Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan vehnänen... Taitaa meidän patja vedellä viimeisiään. :( Ja miun tyyny myös. Jos olen vahingossa nukahtanut selälleen yöllä, niin kun siitä herään ja vaihdan asentoa on selkä ja/tai niska kipeänä. Jättekiva! Parina yönä huomannut tuon selän kipeytymisen ja muutamana yönä niskan kipeytymisen. Ensiapuna voisi tietysti kääntää patjan toisinpäin. Vanhahan se kyllä on, että pitäisi uusia, mutta jos kestäisi edes syksyyn. Silloin voisi raaskia uuden patjan ostaakin. Sinne vaan on monta kuukautta kituuttamista huonolla patjalla. Jospa vika oiski vaan miussa. :D

mä ostan vähän väliä uusia tyynyjä:) kiva nukkuu ku on kunnon tyyny eikä mikää pannukakku.kunnollinen petari pitäs kyl hommata ku ei meillä oo ku semmonen läpyskä.saan vielä jousen kuvat selkää..

Meijän sänky kans vetelee viimisiä, mutta ei oo nyt siihen sijoittaa rahaa. Jos nukun sängyssä yksin ni kaikki ok (mieshän siis välillä nukahtaa esikoisen huoneesee iltasatua lukiessa tai sohvalle), jos mies nukkuu myös sängyssä ni selkä ja niska semisti kipeät mutta jos esikoinen kömpii yöllä sänkyyn niin hyvä kun itse pääsen sängystä aamulla edes ylös. Selkä on aivan jumissa ja kipeä. Tyynykään ei ole mikään paras mahdollinen, ikivanha ja vanut jo paakkuuntunut mutta mä en osaa nukkua ilman sitä tyynyä! Just sen takia ku se on sellain paakkuuntunu ni mulla on tietty tyyli millä myttään sen ääni alle illalla ja eihän uutta tyynyä saa sillee mytättyä :grin

Miulla oli kotona sellainen "perintötyyny". :D Untuvatyyny, joka oli isäni tyyny, ja jonka kössin sitten itselleni. Nukuin sen kanssa vuosikaudet, ihan paras tyyny. ;) Sen untuvat karkasivat aina pään alta yön aikana, ne piti nukkumaan mennessä kasata aina pään alle. Nyt en taas enää osaisi sillä tyynyllä nukkua. Oma tyyny on mennyt vielä ihan ok, vaikkei parhaassa kunnossa olekaan, mutta nyt on kyllä alkanut vaivata.

Patja pitäis kääntää kerran kuussa, ja vielä niin et ukon ja akan puoli vaihtaa paikkoja ja lisäks nurinperin eli ala- ja yläpuoli vaihtaa paikkoja :) Tosin eipä oo tullu niin tehtyä, mut silloin ku saatii uus sänky (häälahjaks silloin 5v sitte) niin siinä tuli tommonen ohjeistus mukana.

Mul on koht 6 vuotta vanha memorymuovityyny. Ei mun mielest kyl oo koskaa toiminu niin ku pitäs vaik siit silloin 70€ maksoinkii mut on se asiasa muuten ajanu. Välil täytyy nukkuu ilman tyynyä et se tyyny tuntuu taas hyvältä. Ja lisäks se on vähä liian korkea mulle. En kyl toiste osta sellasta tyynyä mut en tiiä millasen seuraavaks sit ostaisin,pitäs päästä koeajamaan useempaa mallia :confused005

Tääl flunnsa vaan pahenee mulla meinaa. Tyyne on jo oma ittesä, mut mun neää särkee ja poskiontelotki ihan tukossa.

Esikoinen on ollut tänää jo ihan kunnossa. Ruokakin maistunut, mutta pojalla taitaa kans olla vähän vatsavaivaa. Ei nyt ihan ripulilla ole, mutta kakka huomattavasti pehmeemää ja vaaleampaa kuin normaalisti.. Mutta ei onneksi muutan reagoi siihen. Itsellänikin aamulla kiersi mahassa ja oli ihan kauheasti ilmaa, mutta se meni kerran istunnolla ohi.
Tässä meidän tän päivän kakkapäivitys :grin

kerran Dome jäi tauolle niin mun täytyy alottaa luku-urakka.tänään siis alan lukemaa (kahen sivun päivä vauhtia:grin) tota kingin kuvun alla-kirjaa.kirjahan alkaa sivulta 10 ja päättyy sivulle 1113+muut horinat.ehkä oon kerinny lukemaa sen ennenkun syksyllä Dome jatkuu..

Kaikki jää taas tauolle... Paitsi GoT jatkuu kohta! Walking deadiakaan oo enää ku pari jaksoa tulossa. Sniffff ja nyyh. Noh, kesällä onkin tosiaan kivempaa lukea hyviä kirjoja ulkona. :)

Tääh? Ou nou, walking deadkö jää tauolle!? Hmpf, mitä tässä sitten enään kattoo. No alkaahan sieltä se nymfit jos se ois jostain kotosin.

Mullakin on tuolla yks kirja vielä viimeistelemättä minkä alotin ennen pojan syntymää ja oli se mulla sairaalassakin mukana. Muistan vielä kun siellä osastolla yritin saada maitoo herumaan ja aina "syöttö harjotusten" jälkeen lypsin sellasella sodan aikasella, tonnin painosella sähkövempaimella maitotippoja pulloon. Keskellä yötäkin ja samalla luin sitä kirjaa :grin

Mie sain synttärilahjaksi mieheltä yhden fantasiakirjan, sen lukeminen on nyt alkuvaiheessa. En ole vielä puoleen väliin päässyt. Sitten toinen veljeni toi lahjaksi jonkun viime vuoden kirjallisuuden Nobel-voittajan kirjan, ja sitten olisi tuossa tuo "A Dance with Dragons" eli Game of Thronesin viides kirja. 1117 sivua. Englanniksi. Yleensä olen ihan nopea lukija, mutta tuossa voi kestää. :D

Mulla on kans muutama fantasiakirja englanniksi.. luen silti mieluiten suomeksi. Mut oon hankkinu enkuksi, kun suomeksi ei löytyny. Enkussa oon pärjänny aina hyvin, joten ei ongelmaa.. pitäis oikeastaan lukeakin välillä enkuksi, ettei ruostu taito. Muutama ulkomaalainen ystävä on, joitten kans tulee enkuksi jauhettua, mut silti välillä tuntuu, et iskee muistikato sanastossa.

Hitsi..tältä sivustolta on ihan pihalla...viime viikko on ollu heihulinaa viikko :/..mies on ollu kipeenä ei flunssaa,eikä influenssakaan...ihme tauti valitti viime maanantaina et on niska kipee kun tuli töistä..pari tuntii tosta nosti vähä lämpöö ja niskat meni vaa enempi kipeemmäks ja lopulta oli nii kipeet et missää asennos ollu hyvä ja yöllä ei nukkunu ees istuiltaan kun koski nii paljo..lekurista sai seuraavana päivänä kolmiolääkkeitä jotai lihaksia rentouttavaa..ja ne ei auttanu ku hetkellisesti..:OViikko rullattiin sit huonosti..miekin olin välillä ihan tokkurassa kun tuhat asiaa hoitaa lisäks vaavin hoito HUH!..perjantainta uuellee lekurille sai antibiotti kuurin ja viel verikokeita..Nyt sit eilen kävi viel kilpirauhas näytteen antamas...Niistä selvis et on Streptokokki bakteeri päässä eli siittä on aiheutunu hirvee tuskallinen niskakipu :O :O...mut kuulemma pe alotettu antibiotti auttaa ja pitäs "tuhota" toi bakteeri...Ja arvatkaa onko miun päässä pyöriny vaikka mitä kauhu kuvitelmia..:O.Näköjään streptokokki bakteeri voi levitä päähänkin nielusta..vaik miehellä ei oo ollu mitään kurkkukipua tai muuta..Juhuu..tulipas tarinoitua...:O

Takaisin