Maaliskuisten mietinnät

Rospuutto

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin tehdä tällaisen yleisen ketjun kaikenlaiselle höpinälle.

Näyttää, että täälläkin aktiivisesti tyypit käy kattomassa ketjuja, mutta ei tohi vielä ehkä sanoa mitään :p
 
Tää on hyvä Milloin ajattelitte soittaa neuvolaan? Esikoisesta taisin soittaa heti kun plussasin mutta nyt jotenki tuntuu et pitäiskö odottaa vielä. Ja onko sinne ees mahdollista päästä kesällä kovin helposti. Toisaalta vois soittaa ja varata samalla esikoisen 2.5 v neuvolan.
 
Löyty tänne foorumille vanhat tunnukset ja nyt päätin ne plussauksen jälkeen viritellä uudestaan :happy: Ajattelin odottaa pari viikkoa ja soittaa sitten neuvolaan.
 
Mulla on ennen esikoisen tärppiä ollut yksi km ja se oli joskus viikon 5 jälkeen. Ajattelin nyt vielä odotella pari viikkoa ja soitella sitten vasta neuvolaan. Ei ollut kiva fiilis silloin soittaa hetikohta takaisin että enpä tarvikkaan sitä aikaa. :rolleyes: Mutta moni kyllä soittaa heti plussan jälkeen ja se taitaa monessa paikkaa olla ohjeistuskin.
 
Ajatuksena on odottaa pari viikkoa ja soitella sitten neuvolaan. Itseltäkin löytyy omakohtaista kokemusta alkuraskauden keskenmenosta, niin en viitsi vielä hätäillä.
 
Niin se taitaa olla. Täälläkin yksi keskenmeno takana ennen esikoista. Aina se vaan kummittelee mielessä, mutta päivä kerrallaan ❤️
 
Täällä myös keskenmeno vappuna, viikolla 11+3 mutta sikiö oli jäänyt about viikolle 6 ... kovasti jännittää kyllä nyt tämä raskaus. Esikoinen on vuosimallia 2019. Tässä olen empinyt neuvolaan soittoa vielä mutta pakko kai sinne olisi jossain kohti soittaa... ‍:wideyed: Piinaavat viikot ja kuukaudet edessä että miten käy tälläkertaa.
 
Soitan varmaan sitten ens viikolla jos raskaus vielä jatkuu.
Ootteko alkanu raskaus vitamiineja syömään? Ite ajattelin syödä ensin ostamani foolihappo purkin loppuun ja sitten ostaa raskaus vitskuja. Lisäksi menee nyt D-vitamiinia ja rautaa.
 
Soitan varmaan sitten ens viikolla jos raskaus vielä jatkuu.
Ootteko alkanu raskaus vitamiineja syömään? Ite ajattelin syödä ensin ostamani foolihappo purkin loppuun ja sitten ostaa raskaus vitskuja. Lisäksi menee nyt D-vitamiinia ja rautaa.

Foolihappoa oon syönyt varmaan nyt vuoden verran, lisäks rautaa, talvisin d vitamiinia ja myös b12 suihke käytössä. Ruokavaliolla pyrin saamaan muut vitskut ja saankin! Kannattaa noi raskausvitamiinit kattoo sillai läpi että mitkä vitamiinit ei imeydy toistensa kanssa esimerkiksi hyvin. Monissa monivitskuissa ongelmana imeytymisongelmat kun jotkut vitamiinit kumoaa toisiaan, tai jotkut on vesiliukoisia, toiset öljyliukoisia.. Parhainhan on ostaa tärkeimmät vitamiinit erikseen jos mahdollista :)
 
Muokattu viimeksi:
Soitan varmaan sitten ens viikolla jos raskaus vielä jatkuu.
Ootteko alkanu raskaus vitamiineja syömään? Ite ajattelin syödä ensin ostamani foolihappo purkin loppuun ja sitten ostaa raskaus vitskuja. Lisäksi menee nyt D-vitamiinia ja rautaa.
Syön imetyksen vuoksi raskaus- ja imetysmonivitamiinia. Sen lisäksi erikseen rautaa ja D-vitamiinia :) Juuri mitattiin kolmisen kuukautta sitten ferritiini, D-vitamiini ja b12-vitamiini ja kaikki oli ihan priimaa! Mukava tietää, että tasot on kunnossa ennen raskautumista.
 
Muokattu viimeksi:
Keskenmenoja takana kaksi (5+5 ja 9


Foolihappoa oon syönyt varmaan nyt vuoden verran, lisäks rautaa, talvisin d vitamiinia ja myös b12 suihke käytössä. Ruokavaliolla pyrin saamaan muut vitskut ja saankin! Kannattaa noi raskausvitamiinit kattoo sillai läpi että mitkä vitamiinit ei imeydy toistensa kanssa esimerkiksi hyvin. Monissa monivitskuissa ongelmana imeytymisongelmat kun jotkut vitamiinit kumoaa toisiaan, tai jotkut on vesiliukoisia, toiset öljyliukoisia.. Parhainhan on ostaa tärkeimmät vitamiinit erikseen jos mahdollista :)

Mahtavaa että joku on myös kärryillä näistä monivitamiinien huonoista puolista. En oo jaksanu koskaan ite avata suuta asiasta :grin
 
Kiva tällainen höpinäketju! Minä soitin jo neuvolaan pöllämystyneen innokkaana maanantaina, ensimmäinen raskaus joten innoissani lähdin heti soittelemaan ja sainkin ensimmäisen ajan jo reilun kahden viikon päähän!

Vähän kyllä hirvittää se, että täällä neuvolassa hoidetaan myös koronarokotuksia, jos sattuukin joku tuttu olemaan samaan aikaan aulassa rokotusta ottamassa. Kyse siis melkoisen pienestä kaupungista, jossa "kaikki" tuntevat toisensa, enkä todellakaan vielä tässä vaiheessa asiasta halua kailottaa. Mietin jo tämän vuoksi, haluanko että puoliso tulee mukaan, yksinään ehkä menisi läpi muunakin käyntinä. Onko kenelläkään muulla tiedossa samaa ongelmaa? Kysyin tästä neuvolalta, kuulemma etsivät rokotuksille toisia tiloja mutta vielä mennään samoilla odotustiloilla...

Foolihappoa popsin yrittämisen ajan, nyt otin jonkun mamamultivitamiinin tilalle. Pitää varmaan raudantarpeet ja muut katsoa tilanteen mukaan, hemoglobiini ja ferritiini minulla ovat ainakin aiemmin olleet tosi hyvät.
 
Mulla on sellainen olo että tää raskaus on korkeintaan 4+ jotain vaikka 28 pv kierron mukaan ois jo 5+1. Mutta kun miettii kuinka haalea oli toinen viiva testissä vajaa viikko sitten. Lisäksi oireita ei kauheasti vielä ole. Kokoajan vaan sellainen olo että oisko tämä kemiallinen ja kohta vuotelee pois
Harmi kun en merkinnyt yhdyntöjä ylös niin ei voi miettiä milloin ois hedelmöittyminen tapahtunut.
 
Mulla on sellainen olo että tää raskaus on korkeintaan 4+ jotain vaikka 28 pv kierron mukaan ois jo 5+1. Mutta kun miettii kuinka haalea oli toinen viiva testissä vajaa viikko sitten. Lisäksi oireita ei kauheasti vielä ole. Kokoajan vaan sellainen olo että oisko tämä kemiallinen ja kohta vuotelee pois
Harmi kun en merkinnyt yhdyntöjä ylös niin ei voi miettiä milloin ois hedelmöittyminen tapahtunut.

Monilla alkuraskaus saattaa olla hyvin vähäoireinen, ja oireet ilmaantia vasta esim. Viikon 8 jälkeen! Oireettomuuskin on täysin normaalia. Ootko tehnyt nyt uutta testiä että näkisit onko viiva vahvistunut?
 
Monilla alkuraskaus saattaa olla hyvin vähäoireinen, ja oireet ilmaantia vasta esim. Viikon 8 jälkeen! Oireettomuuskin on täysin normaalia. Ootko tehnyt nyt uutta testiä että näkisit onko viiva vahvistunut?

Joo oon tehnyt ja oli vahvistunut. Vielä yksi digi kaapissa ja mietin milloin sen uskaltaisi tehdä että näyttäis enemmän kuin 1-2 viikkoa.
 
Moi! Onpa täällä jo kivasti höpinää! Monellako teistä on ennestään enemmän lapsia?
 
Muokattu viimeksi:
Moi! Onpa täällä jo kivasti höpinää! Monellako teistä on ennestään enemmän lapsia? Entäpä onko keskososta kokemusta? Mulla edellinen oli pikkukeskonen ja päätti syntyä 29+1. Kaikki meni hienostija poika täytti juuri 2v. Nyt hieman jännittää, etmiten paljon tiheämmät seurannat yms.tulee olemaan tän neljännen kans. Neukkuun soittelin ja eka aika on 26.7 :))
Meille on tulossa neljäs. Keskosista ei ole kokemusta. Neuvolaankaan en ole saanut vielä aikaiseksi soittaa, vaikka on jo 5+0. Jos ensi viikolla saisin otettua itseäni niskasta kiinni.
 
Meille on tulossa neljäs. Keskosista ei ole kokemusta. Neuvolaankaan en ole saanut vielä aikaiseksi soittaa, vaikka on jo 5+0. Jos ensi viikolla saisin otettua itseäni niskasta kiinni.


Oi ku kiva! Millä ikäerolla sul on? Mun tytöt on 2010 ja 2013 syntyneit ja poika täytti tosiaa just 2v.
 
Moi! Onpa täällä jo kivasti höpinää! Monellako teistä on ennestään enemmän lapsia? Entäpä onko keskososta kokemusta? Mulla edellinen oli pikkukeskonen ja päätti syntyä 29+1. Kaikki meni hienostija poika täytti juuri 2v. Nyt hieman jännittää, etmiten paljon tiheämmät seurannat yms.tulee olemaan tän neljännen kans. Neukkuun soittelin ja eka aika on 26.7 :))
Ennestään yksi lapsi ’vasta’ mutta täällä isosisko myös täytti juuri vajaa kuukausi sitten 2v ❤️
 
Moi! Onpa täällä jo kivasti höpinää! Monellako teistä on ennestään enemmän lapsia? Entäpä onko keskososta kokemusta? Mulla edellinen oli pikkukeskonen ja päätti syntyä 29+1. Kaikki meni hienostija poika täytti juuri 2v. Nyt hieman jännittää, etmiten paljon tiheämmät seurannat yms.tulee olemaan tän neljännen kans. Neukkuun soittelin ja eka aika on 26.7 :))
Meillä reilu 2 v esikoinen
 
Takaisin
Top