Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mies hankki metsästyskortin viime syksynä ja oli todella yksinkertaista. En olisi uskonut. Oliko se kaks kertaa istumassa iltaa tuolla metsästysmajalla jollain kurssilla ja meni kokeeseen heti seuraavana päivänä. Eihän toi ukkeli tietenkään läpi päässyt kerrasta, eikä oikeastaan kukaan muukaan siitä porukasta, mut toisella kierroksella sitten seuraavana viikkona ja todella vähä luki sitä metsästäjän opusta eikä TODELLAKAAN ole eräjorma, vaikka niin kuvitteleekin :laughing001

Eli Sinbu suoraan kokeeseen vaan ja läpi kerrasta, vaikka luulenpa, että se kurssi on pakollinen :happy112

Ei oo pakollinen,itse voit lukea kirjaa ja mennä tenttiin, mutta kursssi maksaa ja siellä käydään läpi koekysymykset ja muutenkin hyödyllistä asiaa, pikkasen joo rahastusmeininkiä mutta ilman kurssia olisin varmasti reputtanu(aselaki kohdat,kaikki ne.Lottoamiseksi meni kuitenkin.)
Ja ne tunnistustehtävät oli helpot, tosin sorsiakin kymmeniä lajeja ja moni samannäköisiä ja sit kysyttiin 2kpl :)
Metsästys.fi sivulla simulaattori missä voi harjoitella tenttiin ja oli joku muukin mikä valmentaa kokeeseen ja se oli hyvä, en muista just nyt mikä sivusto oli.

Hah.. lajintunnistuksessa tuli vähä haparointia.. Hihhih... 75% tulos kuitenkin.. säälittävää. :D

heh joo mullakin oli aina, olikohan siinä kokeessa 60 kys,josta 8 saa olla väärin eli aikas lepsu.Ase jutut oli kyllä mulle pahimmat, se ope sano et näitä ei kysytä yleensä,niin en varautunut kun ei paljoa kiinostanut drillingit ja rihlat ja pesän pituudet yms.....onneks lottosin oikein.

Ite oon harrastanut monta vuotta partioita ja tykkään retkeillä metsässä. Vaeltaminenkin on ihanaa ja marjojen (varsinkin lakkojen) perässä juokseminen kans. Minäkin haaveilin joskus intistä, mutta ei sitten tullut kuitenkaan mentyä. Vähän kateellisena kuuntelin miehen inttijuttuja välillä. Saanko kysyä, mikä on sun sotilasarvo nappo?

Meistä tulee kans partioperhe. Mies on ollut lippukunnan johtajanakin vielä opiskellessaan. Toivottavasti meidän poika innostuu kans partioon. :)

mä haluisin et meijän tytöstä tulis lääkäri tai kokki,ennemmin kokki ni se vois tehä meille ruokaa sit ku me ollaa miehenkaa vanhuuden höperöitä,tai mä vaa vanha,höperö oon jo:grin

Raasut ei oo ees vuotta ja jo nyt on tulevaisuus suunniteltu.... Tuliskohan meidänkin pojasta lääkäri, et vois hoitaa meitä sitten, kun ollaan vanhoja... :P

mä kans eka sitä läääriä mut sit tulin siihen tuloksee et viis vaivoista,hyvä ruoka-parempi mieli:laughing002

No niinno se.. noh, mulla kyl kokin taidot kohillaan ja kun mieskään ei lähteny lääkikseen, vaik ois päässy nii pitää luottaa siihen, et poika lähtee.. :P

No ei vaiskaan. Vakavasti puhuttuna.. tulee mikä tulee, kunhan on onnellinen.

no meijän geeneillä ei ihmeitä voi odottaa,kuhan nyt ees selviäis koulusta...tai no kuhan nyt kasvais eka...eikä siinäkää kyl tarvi pitää kiirettä.

Meillä mies vetää nytkin partiota, että partiolaisia ollaan myöskin molemmat :) toivoisin myös, että meistäkin tulee joskus partioperhe niin, että voidaan miehen kans vetää vaikka jotain ryhmää ja poikakin kävis partiossa ja sit mennään kaikki yhdessä kaikille isoille leireille.

Hei kaikille ja ihanaa kevään alkua!
Mä en olekkaan vähään aikaan kirjoitellut, mutta nyt on pieni hetki aikaa kun sain molemmat tytöt samaan aikaan päikyille. Meillä on paljon tapahtunut viime aikoina ja tämä mami on ollut aika loppu. Meidän vauvaa on jouduttu tutkimaan paljon ja rakas vanha koiramme jouduttiin lopettamaan reilu viikko sitten.

Tytöllä on nyt onneksi asiat kohtuu hyvin. Hän lähti pari päivää sitten ryömimään ja on nyt koko ajan terrorisoimassa isosiskon leikkejä! Lisäksi toinen ylähammas puhkesi ja toinenkin jo vähän kuultelee läpi. Tytölle on myös ruvennut tulemaan tempperamenttia...muten niin iloinen ja rauhallinen pikkuihminen vetää kunnon herneet nenään jos häneltä kieltää tai ottaa jotain pois kädestä, ja meteli on sen mukainen!

Me ollaan vietetty koko viikko 4 seinän sisässä kun esikoinen on vesirokossa....tämä sisällä nyhjääminen on mulle yhtä tuskaa! Onneksi muutaman päivän päästä uskaltaa jo lähteä isomman kanssa uloskin. Saa nähdä koska rupeaa pienemmälle tulemaan vesikelloja, hyvin varmaa on että hänkin tulee taudin samaan. Ja sitten taas nyhjätään kotona :)

Meillä on kyllä niin paljon tyttö kehittynyt viime aikoina että kohta se ei enää edes tunnu vauvalta! Aika menee tosi nopeaan.

Kirkkaita kevätpäiviä joka mammalle!

Kiva kuulla teistäkin, Orvokki! Kiva että kaikesta huolimatta siellä on hyviäkin juttuja saatu todistaa. :) Vesirokko ei kyllä pienten kanssa ole kiva, mutta toisaalta kivempi se on sairastaa lapsena kuin aikuisena. Äidillä voi kyllä olla pitkät päivät.

Meillä on miehen kanssa molemmat oltu myös partiolaisia, mutta jäänyt molemmilla jo aika varhain. Se oli kyllä kivaa. :) Sitten kyllä ratsastus vei voiton ja tallilla viihdyin harva se ilta. :D Mutta luonnossa liikkuminen on kyllä niin kivaa, meillä vaan mies ei ole siitä niin innostunut. Mutta jospa senkin vielä saisi "kasvatettua". ;) Metsästys ei kyllä olisi yhtään miun juttu, kalastus vielä menee, vaikkei sitäkään kyllä ole moneen vuoteen harrastettu ollenkaan. Ihan vaan metsässä liikkuminen ja marjastaminen, sienestäminen, ne on niitä miun juttuja. :D Niin ja ylipäätään joka paikan tutkiminen. Kaikki metsätiet ja polut kiehtoo suunnattomasti.

Meillä uhmatiin tuulta koko perheen voimin ja käytiin lenkillä. Kiira oli rattaissa, puolet matkasta sain vetää rattaita perässäni, koska oli niin hirveä vastatuuli välillä, etten halunnut, että käy vauvan naamaan. Tyytyväisenä tuo silti nukkui koko matkan. Esikoinen ihan onnessaan leikki lätäköissä ja jäljellä olevissa lumilaikuissa. Itse sai ainakin raitista ilmaa, jos nyt ei hirveästi liikuntaa. Mutta olihan tuo tuolla tuulessa vähän extremeä!

Takaisin