Maaliskuun murinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tappura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ristiäisistä oli puhetta... En oo suunnitellu vielä yhtään mutta eiköhän me samalla kaavalla mennä ku esikoisenkin kanssa, eli mummut ja kummit kutsutaan, ei muita. T'ästäkin porukasta tulee jo yli 20hlö. Mutta siis toi kummiasia....meillä ei oo ketään kummeja!! Esikoiselle tuli haalittua neljä kummia eli kaikki parhaat ystävät ja mun sisko, nyt ei sit ookkaan enää ketään jäljellä..

Tosta vauvakuumeesta, kun mulla on vähän sellanen fiilis että tää  raskausaika menee liian nopeesti :D Kun tää on meidän viimeinen vauva niin haluis mahdollisimman pitkään nauttia tästäkin, tosin perseelleen on menny kun ei oo pystyny nauttiin kaikkien ongelmien vuoksi... Vaikka toisaalta sitä odottaakin jo synnytystä. Mua vaan ärsyttää itteeni kun mulla on sellanen inhottava fiilis että nyt jo miettii sitä kaikkea niin että tää on nyt viimenen, ei enää ikinä tätä raskausaikaa, ei enää ikinä tänä jälkeen vauva-arkea....kun mieluummin pitäis katsoa tulevaisuuteen eikä etukäteen harmitella tollasia asioita!  Outo olen..

Enpäs ookkaan koskaan kuullu tollasesta pää-jutusta... Siis että pään kokoon vaikuttaa sokerin syönti?? Paljonko sä sitten jenska oot herkutellu? :D  Mä söin esikoisen odotusaikana joka päivä viineriä ym ja pikkunen vauva tuli, 3350g ja 50cm :) 

*iines sehän tässä se hauska puoli onkin, kun en oo juurikaan makeaa syönyt. 
Suolanen on ollu enenmmän mun hitti :D

Itsekkäänn en niin juuri ymmärrä tuota että mtn se vaikuttaa. Ja kun ei netistäkään asiasta niin löydy. Jos googlettaa asiasta niin suurimmaks osin tuloo jtn; raskausajan diapeteksestä.

Mut tän pätkän löysin keskustelupalstoilta.. Joka ainaki valaisi hieman omaa pääkoppaani;

"Vauva kasvaa isoksi,jos syö paljon sokeria ja rasvaa ja etenkin jos sokeriarvoissa on häikkää. Sokerin vauva kuluttaa heti itsensä kasvamiseen,eli jos syöt suklaapatukan niin vauva nappaa siitä ne sokerit heti itselleen ja sen vuoksi vauva kasvaa "liikaa" pyöreyttä..."

^^ ja vissiin se sokeri on ensinmäisenä vauvan pääkopassa... 

ystävälläni oli ollut juuri samoin sanottu rakenne ultrassa, mutta hänelle kyllä kerrottiin miksi sokeria e saa syödä, ja miten se vaikuttaa.

Täytynee kysyä seuraavassa neuvolassa terkkarilta, jos hän pystyis asiaa minullekkin tarkentaa =D

Sitä ennen, täytyypi aloittaa pienimuotoinen makialakko.. :D

Perjantaita kaikille!

Nojoo, kävihän siinä niin että raskausajan diabetes mulle todettiin :/
Tänään juur hain neuvolasta mittausvärkit ja nyt saa kotona sitten mittailla
ja laitella lukuja ylös. Argh!
Tietty tyytyväinen oon että asiaa seurataan ja hoidetaan, että vauva olis kunnossa
mutta ärsyttää silti.

Kaksi kolmesta arvosta oli kunnossa mutta yks arvo olo yli, joten siksi todettiin.
Karkkia en ihan mahdottomasti syö muutenkaan jotta sen vähentäminen
ei oo ongelma mutta nuo makiat juomat on kyllä mulle heikkokohta,
niistä luopuminen on vaikiaa :( Mutta terveellistä kyllä jotta kaikella on
puolensa..

On vaan hankalaa yrittää syödä terveellisesti ja säännöllisin ajoin
kun on vuorotyössä ja pääsee syömään joka päivä eri aikaan..

Tänään taas tällänen päivä ettei mikään huvita, mutta ehkä huomenna
sitten taas paree.. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Hei,

Nimi alkaa täälläkin olla mietittynä. Poika saa toisen ja yllättäen sitten kolmannenkin nimensä isän puolen isoisältään, kun olin mielessäni pyöritellyt isoisän toista nimeä, jota en muista koskaan kuulleeni. Etunimikin meillä on aika varma, mutta sukunimestä on käynnissä vielä mietintä. Eikä olla ihan varmaksi tuota etunimeä vielä päätetty, vaikka käytän sitä jo vauvalle jutellessa.

Ristiäiset / nimiäiset: Me vietetään varmaan aika perinteinen kastejuhla, kun kumpikin vanhempi kuuluu seurakuntaan. Tosin itse olisin voinut harkita, että lapsi jätetään kastamatta, tai ainakaan en haluaisi koulussa tunnustuksellista uskonnonopetusta (kaikkea sitä miettiikin jo nyt), kun oikeastaan tuo seurakuntaan kuulumiseni on tapa eikä perustu mihinkään uskoon. Ei olla sen kummemmin vielä suunniteltu asiaa, mutta lähisuku ja kummit tietty kutsutaan. Haluaisin järjestää juhlat meidän suvun mökillä, mutta sinne on yli 500 km matkaa, joten en tiedä, miten kummit suhtautuisivat asiaan. Onneksi on aikaa miettiä. Mutta olisi ihanaa, jos kaste voisi olla mökkipihalla tai sateen sattuessa siellä olisi kaunis lasiveranta meren puolelle.

Mulla on sokerirasitus viikon kuluttua. Jotenkin se on alkanut jännittää, vaikka mun makeanhimo on merkillisesti kadonnut raskauden edetessä ja syön tällä hetkellä tavanomaista terveellisemmin. Liikuntakin on pysynyt ennallaan. Mutta voihan siellä tulla yllättäviä löydöksiä ja mua ainakin vaivaa aika usein väsymys, vaikka olen nyt syönyt kaksi viikkoa hemoglobiiniakin. Mietin, voisiko väysymys liittyä jotenkin verensokeriin.

Olin eilen illalla sellaisessa neuvolan järjestämässä fysioterapiryhmässä odottaville äideille. Vastoin ennakko-oletuksiani ryhmä osoittautui tosi hyväksi jutuksi. Tehtiin yllättävän paljon käytännön harjoituksia ja pystyi esittämään yksilöllisiä kysymyksiä. Sain tosi hyviä vinkkejä, mitkä tähän saakka tekemäni lihaskuntoliikkeet olisi syytä jättää sikseen (esim. hoover-lankku, jota jossain fitness-lehdessä kehuttiin hyväksi liikkeeksi raskaana oleville; en tosin ole kyennyt enää muutamaan viikkoon pitämään asentoa muuta kuin polvet maassa). Toisaalta sain uusia vinkkejä tilalle. Mullahan on jonkin verran noita ristiselän kipuja, vaikka lihaksiston pitäisi olla hyvässä kunnossa, kun olen liikkunut pitkään säännöllisesti ja edelleen teen selkää ja syviä vatsoja 3-5 kertaa viikossa. Hieman asiaa auttoi, että luovuin korkeista koroista pari viikkoa sitten, mutta ei se kyllä asiaa ratkaissut. Onneksi kivut on tosi vaihtelevia eivätkä rajoita normaalia elämää.

Meillä jää tylsästi perhevalmennuksen eka kerta (tutustuminen ja imetys) väliin, kun mulla osui siihen työmatka, jota en voi perua. Elokuisten ryhmässä olisivat sitten taas ne synnytysjutut menneet liian lähelle laskettua aikaa. Terveydenhoitaja onneksi lupaili, että saadaan kotiin lainaksi se imetysvideo. Jostain syystä mulla on paljon selkeämpi käsitys synnytyksestä, siitä toipumisesta ja kaikesta muusta, mutta imetys tuntuu vieraimmalta.

Ikäviä nuo seurantaa vaativat ultraäänilöydökset. Toivottavasti ne osoittautuvat kaikilla vääriksi hälytyksiksi. Luulen kyllä, että ultrassa tulee aika paljon vääriä positiivisia, kun halutaan mieluummin olla tarkkoja kuin jättää huomaamatta ne todelliset kehityshäiriöt. Mehän jouduttiin istukkanäytteeseen Downin seulan perusteella, vaikka vauvaan liittyvät tulokset olivat hyvät. Mun ikä vain veti riskisuhteen aika korkeaksi. Tutkimusten ja tulosten odottelu oli kyllä tosi pelottavaa ja kurjaa aikaa.

Mun pitäisi alkaa pakkailla matkalaukkua. Lähden pitkäksi viikonlopuksi veljeni luo Hollantiin. Tosi kivaa päästä vielä piipahtamaan siellä ennen loppuraskautta. Pitäisi olla selvästi keväisempää kuin Stadissa.

Hurjaa muuten, miten tämä maha kasvaa. Sovittelin matkalle vaatteita, ja muutama ihan vastikään käytetty vaate oli todettava liian pieneksi. Loppuraskaus menee varmaan ihan minimaalisella vaatevarastolla, kun osa noista mun mammavaatteistakin jää pieneksi matkan varrella.

Maaria

Meilläkin oli viimein eilen ultra, kaikki oli mallillaan ja saatiin sukupolikin tietää: POIKA! Ihanaa! :) Tyttö jo löytyy ennestään, niin tää oli enemmän kuin tervetullut uutinen! Tasoittuu vähän tää perheen akkavalta, meillä kun koirakin on oikee leidi :D

Kaikki oli siis tosiaan hyvin, saatiin ihan mukaan kymmenen kuvaa! Kamala kasa :D Kätilökin oli tosi mukava, ja kyllä taas olo helpottu kun sai tietää kaiken olevan kunnossa ja kun tuo sukupuolikin varmistui. Viimeksi kun saatiin vastaus että "tytöltä näyttää, muttei voi varmaks sanoa". Nyt vielä kysyin, että onko nyt varma, niin kätilö sanoi että ON! :D :D Pääsee käymään kaikki vaatteet läpi rankalla kädellä, ja kaikki tyttömäiset saa lentää varastoon :D

Ja tänään tasan 21 viikkoa täynnä. Kyllä menee nopeesti. Ja edessä ihana viikonloppu, joka alkaa tänään kampaajalla ja uudella tukalla :)

Mutta joo... semmosia. Meillä on nimeä kanssa mietitty, tai sitä mietittiin jo sillon kun tuota ensimmäistä odotettiin. Ja pojan nimi jäi silloin käyttämättä, joten eiköhän siitä lähetä liikkeelle. Meidän neiti sai kolme nimeä, joten varmaan velikin sitten saa, ja yksi nimistä on mieheni toinen nimi. Etunimi on enää oikeastaan kysymysmerkkinä. Me kastettiin meidän neiti ihan kirkossa, mutta ehkä nyt on kivempi pitää koko tilaisuus kotona. Katsotaan sitten. Itse kuulun kirkkoon, mutta mieheni ei kuulu. Mieheni ei myöskään olisi halunnut kastaa lapsia, mutta tähän mennessä oma kantani on ollut voitokkaampi :D Joskaan en ole ihan varma itsekään, että miksi! :D Sanokaapa mielipiteenne, jos yksi lapsi on kastettu kirkkoon, niin pitääkö toinenkin kastaa, vai voiko olla kastamatta? Meillä olisi kummiehdokkaita iso kasa kirkkoon kuulumattomalle lapselle, mutta hyvin rajallinen määrä kirkkoon kuuluvalle. Parhaimmat ystäväni kun eivät kuulu kirkkoon.

Joka tapauksessa, juhlat tulevat olemaan samalla porukalla, kuin viimeksikin, eli lähimmät sukulaiset ja muutama ystäväpariskunta lapsineen, 20 - 30 henkeä ja muutama koira :D

Jeps, mutta nyt penkomaan vauvanvaatteita!

Hei taas!

Onneksi milpurilla ei ollut mitään sen vakavampaa kipujen taustalla. Ikäväähän toi silti on, et tarttee tommosista kivuista kärsiä. Toivottavasti levolla helpottaa. :)

Onnitelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista, ja ketkä joutuu vielä kontrolliin, niin peukut pystyyn, et kaikki on silloin hyvin.

Nimistä on ollu keskustelua, me ei ite asiassa olla nimiä mietitty vielä ollenkaan. :) Mut eiköhön me mennä samalla kaavalla kuin esikoisen kanssa, et etunimeksi tulee joku helppo englanninkielinen nimi, toiseksi nimeksi miehen äidinkielinen nimi ja kolmanneksi suomenkielinen. Meillä siis kaksikulttuurinen perhe (kieliäkin käytössä 3), joten tästä syystä hieman erilaiset nimivalinnat. :)

Ristiäisiä (kaste) ei meillä pidetä, kun emme kuulu ev.lut. kirkkoon vaan vapaisiin suuntiin. Muutenkaan emme ole lapsikasteen kannalla, joten väliin jää tälläkin kertaa. Siunaustilaisuus/nimenantojuhla kyllä pidetään, todennäköisesti melko pian syntymän jälkeen, sillä se on miehen kotimaassa tapana. Esikoisen kanssa toimittiin siis samoin, siunaustilaisuus oli 3 viikon ikäisenä.

Hyvät viikonloput kaikille. Tää mamma lähtee nyt hakemaan pojan hoidosta ja sitten viikonlopun viettoon. :)

Piti tulla tännekin kertomaan, kun tuossa alku kuukaudesta ihmettelin kovasti kun Kelassa ilmoitettiin, että äitiyspakkauksen saa vasta 2vkoa ennen LA. Tänään tuli kirje Kelalta jossa ilmoitettiin, että pakkaus tulee parin viikon päästä! Ihanaa! En ole hankkinut vielä yhden yhtä vaatetta vauvalle niin nythän niitä tulee sitten oikein kasa :)

Itselläni oli sokerirasituskoe keskiviikkona, niinkuin monella muullakin on näköjään täällä ollut. En ole kysellyt tuloksia kun labrassa sanottiin, että kyllä soittavat perään jos jotain huolestuttavaa. Itse olisin todella ihmeissäni jos jotain sen suuntaista todetaan, itselläni on nimittäin kertynyt tähän asti painoa +4kg, joten kai sekin vähän antaa osviittaa. Tai mistä minä tiedän :D

Noniin, jospa sitä päivittelisi tännekin aikansa kuluksi pitkästä aikaa.
Kauhea hulabaloo ollut käynnissä, on koulua, autokoulua, työharjottelua järkkäilen.. Ja esikoisenkin kanssa pitäisi olla. Ja kasvatella masua! Onneksi kesällä voi sitten höllätä. :-)

Neuvolassa tuli käytyä tänään, sen kyllä sanon, että on tämän käynnin perusteella todella vahva tyttöfiilis! Sydänäänet (155-160) ovat tismalleen samat, kuin esikoisella näillä viikoilla jne. (Ultrassa tosiaan pikkutoveri piteli jalkansa visusti ristissä...)
Kaikki kunnossa, terve olen, hb vain laskenut 130->119. Saapas nähdä, mitä ens kerralla sanotaan, passittavatko apteekkiin hakemaan tabletteja...
Onkos muualla ollut ongelmia saada aikoja neuvolaan? Täällä Espoossa tuntuu olevan leikkauksen alla kaikki tärkeät palvelut, taas vaihteeksi. Mun olisi kuulunut nyt saada neuvolalääkäriaika, mutta haaveeksi jäi. Menin johonkin ihme listaan, missä on "muutama" muukin, joka ei saa aikaa. Kuulemma ilmoittelevat, mikäli aikoja vapautuu. Terveydenhoitajalle sain niukinaukin ajan, kun hän kirjoitti erityisen syyn käynnille... Totesi vain, että "mainitaanpa vaikka supistuksista, että saadaan aika teille."(sain vähän vajaa kuukauden päähän, onneksi.) Aivan sairaaksi menee koko touhu! (Sitä mieltä oli kyllä neuvolatäti myöskin, todella mukava on, ollut meillä ensimmäisestä raskaudesta asti.) Mikäli ei olisi tämmöisiä kommervenkkejä keksitty, seuraava käynti olisi ollu n. 9 viikon kuluttua! Ja saan varautua KOLMEN viikon myöhästymiseen neuvolalääkärin kanssa. *muutama ruma sana tähän väliin*... Olisipa varaa käydä yksityisellä jatkuvasti. Alan olla aika köyhä autokoulun takia... :-D

Sitten positiivistakin tekstiä. Liikkeet alkavat voimistua, alkaa tuntua jo napsautuksina ja pieninä potkuina aikaisempi myllerrys ja "kupliminen". (Siitä puheen ollen, taas napsahti masussa.. :-D)
Kelalle lähtee paperit maanantaina menemään, 154 päivää tulee sunnuntaina täyteen. Onneksi sain todistuksen "maanantaina tulostettuna", ei tarvitse odottaa seuraavaa aikaa. :-)

Ristiäiset pidetään, kuulumme kirkkoon koko porukka. Enemmänkin tavan vuoksi. Esikoisella oli kappelissa ristiäiset, vieraita n.40-50. Nyt mietin vähän pienimuotoisempia, mutta saapa nyt nähdä sitten. Onhan siihen vielä jonkin verran aikaa. Kotona en haluaisi pitää, kuitenkin täällä on mahdollisuus saada tilat seurakunnalta käyttöön ilmaiseksi, joten miksi en käyttäisi moista mahdollisuutta hyväkseni. (Astioiden käytöstä tosin tulee maksaa jne.) 

Nimi on etunimien osalta mietitty tytölle ja pojalle, mutta toiset/mahdolliset kolmannet nimet ovat vielä auki... S-kirjaimella tulee etunimi alkamaan, niinkuin esikoisellakin. (Minulla ja puolisollakin alkaa S-kirjaimella etunimet... :-D) Oikea ässäperhe!

Itsekään en oikein malttaisi odotella vauvaa, haluaisin nyytin jo syliin, vaikka olisikin todella paljon muutakin tekemistä ennen pienokaisen tuloa. Paljon pitäisi saada OIKEASTI tehtyä. (Valmistua koulusta, saada ajokortti jne.)
Hiljaa hyvä tulee. (Vaikka hiljaselta ei kyllä mikään tunnu!)

Voimia ja tsemppiä kurjahkoja ultrauutisia saaneille <3
Ja tottakai muillekin, ollaanhan aikamoisessa myllerryksessä niin fyysisesti että henkisesti.
Mainiota viikonloppua mammoille ja masukeille!

Mites teillä muilla on meinaatteko aloittaa mammalomailut 30 vai 50 päivää enne LA:ta??????
Mulle KELA:sta ne ehdotteli että aloittelisin sen jo varhennettuna...koska mulla loppuu sopivasti työsopimus töissä ni ei tarvis sitten liiton ja työkkärin kanssa puolentoistaviikon takia puljata siinä ja tapella niitä raha-asioita.....

Jos pystyy olemaan sinne "Loppuun" asti töissä....Työt kun käy koko ajan vaan rankemmaks ja rankemmaks ni ei sitä ikinä tiiä miten paljon aikasemmin sieltä joutuu jäämään pois....(meijän pomo vaan on kovin vihainen aina näistä asioista,eikä oikeen niin ymmärtäväinen),,,,Nytki pelottaa jos ma pitää soittaa että sairausloma jatkuu...kun on tätä kipuilua ja vielä lunssa iskee päälle...:/....

Mutta hei...Pikkuinen pallero se liikkuu ja riehuu jo hiukan ylempänä kovasti<3<3<3<3taas ihan uusia kokemuksia<3<3

Hihii...

Uskallan nyt vasta ekaa kertaa kirjoittaa tänne... Kaverit, joilla  on jo lapsia ovat kehoittaneet pysymään poissa mamma palstoilta juttujen "fanaattisuuden" vuoksi. Täällä on kyllä ihan tavalliset ja hauskat jutut. 

Meille tulee eka vauva ja tyttöä siellä ultrassa lupailtiin. Vähän aavistinkin kun 16 viikkoa oksensin putkeen. Onneksi sekin riemu loppui vähitellen ja sit kokonaan. Nyt on jo aamu ykäilyt jääneet pois ja elän ihanan rauhallista aikaa näin voinnin puolesta.

Onko muuten teillä ollut mitään kummallisia "kriisejä" raskauden aikana? Lusikat on tietysti silloin tällöin menossa jakoon, mutta pahinta mulle oli se, kun olin sitä mieltä että en voi enää kuunnella mun mieleistä musiikkia, koska minusta tulee ÄITI. Mun mieli musiikki vaihtelee välillä Metallica-Nightwish-Kaija Koo-Maija Vilkkumaa-Britney Spears.  Varsinkin noi kaksi ekaa bändiä oli pitkään pannassa, koska ajattelin että se vaikuttaa jotenkin huonosti sikiön kehitykseen. Onneksi pääsin tästä(kin) kriisistä yli. 

Tälläistä ekakertalaisen jorinoita. 

Kristiina29, aika perussettiä toi, et syyllistää itteensä kaikesta hassustaki :D mut mulla on tai oli varsinki esikoisen kaa kyllä ihan oikeitakin kriisejä, mietin omaa lapsuutta ja kaikkee, ja kyllä nytkin sitä millasia omat vanhemmat on ollu ja miten haluun välttää niiden virheet..mut kyllä ihan sellastaki et mitä äiti voi tehdä ja mitä ei. sit ku napsu alko ymmärtää enemmän, niin tuli mukaan hirvee kamppailu ton kielenkäytön kanssa, et ei kiroilis tai puhuis muista rumasti..ja kans et mitä kattoo telkkarista, ku jotkut mainoksetki on ihan hirveitä, siis esim. music televisionilla on kaikkee silpomista ja veri roiskuu..! pakko rajottaa päivisin mitä kattoo, tyhmää :D

milpuri: en oo viä miettiny koska alottais, kun oon opiskelija ja kotihoidon tuella niin kotona kumminkin kesän. mut esikoisen kaa tein rakennekynsiä, sillon jäin heti ku pysty!

oltiin tänään juhlissa, ja osa kavereista oli ihan yllättyneitä, kun mä puhuin uudesta vauvasta :D ehkä ne halus olla kohteliaita, mutta kyllähän mun maha on jo ihan pystyssä, ei siitä voi erehtyä :D :D

pesänrakennusvietti on myös voimissaan, että ku pääsis muuttamaan nyt jo, sais purkaa siihen. no, ehkä mä meen vaan kaivaan esikoisen vauvanvaatteet kaapista, hypistelen vähän ja laitan ne takas :D

Ihanaa miten kevät tulee ja sen jälkeen kesä ja vauveli! =) Rakenneultra oli tällä viikolla, kaikki näytti oikein hyvältä ja sukupuoli saatiin selville. Poika olisi tulossa meillekin. Taitaa heinäkuisissa olla tosi paljon poikia tuloillaan. Meidän vauveli ei ujostellut yhtään ja oikein esitteli haarovälinsä meille. =) Nyt onkin tullut katseltua poikien vaatteita mutta ei vielä malta ostaa mitään vauvalle. Mammavaatteisiin olen investoinut, vieläkin mahdun omiin vaatteisiin. Siellä se vauva nytkin "muljuilee", ihanaa tämä odotus! =)

heippahei.Hiukan olen pitänyt hiljaiseloa.Ei vaan ole jaksanut kirjoitella.
Mulla on nyt ollut noita harjoitussuppareita jo aikalailla melkeinpä joka päivä.
Äsken tuossa saunan jälkeen laitoin sukkia jalkaan niin olin kaksinkerroin kun alkoi niin kovasti vetää tuonne vatsaan.Kävin makuulle ja lepsin hetken ja sitten piti mennä vassaan.Noh,vessanpöntöltä noustessa alkoi taas supistelemaan ja oli kivulias ja menin lepäämään.Eilen myös lenkillä koiran kanssa jouduin menemään ihan kaksinkerroin kun alkoi vetää vatsaa.Tiistaina on neuvola ja pitää siellä kysyä onko ihan normaalia.Jos menee pahemmaksi niin sitten tottakai pitää lähteä näyttäytymään sairaalalla ennen neuvolaa.
Pikkuinen on kyllä jo monotellut ihan kunnolla tuolla ja muljauhdellut.Välillä tuntuu että potkii ns.suoraan pimppiin :D niin että tuntuu kuin jalka tulisi ulos ja välillä samalla tavalla tuonne peräsuolen tuntumaan monottaa niin kovaa että huh. Saunassa oikein kiljaisin kun potkaisi tuohon alavatsaan niin kovaa tuolla.Tiedä sitten mikä potkunyrkkeilijä tulee kun tässä vaiheessa jo tuntuu todella voimaa olevan. 

Viikonlopun jatkot kaikille mammalaisille :)

Heissan.. Pikaisesti taas kun ei enää jaksa istuu koneella kun hetken. Mahassa myllätään kyllä hirmusesti. Koko tän viikon vaan voimistunu liikkeet ja ne näkyy jo selvästi mahan päällekkin. Potkuja satelee ympäri mahaa ja oikeestaan aina kun olen paikallaan mahassaki myllätään. <3

Pesänrakennusvietti on täälläki kovasti voimissaan ja tässä viikonlopun aikana oon puunannu ja järjestelly makkarin ihan uudelleen. Kun pääsis tuon vauvanhuoneen kimppuun ensi viikolla niin olis kiva!

Mutta nyt pitkälleen kun iski kauheen huono olo..  Hirmusesti olis tehny mieli lähtee ulos kun niin ihana auringon paiste, mutta täällä jalkakäytävät semmosen peilijään peitossa ettei kestäs millään pystyssä :(  Samantien piti kääntyy takas kun meinas koko ajan nurin ollan.

Ihanan aurinkoista tulevaa viikkoa kaikille :))

Voi FLUNSSAKIERRE=(=(....

TAAS täällä kovassa flunssassa=(=(...jo kolmas tässä raskauden aikana...=(...Onx teillä muilla ollut flunssaa ja onko jotain hoitokeinoja millä nopeesti eroon siitä alkaa jo huumori meinaan loppua tässä taudissa:(

milpuri: mä oon syöny perusvitamiinien lisäks aika kalliita probiootteja (dds+ tai jotain sellasta), ne parantaa omaa ja vauvan vastustuskykyä (ja joidenkin tutkimusten mukaan ehkäsee koliikkiriskiä - ei ainakaan napsulla ollu mahavaivoja), ja en saanu flunssaa vaik muu perhe sai, muutenki ollu terve! suosittelen siis :) 

Hei kiitos hirveesti=)=)=)

Onx niille "joku tietty nimi apteekissa"??????=)=)=)Joo mulla on nyt tosiaan kolmas flunssa ja ite alkaa olee jo ihan kypsä ja loppu näihin ja tietty vaava ei tykkkää kanssa=( ja töissä ollaan kans kiukkusia....

Takaisin