ja illalla lähdetty treffeille, aamulla poika on tuotu/ollaan haettu takaisin kotiin :) Poika on niin reipas ja viihtyy niin hyvin mun vanhempien kanssa (käyvät siis myös mun työpäivinä 1-3krt/vk) hoitamassa häntä. Pari kertaa ovat itse kysyneet yöksi, mutta ei olla silloin päästetty kun ei ei sopinut omiin suunnitelmiin. Illaksi ja yöksi olrn jättänyy pumpattua maitoa ja hyvon ovat kuulemma pärjänneet.

Varmaan riippuu paljon isovanhemmista ja mimmoiset välit on. Miehen isälle en antaisi, vaikka ei häntä vastaan mitään olekaan. Ei vain ole niiin kovin "lämmin" persoona ainakaan ulospäin eikä hoitaisi poikaa haluamallani tavalla. Ei myöskään olla hänen kanssaan tekemisissä viikottain. Mulle on tärkeintä, että poika kokee olevansa turvassa ja rakastettu yökyläillessäänkin :)
 
Meillä ei ole kummatkaan isovanhemmat ehdottaneet yökyläilyä, eikä sitä ennen ole itsekään voinut harkita kun tuo nukuttaminen oli niin hankalaa.. Nyt kun tyttö nukahtaa suurinpiirtein itsekseen niin alkaa myös miettiä josko jonkin ajan päästä antaisi yökylään tuohon omille vanhemmille ja päästäisi miehen kanssa viettämään kahdenkeskistä aikaa kun on parisuhde ollut kovilla tässä viime aikoina silloin tällöin. Asuvat niin lähellä ainakin toistaiseksi, että voisi vaikka itse käydä illalla nukuttamassakin.. Mutta jos nyt aloitellaan ensin sillä, että menee edelleen vain hetkeksi hoitoon. Tähän saakka se on ollut sitä että on max välipalan ja unien verran hoidossa kun syöttäminen oli halkion jäljiltä vähän erikoista. Nykyään voisi sitten olla monta tuntia hoidossa syömisen ja unien puolesta.. Ja varmasti kun kevät tuosta kunnolla alkaa ja ilmat lämpenevät niin omat vanhemmatkin tyttöä hakevat hoitoon ulkoilemaan, ihan jo siksi että saa syyn itsekin olla ulkona, vaikka leikkipuiston penkillä istumassa :)
 
Meidänkään poika ei ole vielä yökyläillyt kenelläkään isovanhemmilla. Kesän alussa varmaan olis menossa mun äidille, kun ollaan miehen kanssa menossa molemmat yhdelle keikalle. Eri porukoissa mennään, mutta saamaan tapahtumaan siis ja se on eri kaupungissa, kun missä asutaan. Eli luultavasti viedään poika matkalla isoäidilleen ja haetaan kotimatkalla seuraavana päivänä. Poika ja isoäiti on kyllä tosi läheisiä ja mun äiti onkin ainoa isovanhemmista, joka on iltahoitanut poikaa jokusen kerran meillä, kun ollaan oltu miehen kanssa ulkona ja tultu yöksi kotiin.
Muille isovanhemmille (meillä on neljä settiä, kun molempein meidän vanhemmat on eronneet, niin mummuloita on neljä) en ole poikaa halunnut vielä jättää hoitoon, kun eivät mun mielestä ole niin tuttuja. Juuri juteltiin miehen kanssa tästä, kun olis kiva lähteä vaikka yhdessä ulos syömään ja leffaan tms. ja esim. miehen isä ja vaimonsa tulisivat meille hoitamaan poikaa illaksi. Mutta mulla on iltahoitajan ehtona, että pitää olla ollu meillä seuraamassa iltahommat yhdessä meidän kanssa, vaikkei mitään ihmellistä siis olekaan. Mun äiti on ainoa, joka on ollu meillä monta kertaa yökylässä ja tietää miten me pojan iltapuuhat tehdään. En tiedä kuinka yleistä on, mutta ehkä äidit luottaa muutenkin omaan äitiinsä eniten näissä lastenhoitopuuhissa. :grin
 
Tuo on kyllä totta että omaan äitiini (ja isääni) luotan eniten pojan hoitajana. Tosin asuvat niin kaukana että poika on ollu mummon ja ukon kaa keskenään vaan ehkä muutaman tunnin yhteensä koko 1v 2kk aikana, näkee heitä ehkä kerran kuukaudessa. Yökylä mummolassa vois olla harkittavissa jos asuisivat lähempänä, mummilaan en poikaa yökylään päästä vielä vaikka ihana ihminen on, asuu lähellä ja tykkää olla pojan kanssa.
 
Paljon puhuttaa taas uusi äitiyspakkaus joka tänää julkaistiin. Ajatuksia? :) Meissäkii jonkun verran seuraavaa lasta kuumeilevia / odottavia, ootte kuitenkii käyny kattoo millanen uusi pakkaus on :grin

Mielipiteitä jakaa ja kaikkia ei voi miellyttää. Ite en hirveesti välittäny 2014 pakkauksesta mut otin sen kun oli eka lapsi tulossa. 2015 pakkaus oli miusta ihana, paljon enemmän miun mieleen, ei meille kuitenkaa toista lasta saatu alulle sen aikana... 2016 pakkaus taas kovin poikamainen jos niin voi sanoa. Eli jos tässä sattuis toinen lapsi saamaan alkunsa niin tytölle en varmaan ottais, pojalle voisin harkita.
 
Saa nähdä kumpi meille tupsahtaa noista pakkauksista. En osaa oikein sanoa, että kummastako tykkään enemmän. Näiden meidän pakkausten ruskeista/keltaisista en oikein innostunut, mutta kaikki sieltä on käytössä olleet. Minusta tämä uusin tuttavuus ei ole sen ihmeemmin poikamainen. Tuleva isosisko käyttää vaatteissaan kaikkea muuta kuin pinkkiä/vaaleanpunaista päävärinä, joten hyvin kummatkin istuisivat meidän värimaailmaan.
 
Poika on ollut mun vanhemmilla hoidossa yön yli useampaan kertaan. Asuvat täällä hgissä n. 15min matkan päässä ja näkevät aika usein. Ensimmäistä kertaa oli hoidossa elokuussa kun oltiin miehen kaverin häissä(mies bestmaninä). Yleensä hoito menee hyvin, jossain vaiheessaoli takertuvampi muhun yökyläilyn jälkeen mutta nykyään ei ole ongelmia. Viime yönä oltiin kummatkin siellä pojan kanssa et mies sai tehtyä töitä..
Nykyään äiti ottaa pojan sinne mielellään hoitoon pariksi tunniksi iltapäivällä tai aamupäivällä niin saan jotain omia juttuja tehtyä.
 
Meidän tytöt on kaksi kertaa nyt olleet hoidettavana täällä meillä yön yli, (esikko sitä ennen tietty pari kertaa ennen kuopuksen syntymää) niin että me ollaan oltu muuaalla. Koskaan ei oo tytöt tuntiakaan ollu muuaalla hoidossa kun täällä kotona, eikä ikinä muilla kun mummilla ja papalla..

Meillä on toiminut tosin hyvin että mun vanhemmat tulee aina meille, oli kyse muutamasta tunnista tai yöstä. Tytöillä on turvallinen olo kotonaan, mummilla sekä papalla helppoa kun laitan aina kaikki ruoat, sängyt äym valmiiksi niin saavat antaa täyden huomion tytöille koko ajan.

Ollaan äidin kaa sovittu että meidät voi hätistää kotiin milloin vain, mennään täysin lasten ehdoilla, yhtään hätä tai ikäväitkua en halua että kattovat vaan soittavat heti mut kotiin, ollaan aina oltu lähellä kotia.

Mutta todella hyvin on mennyt, ilman itkuja.. vaikka tytöt ovat tosiaan sen 4kertaa olleet ylipäätään minkäänmittaisessa hoidossa tän kuopuksen reilun elinvuoden aikaan. Näkevät kyllä isovanhempiaan viikon-kahden välein yön yli ja mun vanhemmat on sitä sorttia että tytöt saa aina täyden huomion kun näkevät, eli on tosi tiivis suhde.
 
Tuo kuulostaa hyvältä että lapset ovat omassa kodissaan hoidettavana, sellasta vois täälläkii harkita sit joskus ennen kun vie muualle yökylään. Onhan se tärkeetä että lapsi näkee muitakii paikkoja kun oman kodin ja tuntis olonsa muuallakin turvalliseks, mut koti on sellanen varma hoitopaikka, kaikki on tuttua niin ajattelen ettei niin helposti tulis hätä ja ikävä kun on omassa kotonaan. Ehkä hieman ylisuojelevainen olen :grin mut eiköhän jokainen oman lapsensa tunne :) Myö käydään monta kertaa viikossa millon missäkii et ei nyhjötetä koko ajan kotona, mut silti poika jännittää aika usein vaikka tuttuun paikkaan mentäis.
 
Joo oma koti ehdottomasti olisi se hoitopaikka mikäli tarve yöhoidolle olisi :) en näe syytä miksi meidän isovanhempien mieliksi pitäisi antaa vielä näin pieni hoitoon. Muutenkin kun tuntuu että poika varsinkin nyt on todella kiinni minussa ja isässään. Ja varsinkaan kun meillä mamma ei ole esim edes ikinä halunnut tulla seuraamaan iltatoimia. Ja ruokailutkin on hakusessa (ihan joka ikinen kerta kysyy voiko pojalle antaa ruokaa hänen omalta lautaseltaan ja vielä samalla haarukalla millä itse syö vaikka joka kerta selitän samat asiat ja kielletään). Ja kaikkeen liittyy herkuttelu :sad001 tottakai sallin herkut mutta ei ole kiva että kokoajan pitäs antaa naposteltavaa. Hoitoon heille en voi antaa edes pariksi tunniksi kun siellä vihainen koira joka ei tahdo pysyä hallinnassa (tämä todettu jo kolmesti). Tai voin mikäli koira muualla hoidossa :) mies onneksi samaa mieltä, se että mamma hoitaisi poikaa meillä että pääsisimme syömään ja elokuviin olisi ihanaa mutta miksi meidän pitäisi kuskata poika 400km päähän ja itse häipyä johonkin muualle yöksi? :D
 
Takaisin
Top