Maaliskuun murinat

Voisikohan tämän ryhmän kautta perustaa jonkun vertaistuki/äitikaveri ryhmää?Kaikki jotka kokevat tarvitsevansa uusia ystäviä tai vertaistukea niin voisivat liittyä siihen ryhmään?Se voisi toimia kyllä jossain muualla kun tässä ryhmässä?

Olis hyvä idea. Itsekin vasta muuttanut pääkaupunkiseudulle, kavereita jokunen, muttei oikein ketään samassa elämäntilanteessa olevaa.

Mulla on sellanen tilanne, että oon niin eri elämäntilanteessa menossa kuin kukaan tuttu (vauva mahassa & opiskelut kesken jo viidettä vuotta & vielä alanvaihto edessä), ettei ymmärrettävästi vertaistukea ja samanhenkistä seuraa oo. Miehen kaverit on tosi kivoja, mutta olisi se kiva olla omiakin kavereita. Ja sellaiset "pariskuntakaverit" olisi kyllä mahtavaa.

Mun ongelmana on se, että oon tän raskausajan ollut aivan poikki ja sairastellutkin, niin parikin mammamiittiä on jäänyt välistä. Jotenkin tuntuu, että piirit alkaa jo muodostua ja oon vähän lähtökohtaisesti ulkona. Lisäksi isoissa porukoissa ei oikein tuu juttua kuin niiden puheliaimpien kanssa, niin ei saa oikein kuvaa siitä, kuinka samanhenkistä porukkaa on. Ja kun tää muutto toiselle asuinalueelle tulee niin vähän ennen laskettua aikaa, niin sekin vaikuttaa.

Oon vähän kotihiiri, mutta tykkään kutsua ihmisiä kylään ja mun mies aina välillä järkkääkin lautapeli-iltoja tai saunomisia. Omien kavereitten kanssa olis kiva tehdä jotain samansuuntaista, mut läheisimmät kaverit asuu melkeen 200 km päässä ja täkäläisten tuttujen kanssa ei tuu oltua niin paljoa tekemisissä, juurikin sen takia, ettei vaan oo mitään yhteistä.

Olipas valitusvirsi, mutta ehkä tästä kävi selväksi, että seuran puute vaivaa täälläkin.

On kyllä todella ikävää, että odottavia ja äitejä on niin paljon yksinäisiä :/
Perhekerhoissa on ihan omat piirit ja kun paikkakunta on näin pieni, niin kaveripiiritkin on jo kaikilla valmiina..

Nyt muuten jännittää! Torstaina pitäisi laittaa äitiyspakkaus & -raha hakemus kelaan! Miettiä, että nyt sitä pitää alkaa hakemuksia täyttelemään viimeistään! :eek:

Mun pitää viimeistään viikonpäästä kanssa laittaa hakemukset. Tai no vaan pakkaus on hakematta. Oon odotellut josko se vaihtuisi, mutta huonolta näyttää. Otan rahana, jos on vielä 2015 pakkaus jaossa. Se vaan ei sytytä yhtään. Käyn mieluummin ostamassa kesävauvalle sopivia vaatteita itse. :)

Kuulkaas... onko kukaan lentäny edellisissä raskauksissaan 2-3vk ennen laskettua aikaa...? Ihan vaan kotimaan tuntisen lento vois olla tarvis tehdä.. mietin että siis onko se jotenki kropalle erituntuista ku eiraskaana tai muuten että mitä oitäs ottaa huomioon vai tartteeko mitään ku raskaus on edenny "normikaavalla"..

En oo lentänyt noin myöhään, enkä kyllä tiedä suostuuko lentoyhtiöt ottamaan tossavaiheessa enään kyytiinkään.. Kandee varmaan varmistaa mitkä on eri lentoyhtiöiden käytännöt.

Kuulkaas... onko kukaan lentäny edellisissä raskauksissaan 2-3vk ennen laskettua aikaa...? Ihan vaan kotimaan tuntisen lento vois olla tarvis tehdä.. mietin että siis onko se jotenki kropalle erituntuista ku eiraskaana tai muuten että mitä oitäs ottaa huomioon vai tartteeko mitään ku raskaus on edenny "normikaavalla"..
RASKAUS

●Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan kunnes 36 raskausviikkoa on täynnä.
●Lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun asti edellyttäen, että raskaus on edennyt normaalisti ja raskauskomplikaatioita tai merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ei ole ilmennyt.
●Kun 28 raskausviikkoa on täynnä vaaditaan lääkärintodistus, joka todistaa, että raskaus on edennyt normaalisti. Ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia, 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus. Todistuksen voi tarvittaessa hankkia jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.
●Terve vastasyntynyt voi lentää rajoituksitta kaikilla reiteillä kahden päivän ikäisenä.

Tässä ainakin finnairin lentosäännöt, eli periaatteessa voit lentää vielä tuolloin jos kaikki ok :)

Joo norwegianilta tutkin kans ja todistuksen kanssa lennolle pääsisin.. mietin vaan että minkälaisia kokemuksia on siitä itse lentämisestä..

Asiasta nyt ihan kukkaruukkuun, mutta miten noi tähdet mahtaa kertyä tuohon nimimerkin yhteyteen?

Minä lennän 5vk ennen laskettuaikaa ja lääkäri lupasi kirjoittaa raskaustodistuksen lennolle kun sen tarvitsee.Itse en välttämättä enää lentäisi noin myöhäisillä viikoilla.Pitää toivoa ettei synnytys itselläni ala koneessa tai laivalla:D

On se aika ankeeta tää elämä. Itse kyllästynyt myös olemaan aina se joka kysyy aikalailla.
Yhden "hyvän kaverin" kanssa pistin välit poikki kun ensin kyselen kymmeniä kertoja koska sille sopisi, sit vihdoin sain sen tulemaan ja oli aika, vaivautunutta.
Ollaan tavattu aikanaan yhdellä leirillä jossa nykyisin toimitaan jo ohjaajina ja siellä yleensä nähty koska asuttu eri kaupungeissa. Silloin asuttiin samassa ekaa kertaan (ja nykyään melkein naapurissa). Sit nähtiin leirillä ja kyseli miksei me nähdä muutenkin kun asutaan samassa kaupungissa... meni vähän maku.

Käynyt useasti kaupungin äititapaamisissa, ainoa vaan et yleisesti ne tarkoitettu alle 24 vuotiaille, ni alkaa olemaan et kehtaako mennä. Aatelin mennä taas kun äitiloma alkaa. Niissäkin vaan jo ne porukat on jo vaan usein.
Itse saanut kaks mamma-kaveria täältä, toista nään yleensä sillon kun hällä tarve (vahdille tai järkkää kutsuja) ja toista harvoin kun ei oikein aikataulut sovi yksiin. En nyt ehkä mamma-kaveria kaipaisi, vain jotain seuraa jonka kanssa höpöttää vaikka kahvipavuista!

Mielläni on kavereita, se ei vaan saa oikein aikaseksi nähdä niitä, mutta kyllä sen huomaa että jos jotain iltaa jätkätään ja ihmiset siitä ykeisesti tietää ni kyllä meillö tuvassa väkeä on.. Ja miehen kaverit onneks ottanut mut lämmöllä vastaan aina, eikä niitä haittaa että mukana roikun, onneks!

Töissä tänään työkaveri hokasi et mulla on jo aamukampa käytössä suorastaan! Meille iski hätä käteen kun aletiin laskemaan et olis 6h jotka pitäis pitää pois sekä viel yks lomapäivä käytettävä! Ja hälläkin on tunteja vaikka kuinka joita täytyis pitää pois mahdollisiman paljon. Naureskeltiin vaan et mitä tästäkin tulee ku työt kasaantuu muttaku vapaataki pitäis pitää :D

Pari koulua kyseli harjottelupaikkaa meiltä, ja piti laittaa kauhea vaatimuslista koululle. Heillä kun ei ole aikaa alkaa vahtimaan opiskelijaa kun itse lähden pois. Ilmeisesti löytynyt vaatimukset täyttävä opiskelija kun moinen aloittaa ennen kuin jään pois, ni kerkeen auttelemaan alkuun.

Eilen luki Kela-Kertun sivuilla, että uutta äitiyspakkausta on alettu noin viikko sitten ensimmäistä kertaa postittaa!!! Tänään siis hakemusta eteenpäin ja taidan vielä varmuudeksi iskeä lapun mukaan, että 2016 malli, kiitooooooos :hilarious:

Sitten se, että ärsyttää ihan pirun paljon. Kolmas vai neljäs yö putkeen, kun en saa nukuttua kunnolla.. Ainoastaan silloin tuntuu onnistuvan, kun mies on selkä minuun päin (ja näinhän suostuu nukkumaan vain minun takiani, mutta silloinkin vain yleensä 30min-1h, kunnes hän unissaan vaihtaa taas asentoa.)
Hohhoijaa, kun hormoonit ja maha valmistelee vauvan yöheräämisiin..:meh:

Tänään sitten pirteänä nukkumaan sairaalalle äippäpolille. Onneksi sentään ruokamuutoksella sain verensokerit kuriin laughing7 paastot noin 4,5 luokkaa ja ruuan jälkeiset sitä 6,0 :thumright

Nyt yritän taas muutaman tunnin nukkua..:sleep011

Täytyykin kanssa laittaa hakemusta eteenpäin siitä pakkauksesta! Hyvä kun huomasit frozenflower. :)
Tsemppiä nukkumiseen! Mulla on kanssa jo ihan liian monta huonosti nukuttua yötä takana. Esikoinen in taas päättänyt, että omassa sängyssä ei nukuta... Lisäksi lonkkakivut herättää. :( Onneksi on pääsiäinen... Neljä viikkoa pitäisi vielä jaksaa käydä töissä... :rolleyes:

Tänään tuli tukisukat kun neuvolasta kehottivat hankkimaan tunnin lentoa varten.Onneksi neuvolalääkärikin suostui kirjoittamaan lääkärintodistuksen lentoa varten.Varalta tilasin Eurooppalaisen sairaanhoitokortin jos sattuisi synnytys käynnistymään reissulla.

Huoh, olin äsken suihkussa ja mies oli silläaikaa penkonut laukkuani.. noh löysi sitten sieltä hiivatulehduksen lääkkeen. En ollut miehelleni kertonut edes koko tulehduksesta, koska tiesin että pettämissyytöksiä alkaa sateleen heti. No selitin miehelle asian, että en sen takia kertonut, ja että se voi tulla kenelle vaan varsinkin raskausaikana. No eihän toi mitään auttanut, mies lähti ovet paukkuen menemään. Että hyvät pääsiäiset vaan kaikille.. :D

Huoh, olin äsken suihkussa ja mies oli silläaikaa penkonut laukkuani.. noh löysi sitten sieltä hiivatulehduksen lääkkeen. En ollut miehelleni kertonut edes koko tulehduksesta, koska tiesin että pettämissyytöksiä alkaa sateleen heti. No selitin miehelle asian, että en sen takia kertonut, ja että se voi tulla kenelle vaan varsinkin raskausaikana. No eihän toi mitään auttanut, mies lähti ovet paukkuen menemään. Että hyvät pääsiäiset vaan kaikille.. :D
Siis mitä ihmettä!?! Nyt tais mies haluta riidan aihetta vaikka väkisin...!? Eihän tuo nyt ole enää todellista.. Kaikki sympatia sulle! <3

Häh, ei oo vissiin miehelläs hirveesti tietoa hiivatulehduksesta. Käskeppä googletella hieman :hilarious:. Ja tsemppiä!

Täydet sympatiat viiviva! En tiedä itkisinkö vai nauraisinko. :hilarious: Täysin samaa mieltä Salmiakkilakritsin kanssa, laitappa se mies tietokoneelle ja guuuglettamaan et mistä on kyse. :grin

Takaisin