Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Womb niihä mää kirjotin :P kuovi kiitos infosta utelias kiittää. Kamalaa että oma laps on täytynyt haudata :(

Tai sitten jos on vanha sukuhauta nii siihen voi haudata ilman vaikka onkin ulkopaikkakuntalainen...Kokemusta viime syksyltä kun hautasimme oman prinsessamme minun isoisäni hautaan :sad001:Heartred Saimme sen siis taas omistukseen seuraavaksi 50v..Oli enää 7v jäljellä nii olisi mennyt uusio käyttöön...

Mansuliinillekin lämmin osaanotto.
En osaa edes kuvitella ja toivottavasti en joudukaan.
Olen tosi pahoillani.

Yritän tässä kaikkien kuulumisia "päivittää", kun heitin sitten viime torstaina kännykän wc-pyttyyn... Perjantaina hain jo kyllä uuden, mutta oikean kokoinen sim-kortti löysi tiensä puhelimeen vasta tänään.

Annika: Aaawwww.... iihana kuva teistä! ♡ Onnea vielä kerran ja voimia, kyllä se päivä koittaa kun köröttelette Kerttu kyydissä kotiin ;)

Istukka kohdunsuulla...? Voisko olla niin että alkuun näkyny muodostuvan etuseinämään ja "kasvanut" sitten siitä alaspäin? Itse olen käsittänyt että istukan ennenaikainen irtoaminen tai vuotaminen olisi kuitenkin sen verran "vakava" tilanne että tuskin kotiin olisit päässyt...?

Mansuliini: yhdyn yllä Wombin sanoihin. Lämmin osanottoni sinulle ja perheellesi ♡

Kohta vaihtuu maaliskuun mutinat huhtikuun höpinöihin! Aatelkaa! Mua ihan jännittää kaikkien puolesta kun alkavat nuo lasketut ajat lähestyä ja meidän heinä-mammat poksahdella ! :D

Mun pakko nyt selata kaikki ketjut läpi ja kirjottaa viel ku pystyy ku me lähtöä huomen viikoks reissun päälle, Suomessa pysytään, ja siellä ei ylläriylläri netti toimi. :D Ellei se oo nyt ruvennu toimimaa ku miehen mummillekki saatu netti sinne. ;) ei sitä ikinä tiiä.

Mä oon käyny lukemassa mm. Maaliskuussa ja tammikuussa synnyttäneiden keskusteluja , kyllä meinaa aika pysähtyä ku siellä on fiilistelty synnärillä jnejnejne! :) menispä aika nopeesti mäki haluuuuun nyytin sylkkyyn! :P

Vuoroduuni vaihtuu huomisesta alkaen päivävuoroon, viikon saikku takana kun normaalissa työpisteessä tuli supisteluja. Keskiviikkona luulin että oli pissatulehdus, ei ollutkaan vaan virtsakiviä ja niiden takia laajentunut munuaisallas (on muuten KIPEETÄ HOMMAA!!) :S operointia yritetään pitkittää et tehtäs synnytyksen jälkeen, kylki/selkäalue kipuilee välillä aika ikävästi kun vaiva ilmoittelee olemassa olostaan.. 3-4l vettä/vrk että sais huuhdottua normiteitä kivet ulos. Peukut pystyyn että tulisivat!

Lolamon: Ihanaa ja rentouttavaa reissua! :)
SeEnsimmäinen: Voi että.. Pitääkin sitä kaikkea tulla..!!! Pidetään kyllä peukut pystyssä! Ei oo kokemusta, mutta mitä ymmärtänyt olen, niin ovat kyllä kivuliaat.. :( Itellä on sellanen olo että kaikki maailman raskausoireet/-vaivat/-tuntemukset mitä vaan on ikinä keksittykkään (+vielä muutama vaiva, jota ei oo vielä keksitty eikä listattu mihinkään) niin osunu omalle kohalle!! Ja aina jos joku vaiva helpottaa niin seuraavana päivänä alkaa uus.. Tosissaan niin kuin joku jossain jo kirjoitteliki että missä se ihana RASKAUSHEHKU VIIPYY?? + Raskaana ollessa naisen kropan toiminta-/suorituskyky pitäis kuulemma olla vielä vielä normaalitilaa korkeampi! Mitä ihmettä..? Itse oikeasti yllätyin tosi paljon siitä, miten paljon raskaus voikaan vaikuttaa koko elimistöön. Mä kyllä nostan teille kaikille hattua jotka käyvät töissä ja handlaavat arjen askarrukset paskarrukset siinä missä ennenkin. Ei itse kyllä suoriutuisi.. Tai liekö tää sairaslomalla löllöily vienyt loputki tehot?

Kiitosta. :D nooo katotaa mitä siit tulee, hyvillä mielin mennää ja ite jo kauan ruinannu että mentäs jo. :D mennää miehen sukulaisille kertomaan vauvauutiset. ;)

Nettiriippuvaisena turhauttaa olla siel skutsis vailla facebookkii ja foorumii, mut tavallaa sit taas tosi hyvältä taas tuntuu mennä ku sit on tehtävä kaikkee muuta.
Mut sit ajatus että netti toimiiki siel jo ja laittasinki puhelimen nurkkaan vaan.. hmmmm... tai sit laitan luurin vaa kiinni suoraa ja perheelle ja kaverille mainitsee että mulle tarkoitetut infot saa perille miehen kautta, sitte ku seki vaivautuu puhelinta vilkasee. :)

Ja siis todellaki tykkään noin muuten olla siel skutsis, nyt vaa taas ollu pitkän aikaa päivittäin jatkuvalla syötöllä netissä

Musta ois ihana, jos mentäis johonkin missä ei netin tavotettavissa oltais ollenkaan.. Mieskin tuppaa niin usein unohtumaan puhelinta räpläämään, eikä todellakaan kuule yhtään mitään saman aikaisesti. Itse kyllä puhuu mulle aina, jos kattelen jotain puhelimella tai padilla. Aina laitan puhelimen heti pois ja keskityn hänen asiaansa, koska mun mielestä niin vain kuuluu tehdä ja hän on minulle tärkeämpi kuin jonkun muun facebook päivitys :D Ei oo tuntunu tapa tarttuvan! Ootteko ikinä ajatellut, kuinka ihanaa olis jos olis joku kamera tallentamassa teidän jokapäiväistä elämää, niin vois siitä filmiltä osoittaa aina, että katsopa, tuossa toimin näin ja näin huomaatko.. :D Koska itsehän en ikinä tietysti käyttäydy hölmösti, niin eihän sitä filmiä mua vastaan voisi käyttää ;)

Noista perhekerhoista vielä, musta olis kiva jos oliskin jotain seurakunnan toimintaa täällä, en tiedä onko ja epäilen vähän. Musta olisi ihan kiva, jos meidän lapsi tai joku niistä tulevista lapsukaisista löytäisikin uskon, vaikken itse ole uskonnollinen :) Jos nyt ei alkaisi vanhempiaan sitten käännyttää.. :p

Ja Womb, kivahan se on jos edes käy sitten välillä auttamassa, ilmeisesti välit ei kuitenkaan ihan mahottomat ole. Aina ei saa mitä haluaa, niin se elämä vaan menee, ikävä kyllä..

Aubrey,juu kyl hän auttaa :)
Uskoisin että teilläkin siellä on niitä perhekerhoja. Ota yhteyttä seurakuntaan ja kysy :)

O'ou... oikeesti, se ei sit oo kivaa mahan kanssa :/
Mut lapsille kiva :)

Viime kesäkinhän oli tosi intiaanikesä..Silloinkin olin raskaana mutta onneksi oltiin Norjassa se helleaalto aika...Suomessako hipoi lämpötilat varjossa +35 nii Norjassa ihanasti +22 Ei se lapsillekkaa oo kivaa jos kokoajan on turkasen kuuma..Pittää seurata tosissaan sitte muksujen nesteytystä ja omaa kanssa..Jokkaiselle nimikoidut vesipullot ja kauheeta papatusta et pittää juua palijo..Mietin vain miten saan tuon nuorimman tyttären pijettyä mittää hattua päässä kun nyttenki tuntuu et saa vähintää liimata tai teipata pipot päähän...

Mulle on lähes jokainen tuttava ja työtoveri muistanut varoitella ja voivotella sitä että "kesällä on sitten raskaana olo ihan todella tuskasta jos on yhtään hellettä". Ja voihan se ollakin, mutta mulla on itsellä aina yritys siihen, etten kamalasti murehtisi etukäteen sellaisia asioita joille en mahda mitään. :) Toki eri asia varautua siihen että on kuuma ja miettiä miten oloa voi helpottaa kuin sellainen panikointi ja voivotus.
Minä oon luonnostani ollut aina sellainen vilukissa, että harvoin on kelit tuntuneet liian kuumalta. Paitsi muistan yhden kesäisen viikon Prahassa kun oli yli 40 astetta varjossa.. Silloin oli vähän hiki...
Sopiva lämpötila minusta on sellainen lähelle 30 astetta :D. Että jospa tämä maha vain lämmittäisi minutkin lämpimäksi, kerrankin! :)

Heti kun litukkaan tulee myyntiin niitä tornituulettimia niin hakemaan! Odotin viimeeks 2013 kesällä ja muistan kun makasin kahden tuulettimen ristituuletuksessa alusvaatteissa sängyssä ja yritin olla liikkumatta. =D mut mullahan on makkurissa 16 astetta öisin ja muuten meillä on 18 paitsi kylmän yön jälkeen 16. Eli en oo vilukissa vaan ahdistun ennemmin kuumuudesta.

Heips! Lokakuisista huutelen... Esikoisen synnytin heinäkuun lopussa. Ja olihan ne kesähelteet omakokemuksensa mahapatterin kanssa. :grin Tosiaan nesteytyksen kanssa oli haastavaa ja siitä johtuen "virheellisiä" proteiini ja glukoosi tuloksia tuli neuvolan pissatesteissä. Myös tuuletin kovassa käytössä; mies sai sitten palella yötkin kun tuulen piti käydä koko ajan. Ja ilmastoidut kauppakeskukset tuli tutuiksi. Mutta muuten tykkäsin, kun kesävaatteet oli "helppoja" ison mahan kanssa.

Taitaapa nuo talvi-synnyttäjätkin loppumetreillä tuskailla lämmön kanssa... :wink

Juu mieki oon semmonen kuumakalle et voi elämä jos tulee sellanen kesä mitä povataan. Miulla on aina kuuma, myöskin talvella. Kotona kävelen paljain jaloin kesät talvet ja makkaria tosiaa ei o edes patteri päällä (ukko onneks sopeutunu ;)). Kesällä miulle riittää lämmöks se vähä reilu kakskyt ku muuten on ihan hirveetä.. Viime kesänä oltiin Mallorcalla ja siellä oli 30 ja reilut ni olin niin turvoksissa, ikinä ennen ei ole ollut mitään turvotuksia (paitsi amerikan lennoilla) ja en todellakaa haluis pitää mitää helve*in tukisukkii kesällä :D jalat hikoaa jo pelkästä ajatuksesta

voi oonkohan ainut joka oottaa helteitä :D ite kyllä oon sellanen vilukissa että synnytykseen liittyen mun pahin painajainen ois joutua keskellä yötä -20 pakkasessa kylmällä autolla lähtä ajeleen sairaalaan :D ihana kun voi pitää sitte ohkasia vaatteita ja kun nyt jo housut on ahdistavia pitää päällä (vaikka onki sopivan kokosia ni aina valuvat tai puristavat kun maha sen mallinen :/ ) ja oon jo nyt opetellut juomaan pari litraa vettä päivässä :) ja meille kerkee osua kuitenki ehkä vain yks semmonen oikeen lämpönen kuukausi (synnytän toivottavasti heti heinäkuun alusta tai jo kesäkuun puolella) kun suurin osa maailman naisista taitaa olla siellä helteissä ympäri vuoden, se se on hommaa. enemmän mua ahdistais se alun pahoinvointikausi viettää hiessä ja helteessä :)

Mua huvittaa ko töissä vanhemmat akat kauhistelee kans sitä miten nyt kesähelteillä pystyn olemaan viimisilläni tai miten kauheeta synnyttäminen on ja "voiiii kuule ei ne kilot helpolla pois lähe ku on synnyttäny" "mullakin leikattiin alapää melkeen kahtia et mukula mahtu ulos"yms. Miksei mitään hyvää hei voi kertoa? :D onneks itteä ei jännitä vielä ainakaan ja tänään siis neuvolassa oli tullu vaan +2kg eli koko raskauden aikana vaan +2,8kg :eek: ja tällä RUOKAMÄÄRÄLLÄ. En ymmärrä :D normaalisti lihon tosi helposti..

Takaisin