Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miun pitäis taas suunnitella ruokalistaa viikoks eteenpäin. Huomenna Prisman reissu edessä. Miten se ruuan miettiminen voikin olla näin hankalaa välillä? Olen tehnyt nyt ruokalistat koneelle jonkun aikaa, aattelin, että jos se helpottaisi sitä pähkäilyä, kun voi katsoa, että mitäs on joskus aiemmin tehty. :D Olisi kiva kokeilla jotain uutta, mutta jotenkin tuntuu jotkut kasvisruokaohjeet vähän epäilyttäviltä. Tai sitten lasten kanssa liian työläiltä. ;)

En oo kyllä miekään tänään saanut kotona oikein mitään aikaiseksi. Mutta olinkin tallilla taas muutaman tunnin. Mies on sentään pessyt koneellisen pyykkiä. :D Mie pesin eilen. Kohta voisi lähteä lenkille koiran ja tyttöjen kanssa, Kiira on vähän huonosti tänään nukkunut päikkäreitä, niin varmaan vaunuissa tai rattaissa nukkuisi. Pähkäilen nyt sitäkin, että laitanko neidin rattaisiin, kun niillä ainakin pääsisi eteenpäin. Vaunut voi tuolla lumessa olla aika hankalat, jumittaa se etupyörä, kun siihen kertyy lunta. Siinä menee kyllä nimittäin hermot ja pahasti, jos se alkaa tökkiä. :D

Täälläkin on muuten lumisade loppunut, mutta tuota tulosta on aika tavalla!

Miten ois Kellitys kookos-kasviscurry? Minusta aika helppoa tehdä ja herkullista. Tietenkin, jos tykkää kookoksesta.. :D

Huh, kylläpä ootte taas pulissu. Ittee on niin laiskottanu etten oo jaksanu parii päivää tääl käydä. Ja on tää viikko taas sellasta hulinaa, maanantaina oli vieraita, tänään kohta tulee vieraita ja perjantainaki tulee vieraita. Ja meil ei oikeesti melkee koskaa käy ketää, niin nyt sit senkii edestä. Ja ens viikol sit me vuorosta kyläillään ainaki kahes paikas :eek: Ja ei mekää oikee koskaa missään käydä. Huono puoli täs on se et nyt sit joutuu herkuttelee joka toinen päivä jotakin ja sit herkkui jää yli ni myös tulee herkuteltuu niinä päivinä kun ei ole vieraita :oops: Ja just ku pääsin kehumast et olin päässy makean himosta, näinköhä se hiipii takas. Sit pitää taas köyhäillä ja nuukailla et pääsis siitä eroon :rolleyes:

Mä oon jotenki tosi poikki. Esikko veti taas överiks maanantaina hoidossa ja mä jouduin osittain kantaa ja osittain raahaa sen kotiin, esikko siis teki sitä et tahallaan heittäyty maahan makaa ja käsi oli mun kädes. Sen jälkee on ollu molemmat hauikset ihan krampissa ja oikean käden kyynärvarsi kai lievästi venähti, ku seuraava yö meni hillitöntä särkyä potiessa. Nyt se ei enää niin kipee oo, mut en kyl pysty esikkoa sil kädel taluttaa ollenkaa.

Minkkis oot kyllä kauniit taulut tehny, ja nyt munkii tekis miel jotain tehä :) Mut en tiiä saisinko koskaa valmiiks, tuol sun laittamas linkis oli kyl niin monta sellast minkä voisin haluta tehä lasten huoneesee ja olkkariiki :happy119

Huhuh.. Veljeni vei eilen avokkinsa pahan olon takia terveyskeskukseen ja siellä sanottiin, että epäilivät keuhkoveritulppaa ja käskivät TAYS:iin. Olen ymmärtänyt, että jos sellainen on on TODELLA kiire.:eek:
No sieltä taas arvaushenkilökunta oli sanonut tosi fiksusti mun veljelle. Lähdes nyt viemään avokkiasi sinne. Veljeni vastasi, että hänen pitäisi ensin hakea lapsille vaatteita ja viedä hoitoon. Henkilökunta ei ollut moksiskaan kommentista. Siis miten olisi ollut AMBULANSSI. :smiley-angry019:smiley-angry002:smiley-angry016o_O
Onneksi ei kuitenkaan mitään niin vakavaa ollut, vaikka tutkimuksissakin veljen avokki pyörtyikin. Äitini selostuksesta ja googlettamalla löysin parhaiten kuvaavan asian: "Lieviä sydänlihaksen tulehduksen merkkejä tavataan noin yhdellä prosentilla flunssa- ja muista infektiopotilaista. Löydöksellä ei useimmiten ole merkitystä infektiosta toipumisen kannalta."
Kamalaa tollanen. Itse olisin haistattanut piiitkän p*skan. "Lähe sä viemään, tuurilla vähän päästä kuolevaa avokkias, 70km päähän" :mad::eek:

Pitänee kysellä itse "potilaalta" tänään olotilaa :happy119

Juu kyllä pisti niin vihaksi eikä sen takia vain, että liittyi sukulaiseen, vaan yleensäkin.
Kyllä niin usein kuulee mitä älyttömimpiä tarinoita juuri terveyskeskuksien palvelusta. Todella ikävää, kun ihmishenget ovat yleensä niiden paikkojen asiakkaita :sad001

miehen kaverilla oli toi tulehdus,sai sen kun meni liian nopeesti flunssan jälkee salille.
ite tulin just salilta,kyllä hiki lenti:gen113ja sit ku en osannu käyttää niitä laitteita niin piti vakoilla että mitä muut niissä tekee:grin

Arvauskeskusten meno on kyllä niin ihmeellistä välillä, ettei tiedä, itkeäkö vai nauraa. Silloin ennen kuin isäni syöpä diagnosoitiin, kävi hän terveyskeskuksessa koska oli erinäisiä vaivoja, en enää edes muista, mitä kaikkea. Terveyskeskuksessa eivät ottaneet tosissaan, määräsivät mielenterveyshoitajalle! No, hyvä että edes sille, tämä mielenterveyshoitaja oli nimittäin ensimmäinen vuosiin, joka kysyi, onko isältä otettu verikoetta. Ei sitä ollut kukaan aiemmin edes ehdottanut. Sieltä sitten paljastui diabetes ja sen ansiosta lopulta haimasyöpä. Päässähän sillä isällä oli selkeästi vikaa!

Vitsi, nyt en saa päästäni noita kanava- ja ristipistotöitä. :D Äkkiä tekemään neulomukset valmiiksi, niin voin perustella jotenkin sen, että hommaan uuden työn. ;) Miulla itse asiassa on kyllä ristipistotyö(kin) kesken, sain sen joululahjaksi toissa jouluna, mutta sitä on veemäistä tehdä valmiiksi, kun siinä on sekä paperiohje että kankaalle painettuna se kuva. Ja arvatkaa, ovatko ne yks yhteen? No eivät! Ja sen huomasin vasta, kun olin tehnyt jo melko pitkälle tummimpia värejä. Kiva nyt sitten tehdä se työ valmiiksi joko niin, että hevosten päät näyttää ihan kummallisilta, tai sitten niin, että vaalean langan alta kuultaa tumma kangas. >:( Niin mikä perfektionisti ja pilkunviilaaja. laughing7

Aika rankka tosiaan tuo Minkkiksen veljen avokin juttu.... Huh huh!!

Itse olen viime aikoina vähän ihmetellyt yhden tutun äidin tilannetta: vauva on pari kuukautta vanha, ensimmäinen lapsi ja vauvan äiti kävi viime viikolla kavereiden kanssa tuulettumassa Tallinnassa. En vaan tajua, että miten on kestänyt jättää vauvan noin pian. Kiva tietysti, että fysiikka pelaa ja äiti jaksaa lähteä maailmalle noin pian synnytyksen jälkeen, mutta kyllä tuo mua aika lailla ihmetyttää ja huolestuttaakin. En oikein tiedä mitä sille äidille sanoisi... Ei tää mun mielestä ole ihan sama juttu, kun salilla tai lenkillä käynti tai kavereiden moikkaaminen.

Mä kävin viime viikolla hammaslääkärillä ja tunsin itseni oikein rentoutuneeksi siitä lököttelystä. Aurinkokin paistoi. En kyllä paljoa sen kauemmaksi poistu vauvani luota. Mua rentouttaa ihan jo puolen tunnin lepo.

polkulainen: Löytyyhän näitäkin äitejä. Ite en vaan ihan ymmärrä. Musta tuntuu kauheelta jättää poika hoitoon edes tunniks. Saati sitten, että lähtisin Tallinnaan! :eek: Jos jotain tapahtuu, niin mun on pakko olla puhelin soiton päässä tai en ikinä ikinä antais sitä itelleni anteeks.

Noin vaan poitsu söi puuron, joi maidon ja juuri kun olin ottamassa poikaa olalle niiin pthuuuui ja kaaressa oksennus pitkin lattiaa.... vetiköhän itsensä ähkyyn vai ei kai oksennus tauti oo vallannu poikaa...? :(
Ikävän kuulonen tarina minkkiksellä :/

Vissii vei ittensä ähkyyn kun ei sen jälkee oo tullu mitn...
Mitäs muuten vihelletäänkö teillä? Nippula viheltelee sen minkä kerkiää :DD

Takaisin