Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis vaikka meilläkin tyttö vieressä oli niin kyl sille "koko ajan" omasta sängystä puhuttiin ja just kun kasvo ja alko ymmärtämään paremmin niin liiankin noheva oli tajuamaan sen oman sängyn merkityksen.

Ei meilläkään seksi oo "ongelma", et pitäis sänky olla sitä varten vaan meijän käytössä.. ollaan vaan edelleen niin toistemme iholla nukkujia, et kaipahan sitä ei siitä taho luopua :wink Oon kyl muutenki aika tarkka siitä, et tyttö ei esim keskeytä jankkaamalla tai hakemalla huomioo kun myö jutellaan, vaan sanon rauhassa et pitää ootella kohta on hänen vuoro (eri asia toki oikea hätä jos on) Mustasukkaisia oireita on pienellä ollu kun mie oon isännän kainalossa esim sohvalla niin onhan tuo isäntäkin jo toiselle sanonu et "nyt on äitin vuoro" tai et "mahut kyllä toiseen kainaloon" ja oon raaka äiti, enkä nouse siitä pois :rolleyes:

Joo en mäkään nyt päällimmäisenä sitä seksiä aatellu, vaan just se läheisyys miehen kans kahestaan nukkuessa ja sitten viel ku mul menee välil niin hermot ukon kuorsaukseen nii mitä se sit olis jos siin viel yks pyöris välissä niin et olis varpaat suussa koko ajan, ei kiitos. Haluun nukkua yöni mahdollisimman hyvin. Ja mitä noihin perhepetien vaikutuksiin jne. tulee niin mä en usko moisiin hömpötyksiin ollenkaa, ihan niinku imetyksestäki sanotaan kaikkee et lapsi tulee oleen terveempi ku korvikelapsi ja plaaplaa.. Mut nää on niitä asioita et toiset uskoo toiset ei ja kukin tekee tyylillään, en mä ole mikään toisten tapoja arvosteleen mut itelle ei vaan esim. toi perhepeti tuu kuuloonkaan. :) Heh, ja ei toi musta kauheen hyvältä vaikutukselta tunnu et sitä lasta ei saa kirveelläkään pois vanhempien välistä vaan nukkuu isona likkanakin siel vielä.. :grin Mut tääkin on toki vaan yks esimerkki asiasta ja niitähän on monia.

Pommiinan aiempaa esimerkkiä kompaten..kannattaa todellakin opettaa lapsi ensinnäkin nukkumaan omassa sängyssä ja jos vaan mahdollista niin myös opettaa aikaisessa vaiheessa jo omaan huoneeseen. Meillä kummipoika 4v nukkuu kyllä omassa sängyssään,mutta samassa huoneessa. Hän on todella huono uninen ja heräilee joka narahdukseen ja ääneen. Kun hän herää,niin koko perhe herää siihen..en halua itseleni ainakaan tälläistä toimintaa..pyrin siis siirtämään vauvan heti,kun yöunet alkaa stabiloitumaan,omaan huoneeseen.helpointa varmaan meille kaikille. :)

Mulla on työkaveri, jonka kuopus on 9v. ja nukkuu äitinsä kanssa vanhempien parisängyssä. Ja on jo vuosia ollut sellainen järjestely, että mies nukkuu sitten alakerrassa olohuoneen sohvalla o_O Kaikenlaisia järjestelyjä siis perheissä on. Musta tuo järjestely on kummallinen, mutta en ole viitsinyt mielipidettäni työkaverille ilmaista, eihän se mun asiani ole.

Onko kukaan kokeillut nukkua niin, että pinnis on vanhempien sängyn vieressä niin, että pinniksestä on laita laskettu alas, ja se on siis vähän kuin jatkumoa vanhempien sängylle? Me ajateltiin että josko kokeilisi jossain vaiheessa mieluummin ensin niin, se olisi siis ns. välimaasto perhepedin ja pinniksessä nukkumisen välillä. JOS siis alkaa tuntua siltä, että se olisi helpompaa, kuin se että vauva pitää yösyöttöjen välissä nostella pinnikseen...

Martuti mua ehkä pelottais et jos laita on alhaalla että unissani siirtäisin sänkyä tai kun menisin vessaan tönäisisin vahingossa sängyn reunasta kauemmaksi tms ja vauva tipahtais maahan, ei tietenkään ihan vastasyntyneenä mutta sitten kun oppivat kääntyilemään (meillä kääntyiltiin jo 1,5kk ->) :/

Meillä tulee pinnasänky meidän sänkyyn kiinni niin että on helppo heijata vauvaa/laittaa tutti suuhun jos herää yöllä ja yösyötöt käy helposti. Ajattelin että vois ostaa ne brion keinutassut, kaveri niitä suositteli että on kätevät. http://www.lastenturva.fi/tuote/brio-bed-rocker-keinutassut-sänkyyn-4kpl/7321592001040/ Joskushan sitä varmasti nukahtaa vauva tissille mutta pääosin nukkuu omassa sängyssä, näin toimittiin esikoisenkin kanssa. :)

Meilläkin ostettuna nuo brion keinutassut. kaveri kehui niitä ja sanoi,että niistä oli olut heillä paljon apua esikoisen nukuttamisessa ja yöheräilyissä.vielä ei olla päästy hetkuttelemaan niitä,kun pitäis ensin koota ko. pinnis.
Mä haluan kokeilla niin,että pinnis ei ihan suoraan kinni sängyssä vaan esim. jalkopäässä. Nousen sitten ja imetän/ vaihdan vaipan/ rauhoittelen ötökkää sen mukaan mitä hän tarvitsee. Jalkopäästä sitten ajanmyötä omalle paikallee se pinnis meidän makkarissa ja sitten siirtyykin jo omaan huoneeseen..tälläinen sotasuunnitelma meillä..totetuminen selvinee myöhemmin :)

Siis jos se pinnasänky on kiinni vanhempien sängyssä, niin eihän vauva silloin pääse sen helpommin lattialle tipahtamaan, kuin jos nukkuu samassa sängyssä äidin kanssa, tai niinkuin perhepedissä?

En vissiin osannut selittää kovin hyvin mitä tarkoitin aiemmin...eli siis että vanhempien sänky ja vauvan pinnasänky ovat vierekkäin, pinnasängyn yksi laita alas laskettuna, niin että sängyt ovat yhdessä. Ja pinnis ei mahdu liikkumaankaan kauemmaksi, eli sitä ei voi tönäistä unissaan tai mitään...

^Ymmärsin kyllä mitä tarkoiti, mutta jos yksi laita on alhaalla niin sänkyjen väliinhän voi tulla rako mistä lapsi voi tippua maahan. Sitten on eriasia jos tilaa ei ole niin että pinnasänky on seinässä kiinni.

tänään tulut postissa kutsu rv32 lääkärin tarkastukseen. en edes tiennyt,että siellä vielä kerran ultrataan vauva. Aivan ihanaa,kun näkee taas kuinka ötökkä kehittynyt sitten rv 21 rakenneultran.
Toki siellä tehdään muutakin,siis sorkitaan ja katsotaan kohtu, kohdun kaula ja mittaillaan vauvaa..saa siis uuden painoarvion. Perus käyntihän tuo on,mutta en tiennyt tuosta ultrasta, tämä mukava yllätys!

pauski90, okei, mä jotenkin ajattelin että oli väärinymmärrys... kun mä en osaa ajatella, että miten se vauva siitä yhtään sen helpommin tippuisi, kuin jos nukkuisi vieressä samassa sängyssä, eihän siinäkään ole laitoja :p

^ Et nyt taida tajuta mun pointtia, en tiedä tajusiko kukaan muukaan :grin
Niin ja ei kai kukaan sängyssä nukuta vauvaa sängyn reunalla ellei siinä ole seinä vieressä tai pinnasänkyä joka ei pääse liikkumaan mihinkän, ainekin toivon näin :oops:

^ Ei, en mä varmaan tajua :grin Kun ei siihen jää mitään rakoa, eikä sänky pääse liikkumaan... niin en tiedä mistä sitten tippuisi?

Eli siis jos pinniksen toinen sivu on kiinni sängyssä ja sit se toinen sivu seinässä kii niin ettei se pinnis mahu siin liikkuun niin sittenhän ei ole mitään probleemaa. Mut jos siellä pinniksen toisella puolella on tilaa liikkua niin sit voi käydä niin et vahingos yöllä vaik potkasis sitä pinnistä niin et se liikkuis pois päin sängystä ja näin sängyn ja pinniksen väliin jäis rako. :)

Juu, mä vaan siis hämmennyin siksi, kun tosiaan meillä se pinnis ei mahtuisi enää siitä mihinkään liikkumaan, niin ajattelin että eihän siihen mitään rakoa tule, mistä se vauva tipahtaa voisi...

Sitten on eriasia jos tilaa ei ole niin että pinnasänky on seinässä kiinni.

Tuolla yritin asiaa selventää, että jos siellä pinniksen toisella puolella on tilaa liikkua niin sit voi käydä niin että tulee rako mistä lapsi voi tippua, kun en sun ensimmäisestä viestistä tajunnut että se pinnasänky ei pääse liikkumaan. Mutta pommiina tosiaan suomensi paremmin mitä ajoin takaa :grin

Heh, joutu itekkin pari kertaa tarkistaan oman viestin et meniköhän se selitys ny sinne päinkään.. :grin Noo mutta vaikeuksien kautta voittoon. :wink eli martutilla on siis asia kunnossa!

Öö, meillä kyllä on ollu pinnis juurikin tolleen meidän sängyssä kiinni ja välillä siellä ei oo ollu kyllä seinää toisella puolella ja en mie kyllä vielä ainakaan oo saanu yöllä sitä pinnistä potkittuu mihinkään siitä sängyn vierestä ( ja meillä siis pinnis ollu tolleen elokuusta -11 lähtien kun esikko synty).

^ Hyvä ettei oo teillä mihkään pudonnu :) Mä oon niin vainoharhanen ja tarkka tämmösistä asioista etten uskalla ottaa riskiä vaikka se pieni oliski :whacky011

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: AS1
Takaisin