Maaliskuun meiningit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vhdoin miuta puraisi siivouskärpänen töiden jälkeen, kaappeja sain hyvi käytyy läpi ja 3 jätesäkillistä sieltä roinaa lähtikin roskiin! Mutta ihmettelen tota tavaran määrää mite sitä silti jäi nii paljo kaappeihin :grin Ei ois ku parisen viikkoa muuttoon ni pakkailua ja tavaroiden läpi käymistä seuraavat tulevat viikot!
Tuli kyl vissii vähän liikaa rehkittyä ku nyt on pari supistusta illan aikana tullu ja mahaa nipistelee :confused:

^ hahah anteeks, repesin tolle tapettijutulle :DD lähinnä kai, koska ymmärrän sen täysin. Me haettii eilen uus sohva, ja tänä aamuna joku kissoista (niitäki saatanoita on 5kpl) oli jo oksentanu sille :violent006enkä viittiny ees siivota, kävelin vaan pois! Ja tuo tapetin tuhoaminen on myös hyvin tuttua... rempattu keittiöki näytti uudelta noin viikon aikoinaan.

Tsemppiä TinttuMaaria, onneks ne itsesäälissä rypemis-kohtaukset on yleensä melko pian ohimeneviä!:)

Hah, mä kirjoitin pitkään omasta miehestä ja siitä kun se ei ymmärrä. No mitä pidempään mietin niin tajusin, etten mä edes oo pyytänyt sitä auttamaan. Mun on vaikea pyytää toista auttamaan pienissä asioissa, vaikka heti se on ollut valmis esimerkiksi tyhjäämään tiskikoneen kun oon pyytänyt. Itseänihän mua vain ärsyttää kun oon ollut normaalia toimintakyvyttömämpi nyt 20 viimeistä viikkoa. :smiley-angry019

Oletteko te jo laittaneet vauvalle huoneen valmiiksi? Tai ylipäätänsä kaikki tavarat? Mä en ole halunnut laittaa mitään ennen rakenneultraa, mutta nyt mua on alkanut stressata se että joudun vieläkin huonompaan kuntoon fyysisesti enkä saa mitään laitettua valmiiksi. Meillä on vauvalle huone valmiina, mutta siellä on varastoitu tähän asti kaikkea joulukoristeista vanhoihin koulukirjoihin ja kaikkea siltä väliltä. Ne pitäisi käydä läpi ja viedä varastoon, mutta tuntuu ettei kerta kaikkiaan jaksa. Töiden jälkeen energiaa ei enää riitä ja viikonloppuna yritän saada kodin jotenkuten siistiin kuntoon. No äitiyslomalla viimeistään, mutta viime viikon supistelut ja paineen tunteet pelästytti, että mitä jos joutuisin vuodelepoon pitemmäksi aikaa. No ainakin vauvalle on kaikki tarvittava hankittuna, ne pitäisi vain etsiä kodin eri kaapeista. Esikoiselle aloin laittamaan tavaroita vasta äitiyslomalla joten ei mulla kaiken järjen mukaan pitäisi olla mitään kiirettä :rolleyes: Ja tämänkö piti olla sitä keskiraskauden aikaa kun on vielä virtaa ja hyvä olo??

Mun lapsi on perhepäivähoidossa ja hoitajan tyttärellä on laskettuun aikaan vielä viisi viikkoa aikaa ja oli joutunut sairaalaan vuodelepoon koska paikat olivat alkaneet avautua. Että tämä ei yhtään helpota mun stressiä laittamattomista tavaroista :confused:

Mie oon töissä kans sellanen, et kaikki pitää olla tip top.. aamutöillä mietin, et kaikki pitää tehä iltaa varten valmiiks (esim. purukärrin täytöt yms) että jos ihelle jotain tulee päivällä niin ei tuuraajan tarvii sit kattoo illalla, et tällainen tuusa täällä onki :grin iltatöillä sama.

Kotona taas on miljoona rautaa tulessa ja valitettavasti saattaa sit monia asioita jäähä kesken kun pakottava tarve on vaan siirtyä seuraavaan hommaan kun ajatus iskee.. :oops: Isäntä siitä aina motkottaa "Miks tää tiskirätti on keskellä työtasoa?!".. ja mie otan koiranpentu ilmeen "noku johtu just mieleen käyä välissä tekemässä jotain muuta"... Ärsyttävä luonteenpiirre minussa tiiän. Ite vaadin tiettyä järjestelmällisyyttä ja sitten oon omalla tavallani kaaos.. mut se on omasta mielestäni hallittua, kun vaan rauhassa saisin toimia :wink

Mie oon pikkuhiljaa pessy vauvan vaatteita kaappiin, sainkin reissussa ollessa ystävältä lisää. Tällä kertaa ite raakkasin ihan reilusti, mitä oikeasti haluan! Meinasitteko muuten pitää vauvan samassa makkarissa teidän kanssa?? Siis kun vauvan huoneesta näytti puhetta olevan niin meinasitteko nukkua kuitenkin samassa? Meillä ihan ehdottomasti vauva on samassa makkarissa, isompi pitäis vaan tässä hyvissä ajoin alkaa totuttaa omaan huoneeseen.. oon jo kyl asiasta jutellu hänen kanssa.. Ehtii pari kuukautta siis tottua omassa nukkumiseen ennen vauvan tuloa. Peukut pystyyn et onnistuu kivuitta.

Meillä on ollut vauvan huone vierashuoneena ja jätetään se tuplaleveä sänky sinne ensimmäisiksi kuukausiksi ennen kuin hankkiudutaan eroon siitä. Siellä aion nukkua ja imettää vauvaa öisin ainakin aluksi, kun mies ottaa päävastuun meidän esikoisesta. Meillä esikoinen nukkui tilanpuutteen vuoksi samassa huoneessa ja muistaakseni heräsi aina kun mentiin miehen kanssa nukkumaan vaikka miten hiljaa yritimme olla. Nukkui muutenkin paljon perhepedissä meidän kanssa. Mies lähtee ennen kuutta ajelemaan 100 kilsan päähän työpaikalleen ja mua aina pelottaa että nukahtaa rattiin matkalla joten en ihan heti laita häntä öisin vauvaa hoitamaan.. Katsotaan sitten miten nämä asiat käytännössä menee, mutta en siis yksin aio vauvaa laittaa nukkumaan omaan huoneeseen. Perhepeti-mallista tykkäsin paljon :) Nämä nukkumisjärjestelyt ovat taas sellaisia asioita, joista saattaa olla kärkkäät mielipiteet kullakin, mutta itse pidän pääasiana että äiti saa tarpeeksi lepoa, että jaksaa hoitaa vauvaa ja muutakin perhettä :)

Röllykkä, meidän tyttö oli 11 kk mun muutettiin omaan taloon ja samalla tyttö laitettiin omaan huoneeseen. Kaikkien yöunet parani huomattavasti silloin. Tosin tulee edelleen ainakin pari kertaa yöllä viereen, mitä en ollenkaan laita pahakseni nyt, mutta ongelmia saattaa tulla sitten kun vauva syntyy.. Mutta tosiaan, kukin omalla tavallaan.

Meillä on huone valmiina, mutta sitä ei olla vielä rempattu tulevan asukin näköiseksi. Ainoa iso asia jonka olen uskaltanut ostaa on yhdistelmävaunut ja kaukalo. Ens viikkola pitäis ehkä saada tietää kumpi on tulossa niin sitten laitan hihat heilumaan :grin

Kyllä meillä otetaan aluksi ainakin vauveli meidän makuuhuoneeseen nukkumaan. Jos kaikki menee ihan ok niin siirretään omaan huoneeseen sitten jossain vaiheessa :)

Meilläkin on olemassa lastenhuone, tällä hetkellä miehen pojan käytössä silloin kun on täällä. Se pitäis rempata (tapetoida) vielä ennen vauvaa... Aluksi vauva tulee kuitenkin nukkumaan meidän makkarissa, ja päiväsaikaan hoitotoimenpiteet ym suoritetaan alakerran vierashuoneessa :>

Meillä oli, ja varmaan taas tulee olemaan niin et aluks nukkuu samas makkaris. Sellases rottinkisängys, mikäli se saadaan nytkin lainaan. Esikko siirty, ei suunnitellusti, nukkumaan omaan huoneeseen parikuisena. Usein kyl sit ku heräs niin tuli viereen syömään ja nukkumaan. Eli oikeestaan vaan alotti sen nukkumisen omas sängys (makkaris tai omas huonees), ihan pienenä tuntu et heräs aina ku yritti siirtää. Sitten ku heräilyt harveni niin imetenkin pojan huoneessaan minne jäi nukkumaan.
Mulle olis kauhistus jos nyt tuo 3v nukkuis meijän kans. Ei ei ei. Jotenkin tuntuu ettei osais nukkua rennosti, ja mites sit hoituis vanhempien leikit... Ja makkarit meillä vastakkain, eli hyvin lyhyt etäisyys.

Tänään vietetty labrassa rattoisat parituntia, sokerirasituksen merkeissä. Ei tuo nyt niin kamala kokemus ollut ku luulin... Ja eilen sain uudet ripset, elikkäs siis ripsienpidennys. On aikas ihkut :p

Meillä nukuttiin eka kuukaus samassa huoneessa, sen jälkeen esikoinen siirtyi omaan huoneeseennha kaikkien yöunet parani. Mulla oli siellä keinutuoli jossa oli hyvä käydä syöttämässä ja meillä syötöt oli yleensä 15-30min. Itestäkin tuntui paremmalta olla toisessa huoneessa, koska huomasin omassa sängyssä syöttäessä, että meinasin välillä nukahtaa ja säpsähdin hereille säikähtäen, etten vaan ole vauvaa tiputtanut tai kääntynyt päälle. Olen ite todella herkkäuninen, niin heräsin aina kun vauva rupesi tuhisemaan enemmän.

Mä tykkäsin siitä kun vauva oli vieressä öisin. Imetys onnistui puoliunessa. Ikinä en pelännyt että pyörähtäisin vauvan päälle, se oli joku luonnollinen äidinvaisto mikä piti siitä huolta. Selkä vauvaan päin en kyllä ikinä nukkunut vaan aina naama vauvaan päin. Miehen viereen en vauvaa luottanut yöksi, siis se nukkui niin sikeään eikä varmaan olisi herännyt..

Mikäli meille joskus vielä lisää lapsia siunaantuu, niin sitten tulee olemaan samassa makkarissa meidän kanssa. Nyt vain on niin hyvä tuuri kun on vielä ylimääräinen iso sänky vauvan huoneessa.

Haha, ja ihan varmaan tämäkin menee yhtä hyvin kuin kaikki muut suunnitellut jutut eli ihan päinvastoin :grin:grin

Kestovaippakeskusteluun liittyen vielä.. itse olen miettinyt niiden käyttöä myös. Jos edes siinä vaiheessa jaksaisi kun alkaa harjoittelemaan potalle, todellakaan en ihan siihen alkuun ennenkuin kakka on kiinteää, mutta ehkä sitten kun alkaa syömään muutakin kun maitoa.. katsotaan nyt mihin energiat riittää, kun ei osaa etukäteen veikata ollenkaan..
Hirvittää kyllä se vaipoista tuleva jätteen määrä, ihan noin niinkun ympäristön kannalta..

Vauvan huonetta en ole laittanut vielä, enkä laitakaan ennenkuin syntyy. Tai varmaan vasta sitten kun lakkaa yösyötöt ja siirretään se nukkumaan omaan huoneseen. Nukkukoon siihen asti meidän makkarissa ja roinatkin voin sitten olla siellä. Käytän tulevaa lasten huonetta muuhun tarkoitukseen siihen asti.. Hoitopöydänkin (tai alustan yhdelle pöydälle) laitan sitten kodinhoitohuoneeseen vasta vähän ennen syntymää. Jotenkin tuntuisi hullulta jo nyt alkaa pesemään vaatteita yms valmiiksi.. eiköhän sitten ole aikaa kun jää äitiyslomalle. Kassillinen vaatteita kotona vauvalle jo onkin kun ystävä toi tullessaan, eipähän tarvitse käydä ihan pieniä enää ostamassa :)

Vitsit, meidän tilaamat yhdistelmävaunut + muut rojut on valmiina ja noudettavissa :grin mä haluaisin lähtee hakemaan niitä heti! Taidetaan tehdä viikonloppuna roadtrip turkkussee :)

Mä perun kaikki hyvät puheet mun miehestä. Sanoin että noi vaunut on noudettavissa ja mies meinas että haetaan ne siinä samalla kun mennään 4D ultraan. Siis mitä?! Pitäis odottaa puolitoista viikkoa. Kidutusta sanon minä. ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Niin siis ihe koin myös helpoimmaks et vauva oli samassa huoneessa ja monesti nukuttiin vierekkäin, en miekään pelänny pyörähtäväni päälle. olin melkosen laiska, niin oli helppo imettää siitä vaan kun muksu oli vierellä ja vaihtaa vaan kylkeä seuraavalle syötölle :p Tosin istumaankaan en kyenny kunnolla ekaan kuukauteen niin sekin osalleen ajoi tuohon järjestelyyn.

Neiti nukku sit meijän vieressä oikeastaan siitä asti kun lähin töihin takas (siihen asti omassa sängyssä samassa huoneessa) heräs yöllä, muttei tarvinnu enää evästä, jälleen olin laiska ja otin vaan viekkuun kun nukahti siihen sit parhaiten ja sain ihe hyvät yöunet :rolleyes: Siitä sitä sitten pikkuhiljaa meni siihen, et käytiin vaan yhessä meijän sänkyyn nukkumaan. Perhepeti meininki alko haitata ehken yhtäaikaa sekä meitä että tyttöä..äärimmäisen kivuttomasti siirty takas omaan sänkyyn n. vuos sitten. Alko käyä kolmelle 160cm leveä sänky ahtaaks!! :grin

Toivon kyl, et toisen kanssa onnistuis tuo pinnasänky nukkumapaikkana paremmin... :angel1 Vaikken siis koe et hankalaa oli perhepeti, mutta... siinä on se jokin mutta :)

Meillä vaavi tulee jonkun aikaa ainaskin asusteleen meijän huoneessa ja sitten kun siltä tuntuu niin siirtyy omaan huoneeseen, sen näkee sitten.. :) Mutta alusta asti tulee nukkuun omassa sängyssä, en kyllä edes uskaltais pitää vauvaa samassa sängyssä ja sit kun kasvaa ni en lähtis edes totuttaan siihen että nukkuis meijän välissä, oma sänky on sitä varten. Esikoinenkin on alusta asti nukkunu omassa sängyssään ja ikinä ei ole mitään ongelmia ollut sen suhteen. :) Siis mä suorastaan järkytyin kun kuulin että sukulaistyttöni 10v. ei edelleenkään suostu nukkuun omassa sängyssä vaan nukkuu vanhempien kanssa ja nyt tilanne edenny jo niin pahaks et koska sänky käy ahtaaksi kolmelle niin tyttö nukkuu isänsä kanssa ja äiti sit tytön huoneessa.. :eek: Joo eihän se mulle kuulu, jos haluavat niin nukkukoot noin vaikka siihen asti et tyttö voi tuoda poikaystävänsäkin sitten perhepetiin :grin Mut ite en tollaseen pelleilyyn lähtis ollenkaan, kyl meillä ainakin haluan sänkyni ihan vaan mun ja ukon käyttöön, muksuilla on omat kivat huoneet missä omat sängyt niin he nukkuu siellä.
Kyseinen tyttö on kyl muutenkin aika huvittava kun on välillä niin isoa likkaa mut tollasis jutuis se totuus sit näkyy.. Eikä tossakaan tilantees tarttis muutaku et vanhemmat yksinkertasesti pistäis asiaan stopin ja pistäis sen likan nukkuun siellä omassa sängyssään, mut eipä ne taida itekkään sitä haluta kun ei mitään tee, joten mikäs siinä.

Meilläkään ei ole ikinä annettu miehen pojan (on ollut meillä vuoroviikoin siis noin yksivuotiaasta lähtien) tulla yöllä samaan sänkyyn. Se on sääntö, josta jopa mies itse on aina pitänyt tiukasti kiinni (vaikka muuten kyllä joustaa lapsen jutuista vähän liikaakin). Juurikin siksi, että joitain lapsia on sitten todella vaikea opettaa siitä tavasta enää pois + tuo sama kuin Pommiinalla, sänky on minun ja miehen paikka. Ja varsinkin minulle hyvin yksityinen sellainen, sinne ei ole kellään muulla mitään asiaa (minun oli aikoinaan tosi vaikea oppia nukkumaan edes niin, että mies oli samassa sängyssä). Oma vauvakin tulee siis pysymään omassa sängyssä, pienenä ihan turvallisuussyistäkin, meidän sängyssä kun nukkuu usein koira ja kissojakin. Niitä ei siis lasketa tuohon edelliseen ehtoon, kun eivät ole ihmisiä ;)

Meillä vierashuoneesta tulee lastenhuone mutta olen silti ajatellut että kokeillaan perhepetiä. Jonkun verran oon lukenut aiheesta (netissä) ja sillä tuntuu olevan niin paljon hyviä vaikutuksia vauvaan/lapseen että mun mielestä kannattaa ja sitäpaitsi se tuntuu kovin luonnolliseltakin. Ja vaikka lasta olisi vaikea totuttaa pois vierestä nukkumisesta niin ei se ikuisia aikoja tule siihen vanhempien väliin nukkumaan.. Eikä sänky ole tosiaan ainoa paikka missä voi sitä seksiä harrastaa, me ei kumpikaan nähdä sitä ongelmana, sen verran ollaan asiasta juteltu:wink

Kestovaippoja oon kanssa miettinyt, ja vessahätäviestintää. Tai voi olla että ihan ekat viikot mennään kertakäyttövaipoilla kun koko vauva-asia on niin uusi :) Mutta sitten vähän myöhemmin kestot ja/tai vvv :)
Näin ainakin etukäteen ajattelen... Saa nähdä mikä on sitten arki ja todellisuus :confused:

Mä koitan pommiinan tavoin alusta asti saada lapsen nukkumaan omassa sängyssä. Haluaisin välttää perhepetiä, itse nukuin 6v vanhempien välissä. Hiivin aina öisin oman tyynyn kanssa heidän sänkyynsä. En halua että oma lapsi vuositolkulla tulee öisin sänkyymme. Koiratkin jo ajoin pois sängystä kun unen laatu heikentyi niin paljon. Olen niin itsekäs että tahdon nukkua rauhassa, koska en pysty toimimaan väsyneenä kunnolla.. pelottaa vähän nyt jo kun ajattelee yöheräämisiä ja vähäisiä unia. Mutta onneksi tukiverkko on paikallaan jo :)

Takaisin