Maaliskuun murinat

2015 pakkaus on enempi meidän tyylinen, oon ihan iloinen että saatiin se. :) Vaikka mun alkukuun lasketulla ajalla ei välttämättä uutta olisi saanutkaan, vaikka olisinkin tykännyt. :grin

Olenko ainoa joka on hämmentynyt siitä miten myöhään on valoisaa? :eek: Nytkin puoli kuuden maissa illalla on ihan yhtä valoisaa kuin päivällä. Asutaan toki melko etelässä, se varmasti vaikuttaa. :grin Ihan positiivista kyllä; olen huomattavasti virkeämpi nyt vaikka väsyttääkin koko ajan.

No me asutaan täällä meri-lapissa ja kello tulee kohta jo kuus ja ihan valosaa jo täälläki. Kaamos on todellaki väistyny. Mulle iskee aina epätoivo tähän aikaan vuodesta ku tykkään niin talvesta ja nimenomasn siitä pimeästä ajasta... oon niin nauttinu fiilistelyvalaistuksesta ja kynttilöistä ym ja nyt niitä taad joutuu odotteleen toes kuin kauan ku pääsee taas pitkän päivän verran poltteleen..

Sitruunahappo: Mä oon lähinnä hämmentynyt siitä miten valosaa on aamulla :joyful:. Meen töihin seitsemäks aamul joten lähen kotoo heti kuuden jälkeen. Kun pääsen töihin on jo ihan valosaa! On se ihanaa kun tulee kevät:happy:.

Haha, mä en edes huomaa millaista aamulla on, kun koomailen vähintään kymmeneen asti enkä tajua mistään mitään. :hilarious: Pitäisi joskus kiinnittää huomiota.

on huomattu juu et valostuu jo 7 aikaan. lapset nimittäin alkaneet heräilee seiskalta kun ennen heräsivät 8-9 :P tuskaaaa :D mt ihana ku on valosaa!

on huomattu juu et valostuu jo 7 aikaan. lapset nimittäin alkaneet heräilee seiskalta kun ennen heräsivät 8-9 :p tuskaaaa :D mt ihana ku on valosaa!
Meillä on ihan sama! Olin niin innoissani talven, kun sai itsekin nukkua melkein ysiin saakka. Seiskalta viimeistään se kukko täälläkin on alkanut laulaa.

Mun mielestä on ihanaa kun alkaa jo aamulla oleen valoisaa. Mulla kun soittaa kello 5:40 niin on mukavaa kun ei tartte ihan pimeessä lähteä. Pojan siis herätän tunnin mun jälkeen ja liikkeelle lähdetään vähän seiskan jälkeen. Ei kyllä olla pojan kanssa kumpikaan aamuihmisiä, että kun jään kotiin niin varmaan silloin nukutaan kyllä pitkään. Onneksi on pimennysverhot. :)

Ihanaa kun tulee taas valoa!
Tykkään toki talvesta, varsinkin nyt kun on ollut lunta ja suhteellisen sopivat pakkaslukemat (lukuunottamatta ne -30). Mutta on myös kiva kun alkaa lämmetä ja paistaa vaikka kohta alkaa pölykausi kaikesta tie pölystä/hiekotuksesta.
Huomenna olisi taas roudatava itsensä töihin, eihän tässä tullut oltua kuin kaksiviikkoa kotona. Ensin sairaslomalla ja sitten perään talviloma. Enään kuitenkaan 6 viikkoa töitä ja niistä neljä vajaata et eiköhän tuo aika nopeasti mene. Saa vaan nähdä miten hyytyy pyörän selkään kun loskakelit alkavat.
Tyttöni niin päästy kotirytmiin joten tulee varmasti vaikea ensimäinen viikko. Neiti kotona nukkuu päikkärit, kevyet 2-3tuntia ja päiväkodissa ei ole suostunut nukahtamaan. Vaikka kotona nukutaan päiväunet samaan aikaan niin ei... vaikeeta tulee olemaan, huoh.

Onko kukaan uskaltanut matkustaa loppuraskaudessa lentokoneella ja laivalla?Meille tarjottiin ilmaista matkaa lastenklinikoiden kummien toimesta ja mietin miten herkästi lääkäri kirjoittaa raskaustodistuksen reissua varten?Eihän se olisi kun n.45min lento Helsinkiin ja laivamatka Helsinki-Tukholma-Helsinki.Reissu olisi 1.4 joilloin raskausviikkoja olisi 34+3.

En oo matkustanu mutta nyt on itellä rv32 täyttymässä niin kyllä voisin ainaki kuvitella lähteväni vielä parin viikon päästä lentäen ja laivallakin reissuun jos olo sallii.. itellä ihan "ohjekirja" raskaus niin ei mitään huolta sen suhteen.. juurikin nuihin aikoihin ite meinaan viimiset "pitkänmatkan reissut" tehdä mutta toki vaan autolla ja mulla la jo 3.5. Siksi viiminen reissu kun synnytyssairaala on kotoa 25km ja täältä lomapaikasta lähes 200km lähimpään ja lähemmäs 300km "omaan sairaalaan".

Paah, flunssassa kolmatta päivää. Ärsyttää aivastelu kun maha tulee ns. tielle. Huomenna olisi synnytysvalmennus :)

En osaa kyl isomista matkoista sanoa, lento saattaa vaatia raskaustodistuksen et jaksaa yms luvan...
Itse lähden pitkälle vkl kotipuoleen tytön kanssa, ja sit tulee tuskin käytyä kotikunnalla kuin ehkä ristijäisten jälkeen. Ei vaan jaksa töiden, raskauden ja uhmaikäsen kanssa kauheasti junalla matkustella. Saa sukulaiset tulla käymään täällä jos meitä kaipaavat.

Mulla ollut aikamoisia treenisupistuksia jo. Ei toki vielä ihan hirmu kivuliaita, mut tosi pitkäkestoisia ja ärtsyjä omalla tavallaan. Miehen mukaan maha nykyään alempana, joten jännää vähän et kauanko menee, tuleeko pieni aikasinki. Tiistaina vasta selviää synnytystapa-arvion tilanne, piti tulla lähete mut ei ole näkynyt...

Onko muille tullut jo ihan kamalan tukalaa oloa?
Minulla ei ole paino noussut vielä yhtään (?), mutta silti olo on todella raskas. Väsymys kirii vain ja olo on kamala. Alavatsaa kipuilee kokoajan ja ihan järjetön paineen tunne alhaalla. Turvotusta on valtavasti..

Tänään vasta 29+6 ja vielä pitäisi se 10-13viikkoa kärvistellä. Ei minulla tällaista ollut esikoisen kohdalla..
Vauva liikkuu paljon eli ilmeisesti kaikki kunnossa. Vielä noin 6vko lääkärin tarkistukseen.

Frozenflower, mulla olo muuttunut tukalaksi ihan viikon sisällä. Kiloja on tullut vain 5, joten en ihan kamalasti voi niitäkään syyttää. ;) Mut siis turvottaa sormia ja jalkoja, supistelee, alapää aivan turvoksissa, vihloo ja tekee vaikka mitä. :D Mut näin se taisi olla viime raskaudessakin, että loppu oli yhtä tuskaa. ;)

Niin ne "kitukuukaudet" alkaa pikkuhiljaa käynnistyy itse kylläkin. Mulla tänään taas ollut päivä että vatsa enemmän vähemmän kokoajan kovana. Toi huimaus ja hengästyminen pelkästä seisomisesta varmaan inhottavimpia oireita ja ihan yhtäkkiä mmullakin yöt huonontunut tms.

InstagramCapture_e7998a62-8a05-4b08-bd5c-ca102f64127e.jpg

Joskus vaan huoli on niin kova, et on paljon ihanampaa vähän höllätä ja nukkuu tän oman pienen lauman kanssa kolmen tunnin päikkärit lenkin sijaan.. Parhaat masuvahdit <3

Tänään ei jaksa lenkkeillä, ylihuomenna on koiralla "vihdoinkin" isot tutkimukset edessä ja stressi jotenki laukes jo nyt, kun tietää että asioihin alkaa tulemaan selvyyttä.

Nojoo, mut asiaan.. Täällä olo toistaseks vielä normaali. Toisinaan lauantsisin herkuttelun jälkeen tosi tukala ja ahdas olo mahan kanssa. Kaveri oli viime viikolla just synnyttänyt, ja hällä olo oli muuttunut tosi tukalaksi kk ennen la. Eli mä odottelen sitä tukalaa oloo ensi kuulle.. Tietty ois kiva jos välttyis kokonaan, niinku toiset. :)

Kiitos viiviva! Toivotaan tosiaan että löytyy syy sairasteluun ja pystytään hoitaa, eikä ole liian myöhäistä.

Takaisin