Maaliskuun mussutukset <3

Nannasu; aika koomista olis jos huomenna synnyttäisit .. :D mutta pidetään kuitenki peukkuja !! 
tänään olis sit se LA!! :D hahah. hassu tunne ku tätä päivää on odottanu niinku kuuta nousevaa ja nyt se on käsillä. jotenki outo päivä. korvien sisällä siis. ei tuntemuksissa kylläkää !! :D 

synnytyksiä käynnistäviä lauantai-ilta terveisiä tämän koneen ääreltä !! :) 
 
Täällä sitten mentiin käynnistykseen. Eli maanantaina 21.3.2011 astelin kättärille synnytyksen käynnistykseen ja nyt olen kotona 6 päivän sairaalassa olon jälkeen pieni suloinen poika sylissä. Kirjoitan tuonne synnytyskertomuksiin tarinani kun kerkiän, mutta sen verran kerron että synnytys päätyi kiireelliseen sektioon, koska vauvan sydänäänet laskivat. Leikkaus sujui hyvin ja toivuin siitä todella nopeasti. Pieni poikani joutui todella koville ja sen taki kotiuduimme vasta tänään.

Paljon tsemppiä vielä yhdessä koossa oleville. Toivottavasti muilla ei mene niin yli kuin minulla (42+1)
 
Onkohan nannasun supistelut johtanu synnärille, ku ei oo tänään käyny mitään kirjottelemassa ;)
Aika komian kokonen poika Moona83:lle syntynyt, onnea kovasti!

Eiffe: täällä kans armotonta siivousta ja puunausta lähes päivittäin, pölypalloja ja kissan karvoja ilmestyy heti imuroinnin jälkeen -JOKA PAIKKAAN :D

Täälläkin edelleen vaan kotona 41+0. Yöllä oli selkä ihan hemmetin kipeä ja alavatsassa kovia menkkakipuja, ehdin jo innostua et nyt se alkaa, mut pah, ohi meni sekin..

Aurinkoista sunnuntaita kaikille ja muistakaa siirtää kelloja :)
 
ääh! Täälä ollaan yhä... melkosia kipuja oli eilen puolille öin saakka ja sit ne loppu emoticon
Eli ei tullut sitten lähtöä synnärille, kyllä mä jo kerkesin sinne soittaan, mut sanovat että seuraa viel parituntia ja tuut sitten... olin nukahtanut ja aamulla kun heräsin niin tietty heräsin kotoa... yyh!
No tänään menin sitten heti aamulla koirien kanssa 1,5h lenkille ja sainkin nivuset ihan julmetun kipeiks, auuuh! Vähän on taas suppaillut ja kipeesti, mut ei niin paljoa kuin eilen... salaa nyt toivon että ne illan mittaan kehittyy, nimittäin isäntä antoi aamusella "starttipilottia" emoticon  heh! Siinä nesteessä kun sanotaan olevan sitä homonia mikä sais synnytyksen käynnistymään emoticon  Eli kaikkee on taas kokeiltu, nyt vaan taas odotellaan...
Huomena rv 41+0

Mä olen kans huomannu, et ei oo mitään hyötyä tuosta siivouksesta kun max 2h ja niin on taas karvoja joka hiton paikassa... tää on niin tätä, kevät ja elukat!

 
Täällä ollaan kans vielä yhtenä kappaleena 39+4! Mistä niitä tuntemuksia sais! Miten olette muuten noita kokoarvioita saaneet? Meillä ei täällä ainakaan ole mitään sellaisia annettu, eikä neuvolatätikään ole asiaa kummemmin kommentoinut.

Juuri tuli tänäänkin mietittyä. että stockan hullut päivät on parin viikon päästä, eli kauhea epätietoisuus, mennäänkö sinne jakautuneena vai yhä yhtenä möhkäleenä! :D

Miten te kulutatte aikaa päivisin, kun vaan ootattaa ja ootattaa? :)
 
belly: Mulle annettiin vauvan kokoarvio raskausviikolla 36 viimeisimmällä neuvolalääkärikäynnillä. Aika vaikeahan tätä kaikkea aikaa on saada kulumaan. Todella paljon tulee vietettyä aikaa netissä ja tehtyä hääsuunnitelmia.

Kamalan hiljaista sekä täällä maaliskuisissa että mahassa. Mulla ei vieläkään ole ollut kivuliaita supistuksia ja enää ei nipistele tai muutakaan. Liekö mulle edes tulee kivuliaita supistuksia ilman lääketieteen apua :/. Pakostakin olen alkanut miettimään voiko sellainen asia vaikuttaa supistusten uupumiseen, että aikoinaan kun äitini odotti minua, söi hän isoja annoksia supistuksenestolääkkeitä ja synnytys käynnistettiin lopulta kun supistuksia ei enää tullutkaan ( ja osittain myös ison kokoni takia). Mistäpä sitä tietää vaikka isot supistuksenestolääkemäärät kuukausitolkulla olis vaikuttanut jotenkin tähän nykyiseenkin tilanteeseen :P.

Huomenna tulee täyteen 41+3 ja saan vihdoin soittaa sen yliaikaiskontrolliajan. emoticon
 
täälä jutut senku hiljenee päivä päivältä. :D onko kaikki muut lähteny jo synnyttämään?! . 

se ens maanantain kokoarviokontrolli onki jo keskiviikkona !! :) huiii, alko hieman jännittää. mistäs sitä tietää jos ne vaikka ottais jo sisään tai sen jälkeen alkais tapahtua !! :) sormet ristiin !! 
päivät alkaa kyllä tuntua jo hieman pitkiltä. mutta sitte toisaalta, ei saisi valittaa ku pian ne päivät onki täynnä pienen vauvan hoitoa .. :)) 

alotampa henkisen valmistautumisen keskiviikkoon .. nyt kun näin sanon, niin ihan varmaan ei tapahdukkaa mtn ja petyn .. hohoijaa. viimesillään raskaana olevalla ei oo helppoa. :D 
 
Belly: Ne antaa neuvolassa jonkun suuntaa-antavan arvion mutta se kai on ihan arpapeliä. Jos menet yliaikaiskontrolliin poliklinikalle niin sit ultralla annetaan tarkempi mutta kaikki ei vältsisti mene ... Ja sano se miten aika kuluu mielenkiintoisesti! Mä olen ottanu digiboksille leffoja ja sit soittelen tutuille mutta silti odotan miestä kotiin joka päivä töistä kun kuuta nousevaa ...

Eiffe: Tsemppiä että tulis jotain tuntemuksia ... en usko että sun äipän lääkkeet on suhun vaikuttanu ...

Lilleroinen: Joo ei oo helppoa odottavan aika. Et oo kuitenkaan yksin! Kiva kun pääsette jo keskiviikkona .... ties vaikka ois jo äksöniä sillon!

Omaa: Tänään oli ton pt:n takia sitten kontrolli (rv 40+2) ja totesivat että vauva mahtuu hyvin vielä tuleen alateitse ja oli asettunu käännösyrityksen jälkeen takaisin somasti perätilaan. Sama pläni siis pätee edelleen. Kivuliaat supparit ovat edistäneet kohdunsuun tilannetta, joten toivoa on että tulis itekseenkin kun viime viikosta avautunut sentin. Eilen illalla oli 1,5 tuntia 10 min välein ja aamulla sama. Ne aikoo kokeilla "lempeää" käynnistystä ensi viikolla tiistaina (pt:tä ei käynnistetä yleensä). Jos ei käynnisty niin sitten keisarinleikkaukseen. Toivotaan nyt että lääkärin tekemä kovakourainen tutkimus saisi suppareihin lisää vauhtia niin ei tarttis lähteä "koekaniiniksi" käynnistykseen ... tai ei ne nyt sitä muuten koittais jos ei ois turvallinen.

Tsemppiä mammelit ... vielä me kaivataan (kai) näitä rauhallisia päiviä!
 
Ohhoijaa.. odottelin tänään postissa aikaa ä-polille kun lähete meni jo torstaina, vaan eipä tullut! No päätin sitten itse ottaa ohjat kouraan tai pikemminkin siis puhelimen ja soittaa päräytin sinne polille. Siellä tyynesti vastasivat ettei tätä sun lähetettä ole KERETTY käsitellä. emoticon  Perkeles, sanon minä. No ei siinä, hetki juteltiin sen tätsyn kanssa ja antoi mulle ajan sitten huomiselle 12.30, tehään koko helahoito eli "alakerran" tilanteen tarkistus sekä ultralla uus paino-arvio. Toivon totisesti että alhaalla ois jo niin paljon tapahtunut ja vauva sen verta iso, että käyntiin vaan tai sit sektioon, ihan sama kunhan nyt tekevät jotain. Tää ei itellään täältä ulos tule! No kaikki on selvempää sit huomena. Jännittyneenä nyt odotan sit huomista. Nyt rv 41+0
Perhana kun meinas mennä hermo huonoon kuntoon ennen tota polin puhelua, sain nimittäin tietää, että tuosta paritaloa alaspäin meitin naapuri oli tänään saanut pojan ja hällä ois ollut la vasta ens kuun puolen välin jäkeen... kyllä alko ahistaan! Tääl ite kärsit yliaikaa niin toiset ne vaan käy jo synnyttelemässä. emoticon  Mut onneks sain ton ajan tonne polille, niin vähän helpotti oloa.

belly: kysy siltä neuvolan tätiltä mitä se veikkaa vauvan painoksi, ne osaa aikas hyvin ketoa ainakin suuntaa antavaa arviota siitä vatsan läpi kokeilemalla, jos on kokenut hoitaja. Ultrassa toki saa selkeemmän arvion, vaikkakaan ei sekään täysin kerro minkä kokonen tulokas on... laskelmiinhan sekin perustuu. Mutta aina kannattaa kysyä, ei ne muuten mitään kerro.
lilleroiselle kans tsempit keskiviikolle, josko jotain jo tapahtus.
Eiffe: ei sulla välttämättä ole ennen h-hetkeä mitään tuntemuksia, alkaa sit tosissaan kun on sen aika. Niin mulle kävi esikoisesta, ei mitään erikoisia merkkejä kunnes viikko la:n jälkeen alko supistukset illalla ja aamuyöstä oli esikko sylissä! Oottelepa vaan emoticon
Katruskalainen: sait siis hyviä uutisia, hienoa! Toivotaan että käynnistyy sit itellään piakkoin... mulla ei ollut mitään vaikutusta lääkärin kovakourasella kopeloinnilla, mut ei me kaikki olla samaa maata.emoticon
Toivotaan nyt kaikille pikaista jakautumista kuitenkin tavalla tai toisella!
 
noh Nannasu; joko sielä ollaan polilla tositoimissa?! .. :D 
raivostuttavaaa tuo "viranomaisten" toiminta. niitä ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaa vaikka raskaus menis jo ties mitä päiviä ja äiti alkaa olla väsyny ja kurkkuaan myöten täynnä. 
ja tiedän nannasu myös tuonki tunteen; reilu viikko sitte synnytti "joku tuttu" kenellä tiesin olevan lasketun ajan mun jälkeen vasta. EPÄREILUA !!! 

huomista odotellaan ku kuuta nousevaa. toivottavasti jtn tapahtuis, koska muuten vois vaikka itkuki tulla jo .. nostatan fiilikset korkeelle ja tuun kotiin itkien, yhtenä palana !! :D 
nooh, hoitelen tänään asioita siihen tyyliin, että en vaikka enää tulisikkaa. tai niin, että synnytys käynnistyis lähipäivinä. :)) 

Katruskaiselle peukut jos se sieltä omia teitään tulis .. :) mikä ihme on "lempeä" käynnistys?! . :D 

täälä siis edelleen langoilla roikutaan .. hohoijaa. rv 40+3. 
 
niisku ja lilleroinen: kasvaa korvikkeillakin juu ja en kyllä koe että se minusta huonompaa äitiä tekee etten imettää pystynyt. Nyt tosin vauvan suu sen verran kasvanut että pystyy jonkin verran rintaa imemään mutta maito on tosi alhainen joten joutuu antamaan lisäksi korviketta ja kyllähän mä pumppasin pulloon maitoa että äidinmaitoakin on neiti saanut koko ajan.
itse ajattelen enemmänkin että tärkeintä on et neidillä on masu täynnä ja hyvä olla =D

täällä sujuu rauhallisesti elämä. tyttö kasvaa silmissä ja muutenkin voi loistavasti. isä auttaa aina kun on vaan kotona joten mamma pääsee myös lepäämään tarpeeksi =)

isyys tuli täällä tunnustettua eilen ja nopea reissu oli =) eikä siellä sen kummempia tentattu, nimet vaan paperiin ja sillä hyvä.
samalla sovittiin yhteishuoltajuus tytölle.
 
Täällä toinen langoilla roikkuja! emoticon  Kaiken päälle sain vielä mukavan flunssan poikasen eilen, joten nyt sitten kärsitään kamalasta kurkkukivusta. Tuudittauduinkin vain sillä, että nämä on synnytystä edeltäviä oireita (toiveajattelua) =D Ei ois kovin mukavaa tässä olossa vielä synnyttää, tai no samahan ne ois kaikki kivut samalla kertaa kärsiä:)

Nannasu: Toivottavasti siellä päästään jo pikku hiljaa tositoimiin! =)

Näihin odottaviin tunnelmiin, 39+6!
 
Kuinkahan pysyn järjissäni torstaiaamupäivän yliaikaiskontrolliin kun pelkkää soittamista äippäpolille odotin puoli kuudesta aamulla ja vilkuilin kelloa kymmenen minuutin välein :D. emoticon

Jänskään täällä, että mitä Nannasulle on kontrollissa sanottu. :) Ja haluan myös tietää mikä ihme on Katruskalaiselle kaavailtu lempeä käynnistys?! Saiskohan sen jatkumaan jotenkin lempeäksi synnytykseksi :D...

belly: Mullakin on ollut tänään flunssainen olo ja herätessä tuntui kuumeiselta. Enteilispä tosiaan jotain ;)

Seuraa valitus: Kättärin äippäpolilla on joka kerran ollut ihme matameja kun oon sinne soittanu. Tää tänkin päivänen luuriin vastaaja tyyliin naureskeli, että eieiei TODELLAKAAN kannata ees harkita ottavansa sairaalakassia varuiksi mukaan yliaikaiskontrolliin kun siitä ohimennen kysyin. Viimeksi mulla meinas kilahtaa kun jonotettiin jonotusnumeron kanssa polille ilmoittautumista (rakenneultraan) ja ajanvaraushenkilö otti ilman jonotusnumeroa olevia välistä ja sitten kun menin jonotusnumerolapun kanssa kyselemään, että millonkas on meidän vuoro niin häneltä oli mennyt ohi siellä jonotetaan. Ja tuon takia sitten myöhästyttiin rakenneultrasta ja ultrannutta kätilöä selvästi vatutti meidän myöhästyminen, Luulisi äippäpolilla osaavan olla suututtamatta hormoonihirviötä. ;D

 
täälä kans pientä flunssanpoikasta havaittavissa. :D kenties alkuoireita ?!?! .. :O hahahah. sitä alkaa jo kuvitella että pissahätä on lapsiveden menoa .. :DD 
miten niin haluaisin jo synnyttämään?!?! .. 

Eiffe; kuullostaa asialliselta palvelulta .. :D oikeinki sopivaa yliajalla kärsivälle hormooneista sekasin olevalle äidille .. :D kai otat neuvosta vaarin ja jätät sit sen sairaalakassin kotiin ku ei sitä kerran kannata edes harkita mukaan otettavaksi. !? .. :D 
 
lilleroinen: Tai sitten teen päinvastoin ottamalla mukaani elämää suuremman lätkäkassin sairaalakassiksi ja nostan sen ajanvaraustiskille kun menen ilmoittautumaan ;D. emoticon

Jopas on flunssaoireita liikkeellä...Varpaat, sormet ja korvat ristissä toivokaamme, että olisivat ennusmerkkejä :).
 
Aamu on valjennut yhtenä kappaleena rv. 40+3. Yöllä supisteli taasen että nukkui välillä, välillä valvoi - jotain häppeningiä ehkä siis *toiveikas*

Shani: Sä olet ihanan kannustava, eiku oikeesti. Se voi olla että mekin kohta ikävöideen sitä masua joka me nyt kuumeisesti halutaan jakaannuttaa emoticon .... mutta kyllä sulla saattaa olla jokin tilapäinen blueskin ...

Lilleroinen: "Lempeällä" ne tarkotti mun käsityksen mukaan että antaa vaan puolikkaan setin eikä täyttä laakia lääkettä. Normistihan annosta lisätään maksimiin kunnes alkaa tapahtuun.

belly: toivottavasti flunssa helpottaa pian. Koita nyt levätä niin oot kuosissa mikäli tositoimet yllättää ....

Nannsu: Onkohan tositoimissa kun ei ole kuulunut .... jänskää!
 
sit Eiffe kerrot sille ystävälliselle vastaanottovirkailijalle, että tulit nyt, etkä lähde ilman vauvaa, että mihin saat tyhjätä sen lätkäkassin sisällön .. :DD 

alotimpa taas siivoilut. kenties siinä toivossa, että supistais .. no eipä paljoa auta tämä koneella istuminen ja taukojen pitäminen .. :DD 

toivotaan Katruskainen, että sulla lähtis käyntiin tolla pienemmälläki määrällä. :) jos nyt pitää edes käynnistää. mielumminhan ei .. :)) 

Shani; nyt on hyvin vaikee kuvitella, että tätä arpista mahaa tulis jotenki ikävä !! :D mutta .. empä pidä sitäkää mahdottomana .. :D mies naureskeli yks päivä, että sitte joku päivä tuola kattelen muitten isoja masuja ja haluan semmosen itellekki !! :D ahahahah .. 
nooh, ens kerralla onki sitte taas vanhempi ja viisaampi.. :D ja ne arvetki on jo valmiina !! :D 
 
Heippa! Täällä kotona koneen äärellä jälleen...
Poli-kuulumisia tähän kärkeen: "alakerran" tilanne katsaus... kohdunsuu auki 3cm, kaulaa 2cm jäljellä. Ronkittiin joka rööriä ja perhana että teki kipiää kyllä! No nyt on suppaillut sen jälkeen melko tasasen tappavasti ja kipeesti, saa nähä johtaako johonkin! No anyways...
Vauvan paino-arvio nyt 4285g, mikä nyt oli ihan odotettua... mahtuu tulemaan, on kuulema sellanen lantio... ja tulihan se tosiaan ihan nyrkillä TAAS kokeiltua! emoticon
Perjantaille sain käynnistys ajan, että aamusta pitää soittaa synnärille 7.30 ja ilmottaa tulosta. (soittaa siksi ettei satu ruuhkaan, että on siis sali mua varten tyhjänä) Suoraan saliin ja tippaan... kalvot puhki ja eikun mukulaa ulos puskemaan emoticon  Eli aprilli vauva ois näillä näkymin tiedossa, en kuitenkaan suostu huhtikuisiin muuttamaan! emoticon
Isosti tsemiä kaikille muillekin tähän loppuun ja voin kertoa että mun ei ainakaan tule vatsaa ikävä... pikemminkin pienehkö paniikki saada se pois että sopii jo hankittu hääpuku elokuussa päälle!
Että tällästä nyt täältä...

 
Nannasu: Auts, suahan ronklattiin oikein kunnolla. Sama "hoito" taitaa olla mulla edessä ylihuomenna. Jospa sun vauva päättäis antautua tuon ronklauksen edessä ja tulis itekseen pois. :)

Meilläkin käynnistys olisi mitä todennäköisimimmin perjantaina (41+6). Maanantaina olisi kertynyt viikkoja jo 42+2 ja jos mitenkään pystyn itse asiaan vaikuttamaan niin en halua siiihen odottaa.

Näin just päikkäreillä painajaista, että käynnistyspäiväksi ehdoteliin ensi viikon tiistaita. emoticon
 
Eiffe: juu niin ronklattiin.. supistelin koko eilisen päivän ja viime aamuyön, uuh!
Mut ei taas johtanut sen suuremmin yhtään mihinkään, tiukassa kun on.
Sanot vaan että et enää yksinkertasesti jaksa, niin kyllä ne laittaa sit aiemmin. Enkä mäkään perjantaina pääse käynnistykseen jos siel on täyttä :/ mulle tulee pe 41+4
Älä enää kysele minkään kassin mukaan ottamisista... otatte autoon mukaan kun meette, mulla oli kans varalta jo eilen se mukana... eihän sitä koskaan tiedä mitä siellä tapahtuu.

Nyky käynnistyksessä on se ero että saa jopa sitä kipulääkitystä, kun taas ennen ei saanut ettei supparit heikkene... juur eilen oli nimittäin siitäkin puhetta polilla. Mulla oli ihana vanhempi nainen kätilönä siellä joka otti käyrää sun muuta. Tunsin itteni kyllä tosi vanhaks kun puhuttiin etteä ei silloin vanhaan aikaan! :D Onhan mun edellisestä synnytyksestä jo kohta 12vuotta!
Mä ostin muuten kans sellasen maidon kerääjän... yli vuodan aina toisesta rinnasta hirmusesti samaan aikaan kun imetän toisesta, josko tuosta ois nyt sit apua ;D
Täälä on kans jotain pientä tukkosuutta nokassa havaittavissa... ollu jo kuukauden, toivottavasti ei tule kunnon flunssaa! :(
Lyytis: onnittelut vaavista!
Hitto mä unohdan aina puolet mitä mun pitäs kirjottaa kun tähän rupeen... kaikkien tekstit kyllä luen ja noteeraan, anteeksi jos en huomaa huomioida tai vastata/kommentoida :)
Dementia vanhus ;D
 
Takaisin
Top