Maaliskuun mölinät

Täällä poika nukkunut kahtena peräkkäisenä yönä 5 tuntia putkeen -> syö nopeasti -> nukahtaa loppuyöksi. Ja vielä omassa sängyssä nukkunut :) yleensä meillä herätty vajaa 4 tunnin välein öisin syömään joten ei ole paha sekään, ihanaa tosiaan kun rytmiä muodostunut. Tänään noustiin tuntia aiemmin kuin tavallista ja suunnaksi Turku ja shoppailemaan koko perhe. Toivottavasti menee tämäkin reissu hyvin :) löytyy vaipanvaihtopaikat yms helposti.
 
Mekin viikonloppuna vihdoin laitettiin kameralta kuvat koneelle pojan ekoista päivistä. En ollut uskoa silmiäni kun tajusin miten pieni ukkeli oli ollut!:) Sitä ei vaan huomaa arjen tuoksinnassa miten pikkumies kasvaa kohisten.:joyful:
 
Meillä ihan sama homma kun viime viikolla kuvia siirreltiin. Mielenkiinnolla jo odotan neuvolaa 1,5 vk päästä (neuvolaväliksi tuli tähän kohtaan 7,5 vk). Ja kasvaahan neiti kohinalla kun kohta saa vaihtaa taas vaatekokoa ja just noin kk sitten sitä vaihdettiin. Toissapäivänä roikuttiin syömässä 2,5h välein ja nyt on kaksi päivää nukuttu. Mä melkein kuulen kun hän kasvaa :)

Onpa kiva kun lähellä on lasten oma kirppis, josta bongasin tänään matkasängyn kesäseikkailuja silmällä pitäen.

Ajan kuluminen on kyllä jännää. Toisaalta mä jäin ihan vasta äitiyslomalle ja toisaalta siitä on pieni ikuisuus. Eilen kyselin, että onko vauva ollut meillä kauan vai vähän aikaa. Vastaus oli et "Emmä tiedä, mut kyllä se kuuluu jo ns. 'peruskalustoon' ".
 
Meillä on onedrivessa oma kansionsa tytön kuville, johon pääsee mummut, mammat, tädit ja sedät katselemaan. Itsekin tulee usein selailtua ja ihmeteltyä miten nopeasti se pieni muuttuu.. :)

Ja kehitystä tulee joka päivä.. Jokin aika sitten mentiin vatsaltaan selälleen.. Pari päivää sitten alkoi tarttumaan sitterin leluihin ja heiluttelemaan niitä.. Ja tänään jo melkein täydellisesti selältä mahalleen, mutta toinen käsi ei vain vielä löytänyt tietään alta pois :) Äänellään on alkanut leikkiä ja löytyy mitä kummallisempia vinkaisuja ja rääkäisyjä ja se ääneen nauraminen :Heartred

Mutta tuo temperamentti josta jokainen neuvolatäti ja lääkäri muistaa joka kerran mainita.. Osaa tyttö tuoda tahtonsa kuuluviin niin, että täällä korvat soi monta kertaa päivässä.. Voi jo melkein nähdä uhmaiän koittavan ja äidin naama punaisena häpeästä kun tyttö huutaa äksänä kaupan lattialla kun ei saa ostaa leluhyllyä tyhjäksi :D
 
Moikka!

Olen tosiaan anonyymisti lueskellut ja seuraillut foorumia kesästä asti ahkerasti, ja viimein päätin kirjoitella tänne itsekkin!

Moniin omiin pohdintoihin ja mieltä askartuttaviin asioihin olen saanut täältä apua ja vastauksia, joten suuri kiitos teille siitä :Heartred

Oma esikoispoika syntyi tosiaan tammikuun puolivälissä n. 4kg ja 51cm.

Ja pitääpä vielä sanoa, että tosi hienoa miten täällä on pidetty keskustelua yllä vielä lapsen synnyttyäkin! :)
 
Takaisin
Top