Loppuraskaus olot ja tilat!

Ilta. Ei mitään.
Ei yhtään mitään. Meen saunaan jos vaikka saisin keitettyä sen ulos.
Nimimerkillä täysin kyllästynyt ja vihainen odottaja.
 
Muo ärsyttää kun eräs tuttu kommentoi mun Facebook-päivitykseen, joka koski jotain aivan muuta asiaa, taas jotain lähenevään synnytykseeni viittaavaa...ja laittoi vielä jonkun toisenkin kommentin asiasta. Jotkut ei tajua, että kaikki ei toitottele fb:ssä raskaudestaan, vaikka näkyisi jo selvästi tai vaik olis jo ihan LA lähellä...
 
Ei ne ymmärrä ei!
Mua ärsyttää nämä kyselijät kun soittavat sitä varten, joko oot synnyttäny tai onks sellanen olo. Öö. Mitä jos vaan antaisitte olla kun hermo on kireellä muutenkin. Niin ja siis edelleen ollaan yhtenä kappaleena ja taas päivän lähempänä käynnistystä. Kiva :shifty:
 
Jotkut ei tajua, että kaikki ei toitottele fb:ssä raskaudestaan, vaikka näkyisi jo selvästi tai vaik olis jo ihan LA lähellä...

Me ei missään välissä kans pistetty faceen mitää odototusjuttuja eikä nytkään mitään ku vauva syntys. Sit kerrottiin miehen äidille (joka ahkera päivittää facea) et me ei haluta et vauvasta lisätään kasvokuvia sos mediaan. Oli ensin iha ihmeissään, mut ymmärsi onneks meijän kannan. :)
 
Mä oon aika ehdoton, et ei kasvokuvia nettiin eikä kuvia kämmenistä/sormista. Jo nykyteknologialla kasvo- ja sormenjälkitunnistuksella identiteettivarkaudet yms. on luvattoman helppoja... Saa nähdä millainen maailma on 10 vuoden päästä ja millaisen tappelun näiden ipanoiden kanssa saa omien tietojen jakamisesta nettiin :wink
 
Me ei missään välissä kans pistetty faceen mitää odototusjuttuja eikä nytkään mitään ku vauva syntys. Sit kerrottiin miehen äidille (joka ahkera päivittää facea) et me ei haluta et vauvasta lisätään kasvokuvia sos mediaan. Oli ensin iha ihmeissään, mut ymmärsi onneks meijän kannan. :)

Mä oon aika ehdoton, et ei kasvokuvia nettiin eikä kuvia kämmenistä/sormista. Jo nykyteknologialla kasvo- ja sormenjälkitunnistuksella identiteettivarkaudet yms. on luvattoman helppoja... Saa nähdä millainen maailma on 10 vuoden päästä ja millaisen tappelun näiden ipanoiden kanssa saa omien tietojen jakamisesta nettiin :wink

Joo mäkään en halua vauvan kuvia nettiin.. Etenkään naama.
Mutta ymmärtääkö sitä kaikki? Kun ehk tuleva kummisetäkin postannut omien lastensa kuvat fbprofiilin taustaksi mikä näkyy kaikille.. Niin mistä tietää ettei ala postailemaan omille sivuilleen kuvia? Vaikka kuinka sanois että ei meidän pojan kuvia nettiin.
 
Joo mäkään en halua vauvan kuvia nettiin.. Etenkään naama.
Mutta ymmärtääkö sitä kaikki? Kun ehk tuleva kummisetäkin postannut omien lastensa kuvat fbprofiilin taustaksi mikä näkyy kaikille.. Niin mistä tietää ettei ala postailemaan omille sivuilleen kuvia? Vaikka kuinka sanois että ei meidän pojan kuvia nettiin.

Tota mäki miettisin.. Mut täytyy vaan heti alusss ensin ystävällisesti sanoa et itellä on tämmönen periaate. Sit jos ei uskota ni sanoa jämäkämmin. Onneks faces pystyy sit ilmiantaa kuvan, jos toinen ei sitä suostuis poistaa.

Moni varmaan ihmettelee et miks tällänen periaate, tai me ollaan ainaki törmätty näihin ihmettelijöihin. Mut onneks kaikki ainaki toistaseks on asian ymmärtäny eikä oo tarvinnu ottaa järeitä aseita käyttöön ;D
 
En miekään oo lapsista laittanu kuvia nettiin, enkä laita. Ja huonosti kyllä itsestänikään tai miehestä. Eikä myö kyllä kuuluta ees mihinkään sos.mediaan, missä vois kuvia jakaa:smiley-ashamed008
En oo kokenu tarpeelliseks liittyä, pidän yhteyttä lähipiiriin puhelimella mieluummin :)
 
Mun kokemuksen mukaan noi ihmettelijät on ymmärtäneet riskin kasvojentunnistuksesta ja sitä kautta identiteettivarkauden riskistä. Kiva ois jos tällä ois luottotiedot kunnossa, kun se täyttää 18 vuotta :wink
 
Me ollaan kyllä laitettu kuvia, ollaan sit ehkä hepposempia ajatuksen kanssa mutta kyllä meillä on ollut lasten kuvia netissä:)
Tosin tästä vauvasta ei vissiin tarvitse kun se ei tule ulos koskaan! Eilen napakoita supistuksia mutta ettei yllättäis ketään niin meni ohi ja yöllä normaali pissihätä. Huoh:sad001
 
Täällä on kans ollut valmiina jo vaikka kuinka kauan, mut turhaan oon varautunut:hilarious::hilarious:
Kaikki muut täältä tais jo synnyttää ku ryhmä hiljeni, mutta .. täytyy varmaan alkaa siirtyy tonne helmareiden puolelle:)
 
Tervetuloa Charmant vaikka onhan tässä monta päivää tammikuuta vielä jäljellä :)
 
Ei voi ilmiantaa jos ei oo kaverina fbssä ko. Ihmiselle. Sehän siinä sit on että meneekö perille se tiedotus.
:/
 
Tuo helmikuu lähenee uhkaavasti, saa nähä lähteekö syntymään itekseen seuraavien parin päivän aikana vai millon lie. Maanantaina neuvola eikä huvittas yhtään. Lähtis tänää etenee.
Eilen illalla oli jo napakoita supistuksia otin sit särkylääkettä ja ajattelin et nukun muutaman tunnin, herään supistuksiin ja sitte sairaalaan. Hyvin nukuin monta tuntia ja heräsin vessaan eikä supistuksen supistusta oo tuntunu kokopäivänä :sad001
 
Ei voi ilmiantaa jos ei oo kaverina fbssä ko. Ihmiselle. Sehän siinä sit on että meneekö perille se tiedotus.
:/

Toi onki sit vaikeempi juttu :/
Js sit viel jos teil on se tilanne (en siks tiedä mikä tilanne oikeesti on), et isä antaa luvan hänen sukulaisilleen et saavat laittaa kuvia ja sit taas sä et halua.. Taas uus keskustelun aihe teijän kahden välillä.. :/
 
Tuo helmikuu lähenee uhkaavasti, saa nähä lähteekö syntymään itekseen seuraavien parin päivän aikana vai millon lie. Maanantaina neuvola eikä huvittas yhtään. Lähtis tänää etenee.
Eilen illalla oli jo napakoita supistuksia otin sit särkylääkettä ja ajattelin et nukun muutaman tunnin, herään supistuksiin ja sitte sairaalaan. Hyvin nukuin monta tuntia ja heräsin vessaan eikä supistuksen supistusta oo tuntunu kokopäivänä :sad001

Tuttu tunne! Illalla niin napakasti supisti että aiheutti jopa huonovointisuutta. Tänään muutamat kovat supistukset mutta ei mitään. Ei merkkiäkään että pitäis olla sairaala valmiudessa. Kieltämättä eilen illalla ajattelin että yöllä joutuis lähtee mutta ei. Lantio ja jalkoväli mulla on niin kipee että liikkuminen on vaikeeta ja yöllä ku kääntää kylkeä meinaa pissi tulla housuun koska kipu on sen verran inha. Mutta baby ei tuuuuu:sad001:sad001
 
Charmant mulla ihan sama juttu, et tullu huonovointisuutta. En sit tie aiveutuuko supistuksista vai mistä mut kahtena päivänä oon jo ollu iltaa kohdan tosi huonovointinen. Eilen oli sellanen olo, että koko vatsa ja alaselkä on tulessa. En pystyny syömään sit enää mitään ja oli pakko laittaa kuumavesipullo vatsalle. Se rauhoitti kyllä eli tiedän käyttää sitä sit myös suppareihin jatkossa...
Tänään taas muutamia tosi kipeitä suppareita, mut aivan liian harvoin...
 
Toi onki sit vaikeempi juttu :/
Js sit viel jos teil on se tilanne (en siks tiedä mikä tilanne oikeesti on), et isä antaa luvan hänen sukulaisilleen et saavat laittaa kuvia ja sit taas sä et halua.. Taas uus keskustelun aihe teijän kahden välillä.. :/

No alussa sovittiin että ei kuvia. Mutta epäilen että uskaltaa mennä veljelleen kieltämään tai muille. Vaikka kuinka oltais sovittu. :/
 
No alussa sovittiin että ei kuvia. Mutta epäilen että uskaltaa mennä veljelleen kieltämään tai muille. Vaikka kuinka oltais sovittu. :/

Toi on kyl niiin haastava tilanne kokonaisuudessaan teillä. Just eilen illalla itseasias olit mun mielessä, ku mul oli joku homma kesken ja vauva tarvis huomiota. Isä otti lapsen ja hois homman. Sit vaan sä kävit mielessä et miten sä jaksat, ku joudut kaiken hoitamaan yksin ja sit viel kaikkee ylimäärästä stressiä lisäks.. Hirveesti jaksamista sinne vauva arkeen :)
 
Takaisin
Top