Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä se siitä Jäde! Ainakaan vauva ei vielä huutele hirveästi ohjeita kuskille. Tai jos huutelee, niin niitä ei kuitenkaan ymmärrä. :D

Joo-o. Tää Suomen meininki alkaa kyllä olla ihan älytöntä. Kiristetään ja kiristetään, kun pitäisi uskaltaa höllätä niitä ohjaksia. Kuka tänne kohta enää haluaa jäädä? Kyllä mie mielelläni Suomessa asuisin, on itselle tosi rakas paikka, mutta kun koulutuksenkin arvo on alkanut jo laskea (kivaa olla nyt sitten korkeakoulutettu!) ja kaikesta mahdollisesta aletaan tinkiä entisestään, niin olen kyllä entistä vakavammin alkanut miettiä ulkomaille muuttoa. Ainakin pariksi vuodeksi, ennen kuin isompi aloittaisi koulun. En ymmärrä, miksi päättäjät joka tasolla katsovat niitä säästöjä vain lyhyellä tähtäimellä. Isommat ryhmät kouluihin, isommat koulut -> ongelmat lisääntyvät tai ainakin kärjistyvät ja hetken säästöt ovat entistä suuremmat menot tulevaisuudessa. Sama juttu monen muun asian kanssa. Säästetään nyt tänä vuonna pikkuisen, niin voidaan taas ensi vuonna säästää lisää. Leikataan, leikataan, leikataan. Isommat yksiköt, isommat säästöt. Ja kansa voi entistä huonommin, mutta hei, siitähän voi aina syyttää kansaa, itsehän ne ovat tämän halunneet, kun kansan valitsemat "kansanedustajat"... Ja mistä sitä paitsi on tullut ajattelu, että koko ajan kaiken pitäisi kasvaa ja olla vielä entistäkin tuottavampaa? Eikö riitä, että jokin tuottaa riittävästi? Joskus sen kasvunkin on pakko loppua. Argh.

Nyt on hyvä aloittaa päivä, kun on saatu ensimmäinen ärsytys alle. laughing7 Voi rakas Suomi, mihin suuntaan nuo "fiksut" päättäjät sinua ohjaavat...

Onneksi tänään on meitsin tallipäivä, niin ehkä tästä tulee kuitenkin ihan hyvä päivä. :D Eikä tarvitse olla edellistä parempi ollakseen hyvä. :wink Aurinko taas paistaa, joten taidan suunnata pollen kanssa maastoon nauttimaan vauhdin hurmasta. Vaikka ihan hiljaisen vauhdin, jos se vaan ratsulle sopisi.

Ihan samat fiilikset.. Mä voisin opiskella hoitsuksi, niille kyl riittää töitä ja mies saa sähköinssinä kyllä töitä myös. Mut ollaan mekin pohdittu, että jäisiköhän tää armas kotimaa kohta taakse.. en tiedä.. Se on katsottava seuraavat vaalit ja toivottava, että vihdoinkin saataisiin valtaan järkevää porukkaa eikä noita tän hallituksen imbesillejä.

Mä en ymmärrä minkätakia aina leikataan lapsiperheiden tuista!!
Leikkaisivat omasta palkastaan, tai valtion rakennuksista muttakun aina viedään perheiltä. Argh!!

Älä mitään.. ja kun täällä on vielä raha asiat sekaisin miehen lomautuksen takia niin tuota rahaa odotetaan niinku kuuta nousevaa että saa ees ruokaa pöytään...

Just olin tulossa kyselee samaa, en pääse minäkään ja muutenkin tuntuu koko netti tökkivän. pääse oikein mihinkään, tännekkin 3. yrityskerralla.. hermothan tässä menee!

mä vihaan suomea.olis vaan ruvennu verottamaa siitä toimeentulotuesta ni menis tahallaa työttöminä olevat ihmiset jonkinlaisee työhön.

Mulla toimii fb. Mä voisin kertoa hallitukselle, mistä leikataan ja mistä ei. Ärsyttää, kun eivät tosiaankaan ovi lakkauttaa esimerkiksi tätä sopeutumiseläkettä. Senkin voisi periä pois niiltä pohatoilta, jotka tienaa miljoonan vuodessa ja silti nostavat neljä tonnia/kk sopeutumiseläkettä jo ties kui monetta vuotta putkeen. Nykyisinhän sitä ei saa enää loppuelämäänsä, mutta esim sekin karpelan akka voi nostaa vaikka loppuikänsä ministeritason sopeutumiseläkettä. Ällöttäviä ihmisiä!

mä muutan ruotsii,just eilen miehelle sanoin et jos rupee verottaa lapsilisistä ni sit me muutetaa tytsynkaa meren toiselle puolelle.en kyl osaa ruotsia mut ei se mitää haittaa.

Mä voisin lähtee norjaan.. norjassa on se hyvä puoli, ettei kuulu eu:n. Kallis maa, mut niinpä on suomikii.

Näinpä, Sinbu! Siis Suomihan on oikeasti todella kallis maa. Kohta on meilläkin kunnon slummit varmaan täällä, jos tätä tahtia jatketaan. Mie voisin lähteä johonkin toiseen Pohjoismaahan tai sitten saksankieliseen maahan. Noista olisi sitten ehkä hyötyä, jos Suomeen palaisi ja vielä open hommia etsisi, kun ne omat kielet on saksa ja ruotsi. Miehellekin jo tänään puhuin, että kunhan valmistut, niin voitais tähytä ulkomaillekin, jos ei täällä ole töitä.

Nythän tuo fb:n tökkiminen tuli julki... dna:n asiakkailla tökkii fb kaikki muut kyllä sinne pääsee :DD

empä tiiä onko tää hoitsunkaan ammatti niin hyvä,töitä kyllä riittää,mut meidänkii työpaikalle tulee jotain filippiiniläisiä vai mistä lie olikaan.. huoh.. porukkaa tingitään vuoroista ja sit tulee kokeiluun ulkomaalaisia avustaviin tehtäviin... he sius ovat omassa maassa sairaanhoitajia,mut tulee suomessa avustajiksi...en tajua,mut tarviiko sitä kaikkea tajutakkaan?!

parempi on kun ei tiiä mistää mitää...
jes,sain tytön taas päikyille omaa sänkyy eikä menny ku puol tuntii et nukahti.eilen meni eka tunti ja sit toisella nukutus kerralla 1,5 tuntii.

Nyt kyllä täytyy sanoa rumasti että voi vittu :smiley-angry007 Ne kansanedustajat viime vuonna oliko 12.12. päätti et nostavat omia palkkioitaan tänä vuonna, ja 1.3.2014 niitä nostivat 20€/kk ja vuoden päästä samaan aikaan vielä 0,40% siihen lisää. Se se on syy siihen miks lapsilisiä pienitään !

Takaisin