Maaliskuun murinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tappura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päätinpä sitten minäkin joitain ajatuksia tänne kirjotella... =) Rakenneultrasta nyt parisen viikkoa aikaa,-mikä helpotus, kun kaikki masussa hyvin näytti olevan. Pieni tyttönen siellä kasvaa. <3 Meillä hankittu paljonpaljon vaatteita jo,-muiden mukaan jo liikaakin :D Itse nyt vaan satun kuulumaan niihin, jotka hetken mielijohteesta hankintoja tekee... Pienet vaatteet kun vaan on niin sulkkuja. Isommat ostot, kuten vaunut ja pinnasänky oottelevat vielä aikansa kaupoissa.
Nimi on pikkuselle täälläkin jo valmiina,-Isovanhempien nimistä paljolti "koottu". -Vanhemmat nimet muutenkin mieleeni.
Kummeja tulossa näillä näkumin viisi,-olen aina ajatellut, että jos itselle sattuu jotain ni tiedän, että lapsen elämässä on senkin jälkeen laaja tukiverkko, joka huolen varmasti pienestä pitää.
Sylikummi on ollut tiedossa jo miltei 20vuotta,-sovittiin jo kouluaikoina parhaan ystävän kanssa tästä asiasta =) Sisko miehensä kanssa myös kummeiksi ilolla lupautuivat ja kaksi muuta ovat myös erittäin läheisiä ystäviä.
Itsehän odotan masukkia siis "yksin" ja parasystävä toimii myös tulevassa synnytyksessä tukihenkilönä.
Malttamattomana odottelen heinäkuuta saapuvaksi ja hetkeä kun pikkusen syliini ensimmäisen kerran saan. <3

Ihanaa kevättä kaikille ja onnea odotuksiin! =)

Synnytystä en vielä oo keksiny pelätä tai edes jännittää vielä. Ainoo mikä vähän jännittää nyt on se että saas nähdä millanen synnytys sitten luvassa. Kuulin että äidin puolen suvussa on ollu tooosi paljon syöksy synnyttäjiä..mm. mun mummolla kaikki oli kuulemma semmosia et just ja just kerkesi kätilö avuksi.
 Mun äidille on syntyny kaikki neljä sektiolla.. Tänkin sain vasta tietää. Toivoisin että voisin synnyttää ihan normaalisti alakautta, koska se on aina ollu jotenkin semmonen asia minkä haluan kokea!
 Mä oon ite ollu ihan onneton kirppunen syntyessä alle kolme kiloa, vaikka synnyin vaan viikon etuajassa... Saas nähdä et tuleeko meille sitten vaan iso vauva vai miten, kun tosiaan tuon kohdunpohjan korkeus jo 28,5 cm.. Ensikuussa äitiyspolilla lääkäri, niin siellä ultrataan vielä uudestaan minkä kokonen neiti on ja muuttuuko se lasketuaika nyt sittenkin sinne juhannukselle. Vaikka oon ite kyllä jo ihan varautunu että tulis aikasemminkin.
  Voihan tuo kohdunpohjan korkeus johtuu muustakin, mutta ite veikkaisin että raskaus on vaan pidemmällä mitä kierron mukaan on laskettu.

hei, mä alotin oman ketjun synnytyksestä tonne heinäkuisiin, ku se alkaa näköjään muitakin mietityttää kun ittee :) käykää kattoos ja laittakaa omia ajatuksia/pelkoja..

voimia sulle, uppunen, sulla on kyl ollu rankkaa!! onneks on jotain positiivista, mihin keskittyä, vauva.. sit eläimistä, niin meillä oli kissa jo ennen vauvan tuloa, ei ollu ikinä nähnykään lapsia..mutta kaikki meni tosi hyvin! väisteli ekan vuoden, ja ei ikinä suuttunu vaikka napsu välillä lähmi. et voihan sitä esim. kokeilla, miten se lähtee sujumaan? mullakin oli kauheet pelot ja ostin kissasuojukset pinnasänkyyn ym., mut mitään ongelmia ei ollu :) sen sijaan chihu olikin paljon vaikeempi tapaus, kun napsun piti lattialla opetella ryömimään ym, niin tää bambi oli sen kimpussa, nuoli naamaa ja suuta koko ajan, ja kakkavaippoja (YÄÄK), ja muutenkin ahdisteli ja puolusti reviiriään..! sai olla silmä kovana. onneks napu oppi sit suoraan käveleen nopeesti, niin chihu jäi sitte kakkoseks. nyt ne on kyllä jo hyviä kavereita :) ja muaki kyl ärsyttää, kun on muutto edessä, mut ei tiedä koska ja mihin päin kaupunkia, ei kannattais mitään valmistella tänne kämppään vauvalle ja se ahistaa..!

jenska9: meillähän miehelle ei kelvannu mikään nimi mitä ehdotin!! sitten kun vauva oli syntyny, niin olin jo monta kuukautta sitten tienny minkä nimen haluan, siis Noan, ja jauhanu siitä ja käyttäny sitä, ja lopulta se suostu ihan mielissään. eikä sillä ees ollu itellä mitään ehdotuksia, se oli vaan joku tottumiskysymys kai. Sun pitää vaan keksiä söpö lempinimi siitä Fredrikistä tai jostain muusta, ja käyttää sitä niin et mies tottuu!! :D

ja sitten, kun teillä kaikilla(?) on ollu noi kummit mietinnässä..me ei kuuluta kirkkoon.mutta jotenkin itsestäänselvästi haluisin, että meidän lapset menis miehen vanhemmille, jos käy niin että me molemmat kuoltais. ja ne on myös muutenkin meidän kaikkien henkisiä selkärankoja, toivon kauheesti että muutettais niiden lähelle ouluun täältä etelästä. niin siks varmaan ei oo toi kummiasia tullut mieleen, mä vaan toivon että ne suostuu automaattisesti :D

ja saatiin ilouutinen eilen, miehen vanhemmat antaa auton meille lainaan kesäks, mun ei tartte mönkiä kauppaan huonossa kunnossa :) ja pääsee helposti sairaalaan, ja viemään esikoisen hoitoon ku lähdön hetki koittaa..!

No nyt on meilläkin rakenneultra takanapäin. Kaikki siellä olikin kunnossa ja hieman hajua saatiin kumpi tulossa, vaikka PikkuKakkonen pitikin napanuoran tiukasti jalkovälissä :D

Mulla siis aavistukset pölähti ihan metsään kun nyt kätilö veikkaili fifty-sixty tytöksi mut varmuushan sitten saadaan kun lapsukainen tulee maailmaan. Akkavalta vaan voimistuu meidän perheessä :)

Painoarvioksi saatiin 433grammaa ja päivän edellä laskettua aikaa mittojen mukaan.

Ja onhan se mukava et Juttis saa pikkusiskon et tytöt saapi sitten keskenään tehdä pahuutta  emoticon

Sain tänääää NIIIN yllättävän puhelun mun pomolta et onneks olin istumassa bussissa....=)=)...Meinaan täti kyseli mun vointia...HMMMMM...ku oon ollut nyt sairaslomalla (ensin kiinnityskipujen vuoks ja sitten alko tää kaamee flunssa.....)...Ni tää meijän pomo meinaa on sellanen joka EI piittaa meistä yhtään ja huutaa vaan joka asiasta....ni nyt kyllä ihmettelen et mikä on ku soitti ja kyseli...:D....Samalla sitte sovittiin tietty käytännön asioista ja äippäloman alusta että en jatka työsopimusta enää....Vaan aloitan varhennettuna äitiyslomani....ELI IHAN KOHTA<3<3<3<3

Joskos nyt paranis pian tästä flunssasta ja alkais kuulee normaalisti...ja sitten pääsis nauttimaan viimeisist kuukausista ihan normaalist ku niissä taahtuu vaikka mitä kaikkea<3<3<3

Joku kyseli täällä sokerirasituskokeen tuloksista, että miten vastaukset on ilmoitettu/kyselty. Itse kävin viime vkolla testissä ja labrassa sanottiin, että voin soitella seuraavana päivänä ja kysellä tuloksia, mutta jos niissä on jotain ihmeellistä niin kyllä ottavat heti minuun yhteyttä. En ole kysellyt eikä ole soiteltu. Kuulemma seuraavalla neuvolakäynnillä sitten saa kuitenkin tulokset. Mulla on muuten ensi viikolla ensimmäinen lääkäri. Oletteko muut käyneet jo aikaisemmin?

Tänään sain muuten äitiyspakkauksen kotiin! Voi sitä hypistelyn iloa sitä penkoessani :))
Onko muille tullut jo pakkaus?
Itse en ole ostanut vauvalle yhtään vaatetta ja tällä viikolla ostin ensimmäisen ja luultavasti ainoan hanginnan mitä meinaan vauvalle hankkia, vaunut. Ja hurja kun ne oli kalliit, sain todella tuntuvat alennukset ja silti meni 800e!! No, sain ainakin mieleiset ja asianmukaiset. Meillä ei ole autoa ja asutaan Hkin keskustassa, joten vaunut tulevat olemaan ainoa kulkupelimme, joten siksi niihin halusin satsata. Sänky/vaatteet ja muut tarvikkeet saadaan muulta perheeltä... meillä on iso perhe ja paljon vauvoja joilta irtoaa käytettyjä tavaroita/vaatteita:)

Ihana ilta oli<3<3<3<3Mun rakas miekkoseni menee aikasemmin nukkuu ku mää ni menin köllöttelee sinne viekkuun hetkeks..ni meitn tyttö alko oikee kunnolla potkii massussa=)=)...Mun mies ei oo tähän mennessä ikinä vielä ehtiny kokee sitä mltä se tuntuu ku "toukka" potkii...ni nytte sitte hän päätti kunnolla "monottaa" isukkiakin=)=)=)...hih...<3<3<3 ja iskän ilme oli kyl näkemisen arvoinen...ihan ku se ois tajunnu nyt et sielä oikeesti joku "liikkuu"=)=)=)<3<3<3<3

Voih=)=)

Heipat kaikille! 

En ole kovinkaan aktiivisesti kirjoitellut täällä, on ollut niin ristiriitaiset fiilikset kaikesta. Onnellinen raskaudesta ja vauvasta, mutta kovien kipujen takia pelottanut kaikki niin paljon. Rakenneultra tuossa jokunen viikko sitten ei ollut kovinkaan onnistunut käynti meillä. Näkyvyys oli niin huono että kätilö ihan ihmetteli kun ei kunnon kuvaa saanut. Jäi sekin mietityttämään, että onko kaikki nyt varmasti hyvin. Kasvojen rakennetta emme nähneet rakenneultrassa ollenkaan. Täällä eletty pelkojen ja kipujen kanssa. Kivut lisääntyneet koko ajan viikolta 16 lähtien. Sieltä saakka sitten melkeinpä ollutkin sairaslomalla koko ajan.
Mulle varattiin pelkopoli aika mikä oli kaikinpuolin hieno kokemus. Sai purkaa omia ajatuksia kun ensimmäinen synnytys jäi mietityttämään. Kätilö Jorvissa oli aivan ihana, en voi kun kehua! Hän myös varasi toisen ultra ajan meille jossa tarkistettaisiin kaikki, vauvan kunto ja mun vointi. Etsittäisiin kipujen syytä. Tänään se ultra sitten oli. Vauva voi hienosti!! <3 Pienen pieni poika meille tulossa. Vauvan rakenteet kunnossa ja kaikki hyvin. Omille kivuille ei selkeää syytä löytynyt, mutta lääkäri oli sitä mieltä että kivut eivät liity vauvaan. Vauva voi ja kasvaa hyvin. Itseltä vierähti niin iso kivi sydämeltä. Nyt uskaltaa hieman jo nauttia tästä raskaudesta. Tää mamma on niin onnellinen. Lääkäri myös kirjoitti b-lausunnon sairaslomasta, eli töihin ei enää menemistä. Terveyskeskuksissa ovat hannanneet tuon kirjoittamista jonka vuoksi olen joutunut vähän väliä käydä uudella käynnillä jatkamassa sairaslomaa. Ihana että sekin on nyt hoidossa. Kipujen takia oli myös puhetta että saattavat käynnistää aikaisemmin synnytyksen jos kivut yltyvät. Ensimmäisen kanssa meni niin paljon yli lasketunajan että eivät halua ottaa sitä riskiä että menee kovinkin paljon yli ja joudun kärsimään kovista kivuista. Synnytyslääkäri oli mitä ihanin! Oli oikeasti kiinnostunut ja esitti asiat sydämellisesti. Ihana olo nyt :D

Tässä  pelkkää omaa napaa tällä kertaa, pahoittelut :D

Täällä yksi mattimyöhäinen liittyy mukaan heinävauvoihin.. Itsellä ensimmäinen tulossa ja laskettu-aika olisi 5.7.12, jännäää:) Masu kasvanut ja muutenkin kun olen aina kärsinyt huonosta selästä niin alkaa kyllä välillä tuntumaan aika kovilta ne kivut.

Mites teillä nivelten löystyminen, kun mietiskelin tässä yksi päivä kävellessenä kun kuuluu sellaista ihme ääntä tuolta ala-selästä ei se normaalilta kuulosta.. voiko tämä siis olla tätä nivelten löystymistä vai mitä? Pitää kysyä 4pv lääkärissä että mitäs nyt sitten tehrään kun ihmisetkin kuuntelee mikä luuranko siellä kolisee:D

snippis: tervetuloa :) jep, mullakin huono selkä jo aiemmin, ja alaselkä on kyl nyt kovilla. kipuja on, jos pitempään joutuu istuun huonosti tai käveleen paljon niin jalat pettää alta ja vihloo..oli viimeks raskaana samanlaista, välillä jouduin konttaamalla liikkumaan. mutta meni ohi synnytyksen myötä kaikki tollanen, eli ilmeisesti normaalia..

ite yritän tehdä usein kevyttä selänliikkuvuustreeniä, ihan ylävartalon pyörittämistä puolelta toiselle jalat paikallaan, ja kumartumista pyöristäen alas ja ylös, ja sit kylkiä puolelta toiselle..tuntuu et se vähän auttaa. ja vältän kävelylenkkejä!! onneks on toi kuntopyörä, sillä pystyy liikkuun ilman kipuja.

tiitiäinen: tosi hienoa että pääsit pelkopolille ja varmistettiin että vauvalla kaikki hyvin, koita nyt nauttia vaan raskaudesta :)

snippis:tervetuloa :)

ihanaa milpuri ett isukki sai tuntea vauvan potkut, tulee vauva sitt todellisemmaks miehellekkin. Mä en äitiyspakkausta ottanut kun meillä on niin paljon vaatetta ja muuta tarviketta säästetty edelliseltä lapsilta mutta rahana sen jo tilille sain. sillä sitt pitää ostaa sitteri ja kissanverkko vaunuihin.

selkäkivuista että mä oon istunut jumppapallon päällä ja siinä pyöritelly lantiota, ehkä vähän auttanut, tokassa raskaudessa tehosi niin hyvin ettei selkä juurikaan edes vihotellut. tänään kyllä sitten lähdin terveyskeskukseen lainaamaan tukivyön ku mua tosiaan ärsyttää ku ei jaksa kauaa seistä tai kävellä niin selkä vihottelee ja väsyy. toivottavasti ois jotain apua, tukivöiden valikoima oli kyllä aika huono, kumma ettei ollu enää sellasta hyvää minkä samasta paikasta lainasin ekassa raskaudessa 2007. On vähän ollu liitoskipujaki mutt ei onneks ne vielä kovin pahoja ja harjotussupistuksia tulee helposti. ensi viikolla neuvolassa on lääkäri varattu noiden supistusten takia, pitää tarkistaa ettei ole lähtenyt paikat avautuun ja mitä lääkäri muuten niistä mieltä. on mulla usein paineen tunne alapäässäkin mutta ei onneks mitään vuotoja tai muuta erikoista. Kuntoiltua on kyllä tullut tosi vähän vaikka kuntopyörä oiskin mutt ku tuntuu ett normaaliy kotityötki saa supistuksia aikaan nii en ole kauheesti uskaltanut kokeillakkaan rankempaa. Muuten tuon terkkari reissun jälkeen menin kauppaan, lapset oli siis mukana kokoajan niin ihanaa oli ku esikoinen valitsi innoissaan vauvalle tutin ja maksoi sen itse :) välillä hän myös kyselee kovasti vauvasta ja silittelee masua. kiva ku jo 4-vuotias ymmärtää jotakin. meidän 2-vuotias taas ei millään käsitä että vauva tulee, tutistakin luuli että se on hänelle vaikkei koskaan tuttia kunnolla ole käyttänytkään, onneks se harmitus meni pois ku ostin hänelle uuden hammasharjan :D

Hellurei=)=)

Kysymys=)...(tosin teillä alkaa varmaan menee jo hermo näihin mun kysymyksii)....Mutta onkos muilla joku tietty vuorokaudenaika milloinka lapsonen potkii/liikuskelee vatsassa kovatsi paljon????=)
Meilä "toukka" alkaa iltasin ja aina kun syön jotain ni hirveesti potkimaan ja kova ralli päälle=)=)=)silloin varsinkin ku meen kyljelleen tai muuten pitkäksee ni hän aloittaa sellaisen metelin ettei mittään rajaa=)ihanan tuntuista...ainakin kuulemma vielä toistaseks sanovat muut kun ei kylkiluihin potki;D

Täällä kans tuntuu, että potkut alkaa aina ruokailun jälkeen ja just kun menee makuulle. Nyt pari päivää kyllä tuntunu niinku vaavi "riehuis" kokoajan ja oon ajatellukki, että eikö se koskaan nuku :D

Siitä on tooosi kauan, kun täällä olen viimeeksi kirjoitellut (oliskohan ollut joulukuuta 2011). Välillä olin lukemattakin palstaa, mutta nyt taas viimeaikoina olen käynyt selailemassa mistä keskustellaan.

Mä aloitin työt tammikuussa ja esikoinen meni hoitoon, aika on ollut kortilla, samoin voimat. Joten en vaan yksinkertaisesti ole jaksanut palstailla. Jospa nyt voimat lisääntyisi, kun kevätkin on tulossa :)

Masussa kaikki hyvin, ensi viikolla olisi sokerirasitus ja lääkärineuvola. Painoa olen seurannut yhtä fanaattisesti kuin esikoista odottaessa, tämä jopa ahdistaa mua ajoittain. Nyt kertyneitä kiloja on noin neljä. Kaikista herkuista olen päässyt irti (olin todella kovassa sokerikoukussa alkuraskaudessa) ja olo kaikinpuolin hyvä.

Joku kyselinkin liikkeistä, niin yleensä ruoan jälkeen ja levätessä alkaa masussa tapahtumaan :)

Mukavaa loppuiltaa naiset, yritän jatkossa olla aktiivisempi :)

Onks kukaan muu ihmetellyt miksi nykyään kaikki pitää vaunuissa harsoa sen aukon kohdalla säällä kuin säällä? Mun äiti ja anoppi on molemmat tätä ihmetelleet. Meidän naapurikin näyttäisi pitävän kaiken aikaa vaunun päällä mustaa hyttysverkkoa. Ihmettelen vaan että miltä niitä vauvoja yritetään oikein suojata??

Satuinpa tänään olemaan miekkosen kanssa ostoksilla Keskisellä Tuurissa,
samaan aikaan sattui olemaan joku muumitapahtuma lapsille siellä..

En tiedä, lapset on ihania ja odotan omaa lastani onnessani,
mutta en kuitenkaan voi sietää noita massatapahtumia,
tuli kauhean syyllinen olo kun kartoin kaukaa koko tilanteen ja ajattelin
että tuleekohan musta sellainen tyhmä äiti joka ikinä ei vie lastansa tuollaiseen
tapahtumaan mikä varmaan lapselle todella iso juttu kun itseä ahdistaa noi
tollaset tapahtumat.. :(

Mä oon kuullu monen muunki ihmettelevän tota harson käyttöä vaunuissa, itse en ymmärrä miksi. Itse käytän harsoa tai muuta suojaa vaunuissa aina, kun vauva/lapsi nukkuu, mutten tietenkään silloin kun on hereillä. Ja käytän monestakin syystä: suojaamaan nukkuvaa valolta/auringonpaisteelta ja kylmyydeltä/viimalta. Etenkin kuivalla säällä kesä- ja kevätaikaan harso suojaa myös pölyltä, jos esim. ohi pyyhältää rekka. Käytän harsoa myös sillon, kun nukutan lasta paikallaan oleviin vaunuihin, jotta lapsen näkemät virikkeet olis minimissään ja nukahtaminen tapahtuis nopeesti. Nyt kun meidän neiti on jo isompi, pelkkä harso nukuttamisessa ei auta, vaan käytän hyttysverkkoa, jonka päälle laitan hason, koska pelkän harson neiti saa liian helposti revittyä itse alas.

Harso auttaa myös omasta mielestäni saamaan pidemmät unet, koska vauvan unen taso vaihtelee, ja välillä vauva tai pieni lapsi havahtuu unestaan hetkellisesti. Tällöin jos vaunuissa on harso, lapsi helposti nukahtaa uudestaan itse, mutta jos harsoa ei ole vaan edessä näkyy esimerkiksi äidin kasvot, saattaa lapsi herätä lyhyidenkin unien jälkeen, vaikka olisi tarpeen nukkua pidemmätkin unet. Tämä erityisesti liikkuvissa vaunuissa. Eli juurikin virikkeiden minimoiminen kai tässäkin tapauksessa on kyseessä.

Kesällä tietenkin sillä hyttysverkolla suojataan nimenomaan niiltä hyttysiltä ja muilta pörriäisiltä.

Meillä pirpana potkuttelee yleensä aina kun oon paikallaan.. Makoillessa varsinkin. Kyljellään tuntuu tosi hyvin, nukkuessa ainan kun kylkee kääntää niin vaihtuu vauvallaki suunta ja potkii aina sille kyljelle millä makaan :D

Välillä kyllä myös liikkeessä ja tuntuu joinain päivinä että yhtenään. Nyt on alkanu hahmottuu kyllä jonkin sortin unirytmiä tuolla masussa :)

Tänään on tullu pari kunnon potkua, suoraan lantioon. Harvoin kipeetä kuitenkin tekee ja yleensä semmosta tasasta myyryämistä ja mönkimistä tuo neidin liikkeet tuolla <3 Musta on niin ihanaa tuntee nuo liikeet ja jos sattuuki joku rauhallisempi päivä niin heti kun tuntuu pienikin liike niin tulee tosi turvallinen olo :) Kohta varmaan alkaa kylkiluut olee kovilla, kun toinen varmaan jo aika hyvin pääsis niitten alle mönkimään ja potkimaan.

Mulla on visii nyt sitte alkanu se valkovuodon runsastuminen.. Ärsyttävää ja välillä se on tosi ohutta, kerkesin jo kerran kuvitella että lapsivesikö se vuotaa. Mutta ei sentään, lirahtaa välillä ihan kunnolla. Ootan kyllä kovastis sitä lääkärin neuvolaa, kun kiinnostais tietää miksi tuo kohdunpohjan korkeus tuolleen huitelee.. Ja jos ne ultrailis uudestaan niin tietäis onko tuolla nyt sitten oikeesti vaan tulossa iso vauva. Hölmöö kun meillä ei ihan alussa ollu missään vaiheessa, vasta nyt keskirauskauden aikaan.

Mulla on alkanu tulee kyllä harjoitussupistuksia reilusi enemmän kun ennen varmaan siinä 10-20 välillä päivittäin. Aina noustessa tosi usein ja ihan levossaki välillä. Kivuttomia onneksi kuitenkin :)

nyt tuli vähä omaa napaa.. Mutta leffan pariin :) Kivat viikonloput kaikille. Ja uusille tervetuloa mukaan!!

joo, harsosta.. myös auringonpaiste osuu joskus vaunuihin sillee et sitä tarttee. mut yritän kattoo et siellä vaunuissa vaihtuis kuitenki ilma, varsinki kuumalla, meil saa edestä tuuletusluukun auki.. ja sit monesti ihmiset on tullu kuikuilemaan sinne vaunuihin jos on ihmisten ilmoilla, ja vauva ei IKINÄ nukahda ku aina näkyy jonkun naama, ja hermo on väsyneenä kireellä muutenki, ni helpompi vaan peittää suoraan se vauva muilta ihmisiltä, ku sanoo että älä kato sitä :)

potkuista: mulla on jo nyt välillä tosi huono olo ku potkii tonne sisällepäin, oon alkanu oottaa kyllä heinäkuuta..! eihän se vauva lopussa enää pysty nii kovaa potkimaan, mutta se möyriminen..!! tiiän et sitte mä en enää pysty nukkumaan ku vauva on hereillä, ku tuntuu niin voimakkaasti liike. onhan se kiva tietää et se on elossa, mutta ei mulla tätä kyllä ikävä tuu, mieluummin otan vastaan vauvapotkuja ulkopuolelta :D en oo kyl mikään raskausihminen!!

Kiitos paljon satuvee!

Niin, siitä kissa asiasta. Ei siis ole pelkkä arvaamattomuus syynä, miksi pitää luopua, on paljon paljon paljon muutakin. Kissa on erittäin hankala, ja jo nyt syö minun voimavaroja, niin tiedän, etten pysty hoitamaan sekä kissaa, että vauvaa. Olen ehkä säälittävä, mutta kukaan, kuka ei ole tämän kissan kanssa elänyt, ei voi tietää millaista se on.

Ihan esimerkkinä:
-Kissa herättelee yöllä raapimalla ovea ja maukumalla.
Jos vauvan kanssa muutenkin on unet vähissä, en voi edes kuvitella miltä tuntuisi, jos kissa veisi nekin vähän unet, mitkä saisin.
-Kissa pissailee lattialle.
Tätä on jatkunut melkein 7 vuotta, eli melkein koko kissan eliniän ajan. Pentuna opetin kisun kyllä laatikolle, mutta jossain vaiheessa rupesi tekemään myös lattialle. Kissa on leikattu uros, joten ei ole kyse merkkailusta. Eikä ole kyse hiekkojen puhtaudesta: kissa saattaa pissata juuri vaihdetun laatikon viereen.... ja niitä pissoja ilmestyy sellaisiin paikkoihin, mistä niitä ei heti löydä esim. pöydän alla. En halua, että kun vauva oppii konttaamaan, konttaa hän suoraan pissalätäkköön, ja sitten onkin ne kädet suussa...
-Kissa puree ja raapii.
Siis puree meidän koiraa ja ihmisiä myös. JOS makuuhuoneen ovi on auki aamulla (kiinni öisin pissailun takia), kissa hyppää sänkyyn ja herättää puremalla kädestä. Ei siis näykkäisemällä hellästi, vaan puraisemalla, niin että jäljet jää. En halua asettaa vauvaa tälläiseen vaaraan.
-Kissa ei pidä kosketuksesta.
Kissa ei halua, että siihen kosketaan, tai varsinkaan, että sitä silitetään. Kissa on ollut tälläinen niin kauan kuin muistan. Mikä tässä on omituista, on se, että tiedän, ettei kissaa ole koskaan kiusattu, tai pahoipidelty, joten en ymmärrä miksi se inhoaa silitystä niin paljon? Kissa saattaa esimerkiksi raapaista tai yrittää purra, jos käsi tulee lähelle. En voi asettaa lasta sellaiseen vaaraan.

Tämä asia on pitkään harkittu, en tekisi näin isoa päätöstä kevyesti. Raskain sydämin joudun siitä luopumaan, vaikka se ei minulle rakkautta koskaan antanutkaan takaisin :(

Meidän chihusta en ole yhtään huolissani. On niin kiltti kaikille, ja on ulkonakin tutustunut pieniin lapsiin, vähän ujostelee niitä, mutta muuten pitää kyllä kovasti :)
Luulen, että joudumme kyllä hankkimaan pitkän kannellisen vaipparoskiksen, juuri sitä varten, ettei käy rohmuamassa sieltä niitä kakkavaippoja :D

Takaisin