Maaliskuun löpinät

bluebe

Päivystävä dosentti
Helmikuun äidit 2019
Marrasäidit 2020
Meille tuli eilen lunta!! Niin kuin varmaan moneen muuhunkin paikkaan. Mä olin jo aivan kevätfiiliksissä kun viime viikolla oli aurinkoisia päiviä ja käytiin koirien ja esikoisen kanssa pitkiä lenkkejä ihanassa säässä. Nyt en oikein tiedä mitä mieltä tosta lumesta olisi... Kyllä se kevät saisi jo tulla!

Käykää hei kaikki uudetkin kirjoittamassa esittelyketjuun! :) ja toki muihinkin ketjuihin niin saatais tuo 400 viestiä täyteen ja salainen ryhmä avattaisiin. Itsestä on ainakin kivempi sit siellä höpötellä kun on vain marraskuisten nähtävillä :)
 
Meiltä uupuu vielä noin 250 viestiä salaiseen ryhmään kun 150 on kirjoitettu :grin
 
Joko te ootte soittanu neuvolaan? Mun pitäs varmaa, mutta jostai syystä jännittää soittaa :joyful: haluaisin eka käynnin mahdollisimman pian ja mietin varhaisultraa omakustanteisesti, Oulussa merioulun neuvola tekee 70€ varhaisultria.. Sais varmuuden että ois oikeessa paikassa. Mutta sinneki kai pitää oottaa että on 7+ :nailbiting:
 
Mä meen varhaisultraan omakustanteisesti 6+4 ja sit sen jälkeen soitan neuvolaan :) 8+1 on hoitojen puolesta kans varhaisultra, mut sitä en saanut toiveista huolimatta aiemmin. Meil on sukutapaaminen ton ekan ultran jälkeen ja siel raskaus varmaan paljastuu niin halusin mennä sitä ennen. Viime raskaudessa menin 6+6, joten uskoisin kyl et 6+4 jo näkyy syke jos kaikki on hyvin. Mut mitäpä sinne neuvolaan soittamista jännittämään :) voihan ensikäynnin varata sinne 7+ viikolle ja käydä sitä ennen ultrassa jos siltä tuntuu. Ja jossain päin ensikäynnit on kai viel myöhemminkin...
 
Joko te ootte soittanu neuvolaan? Mun pitäs varmaa, mutta jostai syystä jännittää soittaa :joyful: haluaisin eka käynnin mahdollisimman pian ja mietin varhaisultraa omakustanteisesti, Oulussa merioulun neuvola tekee 70€ varhaisultria.. Sais varmuuden että ois oikeessa paikassa. Mutta sinneki kai pitää oottaa että on 7+ :nailbiting:

Terveystalolla on myös ilmeisesti varhaisultramahis n.70€, ainaki meijän neuvolan ilmoitustaululla on ollu mainos.
Kävin viimeksi meri-oulun neuvolassa varhaisultrassa mut sen pitäjä lopetti! Ilmeisesti on siis tullu lähes samanniminen uus paikka tilalle :woot:

Kyselen ensviikolla neuvola-aikaa nuorimmaisen 1v neuvolassa, en halua muille aikoja ku meijän omalle terkkarille :bag:
 
Joo aapistiellä on merioulun neuvola :happy: soitin neuvolaan ja eka käynti 23.3 kyselin varhaisultran mahdollisuudesta niin sano että omakustanteisesti voi käydä ja ens viikosta alkaen suositteli. Sain ajan merioulun neuvolaan 18.3 eli 2vk pitäs odottaa, sillon on. 7+2 niin pitäs näkyä sydänäänet. Tänää kerroin omalle äidille raskaudesta, yleensä kerron sille kaikki mut nyt maltoin et saan nuo ajat varattua:grin laski muute puhelimessa neuvolan terkkari la eriksi kuin nuo laskurit, lisäs muutaman päivän aikaa ja ois 5.11..
 
Muokattu viimeksi:
Mä aattelin joskus kuun puoli välissä soitella. Edellinenkin kun on marraskuinen niin katsoin ekan neuvolan olleen 7.4.(2017). Tosin häntä käytiin ultrassa metsästää kahdesti kun ei ollut plussatessa mitään tietoa, koska saanut alkunsa, menkat ei ehtineet säännöllistyä esikoisen jäljiltä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on vähä sillee "jännä" tilanne ku tiedän aika suunnillee millo hedelmöitys tapahtunut koska alkoi nuo selkä kivut nii ei sitte pystytty harrastaa seksiä :angelic::joyful: lopetin minipillerit syksyllä eikä niitä syödessä ollu menkkoja 5 vuotee, ja nyt ehti säännöllistyä menkat mutten kyllä tarkkaa kirjaa pitäny kierrosta :woot:
 
En oo vielä soittanut neuvolaan. Jos kaikki jatkuu ok niin ensi viikolla tai sitä seuraavalla sitten
 
Minä soitin heti plussattuani 4+0, koska takana km ja kkm ja halusin, että raskaus todennetaan heti verikokeella, jotta pahimman tapahtuessa kyseessä olisi todennettu raskaus ja pääsisimme tutkimuksiin. Neuvola-aikaa ei ole sovittu, mutta varhaisultraan menen julkiselle 7+4 kohdun anomalian vuoksi.
 
Saadaa siis Sammie jännätä kaks viikkoa ekaa ultraa :)

Mulla huojennutti oloa kun fyssari sano että nuo selkä vaivat on ihan omasta takaa, ja saanki nyt tehdä yogaa ja pilatesta, punttitreeni kielletty tällä hetkellä. Reippaat kävelylenkit myös sallittu. Haluan kuitenki varhaisultran käydä että saan hetken mielenrauhaa, kumpa ois oikeassa paikassa kasvamassa nyytti.
Miten muut aijotte liikkua raskauden aikana?
 
Saadaa siis Sammie jännätä kaks viikkoa ekaa ultraa :)

Mulla huojennutti oloa kun fyssari sano että nuo selkä vaivat on ihan omasta takaa, ja saanki nyt tehdä yogaa ja pilatesta, punttitreeni kielletty tällä hetkellä. Reippaat kävelylenkit myös sallittu. Haluan kuitenki varhaisultran käydä että saan hetken mielenrauhaa, kumpa ois oikeassa paikassa kasvamassa nyytti.
Miten muut aijotte liikkua raskauden aikana?

Niinpä :)

Mulla on ihan kaamea väsymys, mutta tavoitteena käydä salilla pari kertaa viikossa ja mahdollisuuksien mukaan pidemmillä kävelyillä myös. Ryhmäliikunta varmaan jää, koska jo nyt vatsallaan olo tuntuu epämiellyttävältä, vaikka nyt varmaan vielä lähinnä turvotuksen takia :rolleyes:
 
Mä otan aika iisisti raskauden ajan.
Molemmissa raskauksissa on aiemmin ollut supistuksia alusta asti.
eka kerralla ne hävitti kohdunkaulan yli kk ennen laskettua, jouduin olla silloin jo vuodelevossa ja nyt viime raskaudessa poksautti lapsivedet rv 29 joten nyt iisiä menoa. Ihan makoilemaan ei voi jäädä kun oon tän pikku villiäinen kans kotona mutta en ota stressiä urheilusta.
 
Saadaa siis Sammie jännätä kaks viikkoa ekaa ultraa :)

Mulla huojennutti oloa kun fyssari sano että nuo selkä vaivat on ihan omasta takaa, ja saanki nyt tehdä yogaa ja pilatesta, punttitreeni kielletty tällä hetkellä. Reippaat kävelylenkit myös sallittu. Haluan kuitenki varhaisultran käydä että saan hetken mielenrauhaa, kumpa ois oikeassa paikassa kasvamassa nyytti.
Miten muut aijotte liikkua raskauden aikana?
Mä käyn salilla ja spinningissä pääasiassa. Satunnaisesti sit jotain muuta urheilua lisäksi. Oon kahdessa aiemmassa raskaudessa pystynyt treenaamaan ihan loppuun asti ja toivottavasti tällä kertaa menee samoin. :) Salitreeni on hyvä kun sitä pystyy muokkaamaan olotilan mukaan. Spinning piti viime raskaudessa jättää pois muistaakseni rv34 paikkeilla, mut salilla kävin vielä synnytystä edeltävänä päivänä. :grin Joku tollanen rauhallinen jooga tai pilates tekis kyllä varmasti hyvää myös. :)
 
Jippii sain jonku mahataudin :arghh:
Oksentanu en onneks oo ku kerran eilen illalla, mut
vatta on niin kuralla ettei aina tiiä kummasta reijästä valuu ku yhtä märkää tavaraa tulee molemmista :hungover: :hilarious: Puolet yöstä oon siis viettäny pöntöllä istuen.

Tohon liikunta-asiaan nii mun liikkumiset raskauden aikana varmasti tulee olemaan vaan vaunulenkit nuorimman kans.
 
Ounou! Mahataudit ei oo yhtää kivoja :sad001
Mä huomasin just että nuorempana ollu matkapahoinvointi tuli nyt raskauden myötä monenkertaisena takasi, heti ku autoon istuu nii alkaa oksettamaan. Kiva Oulu-ikea-Oulu reissu tulossa :nailbiting::grumpy:
 
Voi ei Hidkau, paranemisia!

HeppuLyyli mäkin huomasin yhtenä päivänä että alkoi oksettamaan bussissa, vaikkei mulla yleensä niin käy :hungover:

Mä yritän jatkaa kahvakuulaa ainakin kesään asti. Kesällä sitä ei olekaan ja syksyllä tuskin enää jatkan. Kesäksi voisi kyllä keksiä muuta liikuntaa, vaikka salilla. Viimeksi piti lopettaa n. 28 viikolla liikunnat kun niin supisteli. Kävelylenkkejä tein kyl ihan viimeiseen asti ja enköhän nytkin :)
 
Sais muute tää unettomuus mennä ohi, onkoha tähä mitää keinoa :bored: huomenna ois töihi paluu saikun ja muutaman hiihtoloma päivän jälkee ja kello sois 6.15mutta kiva jos unen saa taas vasta 3-4 aikaa aamuyöllä :arghh: huomasin muuten eile ku rintaliivit riisu että ei juma ku tissikipu vaan pahentuu, pitää varmaa alkaa kotonaki käyttää jotai kevyttä urheilutoppia tukemassa:wideyed: kuinkaha kaua nää alkuraskauden oireet oikee kestää?
 
Eikä, kirjotin pitkän viestin ja se katosi! Mutta lyhyesti siis että taidan minäkin tulla tänne kirjottelemaan, kaksplussan foorumilla olen samalla nimimerkillä kirjotellut jo reilu 1,5 vuotta. Yritys aloitettu 8/2018, varhainen km 9/2019 ja nyt vihdoin uusi plussa ja la osuisi laskurin mukaan 11.11.2020. Ei tätä vielä todeksi :rolleyes: Liitteenä kuva testeistä, dpo 12 taisin ekan haamun tehdä ja hyvin on vahvistunut. Jotenkin tosi hyvä tunne nyt, edellisen plussan kun sain niin oli koko ajan tunne ettei kaikki ole hyvin ja tätä ei syliin asti saada ja kesken menikin jo rv 4+6. Viivat oli silloin huomattavasti haaleammat eikä vahvistunut. Toivotaan siis että tämä raskaus jatkuisi loppuun asti!


Oireina täällä myös tissikipu. Se alkoi dpo 7 ja päivä päivältä kovenee. Rinnat on myös silmin nähtävästi turvonnut. Alamahaa polttelee aina välillä hieman, ei mitään kovia kipuja mutta vähän lievien menkkakipujen kaltaista tunnetta. Ja hajuaisti herkistynyt, hieman öklö olo välillä, ei kuitenkaan pahoinvointia. Ja närästää myös.
 

Liitteet

  • IMG_20200303_213812.jpg
    IMG_20200303_213812.jpg
    22.2 KB · Katsottu: 10
Jippii sain jonku mahataudin :arghh:
Oksentanu en onneks oo ku kerran eilen illalla, mut
vatta on niin kuralla ettei aina tiiä kummasta reijästä valuu ku yhtä märkää tavaraa tulee molemmista :hungover: :hilarious: Puolet yöstä oon siis viettäny pöntöllä istuen.

Tohon liikunta-asiaan nii mun liikkumiset raskauden aikana varmasti tulee olemaan vaan vaunulenkit nuorimman kans.

Joko tauti hellittää?
 
Takaisin
Top