Maaliskuun murinat

iitu90: meil on tiskikoneessa siinä ylhäällä etureunassa reijät mistä se kuuluis kiinnittää ruuveilla tasoon jonka alla se on :) ehkä teil olis sama homma.
Niin on joo, meillä vaan jää tiskipöydän ja tiskikoneen väliin joku 5-10cm rako ni ei onnaa ihan niin yksinkertaisesti mokoma.. olisikin elämä niin helppoa :D
Ihanaa, liderolta tuli vihdoin postia jotta pääsee hakee laukun kaupasta!! Se on semmonen alkusysäys oikein sairaalakassia varten et ei tosikaan :)
 
Täällä murisuttaa tän päiväinen neuvolalääkäri (rv34+5), jolla oli niin kiire, että ei ehtinyt/ei halunnut vastata kysymyksiin.
Piti olla viimeinen loppuraskauden neuvolalääkäri käynti, ja mitään painoarvioita ei saanut, kohtua ei tarkistanut, sf-mitta ja doplerilla sydänäänet ja sit pihalle kiitos nam. Ultra ei kuulemma toiminut ja sanoi, että vauva ilmeisesti yhä perätilassa. Lupasi ensin lähetteen perätilan vuoksi, mut soitti perään, että ei lähetettä laitakaan ja, että pitää varata uusi aika neuvolalääkärille 36+viikolle, jolloin arvioi sit uusiks laittaako lähetettä ja sanoi, että ei tiedä toimiiko ultra sittenkään vielä tuolla, joten voi olla lisäksi täysin turha käynti.
 
Meillä ei edes ole ultralaitetta neuvolassa... Th laittaa mut kyllä seuraavan käynnin jälkeen terveyskeskukseen lääkärin ultrattavaksi. Juuri siis perätilaepäilyn vuoksi. Kokoarvioon menen sitten äippäpolille. Sinnekin th lupasi tässä välissä laittaa lähetteen. Seuraava nla käynti on siis vasta tämän kuun lopulla.
Lisäys: Nyt siis menossa rv 31+6 ja seuraava nla on rv 34+6 (muistaakseni).
 
Vaikka mä tosta miehestä valitankin, niin olen mä siitä todella kiitollinen ja olen onnellinen sen kanssa. En mihinkään vaihtaisi! Välillä pakko päästä purkamaan tuntoja, ettei jää mielen päälle ja heti kun olen lakannut valittamasta, niin tulee jo huono omatunto, kun noin kultaista miestä haukun :grin kaikilla on ne huonot puolensa, tuolla se on se, ettei siivoa ilman mäkätystä ja tykkää laittaa rahansa vähän vääriin juttuihin. Mä olen tosi kova stressaamaan raha-asioista, niin en ymmärrä miksei laskuja voi heti hoitaa pois ja katsoa vasta sitten onko rahaa niihin ensi viikon huikeisiin opiskelijabileisiin, johon menee kaikki.

Eilen taas ääneen toivoin, että joku auttaisi mua keittiön siivoamisessa. Mies naurahti ja lupasi auttaa tänään. No, yksin mä sen lopulta siivosin :wacky:

Tiedättekö onko mahdollista päästä vauvan painoarvioon vaikka kaikki olisi ihan normaalisti? Mulla on ensi viikolla ylimääräinen ultra, mutta en tiedä saanko siellä minkäänlaista painoarviota. Tai ylipäänsä, että mitä siellä katsotaan. Pelkään kamalasti, että vauva on kovin iso :sorry:
 
Mulla on varsinainen neuvola eri paikassa kuin neuvolalääkärin vastaanotto, koska tossa lähimmässä neuvolassa ei ole neuvolalääkäriä. Lähineuvolassa ei ole ultra ja olin tähän asti siinä käsityksessä ettei siellä neuvolalääkärilläkään edes olisi ultralaitetta, mutta tän päivän perusteella kuulemma on, mutta ei vaan oo toiminnassa eikä tiedä milloin saa toimintaan, mutta reilun viikon päästä aika uusiks, että jos sit olisikin hyvällä tuurilla toiminnassa ja neuvolalääkäri tekee sit uuden arvion vauvan asennosta. Kumma vaan et jos on niin kiire, että kysymyksiin ei ehdi vastata ni sit ehtii kuitenki ottaa uusiks viikon päästä arvioon, eikä suoraan voi lähetettä laittaa. Ei vaan mee mun ymmärrykseen nyt tämä :D
 
Mun ymmärtääkseni eivät kovin helposti ainakaan täällä päin laita painoarvioon, sf-mitan pitää olla selvästi käyrien yläpuolella tai heittää reilusti johonkin suuntaan eri mittauksilla ainakin, että pääsee ja itselläni on radi, mutta sekään ei ole täällä syy laittaa painoarvioon ainakaan täällä (kotimittaukset sokereiden kaa toki ollut ok). En kyllä ole erikseen pyytänytkään päästä, vaikka muakii vauvan paino mietityttänyt. Jos kaikki normaalisti niin aikaa ei kyl oikein saa millään muuta kuin yksityiseltä. Aloin kyllä ton viimeisimmän neuvolalääkärin jälkeen vakavasti harkita käviskö yksityisellä loppuraskauden ultrassa (siitäkin huolimatta, että on kallista) niin siellä sais varmistuksen kaikkeen ja vois olla paremmilla mielillä sit :)
 
Kai se on siitä kiinni miten raskaus on mennyt, monesko se on ja paljon äidillä on ikää pääseekö synnytystapa arvioon vko 36 jossa tehdään myös painoarvio. Itse pääsen sinne automaattisesti iäkkäänä ensisynnyttäjänä.
 
Mulla on iso esikoinen (syntymäpaino lähes 5kg) ja nyt myös sf-mitta menee yläkäyrällä. Siksi siis minut lähetetään kokoarvioon. Ei meilläkään sinne ilman hyvää syytä pääse. Eikä meillä ole edes sitä synnytystapa arvioo ensisynnyttäjillekään ainakaan automaattisesti.
 
Täällä meillä on ensisynnyttäjille äitipolilla keskussairaalassa eli synnytyssairaalassa synnytystapa-arvio. Uudestisynnyttäjille tämän tekee ainakin meidän kunnassa ((en tiedä koskeeko koko sairaanhoitopiirin kuntia))neuvolalääkäri joka toimii terveyskeskuksessa ilmeisesti ihan yleislääkärinä mutta sattuu olemaan erikoistunut naisten- ja synnytyslääkäri.. tuolla rv 36-37 neuvolalääkärikäynnillä otetaan näyte streptokokin varalta ja ultraamalla tarkistetaan vauvan asento veden määrä ym.. ja sisätutkimus tietysti.. tuolla keskussairaalassa olis lisäksi se käyrän otto mistä näkee myös napanuoran virtaukset ym mutta ilm tähän tk versioon ei sitä kuulu..
 
Painoarvioon olisi kiva päästä. Täällä lääkärikäynti 36 viikolla ja silloin lääkäri tekee painoarvion. Tosin mä en usko niihin enää yhtään, kun esikoisen kohdalla heitti niin pahasti metsään! :D
 
Itse kävin kontrollissa kun sf käyrä teki kunnon siksakin. Nyt sit odotelen synnytystapa-arviointia joka olisi parin viikon päästä. Katsovat siinä sit painoarviot yms varmaankin ja keskustellaan siitä synnytyksestä, josko sais sektio-ajan.
Alkaa väsyttää hyvin, kun tuo 3v uhmaikänen vääntää ja kääntää, töissä lapset vääntää ja kääntää ja työkaveri vaan pyörittää peukaloitaan :/
Enään 12pv töitä!!
 
Takaisin
Top