Maaliskuisten mietinnät

Täällä ei liikkeitä vielä (rv 14+0), mutta välillä sellaista muljuamista tuntuu, mitä aiemmissakin raskauksissa. Ultrassa istukka näytti olevan tuossa aika kohdun etuosassa, niin voi olla että peittää liikkeet pitkäänkin.

Toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että nipt tutkimuksessa kaikki normaalisti ja selvisi samalla sukupuoli. Aikamoinen yllätys oli kuulla, että meille tulee tyttö :wideyed: Mies ollut alusta asti mun olojen vuoksi sitä mieltä, että tyttö se on. Tuumasi eilen, että kun jää sitten vauvan kanssa kotiin, että tuleekohan siitä isin tyttö:Heartred Appivanhemmat ovat onnesta soikeita, kun kaikki muut lasten lapset on poikia (4).

Nyt alkaa vähän jo itsellä konkretisoitua tää raskaus ja todellisuus, kun sai sukupuolen tietää.

Voihan, onnea tytöstä!
 
Täällä ei liikkeitä vielä (rv 14+0), mutta välillä sellaista muljuamista tuntuu, mitä aiemmissakin raskauksissa. Ultrassa istukka näytti olevan tuossa aika kohdun etuosassa, niin voi olla että peittää liikkeet pitkäänkin.

Toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että nipt tutkimuksessa kaikki normaalisti ja selvisi samalla sukupuoli. Aikamoinen yllätys oli kuulla, että meille tulee tyttö :wideyed: Mies ollut alusta asti mun olojen vuoksi sitä mieltä, että tyttö se on. Tuumasi eilen, että kun jää sitten vauvan kanssa kotiin, että tuleekohan siitä isin tyttö:Heartred Appivanhemmat ovat onnesta soikeita, kun kaikki muut lasten lapset on poikia (4).

Nyt alkaa vähän jo itsellä konkretisoitua tää raskaus ja todellisuus, kun sai sukupuolen tietää.
Onnea tytöstä :) Miten pitkään sulla kesti nipt-vastauksen saamisessa?
 
Kiitos onnitteluista :Heartred On kyllä jotenkin hämmentynyt fiilis, kun jotenkin tuntuu etten osaa tyttöä kasvattaa. Itse en ole mitenkään tyttömäinen koskaan ollut, toki tykkään pukeutua hyvin, juhliin korkkarit ym, mutta käytös ja puheet kuin rekkamiehellä :laughing025 Mutta eiköhän se siitä suju, kun opettelee.

Nipt-tutkimus tehtiin 30.8. ja soittivat 7.9. eli viikossa tuli. Sanoivat että menisi kaksikin viikkoa, mutta näköjään tuli nopeasti. Tärkeintä kuitenkin, että vauvalla kaikki hyvin.

Oli tuo meidän kuopus 9v aika suloinen eilen, kun makasin päänsäryn vuoksi sängyllä. Isänsä kertoili, että siellä se äidin mahassa sisko on ja vähän ajan päästä näkyy kun potkii. Hetken aikaa meni ja poika tuli viereen höpöttämään. Sitten mitään tuumaamatta laittoi käden mun mahan päälle (toki tuohon pallean kohdalle) ja oli ihan hiljaa. Hieman alkaa veljiäkin kiinnostamaan asia.
 
Täällä ei liikkeitä vielä (rv 14+0), mutta välillä sellaista muljuamista tuntuu, mitä aiemmissakin raskauksissa. Ultrassa istukka näytti olevan tuossa aika kohdun etuosassa, niin voi olla että peittää liikkeet pitkäänkin.

Toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että nipt tutkimuksessa kaikki normaalisti ja selvisi samalla sukupuoli. Aikamoinen yllätys oli kuulla, että meille tulee tyttö :wideyed: Mies ollut alusta asti mun olojen vuoksi sitä mieltä, että tyttö se on. Tuumasi eilen, että kun jää sitten vauvan kanssa kotiin, että tuleekohan siitä isin tyttö:Heartred Appivanhemmat ovat onnesta soikeita, kun kaikki muut lasten lapset on poikia (4).

Nyt alkaa vähän jo itsellä konkretisoitua tää raskaus ja todellisuus, kun sai sukupuolen tietää.

Moikka! Tuo NIPT-tutkimus kiinnostaa. ❤️ Kävittekö tekemässä yksityisellä puolella? Katsoin, että hintahaitaria on jonkin verran.
 
Eilen ja tänään tuntunut alavatsassa pientä nipistelyä, ikäänkuin teräviä, mutta vaimeita vihlaisuja. Mutta eivät tunnu epämukavilta, eikä kipeiltä. Tuntuu aina välillä useamman kerran peräkkäin, sit voi mennä pitkään ettei tunnu ollenkaan. Eilen meni autossa koko matka pohjoiseen, tänään retkeillessä vaellusreiteillä. En oikein tunnista, mitä tuntemukset voisi olla. Vauvan liikkeitä? Jotain muuta? Vaikea sanoa, kun ei ole aiempaa kokemusta :bored::) Moni aina sanoo, että liikkeet tuntuu kuplimiselta, mutta en oikein osaa verrata näitä sellaiseenkaan :woot:
 
En mä ainakaan ota mitään selvää noista alamahan tuntemuksista. Ite aattelen, että ne vihlomiset olis kasvukipuja, niitä ajoittain mullakin on. Mulla kyllä jotain kuplintaa itse asiassa parhaillaan tuolla on käynnissä, niitä tässä kuulostelen, mut en tiiä yhtään, onko ilmaa, vai mitä. Mä tunnistin viimeksi vasta ne semmoset kunnon tökkäsyt liikkeiksi, oli perhosen siivenhipaisut kaukana :grin
 
Kyselen nyt onko kenelläkään kokemusta hematoomasta ?

Itse järkytyin eilen todella pahasti. Viikkoja nyt 12+3
Olin eilen töissä asiakaskäynnillä, jossa tunsin yhtäkkiä jotain valuneen housuihin. Pyysin saada käyttää asiakkaan vessaa mitä en ole IKINÄ aiemmin tehnyt. Huomasin huosujeni olevan märät haaroista polviin asti ja lattiallekkin jo tippuneet verta.
Pöntölle päästyäni useita isoja (puolikkaan kämmenen kokoisia) hyytymiä tuli pyyhkäisyn mukana. Lähdin samoin tein kotia (paikalla oli myös toinen hoitaja). Kotona soitin päivystykseen josta ohjattiin soittamaan gynen päivystykseen. Sieltä sain käskyn mennä heti näytille.

Ultrassa näkyi elävä sikiö ja kohdun suu oli napakasti kiinni, mutta kohdunsuulta löytyi hematooma, joka vuotaa. Makasin sairaalassa 7h tarkkailussa ja tuona aikana verenvuoto hieman laantui joten sain luvan lähteä kotia ja viikko sairaslomaa.

Nyt vaan odotellaan torstai np-ultraa ja toivotaan että pieni jaksaisi pysyä matkassa maaliskuuhun saakka ❤️
 
Kyselen nyt onko kenelläkään kokemusta hematoomasta ?

Itse järkytyin eilen todella pahasti. Viikkoja nyt 12+3
Olin eilen töissä asiakaskäynnillä, jossa tunsin yhtäkkiä jotain valuneen housuihin. Pyysin saada käyttää asiakkaan vessaa mitä en ole IKINÄ aiemmin tehnyt. Huomasin huosujeni olevan märät haaroista polviin asti ja lattiallekkin jo tippuneet verta.
Pöntölle päästyäni useita isoja (puolikkaan kämmenen kokoisia) hyytymiä tuli pyyhkäisyn mukana. Lähdin samoin tein kotia (paikalla oli myös toinen hoitaja). Kotona soitin päivystykseen josta ohjattiin soittamaan gynen päivystykseen. Sieltä sain käskyn mennä heti näytille.

Ultrassa näkyi elävä sikiö ja kohdun suu oli napakasti kiinni, mutta kohdunsuulta löytyi hematooma, joka vuotaa. Makasin sairaalassa 7h tarkkailussa ja tuona aikana verenvuoto hieman laantui joten sain luvan lähteä kotia ja viikko sairaslomaa.

Nyt vaan odotellaan torstai np-ultraa ja toivotaan että pieni jaksaisi pysyä matkassa maaliskuuhun saakka ❤️

Mulla oli alkuraskaudessa olikohan 7+ jotain. Ultrassa näkyi iso hematooma. Pari päivää vuoti kirkasta sitten vain tummaa niukasti pari kolme viikkoa. 10 viikolla ultrassa oli hävinnyt ja kaikki hyvin. Aika paljon löytyi googlettelulla silloin kokemuksia ja sai vähän mielenrauhaa. Nyt 13 viikkoa tasan.
 
Viime yönä oli vatsa kipeä ja valvotti lähes koko yön. Epätavallista, koska ensimmäinen kolmannes meni aivan täysin ilman mitään vatsakipuja tai pahoinvointeja. Nyt tämän päivän sitten ollut koko päivän sellainen paineen tunne alavatsassa. Kuin olisi nielassut jonkun ison kiven. Ei ole kipeä tunne, mutta hivenen epämiellyttävä. Kuin joku venyttäisi lantiota ja alavatsan sisuskaluja.

Toissapäivänä vaellettiin 9 kilometriä, mutta eilen oli lepopäivä, samoin tänään vaan muutama kilometri kävelyä. Voisiko johtua maanantain rasituksesta? Vai onkohan vain jotain "kasvukipuja"? Kun ei ole aiempaa kokemusta, sitä miettii ihan jokaista olotilaa, että onko normaalia vai ei :eek:o_O
 
Viime yönä oli vatsa kipeä ja valvotti lähes koko yön. Epätavallista, koska ensimmäinen kolmannes meni aivan täysin ilman mitään vatsakipuja tai pahoinvointeja. Nyt tämän päivän sitten ollut koko päivän sellainen paineen tunne alavatsassa. Kuin olisi nielassut jonkun ison kiven. Ei ole kipeä tunne, mutta hivenen epämiellyttävä. Kuin joku venyttäisi lantiota ja alavatsan sisuskaluja.

Toissapäivänä vaellettiin 9 kilometriä, mutta eilen oli lepopäivä, samoin tänään vaan muutama kilometri kävelyä. Voisiko johtua maanantain rasituksesta? Vai onkohan vain jotain "kasvukipuja"? Kun ei ole aiempaa kokemusta, sitä miettii ihan jokaista olotilaa, että onko normaalia vai ei :eek:o_O

En näin ekaa odottaessa tiedä onko normaalia, mutta mulla oli vähän kovemman treenipäivän iltana ja sen jälkeisenä päivänä samanlainen tunne. Jotenkin yhdistin rasituksen jälkioireeksi sen paineen tunteen ja mietin jo että voiko olla harjoitussupistuksiakin?
 
Mullakin on ollut välillä paineen tunnetta, olen ajatellut sen johtuvan kasvavasta vauvasta ja kohdusta. Ekasta en ainakaan muista tätä tunnetta. Samoin jos kävelee muutaman km:n niin saattaa supistella välillä muttei niin et olisin huolestunut.
 
Mullakin ollut eilisestä asti paineen tunne mahassa ja se on arka jos painaa. Lisäksi jomottelee. Oisko joku kasvukausi menossa, vaikka mulla kyllä viime päivinä on maha kasvanut.
 
Mä en vielä tunne liikkeitä, rv 16+0 nyt. Tai no, yhtenä iltana autolla ajaessa tunsin sellasen todella oudon hipsutuksen mahan sisäpuolelta, mutta en ole tuntenut uudestaan niin en voinut oikein tulkita enempää että oliko se vauva vai ei? :D Odottavan aika on niin pitkä kyllä, pitäisi jaksaa rakenneultraan asti että näkee taas salamatkustajan ja kun liikkeetkään ei tunnu niin elää jatkuvasti sellaisessa epätietoisuudessa.
 
Mä en vielä tunne liikkeitä, rv 16+0 nyt. Tai no, yhtenä iltana autolla ajaessa tunsin sellasen todella oudon hipsutuksen mahan sisäpuolelta, mutta en ole tuntenut uudestaan niin en voinut oikein tulkita enempää että oliko se vauva vai ei? :D Odottavan aika on niin pitkä kyllä, pitäisi jaksaa rakenneultraan asti että näkee taas salamatkustajan ja kun liikkeetkään ei tunnu niin elää jatkuvasti sellaisessa epätietoisuudessa.

Juu, sama täällä :grin ja kun ei vielä oikein selvästi vatsakaan ole näkyvissä niin sitä vaan miettii edelleen että onkohan siellä sittenkään mitään :woot:
 
Mullakaan ei vielä tunnu liikkeet. Esikoisesta tuntui jo 16+0 lähtien ihan päivittäin, mutta silloin oli istukka takana. Nyt istukka edessä ja taaksepäin kallistunut kohtu, joten tuntuu varmasti myöhemmin. Dopplerilla sain kuulumaan sykkeen vasta 14+0. Nyt onneksi kuuluu heti, kun kokeilen.
 
Mulla on liikkeitä tuntunut jo joskus rv 14. Ja dopplerilla sain sydänäänet n rv 12. Tää toka kyllä liikkuu aivan eri tavalla kuin esikoinen. Esikoinen potkeskeli, tämä lähinnä möyryää ja liikkeitä muutenkin vähemmän, tai sitten en vaan erota niin hyvin kun ei ole niitä selkeitä potkuja. Vähän ehkä ollut huolissanikin että onko kaikki ok, ja joutunut mieleni rauhoittaan dopplerilla välillä, että edelleen kuuluu tsuku-tsuku äänet.

Mulla nyt 10kg enemmän lähtöpainoa kuin esikoista odottaessa. Ehkä voi siksikin olla vaikeampi erottaa liikkeitä, en tiedä. Mutta kamalan alhaalla on koko ajan vauva, ja useasti tuntuu sellainen paine alhaalla minullakin. En tiedä auttaisiko lantiopohjan jumppa siihen. En oikein ole ollut tarpeeksi ahkera siinä.

Mulla on istukka takana eli se ei vaimenna liikkeitä. Ekassa ultrassa tosin näkyi joku möykky kohdun seinämässä, en silloin siellä ollessa edes tajunnut sitä kun tuijotti vaan vauvaa. Mietin että olisikohan esim. myooma. En tiedä voiko sellainen vaikuttaa kuinka vatsan ja kohdun tuntemuksiin...
 
Takaisin
Top