Maaliskuisten mietinnät

Mä oon kertonut vaan kavereille. Kukaan sukulainen ei tiedä. Mun oma äiti töksäytti kolmannen keskenmenon jälkeen, että lopeta jo se yrittäminen. Niin en ole kauhean innokas jakamaan tätä uutista. Muutenkin ikäero tällä isompiin sisaruksiinsa on vähintään 8 vuotta, ei varmaan kukaan toiveesta tietämätön edes osaa odottaa tätä uutista. Jännittää jotenkin kauheasti edes kertoa sukulaisille. :smiley-angelic006


Voi ei mikä kommentti! Jospa sit kuitenkin kun vauvauutisen kuulee niin ei tulis mitään töksäytyksiä.

Anopille kertominen on vähän jännä, ei olla mitenkään riidoissa tai mitään, mutta toisaalta ei mitään bestiksiäkään ja ollaan vähän eri mieltä aina joka asiasta. Saapa nähdä mitä hän sanoo... Hän osaa olla asiassa kuin asiassa sellainen että ei ole mitään filtteriä siinä mitä hän sanoo. Tässä on vuosien varrella tullut kuultua vaikka mitä settiä niin ei voi yhtään tietää mitä sieltä on tulossa :smiley-angelic006
 
Mä kerroin heti plussan jälkeen muutamalle läheisimmälle kaverille, kun istuttiin iltaa yhdessä. Siskoille kerroin nyt alkuraskauden ultran jälkeen. Muut saa vielä odottaa. Mietin asian niin, että kerron tässä vaiheessa niille, joille kertoisin keskenmenostakin.
 
Tuli kerrottua tosi alussa jo molempien vanhemmille ja mun siskolle. Oma äiti oli jo arvannut enkä olisi osannut salatakaan pitempään, kun olin huonovointinen ja ollaan paljon tekemisissä.

Ekasta pidettiin salassa uutiset nt-ultraan asti.
 
Mitä ajattelin kertoa vasta seuraavan ultran jälkeen eli enää kaksi viikkoa. Jännittää, koska perheeseen on tullut lyhyellä ajalla useampi vauva, mutta en usko, että kukaan olisi ajatellut, että meillekin voisi tulla. :angelic:
 
Ootteko muut kertoneet läheisille vielä raskaudesta? Meillä on eka tulossa niin aateltiin odottaa tuo nt-ultra ja jos on kaikki ok niin samana päivänä ilmottaa ainakin molempien vanhemmille ja sisaruksille uutiset.

Hassua kun esim. kampaajalle tuli kerrottua aivan sujuvasti viime viikolla ihan jo hiusten värjäyksen välttämiseksi ja sit kuitenkin jännittää ihan älyttömästi omille vanhemmille kertomista :whacky011

Mä oon kertonu vaan parille kaverille, joiden kanssa juttelen muutenkin päivittäin. Ei oo edellisen keskenmenon takia huvittanut kertoa edes äidille vielä. Ehkä sit ekan ultran jälkeen, jos kaikki on okei.
 
Voi ei mikä kommentti! Jospa sit kuitenkin kun vauvauutisen kuulee niin ei tulis mitään töksäytyksiä.

Anopille kertominen on vähän jännä, ei olla mitenkään riidoissa tai mitään, mutta toisaalta ei mitään bestiksiäkään ja ollaan vähän eri mieltä aina joka asiasta. Saapa nähdä mitä hän sanoo... Hän osaa olla asiassa kuin asiassa sellainen että ei ole mitään filtteriä siinä mitä hän sanoo. Tässä on vuosien varrella tullut kuultua vaikka mitä settiä niin ei voi yhtään tietää mitä sieltä on tulossa :smiley-angelic006


Mulla vähän sama kokemus anopista. En halua edes olla mukana kun mies kertoo. Mä tiedän ettei heru onnitteluita. Taivastelua varmaan vaan ja pään pyörittelyä. Iha ok välit mut he on ilmaissu mulle törkeästi jo aijemmin että olen painostanu miestä näis aijemmis lapsis vaikkei asia oo niin. Yhteispäätöksellä. Tää ois nyt meidän 5 :Heartred No.. saas nähdä.
Olen kertonut äidilleni, siskolle ja parille kaverille. Mietin julkistamista yleisesti vasta rakenneultran jälkeen. o_O
 
Minä kerroin aika ajoissa parille ystävälle ja puolihuolimattomasti möläytin myös omille vanhemmilleni :biggrin parille muulle ehdittiin myös tässäkertoa kun kasvotusten nähtiin. nyt kun ensi viikolla on nt-ultra niin jos siellä kaikki ok niin varmaankin aletaan vapaammin kertoa. Töissä en kyllä vielä ihan hetkeen aio kertoa...
 
Mulla on vähän vaikeuksia tätä pitää salassa, kun oli sovittuna paljon ties mitä menoja elokuulle jotka nyt sit perunut. Myöskin se, että oksennan edelleen tosi rajusti aamuisin - on vähän sellainen jännitysmomentti aina tähän että kuka on kuulemma sitä laatoitusta. :wacky:

Mulla on yks tuttava laittanut viestiä perään että ”raskaana?? ”

En jotenkin tykkää noista uteluista. Tosi tökeröä.
 
Me ollaan kerrottu vanhemmille ja parille ystävälle. Oikeestaan sellasille, ketkä tietää edellisistä keskenmenoista ja lapsettomuushoidoistakin. Töissä ei kukaan ole ainakaan suoraan kysynyt mitään, vaikka sielläkin olen joutunut juoksemaan laattaamaan ja en enään kahvia ota :p
 
Heips kaikille ja onnea odotukseen :Heartbigred

itse plussasin pari viikkoa sitten ja tää plussa tuli kyllä ihan puskista. Ehkäisy ollu käytössä ja nyt epäilen että korona rokote heikenti ehkäisy tehoa :scratch
Mies on nyt vahvasti sitä mieltä että minun täytyy tehdä abortti, muut ratkaisua ei ole. Olen siis uudessa parisuhteessa. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Minulla ennestään 4 lasta. Miehellä ei yhtään. Luultiin jo raskauden menneen kesken kun verenvuoto oli runsasta viikko sitten ja päivystyksessä sanoivat että selvä keskenmeno. Mene kotiin ja ota särkylääkettä.

Aborttia en haluaisi tehdä jos ei siihen mitään pätevää ja painavaa syytä ole..
Neuvolan soittajan varasin ensiviikolle. Menkat viimeksi ollu kesäkuun puolivälin jälkeen.
 
Heips kaikille ja onnea odotukseen :Heartbigred

itse plussasin pari viikkoa sitten ja tää plussa tuli kyllä ihan puskista. Ehkäisy ollu käytössä ja nyt epäilen että korona rokote heikenti ehkäisy tehoa :scratch
Mies on nyt vahvasti sitä mieltä että minun täytyy tehdä abortti, muut ratkaisua ei ole. Olen siis uudessa parisuhteessa. Yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Minulla ennestään 4 lasta. Miehellä ei yhtään. Luultiin jo raskauden menneen kesken kun verenvuoto oli runsasta viikko sitten ja päivystyksessä sanoivat että selvä keskenmeno. Mene kotiin ja ota särkylääkettä.

Aborttia en haluaisi tehdä jos ei siihen mitään pätevää ja painavaa syytä ole..
Neuvolan soittajan varasin ensiviikolle. Menkat viimeksi ollu kesäkuun puolivälin jälkeen.
Muistathan, että kyseessä on sinun keho ja täysi oikeus päättää siitä. Mies voi mielipiteensä kertoa, mutta sinulle kuuluu viimeinen sana tässä.
 
Me ollaan menossa viikolla 11. Ajatuksena oli alkuun että kerrotaan kaikille vasta nt-ultran jälkeen, mutta ollaan sorruttu kertomaan muutamille ystäville ja puolison iso vanhemmille. Vielä pitäisi kertoa vauvan tuleville isovanhemmille ennen kuin kerrotaan kaikille muille ennen heitä. Olemme vaan odottaneet oikeaa hetkeä, sillä haluamme näin suuret uutiset kertoa kasvotusten.
 
Moi kaikille!

Täällä uusi maaliskuiset 2022 odottava, foorumeilla täysi noviisi. Tuonne yhteen ketjuun kirjoittelinkin, että vertaistukea ja juttelua muiden odottajien kanssa toivon, koska omassa lähipiirissä ei samassa tilanteessa olevia ole. Meillä siis täysin yllättäen tulossa kolmas ja iltatähti, La 7.3.. Lapset siis 11/2009 ja 09/2012. Kävi se perinteinen vahinko ehkäisyn vaihdon välillä ja pitkään mietittiin mitä tässä tehdään, kun ikää on jo 40 ja kolmas ei ollut minulla kovin vahvasti ajatuksissa. Päädyttiin kuitenkin siihen, että annetaan pienen tulla.

Ainoastaan mies ja kaksi minun ystävää tietää. Haluan odottaa nt-ultran ja seulojen tulokset ennenkuin edes lapsille kerrotaan. Sitten vasta kerrotaan muille. Alkuraskaus ollut paljon raskaampi kuin aiemmin, mutta kohta ollaan onneksi jo toisella kolmanneksella. Hieman hirvittää mitä tästä tulee ja miten jaksaa taas vauva - arkea. Mutta päivä kerrallaan.
 
Tervetuloa Tearwalker!

Meillä vähän samanlainen kuvio eikä kellekkään oo kerrottu, toivottavasti ei tarviikkaan kertoa kun lähempänä rakenneultraa. Olo on ollut melko paha joten sen puolesta lapset on kotona kysymysmerkkinä, mutta muuten koitetaan olla muina miehinä ettei paljastuisi. Keskeytystä pohdittiin jokunen viikko ja ite olin enemmän sillä kannalla, mutta monen pohdinnan jälkeen aateltiin kuitennin antaa vauvan tulla.
 
Tervetuloa Tearwalker!

Meillä vähän samanlainen kuvio eikä kellekkään oo kerrottu, toivottavasti ei tarviikkaan kertoa kun lähempänä rakenneultraa. Olo on ollut melko paha joten sen puolesta lapset on kotona kysymysmerkkinä, mutta muuten koitetaan olla muina miehinä ettei paljastuisi. Keskeytystä pohdittiin jokunen viikko ja ite olin enemmän sillä kannalla, mutta monen pohdinnan jälkeen aateltiin kuitennin antaa vauvan tulla.


Jotenkin huojentavaa, että en ole yksin ollut näiden ajatusten kanssa. Meillä se ratkaisu oli enemmän minusta kiinni, mies oli jo pidempään toivonut kolmatta, mutta oli jo pari kertaa asia keskusteltu läpi ja päädytty, että ei siihen ryhdytä. Monia näkökulmia ja asioita punnittiin, mulla taustalla 2xpaha synnytyksen jälkeinen masennus ja kaikkea muutakin, mitkä vaikutti asiassa. Päästiin sitten yhteisymmärrykseen miehen kanssa vauvan hoidon ym osalta. Ja oikeastaan varhaisultran jälkeen tein päätöksen. Ymmärrän että nämä pohdinnat ei varmasti ole helppoa sanottava ääneen, kun niin monilla on tilanne, että vauvan saaminen ei ole helppoa. Itse kuitenkin haluan puhua avoimesti myös tästä, kuten muistakin vaikeista asioista.

Lapsille varmaan kerrotaan sitten ultran ja seulojen jälkeen. Ne on niin peliensä pauloissa, että eivät varmaan ole huomanneet mitään :laughing001
 
Mulla meinaa palata ajatukset tuohon apua, onko tää sittenkään oikea ratkaisu. Ehkä sekin että elin jo niin pitkällä toisenlaista elämää kun lapset jo isompia ja ajatukset ihan muualla. Mutta mies jaksaa kannustaa ja valaa uskoa:Heartred
Tänään sain yhteystiedot psykalle ni pääsen sinne purkamaan näitä ajatuksia, mulla ollut isoja ongelmia kaikissa raskauksissa joten helppoa ei varmasti tuu tästäkään vaikka ajtuksen tasolla tasottuisikin.. pieni itu itää kuitenkin mielenperukoilla ja ihanaa että tuola pieni mukana matkustaa..
 
Mulla on Pippuriina ollut koko ajan hyvin samanlaiset ajatukset. Isommat lapset ovat jo sen verran isoja, että vauva-arjen, taaperovuodet ym jaksaminen mietityttää edelleen. Noiden masennusten lisäksi mä en nukkunut vuosiin kunnolla. Nyt jo vaivaa unettomuus, mutta se johtunee enemmän töistä. Mies täälläkin kannustaa ja on luvannut ottaa vauvan hoidosta huomattavasti enemmän vastuuta. Sovittiin, että jää vanhempainvapaalle viimeistään siinä vaiheessa kun vauva on 6kk.

Huomenna olisi nt-ultra. Hieman jännittää mennä. Toivottavasti kaikki on ok.
 
Ootteko muut kertoneet läheisille vielä raskaudesta? Meillä on eka tulossa niin aateltiin odottaa tuo nt-ultra ja jos on kaikki ok niin samana päivänä ilmottaa ainakin molempien vanhemmille ja sisaruksille uutiset.

Hassua kun esim. kampaajalle tuli kerrottua aivan sujuvasti viime viikolla ihan jo hiusten värjäyksen välttämiseksi ja sit kuitenkin jännittää ihan älyttömästi omille vanhemmille kertomista :whacky011

Täällä nyt ekan ultran jälkeen kerrottu enemmän, sitä ennen vain omille vanhemmille ja läheisimmille ystäville. Heille lähinnä siksi, että heinäkuussa oli hyvän ystävän häät ja niin järkyttävän huono olo.

Täälläkin muutamat viestit vielä uupuu salaiseen ryhmään, on tullut taukoa kesän aikana kirjoittelusta tänne. Mut josko nyt aktivoituisi, kun ultrassa jotenkin vihdoin konkretisoitui koko asia :happy:
 
Takaisin
Top