Loppuraskaus olot ja tilat!

Jensan: kyllä kuulostaa, että synnytys olisi alkamassa. Tsemppiä!

Täällä ei mitään.. Tai no sitä samaa vihlontaa vain ja jatkuvaa pissahätää.. supistuksia tulee vain ihan silloin tällöin, muttei niissä oo mitään voimaa. Välillä oon ihan riekaleina ja välillä pystyn suhtautua tähän ihan rauhallisesti.

Vauva onneksi liikkuu, joten hänellä on kaikki hyvin.

Huomenna aamulla menen kontrolliin kättärille. En aio pyytää käynnistystä, jos sille ei oo syytä. Vaikka tämä on raastavaa, mä silti odotan mieluummin vielä ne pari päivää, että josko alkais itsellään käynnistyä. Mutta katsotaan, miltä tilanne näyttää asiantuntijoiden mielestä.
 
Voimia kaikille tohon loppu odotukseen ! Kyl se odotus palkitaan ennemmin tai myöhemmin, vaiks ei se tässä vaiheessa varmaan paljoo lohduta :D
 
Täällä ei kans tapahdu mitään sen enempää että jaksaisin edes toivoa synnytyksen alkavan:sour:
Mullahan lähti esikoisesta limatulppa muttei synnytys konsanaan lähtenyt käyntiin. Nyt en ole koko klimppiä nähnyt. Enkä siihen viittaavaa edes. Huoh.
Kyllä on tällä hetkellä todella maahanlyöty olo ja ei tosiaan jaksa neuvolan "kyllä se sieltä tulee" kommentit nostaa tätä fiilistä yhtään, saati jatkuvat utelut että eikö se jo tuu ja joko se tulee tai tuli :hungover: oon aivan loppu!
 
Täälläkään ei uutta tapahdu... Noita mun ihme kestosuppareita neuvola th ihmetteli kovasti ja laitto niistä tietoa lähetteeseen äitiyspolille, ei kuulemma pitäis mitään viiden minsan kestoja olla vaan max minuutin (joka musta aika vähän puolestaan).
Kysyn täälläkin et oliko teitä muitakin joilla sf-mitta pysynyt samana tän viimeisen kuukauden tai laskenut vähän?
Alko jotenkin stressaamaan ku th huolestu siitä kovasti ja laittoi tosiaan tuonne polulle lähetteen. Kun mä oon käsittänyt et ihan normaalia ettei enää mitat kasva tässä vaiheessa...
 
Mulla on sf-mitta pysynyt samana.
Eikä meillä ole aiheesta huolestuttu. :bored: Mulla tosin on niin super iso maha että voisin mielelläni pienentää tätä:hilarious:
 
Mullakin on noita kestosuppareita ollu useamman päivän. En oo kyl kellottanu kestoo, mut tuntunut kestävän ennen kuin menee ohi. Sf mitta laski pari viikkoo sitten ja aikalailla samoilla lukemilla nyt pari viikkoa oltu.
 
Mullakin on noita kestosuppareita ollu useamman päivän. En oo kyl kellottanu kestoo, mut tuntunut kestävän ennen kuin menee ohi. Sf mitta laski pari viikkoo sitten ja aikalailla samoilla lukemilla nyt pari viikkoa oltu.

Okei eli sullakin noita ihme pitkiä suppareita.. helpottaa ku ei oo yksin joidenkin oireiden kans, varsinkin ku th niin kovasti meni huolestumaan. En sitä ennen ollut ees ajatellut et niissä ois jotain outoa.
Samoin hyvä kuulla et muillakin masu lakannut kasvamasta, näin mäki oon käsittänyt et ihan tavallista on tässä vaiheessa:)
 
Mulla on kyllä koko ajan kasvanut sf-mitta tässä raskaudessa, kasvaa aikalailla sen ylimmän käyrän mukaan, mikä näkyy siellä neuvolakortin takana. Sieltähän näkee, miten ne mitat keskimäärin pitäis kasvaa. Jos kasvu ei oo samansuuntaisia, niin asia on hyvä tarkastaa. Tietysti jos selkeä syy löytyy, että on vauva selvästi välissä laskeutunut tms, niin tuskin reagoivat yhteen notkahdukseen, mutta muuten täytyy epäillä, ettei vesi ole vähentynyt tms.
 
Täällä on kyllä nyt yllättäen taas tuskaisempi päivä. Aamupäivän olin keskustassa yliopiston kirjastolla kirjoittamassa, jonka jälkeen menin ostaa herkkuja mun ja miehen vuosipäivän takia stockmannille ja vielä siitä hakee pojan päiväkodista. Nyt särkee joka paikkaa niin etten meinaa päästä sohvalta ylös. Huh, ei pitäisi liikkua enää mihinkään. Paitsi huomenna täytyy raahautua taas neuvolaan ja illalla huvittaisi kiinalaisen uuden vuoden ilotulitus, kun se olis niin esikoisen 3-v mieleen :)
 
Mulla on sf-mitta ollut sama jo monta viikkoa, eikä th oo ollut yhtään huolissaan.

Nyt tuli veristä vuotoa.. Kunpa se nyt olisi alku! Alaselkää polttelee, muttei tule vielä säännöllisiä supistuksia.
 
Mä oon kyl ymmärtänyt et ei oo mitenkään harvinaista et lakkaa mitta kasvamasta tässä vaiheessa, siks ihmettelinki vähän tota huolestumista. Mut parempi nii kait sit:)

Mulla on sf-mitta ollut sama jo monta viikkoa, eikä th oo ollut yhtään huolissaan.

Nyt tuli veristä vuotoa.. Kunpa se nyt olisi alku! Alaselkää polttelee, muttei tule vielä säännöllisiä supistuksia.

Oliko vuoto ihan verta vai limaverta? Mulla käskettiin soittaa synnärille jos verta tulee, mut nyt vaan semmoista vaaleanpunaista vuotoa tullut monta päivää. Voi sullakin Rabsu alkaa pian tapahtumaan!:)
 
Ei ollut kirkasta verta, vaan rusehtavaa. Muistan tällaista ainakin esikoisen synnytyksen alkaessa. Nää kivut on jänniä, polttelua lähinnä selässä ja kovia vihlaisuja jalkovälissä.. Mä luulen, että liittyy kohdunsuun tilanteen kypsymiseen samoin kuin ehkä vuotokin. Odotan kovempia supistuksia nyt vaan.. Toivottavasti tää ei lopu, kuten ne kaksi edellistä. Täytyy kyllä sanoa, että kyllä tää erittäin tuntuu, mutta pelkään vähän pettymystä.
 
Jospa ne supparit siitä etenis ja pääsisit pian synnyttämään!
Mulla ei kertakaikkiaan pysy yllä noi supparit, ei ne muutu säännölliseksi vaik mikä ois! Nyt oikeastaan odottelen vaan muita oireita tai veden menoa, noihin en luota enää yhtään.
 
Täällä sama. Supistuksia tulee ja menee mutta eivät muutu säännölliseksi. Ei vuotoja, ei mitään. Huoh:shifty:
Alan olee menettänyt toivoni luonnollisen synnytyksen suhteen, taas...:mad:
 
Mulla tuli ihan kirkastakin verta kerran ennen esikoisen syntymää. Olin ihan täpinöissään ja soitin heti synnärille, mutta siitä menikin vielä kaksi viikkoa ennen kuin tapahtui mitään muuta :hilarious: molemmissa raskauksissa on myös supistellut viikolta 20 alkaen reilusti, nyt pitkään myös kipeästi :confused: Luulen etten kans osaa luottaa muuta kun vesien menoon o_O
 
Sama juttu supistusten kanssa ku hillevillä... Harkkasuppareita tosiaan puolet raskaudesta tullut ja kipeitä varmaan kohta pari kk. En kyl tosin aluksi tajunnut et mitä ne menkkakrampit oli.
Mut nyt ihan luotto pois noista, en enää jaksa innostua vaik kuin äreitä suppareita tulee. Ne loppuu kuitenkin ennenku ehtii mitään tapahtua.
 
Mulla ei taas oikein ole supistuksia ollut vielä ollenkaan. Yhtenä yönä sekä eilen illalla ihan muutama. Mutta tänään on kyllä niitä sukkapuikkovihlaisuja ollut ihan kaiken aikaa....
 
Mulla meni ekasta vedet, mutta supistukset tuli vasta käynnistyksen jälkeen parin päivän päästä! Ensin ei meinannut käynnistyä.
Tokasta tuli supistukset, jotka ei koskaan muuttuneet säännöllisiksi. Kättärilläkin ensin sanottiin, ettei ne mitään voi merkitä. Silti olin auki 5cm ja ilman säännöllisiä supistuksia avauduin loppuun asti ja synnytin.
Mihin sitä siis voi lopulta luottaa.. kaikki naiset ja samankin naisen synnytykset voi mennä niin eri tavoin.

Nyt on jo aika tuntuvat supistukset. Tulee kyllä niin epäsäännöllisesti vielä, että välillä meinaa toivo mennä.
 
Takaisin
Top