Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
polkulainen: Löytyyhän näitäkin äitejä. Ite en vaan ihan ymmärrä. Musta tuntuu kauheelta jättää poika hoitoon edes tunniks. Saati sitten, että lähtisin Tallinnaan! :eek: Jos jotain tapahtuu, niin mun on pakko olla puhelin soiton päässä tai en ikinä ikinä antais sitä itelleni anteeks.

Niin näköjään löytyy. Tämä vauva- ja lapsimaailma on mulle aika uusi paikka enkä ole noinn laveaan kiintymyssuhteeseen ennen omakohtaisesti törmännyt. Kaikki töissä ja kaverien kautta tuntemani äidit on halunneet olla lapsensa kanssa paljon enemmän, jotkut on pitäneet kajden vuoden hoitovapaankin. Vähän koen tämän tilanteen myös hieman ikävänä, koska ajattelin, että minulla olisi tämän nimenomaisen äidin kanssa paljon yhteistä. Nyt on vähän sellainen epätietoinen fiilis: en oikein tiedä millaisessa yhteydessä voin olla tuohon kaveriini. Vähän myös jännittää, että miten hän suhtautuu esim. imettämiseeni, koska ei itse todennäköisesti ainakaan täysimetä.

tuli vielä tosta koirankikkareesta mielee et oon huomannu nyt muutamana kertana et hirveen monella on mukana se paskapussi ja ne omistajat näyttää siltä että ne aikoo ne tavarat noukkia,sitten ku oot jonkun matkaa kävelly niiden ohi ja käännyt kattomaa ni ei ne niitä paskoja nouki.tekis sit mieli huutaa muutama valikoitu sana.:smiley-angry019

Kyllähän se itseäkin harmittaa, kun jotkut eivät esim. ihan selkeästi nurmikkoalueelta kerää koiransa paskoja. Sitten saadaan näitä rotanmyrkyn yms. levittäjiä, koska jotkut jättävät ne kikkanat keräämättä. Mutta. Kyllä minua vielä enemmän häiritsee ne roskat, joita on heitelty pitkin poikin. Paska sentään maatuu, vaikka ei tietenkään ole kiva, jos sitä tulee kotiin kengän pohjissa tai vaunujen renkaissa. Eikä ole kiva komentaa pientä lasta koko ajan pysymään asvaltilla, ettei vahingossa astu koiranläjään. Mutta silti ne roskat häiritsee vielä enemmän, koska kuormittavat luontoa ja ihan täysin turhaan.

Minäkin kerään koirani kikkareet! Usein tekee ne tohon hetimiten kotitalon lähelle, en välttämättä korjaa samantien jottei tarvi koko lenkkiä kuljettaa koirankakkapussia mukanani (kiitos suljetut roskiskatokset nykyää!) vaan kotiin tullessa nappaan kikkareet pussii ja viskasen omaan roskiin kotimatkalla :grin

Mua ei haittaa koiranpaskat läheskään samalla mitalla ku ihmisen toiminta. Kuten Kellitys sanoi, koiranpaska sentään maatuu jossain vaiheessa. Mun tekis mieli sanoa valikoituja sanoja roskaajille.

mä en heitä roskia luontoo,tunnollisesti kannan ne kotia jos ei oo roskista lähellä.en ymmärrä ihmisiä ketkä roskaa luontoo.

mitä mitä? minä oon vaan tuttu foorumilla ja täällä on näitä vippejä ja ihastuineita foorumiin? ja mustaku tuntuu että roikun täällä aina :D

Känkkis, kun se ei riitä että vaa roikkuu täällä. Pitää ihan hitokseen kirjotellakki :laughing002

Ihanaa olla kotonakin, 5 yötä mökillä teki terää, äiti pääsi yksin pilkille ja saunaan ,aaaah.Teeret kukersi aamulla,jää piti kauheeta möykkää.Aurinko porotti koko loman, paitsi eilen alkoi sataa lunta.
Poika röhnötti kun kuningas uudessa tuolissaan ja kun hermot meni istuinta eri asentoon ja taas leikit jatkui, ajettiin yhellä stopilla koko matka (400km)
Juokseva vesi on luksusta, eikä tartte mennä outokummun leipomomoon pesulle kauppareissulla :D
Oli pakko käydä Ramin leipomossa Mikkleissä joka oli siinä suomen paras leipomo ohjelmassa :) Ihan jees oli, ei nyt mitään ruokaorgasmia aiheuttanut:laughing005kallis mesta, stadin hinnat.

Ai että... pilkkiminen! Se se on ihanaa puuhaa... mä oon niin eräjorma. Ainoo, mikä jäi nuorena hankkimatta on metsästyskortti, mut oon tuota ilmankin pärjänny. Kesäisin jaksaisin tuntitolkulla heitellä kuvaa ja talvisin säästä riippuen pilkkiä myös. Oonpa voittanut pilkkikisatkin kerran. Naisten sarjan voittajana peittosin saaliillani jopa miesten sarjan ykkösen. Hihhih... Iskän kans piti osallistua miljoonapilkkiin yks vuosi, mut se jäi jostain syystä välistä... en vaan muista, mistä.

Huomenna ois lauantai, jee! Miehen töissä on pahimmat ylityöt nyt ohi ja hän tulee tänään aikaisin kotiin ja huomenna voitais käydä jossain ravintolassa syömässä, kun poikakin istua pönöttää niin hienosti ja voi ruokailla sosetta. On sitä tullut jo käytyä aiemminkin, mut ei vielä koko perheen voimin oo ehditty. Ihanaa! Just oltiin viikon lomalla koko perhe, mut miestä silti ikävä, kun ei sitä kyläpaikassa sillai saa olla "oman perheen kesken rauhassa".

Sori sinbu.. sorminäppäryys huipussaan näin aamusta.... siis tykkään viestistä vaikka painoin vahingos alapeukkua :D

MÄ suoritin metsästyskortin 2011, faija raahannu meitä (siskoa ja mua) ilomantsin metsissä niin pienestä kun muistan ja kokki mies on kans innokas kalastaja/metsästäjä/sienestäjä, tosin en oo ampunu mitään ja tuskin ammun, ehkä kanalintuja tai vesilintuja, muihin en pysty liian sympaattiset silmät, joskus päästelen sumpusta kalojakin kun katsoo säällittävästi.Tosin rakastan luontoa ja metsässä liikkumista ja on mussa pikkasen kyttääjän vikaakin,,ja luomulihaa sen harvan kerran kun saa niin suottakoon.Ja riistanhoito on tärkempää mitä ikinä luulinkaan ennenkuin kävin kurssin.Minä ja 50 miestä :D ja 3 virhettä ja tutkinto läpi, 15 pääsi läpi.

Ei se nappo haittaa. Ei sitä virheellistä napsua ehdi näkeen, jos toinen korjaa sen ennenkuin itse sen lukee. :) Mut kiitos! :D :Heartbigred

Voi vitsit, Niknik! Ei se sit ois kyl itelläkään myöhäistä käydä hankkimassa sitä korttia! Välillä harmittaa niin hirveästi, kun ei tullu aikoinaan hankittua. :)

Ite tykkään kalastaa/pilkkiä, samoilla mettäs sieniä tai marjoja keräämäs ja valokuvaan aika paljon luontoa. Onneks on mettä tos pellon vieres :)

nii noita ramin puljuja on täällä mikkelissä vissii 3 + kesällä toRikahvila,ja juu on tosi törkeet hinnat verrattuna muihin kahviloihin.
mun pitäs ruveta taas siivoomaa,yhtään ei uskois että täällä on eilen pesty lattiat....
mua ei oo oikein ikinä inspannu metsästys eikä kalastus.metässä tykkään kyllä muuten kulkee.

Muokattu viimeksi:
Meil ei oo ees kesäsin jäätelökioskia saatikka mitää kahviloita... no onneks varuskunta on tossa lähellä missä on maailman parhaat munkit ja edullisimmat kahvit.. olisko kahvi maksanu jopa 60 senttii... :)
Hauska muuten kun kävin pojan ja siskoni kanssa viimeks sotkus kahvilla niin vanha skappari muisti mut vaik pääsin intistä -09 keväällä... sano vaan et "kato kato sullahan on yks pikku taistelija mukana, en varmaan kerkiä sitä enää käskyttää :D"

Takaisin