Loppuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annissa, mulla atooppinen ihottuma on tollanen. Mutta kylhän sitä on muitakin ihottumia. Ihan normirasvaus ei välttämättä auta ni suosittelisin kokeilemaan jotai kortisonipohjasta...

Annissa, en tiedä onko samanlaista kuin minulla mutta mulle tuli raskauden puolen välin jälkeen aurinkoihottuman näköistä punaista näppylää kasvoihin, rintakehään ja kaulaan. Lääkärissä mainitsin asiasta ja sanoivat että on todennäköisesti jotain hormonaalista. Eivät tutkineet sen tarkemmin. Ne on olleet nyt koko ajan. Välillä vähän kutissut mutta pääasiassa ollut vaan ulkonäöllinen ongelma. Mulla ei oo muuten mitään iho-ongelmia oikeastaan koskaan ollut.

Kiitos Nepala ja Pomppivaponi vastauksista. :) Mullakaan ei oo koskaan ollut mitään iho-ongelmia. Varmasti onkin vain jotain hormonaalista. Perusvoiteella oon rasvannut ja se auttoi kutinaan. :)

Noniin pääsimpäs taas tänne kun tuo myrsky pätki meiltä sähköt eilen illalla ja en tiiä millon aamuyöllä ne on tullu takas. Kävin siis siellä neuvolalääkärillä ja kaikki paikat on kiinni, eli ei hätää, meillä kasvetaan vielä rauhassa ja ehdin laittamaan nuita vauvan juttujaki valmiiksi kun en oo vielä ees pesemistä alottanu :)

Hyvä että on pysynyt paikat kiinni ja saat huokaista sen osalta :-). Mä pesin ja selitin vauvan vaatteet,ku luulin vettä tulevan jota se sit ei ollu vaa jotai jonka PH sama. En tiedä mitä.. Vielä olis ostamista ja laittamista.. Mut virta vähissä, ku iski flunssan päälle :-/. Ukolle kans.. Kiva koittaa kipeänä jaksaa muksujen kans touhuta. Ja liitoskivut.. Nyt näyttää nekin tulevan :-/. Ja nehän sit on monta kk... Vaikka vauvaki ulkona. Kiva. Ja suppisteluherkkyys näyttäisi olevan taas tänään. Kärsi mitää tehä, ku supistaa. Vauvaki tais kääntyä eilen takas pää alaspäin :-). Sen verra kipeästi illalla venytteli mahassa taas tuntuu pallo haaroissa :-D

Osaako kukaan sanoa mitä nuo "tuikkaisut" kohdunsuulla ovat? :eek: En osaa muuten kuvailla kuin että vihlaisee kuin joku sohaisis sinne jollakin. Tänään on tuntunut useamman kerran. Ovatko liitoskipuja vai kohdunsuun avautumiseen liittyviä?

Miitu: en tiedä mikä niiden merkitys on mutta mulla on niitä ollut nyt toista viikkoa. Itselläni ne väheni kun liikuin ja touhusin vähemmän. Mutta edelleen niitä on päivittäin. Huonoimpina hetkinä tuntuu niinkuin joku pyörittäisi puukkoa siellä..

Ne taitaa olla niitä sukkapuikko supistuksia. Itellä tulee niitä varsinki jos kävelen vähänki reippaammin. En nyt muista oliko ne myös niitä jotka muuttaa kohdunsuuta mut ite jo vähän miettiny et mikähän on tilanne kahden viikon päästä viimesellä neuvolalääkärillä kun nyt iltaisin kipeet supistukset saa puuskuttamaan ja mies raivoo, että miks en vaan voi ottaa rauhallisemmin. No pakkohan se on kaupassa käydä ja ei mulla kestä pää maata neljän seinän sisällä koko päivää sohvalla lötköttäen!

Juuri tuollaista, kuin puukkoa pyörittäisi siellä, kaameeta.
Tosiaan ovatkohan niitä jotka muuttavat kohdunsuuta, eivät tunnu harmittomilta ainakaan.

Hattara, Pahinta juurikin tuo neljän seinän sisällä olo, ymmärrän hyvin. Sain itsekin luvan alkaa liikkua omaan tahtiin ja olenpa liikkunutkin, vaikka sitten osaankin odottaa supistuksia/vihlaisuja. Kummasti vaan piristää mieltä kun ei tarvi koko ajan kotosalla nököttää! :)

Mulle määrättiin vuodelepoa kotona. Tuskaahan tämä on maata vain mutta mielummin makaan kotona kuin osastolla. Alkoivat taas uhkailemaan osastolle joutumisella jos ei osaa kotona ottaa rauhallisesti. En tiedä johtuuko niistä kivuista vai jostain muusta mutta minulla oli paikat "pehmentyneet, sentin lyhentynyt ja sormelle auki" sanoi lääkäri sisätutkimuksessa. Tämä muutos oli tullut nyt viikon sisään tullut. Toisaalta kun makoilee niin olo on paljon parempi ja kipuja huomattavasti vähemmän. Olis kyllä ikkunat pesemättä ja kodin suursiivous polttelis mutta pakko delegoida miehelle nyt kotihommia. Eihän tätä enää pitkään kestä niin pääsee taas puuhasteleen kunnolla. Eniten tekis mieli kunnon lenkille. Yöunissa käyn liki joka yö hikilenkillä ja kuntoilemassa :laughing002

Pomppivaponi paljon sulla viikkoja? Mulla oli paikat pehmentyny ja lyhentynt 1.5 cm rv 32+2 ja neuvolalääkäri laitto käymään kysillä ultrattavana. Siellä käskivät ottaa rauhallisemmin mut eivät täyteen vuodelepoon komentaneet. Lääkäri vaan tokas et kun ekakin tullut ajoissa ulos niin tämä tekee luultavasti samaa.
Maanantaina neuvolassa kun tuli viikkoja se 34+1 niin terkka vaan sano et yritä pitää se 3 viikkoo vielä sisällä vaikka vauva oli jo laskeutunu ja supistukset koventunu. Kysiin sano et eivät enää ota käymään kun nehän antaa ton vauvan nyt sitten syntyä kun tuo 34 viikkoo on täynnä. Sillä just mietinet mikähän sit oikeesti tuolla tuo kohdunsuun tilanne on sillon vikassa lääkärineuvolassa rv 36 kun esikoisesta olin sillon 1 cm auki ja paikat pehmeet ja nyt on ollu paaaaaljon enemmän supisteluja ja kipuilua.

Lepääminen mulla melkeen mahdotonta täysin kun ennestään jo yksi tomera kohta 2 vuotias kotosalla:) nyt vaan oon päättänyt et kunhan aina vaan sen yhden päivän pääsis pidemmälle tää vauva kyydissä niin hyvä on. Enempää kun en rauhallisemmin voi ottaa:nailbiting:

Hattara90: ensimmäisen ultran arvion mukaan 35+5 menossa, nyt veikkailivat että saattaa olla pari viikkoa myöhemmin oikea laskettu kuin tuo ensimmäinen arvio. Mulla tuohon vuodelepoon vaikuttaa varmaan myös kohonneet virtaukset ja supistelujen määrä. Jos malttaa levätä niin supisteluja on vähän, heti kun touhuaa niin supisteluja tulee enemmän. Sydänkäyrissä kun on käyty niin molemmilla kerroilla ehti siinä n.10min aikana supistella pari kertaa. Kotona saattaa mennä useita tunteja ilman supisteluja. Siitä ne puhuivat että vauva saisi olla masussa mahdollisimman pitkään ja supistelut voi ennenaikaistaa synnyttämistä.
Voin vaan kuvitella kuinka vaikeaa on levätä pari vuotiaan kanssa. itselläni on ensimmäinen tulossa niin käyttää lepäilykin helpommin.

Mä olin tiistaina neuvolalääkärillä. Ei tehnyt kunnon sisätutkimusta koska mun paikat ovat ihan turvonneet ja verestävät, kohdunsuu ilmeisesti kiinni, ei nähnyt sinne kunnolla. Ja tunnen sen itsekki, pyyhiminen vessakäynnin jälkeen on ihan kamalaa kun on niin turvoksissa alakerta :(. Eilen illalla alkoi karsee alaselkä ja alamahakipu, joita tahditti kovat supistukset. Kuitenkin menivät lopultaki kolmen tunnin makaamisen jälkeen ohi, vaikka meinasin jo miehelle sanoa, että soita nyt ambulanssi, en kestä. Tänään sama alamahan polttelu on jatkunut vaikka oon vaan maannut. Saa nähdä pitääkö nyt lähteä synnärille käymään vai loppuisko. Oksettaaki ihan älyttömästi ja pelottaa, et synnytys on käynnistymässä. Neuvolaan koitin soittaa, mut ne on tää kiinni (!!!!) torstaisin. Nyt siis 34+2..

Mai, Onko ensimmäinen lapsi tulossa? Voi kun hän malttaisi vielä hetken pysytellä masussa. :sad001 Mikä siellä on tilanne nyt?

Miitu: ne vihlasut saattaa hyvinkin avata paikkoja. Mulla ei mitenkään erityisen paljon ole ollu supistuksia, mutta vihlaisuja ja pistoja sitäkin enemmän. Sitten tuli tuo polttelu ja jomotus iltaisin, kuin menkkakipuja. Paikat oli jo kahdelle sormelle auki, ja sisäsuukin jo sormelle auki viikoilla 34+. Ne kyllä loppui kun malttoi ottaa rauhallisesti. Mä pääsin poltteluista eroon panadolilla, vedellä ja levolla. Vaikeaahan se tietty on jos on pieniä lapsia ennestään, mäkin oon esikoisen (4vee) kans viikot yksin kun mies on reissuhommissa.

Tää on toinen lapsi :) nyt tilanne on suht rauhallinen, kivut meni ohi kun vaan makasin. Huomenna soitan neuvolaan jos tulee takas. Mullahan on siis supistusten estolääkitys jo menossa, siitä huolimatta näyttää tyypillä olevan kova halu pihalle..

kattjuska, Täällä myös tuota menkkamaista jomottelua iltaisin! Maanantaina selviää ovatko nuo vihlaisut/menkkajomottelut saaneet sitten jotain aikaiseksikin.

Mai, Onpas kovin kiireinen pikkuinen siellä. Kiva kuulla että olo helpottanut ja tällä hetkellä tilanne on hyvä. :)

Me käytiin kuitenkin tänään synnärillä kääntymässä. Oksensin aamulla ja jotain lorisi housuihin, en tiennyt mitä, housut kuitenki märät. Synnärillä tekivät lapsivesitestin, joka oli negatiivinen (onneksi!!!). vauvalla kaikki hyvin, kanavaa 2,6cm ja suljettu. Painoarvio 2,3kg. Koko illan on kuitenkin maha ollut kuin kivikova pallo, varsinkin liikkuessa. Eli nyt mennään päivä kerrallaan :) kortisonit oon tosiaan saanut viikolla 29 ja muutenki eivät estele jos päättää nyt syntyä kuitenki. Kotiin ku päästiin oli tullut aika synnytystapa-arvioon, joka onkin sit 27.10. Siksi halusin sen, kun esikoinen oli pieni kun syntyi (2820g), mut tarvittiin imukuppia ja sykkeet romahti jne. Olipahan taas perjantai! Tärkein kuitenki, ollaan yhtenä palana :)

Mai hyvä ettei ollut lapsivettä mitä vuosit:) itse oon huomannu että mulla valkovuoto on todella vetistä ja täysin kirkasta nykyään:eek: monesti kun valunut vessareissun jälkeen vessareissulla reittä pitkin niin säikähtänyt juuri sitä, että onko lapsivettä. Ja onneksi paikat sulla kiinni niin jospa vauva malttaa asustella vielä kyydissä:)

Takaisin