Maaliskuisten mietinnät

Mulla on kans tuota vellovan etovaa oloa, mutta ei oksennukseen asti pahoinvointia kuitenkaan. Eilen otin itselle karkkilakkotuomion raskauden ajaksi, kun ostin irtokarkkeja. Pelkkiä hedelmäkarkkeja ja suklaata pussillinen, mutta ei karkki ole hyvää ilman salmiakkia :smiley-angry017 Olin niin pettynyt, että en osta enää ikinä pelkkiä hedelmäkarkkeja.

Elämän suurimmat ongelmat.

Mä oon kans näiden raskauksien aikana todennu, et ne on ne salmiakit ja lakut minkä takia hedelmäkarkkeja syödään. :hilarious:

Siis ihan kamala ajoitus on muutolle kun ensi kuussa pitää olla pakattuna yms. Kaikkien alkuraskauden oireiden kanssa. Suoraan sanottuna on saamaton olo ja tuntuu liian vaikealta ja välillä tuntuu että tekisi mieli laittaa vain hanskat tiskiin ja jäädä sänkyyn makoilemaan.

Mulla on kans tuota vellovan etovaa oloa, mutta ei oksennukseen asti pahoinvointia kuitenkaan. Eilen otin itselle karkkilakkotuomion raskauden ajaksi, kun ostin irtokarkkeja. Pelkkiä hedelmäkarkkeja ja suklaata pussillinen, mutta ei karkki ole hyvää ilman salmiakkia :smiley-angry017 Olin niin pettynyt, että en osta enää ikinä pelkkiä hedelmäkarkkeja.

Elämän suurimmat ongelmat.

Muistan ikuisesti, kun mies osti mulle joskus alkuaikoina irtokarkkeja ja siinä oli lähestulkoon pelkkiä hedelmäkarkkeja. Olin ihan, että mitä nää on, missä salmiakki ja lakut on! Oli kuulemma tajunnu siellä kaupassa, että ei hajuakaan, mitä pitää ottaa, ja sen sijaan, että ois soittanu, niin oli sit järkeillyt, että kuka muka ei hedelmäkarkeista tykkää! No, minä esimerkiksi. :grin Ehkä pitää synnärikassiin pakata salmiakkia tälläkin kertaa.

Eilen menin lukemaan likaa tietoutta. Luin tuulimunasta. Toki olin tiennyt siitä jo aijemmin, mutta edellisen kemilallisen raskauden ja oman korkeamman ikäni vuoksi pelkään nyt tuulimunaa. Ei tunnu kivalta ajatukselta että menen rv13 ultraan toteamaan että en kannkaan pientä ihmisestä vaan sisälläni on pelkkä tyhjä pussi. Varhaisultraan voisi mennä, mutta siinäkin on hassu ajatus etten halua maksaa 40e ja päätyä kaavitaan, jos siellä ei näy mitään. Lienee hyvä nämä pelot, koska ne kertovat taas raskaushormooneista, mutta huoh…

Ja niin ihmettelen miten hyvän olo mulla on. Sekin on semi normaalia vielä tässä vaiheessa. Mutta eilenkin tuntuu välillä etten ole raskaana lainkaan. Välillä tuntuu vatsan pohjalla, välillä heikottaa. Mutta en muistanut että voin näin hyvin vielä tässä vaiheessa (nyt on mahdollisesti rv5 vasta menossa ja pahoinvointi alkaa yleensä viimeistään rv6). Toisaalta poikien kohdalla on aina ollut helpompaa ja tyttöjen kohdalla olen saanut tehdä työtä pystyäkseni pystyssä.

Eilen menin lukemaan likaa tietoutta. Luin tuulimunasta. Toki olin tiennyt siitä jo aijemmin, mutta edellisen kemilallisen raskauden ja oman korkeamman ikäni vuoksi pelkään nyt tuulimunaa. Ei tunnu kivalta ajatukselta että menen rv13 ultraan toteamaan että en kannkaan pientä ihmisestä vaan sisälläni on pelkkä tyhjä pussi. Varhaisultraan voisi mennä, mutta siinäkin on hassu ajatus etten halua maksaa 40e ja päätyä kaavitaan, jos siellä ei näy mitään. Lienee hyvä nämä pelot, koska ne kertovat taas raskaushormooneista, mutta huoh…

Mulla on ihan sama pelko, kun ei vielä oo oikein mitään kummempia olojakaan. Täällä joutuu varhaisultraan yksityiselle ja hintakin on sen mukainen... :sad001

Mulla on ihan sama pelko, kun ei vielä oo oikein mitään kummempia olojakaan. Täällä joutuu varhaisultraan yksityiselle ja hintakin on sen mukainen... :sad001

Olojeso perusteella älä lainkaan huolestu! Tuulimuna ei eroa ulospäin normiraskaudesta millään lailla. Ainoa ero, että tuulimuna päättyy keskenmenoon ennen rv13 tai sitten juuri ultrassa huomataan että ei kaavakkaan sikiö ja silloin ohjataan kasvintaan. Se että ei ole alkuraskauden ihania oloja, ei millään lailla ole merkki tuulimunasta.

Itse maksoin 70€ varhaisultrasta koska halusin pois sulkea juuri tuulimunan. Eihän tuo ultra muuta kerro, mutta itse en ainakaan ois pystynyt odottamaan nt ultraan asti ja kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista. Hinta ei ollut mulle liian korkea kun sain sillä mielenrauhan. Vaikka tämä menis kesken huomenna niin en katuisi rahan käyttöä. Sainpa ainakin tämän pienen hetken nauttia siitä että masussa kasvaa jotain.

Itse maksoin 70€ varhaisultrasta koska halusin pois sulkea juuri tuulimunan. Eihän tuo ultra muuta kerro, mutta itse en ainakaan ois pystynyt odottamaan nt ultraan asti ja kärsiä pahoinvoinnista ja muista oireista. Hinta ei ollut mulle liian korkea kun sain sillä mielenrauhan. Vaikka tämä menis kesken huomenna niin en katuisi rahan käyttöä. Sainpa ainakin tämän pienen hetken nauttia siitä että masussa kasvaa jotain.

Mulla sama. Yksi tuulimunaraskaus koettu ja silloin oli aivan järkyttävä pahoinvointi. Olin tyytyväinen, kun olo normalisoitu heti kun pistettiin kesken. Ja se että varhaisilla viikoilla keskeytys on varmasti vähän helpompi, kuin sitten nt-ultran aikaan. Mä maksoin myös mielellään yksityisellä nyt sen 80e siitä tiedosta, että sydän sykkii, vaikka se jatkon kannalta ei mikään tae olekaan.

Mulla sama. Yksi tuulimunaraskaus koettu ja silloin oli aivan järkyttävä pahoinvointi. Olin tyytyväinen, kun olo normalisoitu heti kun pistettiin kesken. Ja se että varhaisilla viikoilla keskeytys on varmasti vähän helpompi, kuin sitten nt-ultran aikaan. Mä maksoin myös mielellään yksityisellä nyt sen 80e siitä tiedosta, että sydän sykkii, vaikka se jatkon kannalta ei mikään tae olekaan.

Mulle kävi just se, että rv13 nt-ultrassa todettiin, että eipä näy käytännössä mitään, vaikka en virallista tuulimuna-diagnoosia saanutkaan. Oli aika karu kokemus. Se keskeyttäminen on tosiaan pienemmillä viikoilla turvallisempaa, koska se hoidetaan lääkkeillä ja mitä enemmän viikkoja, sitä isompi vuotoriski. Ite en halua toista kertaa pelätä vuotavani kuiviin. Toki, onhan se epätodennäköistä, että niin kävis uudelleen. Mut kun kerran ultraan pääsen, niin ehdottomasti käyn.

Kylläpä on teillä ollut edullinen ultra. Täällä pikkukaupungissa halvin oli 150€ kelakorvauksen jälkeen ja oli joka euron arvoinen. Mieliala parantunut huimasti, kun ei tarvitse pohtia onko siellä ketään. Aikakin menee nyt nopeasti. :smug:

Kovasti stressaaville suosittelen.

Mulle kävi just se, että rv13 nt-ultrassa todettiin, että eipä näy käytännössä mitään, vaikka en virallista tuulimuna-diagnoosia saanutkaan. Oli aika karu kokemus. Se keskeyttäminen on tosiaan pienemmillä viikoilla turvallisempaa, koska se hoidetaan lääkkeillä ja mitä enemmän viikkoja, sitä isompi vuotoriski. Ite en halua toista kertaa pelätä vuotavani kuiviin. Toki, onhan se epätodennäköistä, että niin kävis uudelleen. Mut kun kerran ultraan pääsen, niin ehdottomasti käyn.

Oli ihan varmasti rankka kokemus. :( Toivottavasti tällä kertaa kaikki on kunnossa.

Viime yönä alkoi vuoto ja tämän pienen tie päättyi viikkoihin 7+2. Ihanaa odotusaikaa kaikille ja nautinnollista loppukesää!

Pahoittelut Ellem ja toipumista koko perheelle [emoji3590]

Onkohan täällä suurin osa siirtynyt salaiseen ryhmään, kun on näin hiljaista. Mulla vielä viestejä uupuu ennen kuin sinne pääsee :grin

Onkohan täällä suurin osa siirtynyt salaiseen ryhmään, kun on näin hiljaista. Mulla vielä viestejä uupuu ennen kuin sinne pääsee :grin

Kiitos muistutuksesta. Laitankin sen liittymispyynnön sinne vihdoin. Vähän unohtunut. :grin

Täähän se varmaan ois. :grin Mult puuttuu viestejä viel kans. Mut ei stressii, kaikki aikanaan. :angel5

Joo ei tässä paniikkia. Kunhan ei tyhjille seinille tarvitse jäädä huutelemaan :oops:.

Ootteko muut kertoneet läheisille vielä raskaudesta? Meillä on eka tulossa niin aateltiin odottaa tuo nt-ultra ja jos on kaikki ok niin samana päivänä ilmottaa ainakin molempien vanhemmille ja sisaruksille uutiset.

Hassua kun esim. kampaajalle tuli kerrottua aivan sujuvasti viime viikolla ihan jo hiusten värjäyksen välttämiseksi ja sit kuitenkin jännittää ihan älyttömästi omille vanhemmille kertomista :whacky011

Ootteko muut kertoneet läheisille vielä raskaudesta? Meillä on eka tulossa niin aateltiin odottaa tuo nt-ultra ja jos on kaikki ok niin samana päivänä ilmottaa ainakin molempien vanhemmille ja sisaruksille uutiset.

Hassua kun esim. kampaajalle tuli kerrottua aivan sujuvasti viime viikolla ihan jo hiusten värjäyksen välttämiseksi ja sit kuitenkin jännittää ihan älyttömästi omille vanhemmille kertomista :whacky011

Mä oon kertonut vaan kavereille. Kukaan sukulainen ei tiedä. Mun oma äiti töksäytti kolmannen keskenmenon jälkeen, että lopeta jo se yrittäminen. Niin en ole kauhean innokas jakamaan tätä uutista. Muutenkin ikäero tällä isompiin sisaruksiinsa on vähintään 8 vuotta, ei varmaan kukaan toiveesta tietämätön edes osaa odottaa tätä uutista. Jännittää jotenkin kauheasti edes kertoa sukulaisille. :smiley-angelic006

Takaisin