Maaliskuun murinat <3

Tää menee nyt ihan aiheen viereen, mutta uppunen oletko käyttänyt kissaa lääkärillä tuon kosketusarkuuden vuoksi? Monesti tällaisen käyttäytymisen syyksi paljastuu kipu, joka voi tietenkin liittyä myös pissailuun.
 
uppunen: ihan aiheen vierestä, mut.. meillä kanssa toi uudempi kissa pissas tultuaan lattialle, lavuaariin, sohvalle..sitten vaihdettiin kissanhiekkamerkkiä/laatua, ja laitettiin sekä avonainen että koppi vessaan niin se loppu!! ..mut siis, meiän kissalla on joku lapsuuden trauma ku sen emo kuoli ja toinen emo adoptoi sen, ajattelin et se varmaan syynä pissailuun ku ei fyysistä vikaa, ja ikinä ei oo aiemmat kissat pissaillu tolleen mihin sattuu ilman kiimaa. et jospa sun kissallakin on joku luonnevika tai tapahtunu ihan pienenä jotain, mitä ei voi korjata..

..ymmärrän kyl et luovut siitä, mulla on nimittäin ton chihun kaa huonoimpina hetkinä samanlaisia ajatuksia, se osaa jotenkin haukkua rapun ääniä JUST ku on nukahtamassa, herättää napun päiväunilta, pissailee matoille...aargh, todellakin välillä toivois että siihenkin käytetty turha negatiivinen energia ois lapselle annettua positiivista energiaa..!!

hyvä muuten ku muistutit, pitäis ettiä jostain sellanen vaipparoskis, josta ne hajut ei tulis ulos..! kokemuksia :)?

 
Mun pitää varmasti tehdä jonkinmpinen LISTA että mitä kaikkea pitää hommaa pikkuiselle ennen enne ku hän saapuu kotiin?????kun on ensimmäinen...että on siiis kaikki tarvittava....tietty noi isommat osaa jo ostaa..mutta siis niitä sellasia "pikkusia" juttuja????mitä ei oikeen osaa aatella kun ei ole kokemuksia mitkä vois olla tärkeitä  heti siinä kun sairaalasta tullaan kotiin ja ensimmäisten viikkojen aikana kotona ollessa..ettei tarvii heti lähtee niitä sitten hommaamaan....?????onko vinkkejä??

sitten hei.....
Onko teillä jollain tullut lonkat/nivuset  kipeiksi kävellessä???vai oonko taas joku poikkeustapaus??=)=)hahha;D;D;D

Sokerirasituksessa muuten täydelliset tulokset...;D JEIH...=)=)
Ja tänään mennään taas töihin ei ollakkaan oltu siellä pariin viikkoon..saas nähä kuinka niitä mammoja ja paappoja jaksaa hoitaa siellä....Rankkaa se tulee olemaan tän vatsan kanssa...mut äippälomaa odotellessa....=)<3<3<3
 
Hellurei Mammat!
Vettä sataa & lumi sulaa... Nice!

Olen nyt vihdoin ja viimein 100% että nyt pojulla on tanssimooviit hallussaan. =D
Alussa vähän epäröin noita liikkeitä, mut enää en kyl epäile! kyl se vain poju on:)
Eniten poju alkaa kans liikkuhan kun oon paikoillani ja makoilen.. :)

Välillä noi liikkeet tuntuu siltä kuin joku puhkaisis ison ilmakuplan mun mahassa.
Sit välillä taas tunne on sellanen niinkuin joku ilmakupla nousis veden pinnalle,poksahtais ja heiluttais tyyneä jokea. >:)

Mua rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään töissä kun meidän kantajengistä ( osa ) kysyy joka kerta ku tulevat että "mikäs on vointi". Ihan kun se kauhiasti muuttuis 24tunnissa.. Ainakaa vielä.

kissa-asiaa:
Olen pahoillani uupunen, kissasi puolesta. Tiedän tunteen kun joutuu jostain rakkaasta luopumaan, vaikka sitä niin haluiskaan.
Itse olen kans miettinyt mitä tehdä kissamme kanssa, hänellä on nyt kans tullut tuota samaa vaivaa kuin uupusen kissan kanssa. Vähintään kolmen tunnin välein hän on ulko-oven takana (joko sisällä tai ulkona) mouruamassa ja raapimassa ovea täydellä vauhdilla ettei silloin kyllä nuku kukaan. Ja yleensä se kukaan joka siihen herää olen minä. 
Viime yönä pääsin vasta puol 1 nukkumaan kun olin töissä puol 12 saakka... kyllä mä kerkesin sen 1,5tuntia nukkua ku kissa tahtoi ulos.. ja sitten kolmen tunnin päästä hän oli jo tulossa takas sisälle.. 
Mut toisaalta taas, onneks ollaan menossa kesää kohden niin pystyy pitämään kissalle ikkunäräppänää auki, josta saa ihan vapaasti mennä ja tulla ulos ja sisälle. Ihan vielä ei kuitenkaa viitsi, on sen verran vilposet yöt =)

Kissalla on myös sitä vikaa nyt ollut kun tuli takaisin karkureissultaan. että jos otat sen syliin, hetken se siinä viihtyy.. Sitten väkisin pois. Jos naama on liian lähellä, saattaa helposti koppasta tai purasta.

Tosiaan meidän kissahan karkasi viime talvena ( kauheiden 30*asteen pakkasten aikaan), ja oli tosiaan reissussa sen 3kk. 
Ennen tätä kissamme ol ihana sylivauva! 
mutta toden näkösesti joku on sitä mennyt kiusaamaan ja hakkaamaan kun takaisin tullessaan, hän oli niiiin arka ja ujo kuin olla ja voi.
Ajan kanssa ollaan edetty, ja nyt kissa alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan omaa itseään.. 

Noh.. tulipahan taas teksiä.... 
Nyt tämä mamma lähtee leipohan leipää!

 
Meidän taloudesta löytyy kaksi kissaa, toinen on niin rauhallinen ettei tekis
pahaa kärpäsellekkään, kyseisen kissan kohdalla en pelkää vauvan suhteen
mutta toinen on vähän tollanen energinen, niin lapsi vielä,
ei sekään tosin pahalla tee mitää mutta kun innostuu joskus vähän liikaa.
Luovu kissoista en, en ainakaan ennen kun vauva on kotiin tullut
ja oon nähnyt kuinka nuo toimeen tulee, tietty jos aivan mahdottomaks
menee niin sillon on pakko mutta toivon ettei siihen pisteeseen mene.
Jotta stemppiä, tiedän ettei ole helppo päätös :/

Viime yönä oli hetken aikaa jotenkin todella vaikea ja hankala olo
kun heräsin ensin miehen vessareissuun, sitten huomasin että tuo taapero
masussa oli pakkautunu oikealle kyljelle kokonaan, aivan selvästi tunsi siitä
kohtaa että siinä möllöttää :D Jotenkin tukala olo kun painoo tuota oikeaa kylkeä
ja jotenkin yritin maata sängyssä.. Sitten kun jossakin vaiheessa käännyin nukkumaan
oikealle kyljelleni, niin vissiin masussa potkastiin pari kertaa mielenosoitukseksi :D

Hui, enää alle sata päivää laskettuun aikaan ja töitäkään enää kun
kuus viikkoa jäljellä :)
 
Tsemppiä kaikille jotka joudutte lemmikistä luopumaan :( ei varmasti helppoa. Meillä onneksi kissat on tosi kilttejä ja vauvoja nähdessään käyny vaan kurkkaamassa että kukas siellä on ja sitten katellu turvallisen välimatkan päästä. Kilttejä kuitenkin, joten en usko että sen suhteen tulee ongelmia vauvan kanssa :) Ainoo, että nuo kaksi vanhempaa osaavat aukoo ovia :o pitäis kahvat varmaan vaihtaa etteivät vauvanhuoneen ovee pääse rämpyttää tai meidän makkarin ovea.
 
Mun ainoa pelko on että jouduttais vauvan allergian takia luopumaan noista, miehen puolella kun jos mimmosta allergiaa ja astmakin löytyy. Toivottavasti neiti perii miulta tuon terveyspuolen ;)
 Kesä kun tulee niin ei varmaan noita kissoja pahemmin sisällä näy, kesät ne on aina juossu pihalla yöt ja päivät, välillä sisällä sitte käyvät syömässä. Niille tehdäänki pihalle pieni suoja mihin pääsevät tarvittaessa yöllä sitten suojaan.


Vihdoin tänään kävin tilaamassa sen  äitiyspakkauksen.. Nyt pari viikkoo saa ootella. Pitäis alkaa jo pesee noita vaatteita mitä jo on niin ei kasaudu ihan kaikki kerralla. Oon innostunu nyt huuto.netistä ja noita vaatepaketteja sieltä huudellu. Hurjan edullisesti kyllä löytyy kaikkia ihania vaatteita <3


Sitte piti kysyy että onko kellään mitään kokemuksia ABC:n vaunuista? Kun niitä nyt mietin meille, hintansa puolesta ainakin aika passeli. En kuiteskaan vaunuihin ihan hirmusta summaa haluis laittaa.
 

Morjens taas heinäkuiset! :)

Ja mäkin harmittelen jos joudutte osa lemmikeistänne luopumaan, kuitenkin kyseessä on yksi (miltei) perheenjäsen. :(

Kuitenki kyseessä on eläin ja mun mielestä aina kannattaa pitää se vara ettei käy sitten vahinkoa, mäkin pidän sen varan tuon meidän koiran kanssa vaikka onkin nyt kulunut kaksi vuotta et on perheeseen tullut ensimäinen lapsi. Sinne pään sisään kun ei voi nähdä.

Ollutkin vauhdikasta menoa nty viimeinen kaksi viikkoa, kotona ei ole paljoa muuta kerennyt kuin poikkeamaan ja taas mennään. Tänään onkin oikein iloinen ja hyvä päivä kun sai kutsun kaasoksi! :) <3 Joskus muinoin toimin hieman amorin apulaisena ja nyt tää pariskunta meneekin naimisiin :) Viikonloppuna sitten mennäänki TAAS sinne ukkilaan poroja ruokkimaan ja taloa lämmittää. Kunnon maalaisemännän arkea viettää! x)

Kelaankin laitettu hakemus niin äitiysavustuksesta, vanhempainpäivärahasta ja lapsilisästäkin. Pitää vaan toimittaa todistus raskaudesta viel sinne ihan paikan päälle, netissä kun kuitenkin hakemukset tein ni ei oo viel Kelan ovea tullukkaan taas avattua. Sit saakin odotella äippäpakkausta tongittavaksi... Tosin olen kyl nuita pikkunuttuja jo tääl kotonakin pipertänyt tuiki tiheään :D

Eilen olikin viides ultra ja kaikki siellä ihan ok, verenpaineet kuitenkin pilvissä edelleen :/

Sydänäänet pomppaili siinä 140 tuntumassa ja sf-mittaa olikin näille viikoille (22+0) kertynyt 21cm... Piti katsoo ihan vanhasta äitiyskortista kuinka Juttiksen kanssa oli mitat ja ne oli 18cm rv.22+3 et se pitää paikkansa et paikat venyy ja paukkuu helpommin toisen ja siit seuraavien kohdalla.

Alaselkä on taas hieman alkanut pakottamaan ja veikkaan et se johtuu just siitä venymisestä kun se kuitenkin välillä kipuilee myös lonkkiinpäin, mut ei niin häiritsevän paljon. Kiireisempänä päivänä kyl huomaa jos on joutunut paljon nostelemaan ja olemaan jalkojen päällä.

Kaiken ihanan lisäksi voi kiesus tätä vessarallia, olonsa tuntee taas kuin vanhaksi mummoksi: Ennen kuin lähdet kylään tai ulos ni pitää käydä vessassa, sama peli nukkumaan mennessä. Ja SILTI se herättää yöllä ja keskeyttää puuhastelut ulkona. :D

No sepä on yksi näitä raskauden iloja x))

Ja asiasta taas toiseen... Onko teille ilmestynyt linea negraa? Mä en omalta kohdaltani kyl ole hoksinut vaikka esikoisen aikana se tulikin aikaisin näkyville. Nyt se haileasti paistaa alavatsalla oikein alhaalla mut ylöspäin tullessa se haalistuu ja katoaa näkyvistä. Toisethan ennustaa myös siitä tulevan lapsen sukupuolen... :)

Niitäkin kikkoja löytyy enemmän ja vähemmän. Itse tiedän tän sormustempun, vatsan muodon, sydämen sykkeet, kiinalaisen kalenterin mut moniko niistä pitää paikkansa tiedä häntä...?! Silti niitä on niin kiva lueskella ja selailla aikansa kuluksi. :)

 
Itsekin tuli käytyä neuvolassa tuossa, kun viikkoja oli 21+5, mikäs päivä se nyt olikaan.. Noh, kuitenkin, kaikki oli ihan hyvin, niin en erityisemmin siitä ole maininnut, paitsi nyt, kun on porukalla tullut puhetta... Sydänäänet oli taas 150-160, eli mun tyttöolo vahvistu taasen. Liikkeet alkaa olla jo aika napakoita potkuja, ja hikankin olen jo pariin otteeseen tuntenut, metkaa <3 !

Sf-mitta
oli neuvolatädin mukaan 24,5cm, mikä on ihan valtava määrä, jos viikkoja on 21+5... Eli olen aika varma, että jotenkin se sähläsi mittauksen kanssa... 

Linea negra on ilmestynyt haaleana alavatsan seutuville, ylemmäs mentäessä haalistuu ja katoaa.

Eilen tuli päätös äippäpakkauksesta ja rahoista, ja vähän jäi epäselväksi omien laskujen kanssa mukaan nuo rahat... (kotihoidontuki+vanhempainraha lässynlässyn...) Onneksi ehtii vielä selvitellä noita... :D

Tänään on tiedossa niiiiin laiskapäivä, suoraansanottuna en ole kiinnostunut tekemään mitään... Pari päivää oon kämppää puunannut, ja tänään oon iisisti... :)
 
Uskon että meidän ei tarvitse luopua kissastamme, toivottavasti.
Mutta auta armias jos se puree tai koppaa sitten pojua niin kyl saa lähteä :D

Zady minulle liane negra ilmesty jo haaleana viikolla 16. 
Nythän se alkaa olehan tosi tumma, ja jatkuu haaleasti navan yläpuolelle. :)

Onko kenelläkään kokemusta Frikon Comfort- yhdistelmävaunuista?
Olis aika näppärät ja hintaki kyllä sopiva meijän budjektiin.

Viime yönä pikkunen oli kyllä vauhdissa.. menin selälleni nukkumaan, ja laitoin käden massuni päälle. Kovasti muljahteli poju siellä :) 

Minen kyl millää malttais odottaa että nuo lumet sulaa ja mä pääsen takapihalle vihrepiiperöimään ja rakentaan katosta terassiin >:))
Niin paljon ideoita ja visioita... 
 
Moi pitkästä aikaa!
Reipas viikko tuli tuossa Levillä oltua, rentoutumista ja nautiskeltua. olipa ihanaa <3 nyt jaksaa sit taas hyvillä mielin tätä arkea. harmiksi reissusta lähti mukaan vaan kamala flunssa koko perheelle.

Rakenneultrassakin tuli toistamiseen käytyä kun ekalla kertaa pikkuinen ei kaikkia suostunut näyttämään. ja toinenkin lääkäri tytöksi totesi, niin ihanaa, olenkin aina halunnut pojan ja tytön ja nyt toive toteutuu <3 nimi ja kummiasiat tuli sitten jo heti automatkalla kotiin (15min)  selvitettyä miehen kanssa :P ja nyt saa alkaa shoppailemaan kaikkea vaaleanpunaista. harmiksi kaikki läytyy jo sinisenä, nyt vaan pitäs miettiä raskiiko niitä myyä pois vai säästänkö kaikki. osat vaatteistakin on tietty neutraaleja että menee kummellekki mutta osat sitte ei.. no sepä jää mietintään se..

tappura kyseli linea negrasta, esikoispojasta se tuli näkyviin joskus rv 16 tietämillä, nyt ei näy yhtään mitään. en kyl ees muista miten se vanha sanonta menee kummalla se tulis näkyviin ja kummalla ei, mut näin mulla ainaki =)

Voi miten rauhallinen tämä minun masukki onkaan, ehkä kerran päivässä, yleensä iltaisin nukkumaan mentäessä tönäisee hyvin hellästi kerran tai pari. ihan erisorttia kuin tuo esikoispoika oli..
 
milpuri: pienempiä juttuja, niin osahan tulee jo äitiyspakkauksessa, mutta ite piti ekalla kertaa ostaa lisää niitä harsoja, pieniä vaippoja, sitten ostin bepanthenia vaippanirhaumiin, ja vauvan pesuvaahtoa ja pari tuttia ja tuttipulloa ja korviketta. ja itelle sitte imetysliivit, maidonkerääjät, liivinsuojuksia ja kunnon siteitä..ainakin :)

ja todellakin on lonkat ja alaselkä kipeitä, vihloo ja jalat pettää alta, pari yötä menny niin, ettei pysty nukkumaan missään asennossa. aamulla sitte taas on vähän aikaa hyvä olo ku selkä on levänny. tukivyö on hankittu, on vaan vähän "löysä", vaikka on M kokoo..mietin et jaksaisko kiristää vai tartteeko sitte loppuraskaudessa kuitenkin isompaa..

linea negrasta, viime raskaudessa mulla oli ihan selkee ja tumma, nyt ei oo vielä ilmestyny yhtään mitään! viimeks oli poika, nyt tyttö, niinku kattilillaki!! katotaan tuleeko se sitten myöhemmin vai saako olla ilman :)

ja kattili, meillä sama et pojalle kaikki kamat löytyy..aion ostaa paljon pinkkiä :) vaunut ym. tarvikkeet on mustia. eli ei tartte sitä miettiä. pojan vaatteet aattelin myydä vasta sitten sitä mukaa kun tytönkin vaatteet/kamat jää pieneks, voi myydä sit samal kaikki..

tappura: mä katoin ton kiinalaisen kalenterin, ja pitää mun kohdalla paikkansa, viimeks poika ja nyt tyttö :D vähä vaikee oli laskee ku ikä lasketaan eri tavalla, mut luulen että sain oikein.

mäkin laitoin eilen kelaan paperit, katotaan mitä sieltä tulee! toivottavasti ei tartte tehä mitään lisäselvityksiä..!
 
Itse olen kuullut seuraavia uskomuksia tulevasta lapsesta:

- helppo raskaus = tyttö, vaikea raskaus = poika
- vatsa leviää vaakasuunnassa = tyttö, vatsa kasvaa eteenpäin = poika
- häpyhuulet kunnolla turvoksissa = poika
- ikenet vaivaavat = poika
- linea negra häpyluusta rintojen väliin = tyttö, linea negra navasta rintojen väliin = poika

- vilkas sikiö = poika, rauhallinen sikiö = tyttö

-liha oksettaa=poika, kala oksettaa=tyttö
-naama kukkii=tyttö, äiti hehkeä=poika

-Sormustesti:

Ripusta hiukseesi (tai lankaan) kihlasormus. Aseta se vasemman ranteesi yläpuolelle, äläkä liikuta kättä. Nosta varovasti ja odota. Se alkaa liikkua itestään. Jos se alkaa pyöriä sinulle syntyy ensin tyttö. Pojan kohdalla se liikkuu edes takaisin. Älä pysäytä sitä kunnes se on näyttänyt kaikki ja pysähtynyt itestään lopuks. Jos joku heilahdus on liian lyhyt, esim pyörähtää 1-2 kertaa ja pysähtyy niin kyseessä saattaa olla keskenmeno. Jos ei liiku ollenkaan niin joko sinulle ei tuu ollenkaan lapsia. HUOM. Kaikilla tämä testi ei toimi, eli vaikka se ei nyt liikkuisi, niin se ei tarkoita sitä, ettet saisi lapsia.

Mulla ei pitänyt kiinalainen kalenteri paikkansa esikoista odottaessa mut linea negra pitikin sit, samoin ku sormustesti.

 
Nuo Tappuran kirjottamat uskomukset, niin ite oon lukenu just eri tavalla :D Mutta ne vissiin menee vähän miten sattuu.. Enkä kyllä niihin uskokkaan. Linea negraa ei oo tullu, tai en oo kyllä huomannu ite mitään. Ja siitä jo epäilin tyttöä ennen rakenneultraa, tosin oli se tyttöolo muutenki :)

Nii ja tuosta sf-mitasta, mullahan se on nyt 28,5 cm ;o viimeksi kaksi neuvolatätiä mittas ja toinen tosi tarkasti. Raskausviikot menis kierron mukaan niiku tuossa tiggerissä tai rakanneultran koon mukaan olis rv 27+4.. Oli kumpi vaan niin reilusti yläkäyrien yli. Jännä kyllä, 13.4 vasta lääkäri missä sitte tutkaillaan mistä mahtaa johtuu ja vissiin uusi ultra, et joskos se la nyt siirtyis..
 Tyhmän pitkä aika, kerkee neuvolaki olee ennen sitä ja heti muutaman päivän päästä kuitenkin tuo lääkärineuvola. Saas nähdä joko mennään yli 30 cm sitten.

Mulle on iskeny ihan järkyttävä hiekan himo :o Laittelin tässä viikonloppuna rairuohot niin nuuhkuttelin sitte sitä kosteeta multaa ihan höpönä. Mies ei yhtään tykkää tästä :D se vaan sanoo että uskallakki mennä syömään niin saat selkääs. Ei kyllä tulis mieleenkään, tää on vaan ihan järkyttävä tää himo.. Veikkaisin et olisko magnesiumin puutetta?!? jalatki on nykysin ihan joka ilta aivan kamalan levottomat. Pitää tänään käydä hakee apteekista tuota magnesiumia, jos helpottais ;)


Mutta kohta tulee ihana pieni vieras, kolme viikkoinen pikku poju joten nyt koneelta poikkeen :) <3

 
tässä oli tänään neuvola, myös lääkäri. Lääkäri sillä ku mulla ollu niin paljon supistuksia, kivuttomia kylläkin. eivät onneks mitään ollu tehny, paikat kiinni. Verenpaineet yms oli hyviä. hempan kyll täti jätti mittaamatta, en sitä jaksanu enää pyytää ku olin niin hirmu kauan ollu siellä, eka jouduin odottaanki aika kauan ett sieltä edes pääsin tädille, sit tläkääri ja vielä piti tädillä käydä, ärsyttävä ku ei se täti voinut kerralla kaikkea katsoa. Lääkäri sanoi että uusi lääkäri aika otetaan jo rv 35 ja jos sillo näyttää että vauva edelleen perätilassa hän tekee lähetteen ultraan varmistamaan asia ja joutuukohan sitte sairaalassa käymään en tiedä. edelliset kun ovat olleet aina normaalisti pää alaspäin nii jostain syystä tämä kolmas tyttö vaan istuu kohdussa...

linea negraa ei mulla ole ollenkaan, aikasemmissa raskauksissa tais olla jonkunlainen vaalea mutt nämä kaikki ovatki olleet tyttöjä.

Kissa-asiaa että meillähän on kissa ja koira, me laitetaan ne aina yöksi kodinhoitohuoneeseen ja ovi lukkoon. koira jos sais vapaasti olla se kuljeskelis koko yön edestakas ja pissais matot (tekee tätä siis vain öisin), yksi huone rauhoittaa koiran ja kissa on kyllä tottunut siihen että vaikka päivisin vapaasti saa kulkea ulos yöllä ovet pysyy lukossa eikä sinne kukaan tule. muutenkaan en yöksi halua kissaa päästää ku ei tiedä mitä petoja yöllä liikkuu ku ihmiset nukkuvat. meillä kyllä kissa aina tykännyt silittelystä ja huomiosta, mutta aina lasten kanssa pitää kyll vahtia ettei kukaan kiusaa kovakouraisesti tai kanna sitä väärin. Auttaisko se kenellä kissa pissaili feliway suihke tai se laite, joku sen tapane nimi ainaki. jotai kissaa rauhottavaa ainetta siitä tulee. ei kai kissalla ole mitää virtsatie tai niihin liittyvää ongelmaa? kun joku kiputila varmasti on jos yhtään ei silittääkkään saa :( meillä taas koira on se kehen vähemmän luotan lapsen kanssa, on siis ihan sekarotuinen ja keskikokoinen. aina ollut kiltti mutta ainakin kaksi kertaa muistan että on jollekkin kaverin lapselle murissut. mutta ei onneks muuta ku oon heti vihasesti kieltänyt. nyt koira on ollu siitä asti ku tänne muutettiin vuosi sitten ollut enimmäkseen ulkona aitauksessa, sillo saa pihassa vapaasti olla jos ite ollaan ulkona. yöksi otettu sisälle ja kovilla pakkasilla oli mutt ulkona oloon on totutettu aika paljon. kissa ei koskaan ole meinannutkaan mitään pahaa lapsille tehdä. Koira on jo melkein 10v ja kissa täyttää kesällä 11v, ovat olleet mulla pennusta asti eikä kyllä joutuneet lapsiin kunnolla tottumaan ennenkuin esikoinen syntyi 4,5vuotta sitten.

pienistä vauvan tarvikkeista voisin mainita että meillä on heti tarvittu kynsisakset, hiusharja, vauvashampoo, vaippoja (kestoja ja kertiksiä molempia meillä), pumpulipuikkoa käyttäny navan puhdistuksessa, harsoja pukluliinoiksi. itse tarvii hyviä siteitä, mieuluiten yösiteitä koska jälkivuoto on alkuun tosi runsasta, imetysliivit, liivinsuojia. ainakin nämä tuli heti mieleen :)
 
Me ollaan kans mietitty noita  Frikon Comfort yhdistelmä vaunuja.
Olis kiva kuulla jos jollain on niin kokemuksia? Kyseiset vaunut pitäis ainaki itellä tilata netistä , niin on vähän arpapeliä kun ei pääse testailee ennakkoon, vaikka onhan niissä tietty palautusoikeus. Mutta passais meidänkin budjetille jo oikein hyvin.


 
Heipat kaikille mammoille!

Masc: Meillä on nuo Abc design merkkiset vaunut olleet esikoisella. Nyt jouduttiin hankkiin tuplat. Mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä noiden Abc vaunujen osalta. Ainoa haittapuoli on ollut mielestäni liian pieni tavarakori. Ja huomasin ettei vaunut tykkää ulkosäilytyksestä (tosin tuskin mitkään vaunut tykkää). Vaunuissa on paljon muovisia osia mitkä tuntuivat välillä olevan "jäässä" kovimmilla pakkasilla. Mutta kuten sanoin muuten hyvät vaunut olleet! Mistä tykkään kovin on se että istuimen saa ihan selkä suoraksi asentoon mitä monissa muissa "rattaissa" ei ole. Meidän poika kun halusi aina istua selkä suorassa, muuten veti itseään aina ylös. Tottakai muitakin selkänoja asentoja vaunuissa on. Kova koppa oli mielestäni hyvä, mutta ehkä hieman pieni. Monet sanoneet että Brion kopassa vauva mahtunut nukkumaan pitkäänkin. Vaunuissa on myös joka puolella irroitettavat kankaat mikä on ollut hyvä pesun kannalta! Heittoaisa ollut myös ihan huippu juttu! Kysy ihmeessä lisää jos haluat jotain tietää. Nuo meidän vaunut oli merkiltään Abc design Pramy Lux. 

Tappuran ennustusten mukaan meille tulossa poika, ja näinhän se oli ultraajankin mukaan :)

Linea Negra: Täällä esikoisen kanssa se ilmetyi vasta viimeisillä viikoilla ja oli navasta alaspäin, poika tuli. Vielä ei ole mitään viivaa havaittavissa ja siis poika taasen tulossa. 

Satuvee: Millasen tukivyön hankit? Käytiin ostamassa parisen viikkoa sitten yhdestä lastentarvike liikkeestä tuo vyö mulle mutta ei se kyllä tue yhtään mitään. Suosittelivat sitä todella mutta ihmettelin hintaa silloin jo 17e... Voiko tuon hintainen vyö olla oikeasti hyvä? Tuo on tommonen enempi masutuubin tyylinen kaistale missä on hieman paksumpaa kangasta alaosassa, mutta kuten sanoin ei tunnu tukevan...

Sf-mitta: Voi kun kaikilla on suuria lukuja verrattuna omiini. Muutama viikko sitten mittasivat 19cm. En kyllä usko että pitää paikkaansa. Ihmiset ihmetelleet mahani kokoa jo nyt. Kysytty useaan otteeseen onko tuplat tulossa. Luulenpa että mitta on hieman pielessä. Oon tuplat suurempi kun ensimmäisen kanssa ja kun vertasin hänen neuvolakorttiinsa on silloinkin sf mitta ollut suurempi. :S


Hyvät illan jatkot kaikille! 
 
kaverini ainakin osti käytettynä noi frikon comfort yhdistelmät, on ainakin tykännyt. Nyt vissii vain natisevat...
Tosin en tiiä/muista kuinka "uudet" vaunut oli.. mutta niin..
Ois kiva tietää jos joku ois ostanu uutena, et millasia kokemuksia muilla on =D
 
*tiitiäinen, kiitos kun kerroit kokemuksia :) me kateltiin just tuota Abc design Pramy Luxe 2012 mallia.. :)


 
Kiitoksii noista "hankinta" opastuksista...=)=)...auttaa kovasti ku on eka "toukka" tulossa...=)=)=)
Saapi muuten hakee äippäpakkauksen...JEIH=)=)=)on tullut postiin...=)=)

Ja nyt alko TAAS sairasloma...;/...tää on ollu yhtä sairastelua nyt kyl joku 1.5kk...meinaan tätä flunssaa....nyt sitte vaan jatkuu poskiontelot tulehtuneet....ja sain sitten kiellon töihin menemästä...joten lepoa hetki taas.....mutta terveys ennen kaikkea...<3<3<3<3

Meilä on noi vaunut ni Emmaljungat....ja ainaki mitä niitä ollaan nyt kokeiltu tässä...(ilman "toukkaa"....ni ihanat ne on).....saa nähdä miten ne sitte kestää vaavaa<3<3<3<3<3
 

Varoituksen sanana, mulla on huono päivä ja nyt on pakko purkaa paskaa fiilistä joten voivotus ja valitus on taattu.

Huokaus, mistähän sitä aloittaisi...

No aloitetaampa siitä kuinka mulla ketuttaa olla tämmöinen hormonihirviö. Viimeisen vuorokauden aikana mä olen itkenyt, raivonnut, huutanut, nauranut ja ollut niiiin poikki et... Tuntuu vaan et taas kaikki ärsyttää ja olenkin äyskinyt pahaa oloa vaikka kuka vastaan sattuukin.

Hirveesti myös toki helpottaa (kuulkaa ironia äänessäni!) tää kauhee stressaaminen nuita verenpaineita jotka huitelee pilvissä... Ja sekin sitten aiheuttaa stressiä kun mietin KOKOAJAN et mun pitäis levätä ja olla tyyni. Paskat tässä mielentilassa pysty.

Ja kun tosiaan pitää joka asiasta tehdä kärpäsestä härkänen ja märehtiä niitä, vaikka semmoisistakin asioista jotka ei mua niin edes koskettaiskaan. Jopa yöaikaan pitää niitä alkaa miettii ja sit yöunet karkaa ja aamulla on sit niin väsyny et kaikki kiukuttaa jo muutenkin.

Kaikki vaan tuumaa et älä stressaa, no anteeksi vaan mut missä on se saatanan anti-stress nappi mitä saa päästään painaa?!

Suutahtanut olen tosiaan ihan jokaiselle meidän perheestä kuluneen illan ja aamun aikana, niin esikoiselle, ukolle kuin koirallekkin. Ja voi helkkari sitä itkua sen jälkeen ku on saanu paineet purettua...

Toivottavasti tää nyt edes hieman helpottaa kun sai edes jonnekkin purkaa tuntojaan.

Kiitos ja anteeksi kun nyt näin jouduitte kuuntelemaan mun ärsytyspurkausta.

Paistaa se päivä viel joskus risukasaankin. Toivottavasti!

 
Takaisin
Top