Loppuraskauden oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin määrättiin kipeiden supistusten takia, ettei ehdi tehdä hallaa, kun alkoivat joskus 20 viikon pintaan. Ulkosuu kyllä lorpsahti sormelle auki jossain 24 viikon kieppeillä ja paikat oli ihan pehmeenä jo 27 viikon kontrollissa, lääkityksestä huolimatta. Oon ollut saikulla tosta 24 viikosta asti ja juossu ultrakontrolleissa kahden viikon välein tohon 33 viikolle asti. Kaula ei tuona aikana lyhyentynyt, onneks ku se on kai merkittävin edistysaskel. Ja mulla on tapana synnyttää viimeistään 38 viikolla :hilarious: niin ovat pelänneet et synnytän tän vieläkin aiemmin ku edelliset.

Jännä, ku mulle ei oo mitää lääkityksiä koskaan ehotelleet vaikka supistelu kipiä sellainen alkanu tosi aikasin varsinkin tässä raskaudessa ja kanavaki lähti lyheneen ennen 30vkoa.. Ja 14vkolta kova painatus ollu joka saattaa aukaista paikkoja. Mut ehjänä ollaan vielä näistä huolimatta ja estellä ei jos lähtee tuleen . Huomenna nähdään oonko kärsiny turhaan . Kyl tämä pvä ollu yhtä tuskaa taas.. Selkäjomotus tunnu loppuvan ei millään... Pahenee vaan välil tosi kipeäksi ja sit laantuu.. Kaveri tänään kauhisteli,et kui alas mun maha on vajonnut, et voiko nui alas edes vajota . Kauhulla ens yötä odotan... Mut olis kyl niiiiii kiva kokea kerrankin yks synnytys joka itsekseen lähtis kunnolla käyntiin eikä tarvis mitään tippoja yms .

Eivätpä ole mullekkaan mitään lääkityksiä ehotelleet ja tosiaan kipeitäkin supistuksia alkoi tulla jo varhaisessa vaiheessa sekä toisinaan olivat ihan säännöllisiäkin. Lepo on ainut mitä neuvottu, mutta toisaalta mulla ainenkin alkuun lepo tuntuikin auttavan.
Olisivatko sitten antaneetkin jos ei olisi lepo toiminut.. mene ja tiedä sitä sitten. o_O

Panikoiva paavo täällä taas :D pitääkö mun nyt oikeesti huolestua?? En nyt keksi mihin muuallekkaan kirjoittaisin. Mut siis..
Tänään on muutamaan otteeseen pissalla käynnin ja pyyhkimisen jälkeen, siis silloin kun oon noussut pöntöltä, lorissut jotain nestettä ihan kunnolla vielä sinne pönttöön. Ja ei, ei ole pissaa, on väritöntä eikä haise millekkään erityisen tunnistettavalta. Ja siitä ei mitään ennakkovaroituksia ole ollut, vaan toi lorina. Ja side on ollut, sinnekkin jotain tulee aina välillä, osa on valkovuotoo, osa pissaa ja osa "jotain". Tiedättekö saako esim päivystyksestä jotain paperia millä testata onko lapsivettä vai mitä? Jotenki outoa, että noin vain lorisee..

Mai sinuna soittaisin synnärille :) Ei tartte miettiä sitten. Kuullostaa lapsivedeltä kuiteski.

Joka kerta ei tätä lorinaa ole ku pissalla käyn. Ja mitään supisteluja ei ole, jotenkinite ajattelen et vois olla pissaa kuitenki, mut sit taas on se toinen puoli joka ei oo niinkään varma mitä tapahtuu..

Synnärillä käydä tarkistaan tai apteekista pitäis saada testejä, mut vissii maksaa jonku kympin. Tarkemman saat synnärillä. Ja sinne jättää jos vettä niin mulle sanoivat, ku kävin testaan neuvolassa pari vkoa sitten. Tulehusriski on nii suuri..

Voi apua. Mä rupeen nyt oikein kunnolla seuraileen tätä oloa et mihin suuntaan mennään. Kiitos teille. Tuntuu et oon ihan uuno näis vaikka yks raskaus takana onki, mut siinä ei mitään tämmöstä ollut.

Soitat synnärille ni saat mielenrauhan! Joko ne pyytää tarkastukseen tai ohjeistaa seuraamaan ja todnäk huomenna jos jatkuu ni tietävät tilanteen ja tarkastukseen sit. Ilmottele miten käy :)

Eläs ny mai.. Mulla kuudes raskaus ja tuntuu just samalta välillä . Mä just puntaroin saman asian kans täällä.. Kävin vessassa, ku jotai tihku housuun. Liuskotin taas ja väri muuttu niinku viimekski, ku epäilin vettä. Mut paljon tummemman sinivioletiksi meni. Alaselän jomottelua ollukki useamman pvän. Joka tuntuu reisissä ja mahassaki välillä. Nyt seuraan tilannetta. Kävin suihkussa ja otan rennosti rätti housuissa. Jospa ei olis vettä.. Mulla ei oo kiire synnyttään. Toivon, et menis yli taas vaikka sen 2vkoa. Vois lorahtaa kerralla kunnolla jos vettä on. Ei tarvis arvuutella.

Mäki oon miettinyt, et tulis sit kunnolla sitä vettä jos on tullakseen. Toki ei tarttis vielä syntyäkään. Synnärille soittelin ja käskivät seurailla side ja paperi housussa. "Voi olla pissaa tai valkovuotoo." Taidan huomenna soitella päivystykseen siitä paperista, ei viittis "turhaa" ajella tonne synnärille, ku matkaa on per sivu sen 100km ja ukkoki on ajossa ties missä.. Ihan siis töissä :D

Nii se voi hyvinki. Valkovuoto muuttuu lopussa tosi nestemmäiseksi. Ja saattaa tulla paljon. Virtsarakko mulla ainaki monesti ei tyhjene kokonaa vissii, ku saattaa noustessa lorahtaa pönttöön. Tai kohta mennä uudelleen.
Juu ei kyl varmasti houkuttele lähtä käymään mutkaa siellä nuilla km määrillä. Meillä onneksi n.5 km matka suunta. Mut silti ei houkuttele lähtä sinne. Mut seurailen mitä valuu ja samoin sinä ja pyydä niitä testiliuskoja.

Kyl mä taidan sinne päivystykseeb vaan raahautua. Yöllä jouduin vaihtamaan pikkuhousun suoja ku sama lorina jatkui, kun aivastin, kun yskin ja välillä ihan muuten vaan. Minkään väristä se neste ei ollut, imeytyi täysin siteeseen. Muutamaan otteeseen supisteli, nyt vaan särkee mahaa ja selkää. Esikoisen vien appivanhemmille jahka tää päivä tästä valkenee. Ei tämä normaalia enää ole.

Tsemppiä mai! Vähän kuulostaa kyllä siltä että vois olla jo tuloillaan. Supistuksethan saattaa tulla vasta synnytyksessä. Niin mulla tuli esikoisen kans. Lapsivesi meni aamulla vessassa käydessä ja vasta päivällä alko supistelemaan. Ja tässä raskaudessa ei ole myöskään ollu, pelkästään menkkakipuja, mutta paikat on silti lähteny aukeemaan ja kohdunkaula lyhentymään.

Mä yritän, et ne täällä kattois ensin tilanteen mikä on ennen ku synnärille lähettävät. Mies on tullut 6.30 töistä, herätin äsken ja kerroin tilanteen. Sovittiin et meen yksin tonne päivystykseen ja jos sieltä tarvii synnärille niin tuun kodin kautta ja mennään. Vähän alkaa jännittään, mut toivon kuitenkin, että on väärä hälytys :) esikoisesta meni myös vedet 36+6, mut ne meni oksentaessa ja jotenki en tajunnut et ne oli vedet ku synnärillä selittivät pissasta ja valkovuodosta.. Eikä supistellut. Siksi oon näin panikoiva tän vesihomman kans.

Testi näytti negaa. Meinas kuitenki et voi olla että synnytys on käynnistymässä, et herkästi olla synnärille yhteydessä jos muutosta oloon tulee.

Mai hyvä että oli väärä hälytys. Sullakin tais olla nyt rv 35+4? :) Sano pikkuiselle että malttaa vielä hetken pysyä siellä masussa ja ensi viikolla on lupaa tulla. ;)

Onko muilla oikeesti tälläistä hirveän runsasta ja vetistä valkovuotoa koko ajan!? En muista että esikoisesta olisi ihan tälläistä ollut, siis koko ajan käyn vessassa tarkistamassa onko valkovuotoa vai mitä kun sitä tulee niin runsaasti. Inhottavaa pitää koko ajan pikkuhousunsuojaa, kun alkaa herkästi kutisemaan ja punoittamaan iho, mutta ilman sitäkään ei pärjää. :/

Hyvä, ku oli vielä väärä hälyytys.
Mulla laantu lorahtelu suihkun ja makaamisen jälkeen. Ihmeen vähän on taas supistellu vaikka hermot ollu aamusta asti iha riekaleina ja stressitaso huipussaan melkein. Saa nähdä kostautuuko aamun siivousurakka ja hermojenmenetys.

Takaisin