Maaliskuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tosiaan yksityiselle varhaisultra varattu 6.4. Silloin pitäisi viikkoja olla 6+6.
Eka neuvola ois 14.4.. Toisaalta tuntuu että aika matelee ja toisaalta tuntuu et viikot tulee yllättävän nopeesti täyteen. Ylihuomenna ois 5+0

Välillä ahdistaa ettei raskaudesta just oo paljoo muuta konkreettista kuin ne viivat testissä ja tällä hetkellä ainoina oireina on kipeät rinnat ja väsymys. Etovaa oloa ei nyt oo taas ollu 2 päivään, illan turvotukset myös hellittänyt. Nyt oli tänään kuitenkin kun tein cb digi testin muuttunut viikon 1-2:sta tuohon 2-3 että ainakin ilm se hcg on sieltä noussut.

Maailman tilanne pitää myös ajatuksia pyörimässä. Sosiaalipuolella itse töissä ja meidän työvuorot on tilanteesta johtuen muuttunut 13 tuntisiksi ja muutenki se töissä olo aika hektistä. Sitten kun tasapainoksi ei vapaalla voi oikein kuin kotona olla möllöttää. Onneksi sentään ollut aurinkoiset koiranulkoilutus kelit. Pitää ehkä kaivella kirjahyllystä joku kirja mitä ei ole ehtinyt lukea.

ihanaa!
Mä kävin edellisistä 6+4 ja syke jo näkyi. :)
nyt en oo vielä varannut kun pitää vähän laskee roposiakin. Täällä se maksaa terveystalolla n 200e ykstyisellä. Mietin että menenkö ollenkaan jos ei saada sitä julkisella neuvolan kautta. On niin kinkkinen tilanne nyt :/ paljonko siellä maksaa varhaisultra ja missä käyt?

mietin tänään samaa, että ainut merkki raskaudesta on nyt noi viivat testissä, pois jääneet menkat ja alavatsalla paineentunne kävellessä. Ei oikein muuta konkreettista. Ei oo enää huonoa oloakaan... pistää miettimään että onkohan kaikki kunnossa.......

Ens viikolla tulee testejä lisää raskauskeijusta niin näkeepähän, onko digi jo 2-3 ja viivat vahvistunu.. mutta ei malttais millään odottaa..

mun mielestä se muuttui just tänä vuonna niin, että katsotaan vuosituloista eli 12kk ennen sitä alkua.. ei edellisvuoden. Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Mutta jos aiempi lapsi alle 3v niin saa samojen tulojen mukaan. Näin ymmärsin. Mä saan siis -15 vuoden tulojen mukaan kun kuopus syntyi ennenkun esikoinen olin3v ja tämä uusi syntyy ennenkuin kuopus on 3v.

Apua, kiva jos noin niin pitää vaa toivoa ettei tuu pitkää lomautusta kun vaikuttaa tuloihin heti :arghh:

Helsingissä ultraan ei saa ottaa enää ketään mukaan.
Missä tollee lukee kun oon yrittäny ettiä tietoa mut ei löydy muutaku ei saa tulla sairaana ja et jotkut ryhmät peruttu :meh:

Mäkin luin jostain, että ultraan ei saa enää tulla mukaan. En tiedä mikä on tilanne meidän kaupungissa. Eikä sillä niin väliäkään tällä hetkellä, kun viikon saati kahden päästä tilanne voi olla jo ihan toinen :confused:

Mietin kanssa varhaisultraa, kun ensimmäinen tulossa ja kaikki vähän epäilyttää, että saisiko siitä jotain mielenrauhaa... Mies näkee sen vähän turhana (rahanmenona) ja ilmeisesti se julkisen puolenkin ultra olisi kuitenkin jossain vaiheessa edessä.... Lisäksi ihana gyneni yksityisellä puolella teki jo alkuvuodesta lähetteen hedelmällisyystutkimuksiin, joita nyt tällä hetkellä ei sitten tarvitakaan :grin Tekisin mieli jotenkin kertoa hällekin, että tällei tässä nyt kävikin ihan yllättäen.

Jos tilanne on edelleen rakenneultran aikaan tämä ettei saa tulla, niin mennään kyllä ultraan sitten yksityiselle :shifty:

Ketään ei voi pyytää esikoista hoitamaan niin meillä se jo ratkaisee, että ultraan menen yksin. Eipä tuo niin haittaa toisaalta. Mies ei oo koskaan ollut ultrista kovin kiinnostunut. Toki jos vaikka rakenneultrassa selviäisi että vauva ois niin kehitysvammainen, että pitäis keskeyttää niin ei ois kiva olla yksin. Mut rakenneultraan nyt on viel aikaa. Varhaisultraan nro 2 (ekassa käytiin kätilön luona ja nyt hoitoihin kuuluva ultra) ja varmaan nt-ultraan menen yksin.

ihanaa!
Mä kävin edellisistä 6+4 ja syke jo näkyi. :)
nyt en oo vielä varannut kun pitää vähän laskee roposiakin. Täällä se maksaa terveystalolla n 200e ykstyisellä. Mietin että menenkö ollenkaan jos ei saada sitä julkisella neuvolan kautta. On niin kinkkinen tilanne nyt :/ paljonko siellä maksaa varhaisultra ja missä käyt?

mietin tänään samaa, että ainut merkki raskaudesta on nyt noi viivat testissä, pois jääneet menkat ja alavatsalla paineentunne kävellessä. Ei oikein muuta konkreettista. Ei oo enää huonoa oloakaan... pistää miettimään että onkohan kaikki kunnossa.......

Ens viikolla tulee testejä lisää raskauskeijusta niin näkeepähän, onko digi jo 2-3 ja viivat vahvistunu.. mutta ei malttais millään odottaa..

Täällä varsinais-suomessa turkuun menen varhaisultraan, yhdellä pienellä yksityisellä (ei ketju) lääkäriasemalla oli 150e niin sinne mennään. Kallistahan tuo on mutta tässä kohtaa maksan sen saadakseni jotain mielenrauhaa. :oops:

Täällä vielä viime maanantaina neuvolaan soittaessa sanottiin että mies saa tulla ihan sille ekalle käynnillekin mukaan. Täytyy selvitellä lähempänä jos tämä jotenkin muuttunut. Oma neuvola on nyt Koronatilanteen vuoksi kiinni mikä vähän harmittaa, kun ei pääse sille "omalle" hoitajalle mutta tilanne on mikä on :sour:

Jos tilanne on edelleen rakenneultran aikaan tämä ettei saa tulla, niin mennään kyllä ultraan sitten yksityiselle :shifty:

taitaa olla sielläkin samat suositukset kyllä.
Ja varmaankin ihan syystä, kun ottaa tilanteen huomioon.

voihan sitä kysyä jos mies voisi olla läsnä vaikka videopuhelun muodossa.. eikai sekään ole poissuljettua :)

taitaa olla sielläkin samat suositukset kyllä.
Ja varmaankin ihan syystä, kun ottaa tilanteen huomioon.

voihan sitä kysyä jos mies voisi olla läsnä vaikka videopuhelun muodossa.. eikai sekään ole poissuljettua :)
Mä en kyllä henk koht ymmärrä tota, ettei mies sais tulla mukaan jonku hiton Koronan takia. Ihan yhtä lailla raskaus kuuluu hänellekin, se nyt vaan sattuu olemaan minun kehossa. Tietenkin ymmärrän sen, että kipeenä ei voi tulla. Kyllähän minäkin voin olla oireeton kantaja :shifty:

Täällä varsinais-suomessa turkuun menen varhaisultraan, yhdellä pienellä yksityisellä (ei ketju) lääkäriasemalla oli 150e niin sinne mennään. Kallistahan tuo on mutta tässä kohtaa maksan sen saadakseni jotain mielenrauhaa. :oops:

Täällä vielä viime maanantaina neuvolaan soittaessa sanottiin että mies saa tulla ihan sille ekalle käynnillekin mukaan. Täytyy selvitellä lähempänä jos tämä jotenkin muuttunut. Oma neuvola on nyt Koronatilanteen vuoksi kiinni mikä vähän harmittaa, kun ei pääse sille "omalle" hoitajalle mutta tilanne on mikä on :sour:
Taitaapi olla kyse samasta paikasta, jossa kävin itse. Olen kyllä käynyt siellä jo monta vuotta, ihan paras gyne siellä :happy:

Mä en kyllä henk koht ymmärrä tota, ettei mies sais tulla mukaan jonku hiton Koronan takia. Ihan yhtä lailla raskaus kuuluu hänellekin, se nyt vaan sattuu olemaan minun kehossa. Tietenkin ymmärrän sen, että kipeenä ei voi tulla. Kyllähän minäkin voin olla oireeton kantaja :shifty:

no tässä varmasti ajatellaan ihan samalla tavalla kun muissakin asioissa, että mahdollisimman vähän kontakteja, että tauti pysyy kurissa..

onhan se ikävää isän osalta, mutta mä kyllä ymmärrän :)

Aa siis tehdäänkö noi ultrat kaikki tuolla ettei siellä omassa neuvolassa?
Joo. Aiemmin tehtiin Naistenklinikalla (ja olikohan Jorvissa kans), mut nykyään tuolla Bulevardilla. Siellä en oo itekään vielä käynyt, aiempien lasten kans olin Naikkarilla. :)

no tässä varmasti ajatellaan ihan samalla tavalla kun muissakin asioissa, että mahdollisimman vähän kontakteja, että tauti pysyy kurissa..

onhan se ikävää isän osalta, mutta mä kyllä ymmärrän :)
No juu varmasti ajatellaan, ketuttaa silti ihan suunnattomasti, joutuu sitä itsekin käymään töissä joka päivä, oli tilanne mikä tahansa :shifty:

Luulen kanssa, että kielto perustuu siihen, että kontakteja olisi mahdollisimman vähän ja suojeltaisiin nimenomaan niitä työntekijöitä. Ikäväähän se toki on. Itse kysyin tänään neuvolasta onko sinne vielä sallittua mennä kahdestaan ja ainakin toistaiseksi kuulemma on. Ensi maanantaina olisi aika. Tehdäänkö julkisen puolen ensimmäinen ultra ensimmäisen lääkärikäynnin yhteydessä vai onko sille aivan erillinen aikansa? :think005

Luulen kanssa, että kielto perustuu siihen, että kontakteja olisi mahdollisimman vähän ja suojeltaisiin nimenomaan niitä työntekijöitä. Ikäväähän se toki on. Itse kysyin tänään neuvolasta onko sinne vielä sallittua mennä kahdestaan ja ainakin toistaiseksi kuulemma on. Ensi maanantaina olisi aika. Tehdäänkö julkisen puolen ensimmäinen ultra ensimmäisen lääkärikäynnin yhteydessä vai onko sille aivan erillinen aikansa? :think005

Meillä on ultralle oma aika ja sen jälkeen on eka lääkäri neuvola aika vasta. 22.4 sikiöseulonta ultra ja seuraaval viikolla tais olla lääkäri. Näin Oulussa siis.

• Tykkään
Reaktiot: dea
Jahas.. No katsotaan miten täällä menee. Soitin tosiaan heti plussattua neuvolaan ja sain ajan sinne 30.3. sekä viikon päähän ajan lääkärille. Olin jo myöhässä töistä niin en tajunnut tuosta ultrasta kysellä tarkemmin. Olitkin HeppuLyyli tainnut jo tuonne toiseen ketjuun laittaa, että jatkossa teilläkin päin käynnit tehdään yksin. Toivon niin, että mies pääsisi edes noille ensimmäisille käynneille mukaan, mutta eihän sille mitään voi jos se ei onnistu :sad001

Takaisin