Maaliskuun Mutinat

Mehukattimaailmassa on kuulemma villimpi meno viikonloppuisin, viikolla on vähemmän väkeä niin saa olla rauhassa. Mutta muuten suosittelen kyllä, ja alle 1-vuotiaana kun pääsi ilmaiseksi, oli aika kivaa kun sinne meni tuttujen kanssa. Poika tykkäsi konttailla. Nyt on enemmän vahdittavaa.

Mutta joo, ei kaikki vanhemmat lapset ole tylyjä vauvoille, varsinkaan jos kyseessä ei ole oma pikkusisko tai -veli :grin
Muoks. Tai siis taaperoille.
 
Minä kyllä toivon, että meidän lapsi oppisi siihen, että muutkin aikuiset voivat sanoa, jos tekee "tyhmyyksiä". Olen itse sellainen (jonkun mielestä varmaan muiden asioihin sekaantuja tms.) että otan mieluusti toisten lapset mukaan leikkeihin, kerron isommille miksi pikkutaapero haluaa sekaantua isompien leikkeihin (osaattepa hienosti tehdä ruokaa, tyttö tuli katsomaan kun haluaisi myös oppia) tms. Otan kyllä pienemmän pois, jos näen että haittaa selvästi isompien leikkejä. Jos näen ulkona vaarallisia leikkejä, sanon että olkaahan varovaisia autot eivät näe teitä jne. Koitan puuttua pehmeästi, koska tiedän, että toiset vanhemmat eivät pidä siitä että puututaan. Eli lyhykäisyydessään pidän itse siitä, että ympäristö kasvattaa ja aikuiset olisivat turvallisia valvojia kaikille. Ainahan näin ei ole, mutta toivon että olisi.
 
Takaisin
Top