MÀ oon kanssa pÀhkÀillyt tÀtÀ laskettuaika asiaa, sillÀ mulla on tosi pitkÀt kierrot ollut viime vuosina, tosi epÀsÀÀnnölliset.
Mun kohdalla follikkelivaihe (vaihe ennen ovulaatiota) vaihtelee monella pÀivÀllÀ ja saattaa venyÀ pitkÀksikin, kun taas luteaalivaihe melkein aina tasan 12 pÀivÀÀ.
Jos laskisin oman lasketun ajan neuvolan mukaan (edellisten kuukautisten perusteella), niin mun LA olisi 21.2. Mutta tiedÀn tarkan pÀivÀn ovikselle, ja sen mukaan LA on 3.3. Eli aikamoinen heitto.
MielestÀni neuvoloiden tulisi paremmin osata suhtautua henkilöihin, joilla epÀsÀÀnnölliset kuukautiset (mulla monesti kierrot sellaiset 37-42 pÀivÀÀ, on voinut olla pidempikin). NykyÀÀn niin monella on tarkkaa tietoa omasta kierrostaan LH-testailun ja lÀmpöjen mittailun tuloksena, ja myös eri sovellukset auttavat tÀssÀ⊠(Natural Cycles, Flo yms.)
Eli mÀ nyt mietin lÀhinnÀ miten mun LA tullaan asettamaan tÀllÀ kertaa⊠ja luultavasti menee taas sen 28 pÀivÀn kierron mukaan, vaikka ei ollenkaan pidÀ paikkansa mun kohdalla
Sori tulikin tosi pitkÀ postaus. Onko joku ollut saman tyyppisessÀ tilanteessa?