Loppuraskauden oireet

Mä oon nyt mittaillut paineita, kun on päätä jomotellut ja oksettanut monta päivää, mut alapaine max 70 ja yläpaine max 110 aina, ja mulla on normaalistikkin matalat paineet, et siinä suhteessa ei mitään erikoista.

tää meitin tyyppi on ollu kans koko raskauden tosi aktiivinen, mut nyt kun mulla on ollu näitä oloja niin vauva kans ollut paaaljon rauhallisempi, joku aamu tossa iski kans paniikki, et koska hän on viimeks liikkunut. Liikelaskennalla ja provosoimalla sain kuitenkin sit tarvittavan määrän liikkeitä, mut muutamaan kertaan käynyt mielessä, et pitäiskö lähtee käyrille, jos on jotain häikkää :/
 
Mua vähän pelottaa että millainen riehuja tästä naperosta tulee jos miettii tota elämää vatsassa. Liikkeet oon tuntenut ensikertalaiselle tosi hyvissä ajoin ja siitä lähtien tyyppi on pistänyt ranttaliksi koko rahan edestä. Nyt viikkoja jo päälle 37 ja ei rauhoittumisen merkkejä. Ympäri vuorokauden riehuu tasaisesti ja paukuttaa napakasti, jos sama meno jatkuu ulkomaailmassa niin äiti on vielä pulassa :grin

No, hyväähän tässä on se että kertaakaan ei koko raskauden aikana ole tarvinnut huolia onko kaikki ok kun vauva on liikkeessä. Nyt tässä vaiheessa alan kuitenkin odotella innolla kun vatsa on taas hiljainen, ei hytky ja voi olla missä asennossa tahansa ilman että joku potkaisee haisevan vastalauseen. Ihan kaikella rakkaudella siis :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mulla on paineet pysyneet hyvänä, ihme ja kumma ku kaikkea muuta kyllä löytyy.

Tänään on aamusta saakka maha ollut ihan kivikova ja supistuksia tullut. En ainakaan oo huomannut et olisivat säännöllisiä, mut kipeitä alkavat olla. Pystyn kuitenki vielä touhuamaan ja ku saadaan syötyä meen suihkuun ja lepäämään jos auttais. Panadolin otin, ei vaikutusta. Jotenki on semmonen kutina, et lähtö on lähellä. Vauvaki ollut tosi rauhallinen koko päivän.
 
Mai, Kuulostaisi kyllä vähän siltä että enteilis synnytystä. Mitkä viikot sulla meneillään? Tsemppiä! :)
 
Moni sanoo kyllä sitä,että vauva rauhoittuu huomattavasti aynnytyksen ollessa lähellä.. Ja sit saattaa paineet nousta koholle. Mulla ollu tämänkin päivän jomottelua selässä ja yöllä heräsin muutaman kerran kunnon kipuun/poltteluun jotka tuntuu reisissäkin. Ja kumma väsymys ollu pari päivää päällä. Aamulla tuntuu etten jaksa nousta ja tehdä mitään. Otanki aamulla pikku tirsat sohvalla. Ei vaa silmät pysy auki. Muutenkin tuntuu nii vaikealta tehdä mitään ja lähtä mihinkää. Voisin vaa olla maate. Jospa sitä vielä piristyis olo. Muksuilla kuitenkin loma nyt koulusta ja kerhosta.
Tänään on painattanukki taas aivan kauhiasti.. Tuntuu,et muljahtaa ulos.
 
Jännä kuinka vauvalle on ilmeisesti tullut aika tarkat unirytmit jo masussa. Miehelläni on arkisin aamuvuoroon lähtiessä herätys ennen neljää. Minä heräsin vauvan ilakointiin mahassa 3.13 eikä uni tullut enää millään. Pyörin sängyssä ja odotin herätyskellon soittoa. Lopulta tulin tulokseen ettei uni tule kun vauva on aivan pirteä ja riehuu mahassa. Nousin ylös keittämään kahvit niin kello olikin jo yli neljä. Olimme ajatuksissamme illalla laittaneet aamuherätyksen tunnin liian myöhäiseen eikä kello tietenkään herättänyt tuttuun aikaan 3.45. Pikkuneidin huolenpidolla tuleva isi ehti aikanaan töihin vanhempien töppäyksestä huolimatta :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mai, helpottiko sulla supistukset? Devilangel616, mulla oli kans eilen illalla tunne että varmaan kohta tippuu lapsi matkasta kun oli koko illan aivan alhaalla paineen tunne ja kävelykin oli mallia pingviini koko illan. Mä oon säästynyt noilta reisikivuilta, kaikki polttavat tunteet ja kivut on joko alapäässä tai selässä. Toivottavasti saat nyt levähdettyä vaikka varmasti isommat lapset vaativat huomionsa.
 
Tää on kyl todella hurja tunne, ku vauva valuu iha alas ja maha tippuu entisestään alas. Eilen oli painatusta ihan makuullakin jota en aikasemmin hiksannu tai ajatellu. Aina seisaallaan vain. Neuvolassa olleet aina huolissaan tuosta painatuksesta ja käskeneet mennä näytille jos enemmän painattaa, mut eipä ne enää taida,ku hyvät viikot. Nii ainaki luulen...
Eipä nuo 2 ja 3 v neitit anna levähtää paljoa.. Mut kolme isompaa ehkä antaa.. Onneks ukko kotona. Hyvään aikaa jatkoivat sairaseläkettä ja kuntoutusta . Itellä ei ny vaa oo voimia. Paitsi, et seki välil vois antaa mun vaa olla ja levähtää . Vois piristää saaha olla edes hetki yksin ajatusten kans. Ennen oli helppo lähtä vaa kuulokkeet korvilla hevit paukkuen korvissa lenkille ☺️. Nyt ei kykene enää
 
Mun on nyt ihan pakko kysyä kun löysin illalla patin rinnasta, vähän niinku päälypuolelta ja paniikkihan siinä iski! Niin voiko se olla jotain muuta kuin kasvain, vaikka maitorauhanen? Mulla ois torstaina neuvola mutta tuntuu ettei pää pysy kasassa sinne asti.
 
Pattia näytä neuvolassa, mutta maitorauhasta epäilen. Mullaki muhkuroita yms tullu samaa tahtia, ku rinnat on paisunu. Rinnat,ku pottupelto .
Ainahan se säikyttää, mut liikkuvia yms eikä alustassa kii,nii ei huolta kuulemma.
Nöttö: kävitkö puntarikla ennen vai jälkeen syönnin? Ja klo aika pitäis olla punnituksessa sama ja painon nousu riippuu niin ootko just juonu ja syöny.. Vesiki tekee yllättävän paljo painoa. Ja jos päivällä punnittu niin ookko jalkeilla ollu paljo,et turvotusta vaa enemmän. Mut kannattaa neuvolaan olla yhteydessä jos paino nousee paljo. Ja jos tulee kasvoihin turvotusta yms.
 
Onko muilla loppunu painon nousu lopussa? Vaikka syö ja juo vaikka ja mitä ja ei liiku... Lääkäri ei ollu huolissaan, mut ite ihmettelen..
 
En ollutkaan käynyt puntarilla vähään aikaan. Näyttää prikulleen samaa kuin 6.10. kun viimeksi olen käynyt. En ole todellakaan liikkunut ja syön nykyään joka päivä jotain makeaa ja ruokaakin uppoaa nykyään enemmän. Pitäsköhän tästä olla huolissaan? Saattaa olla että mulla on jopa hieman tippunut paino kun aiemmin on ollut aamupaino ja nyt ehdin jo syödä oikean ruuankin. Kaiken kaikkiaan painoa on tullut raskausaikana 13kg lisää. Saa nähdä millanen operaatio näistä kiloista on päästä eroon :sad001
 
tseitsei, Onko patti millainen, kuinka iso? Itse löysin patin oikeasta rinnastani. Tämä oli siis ennen raskautta. Suvussani korkea rintasyöpäriski (kaikilla naisilla kolmessa sukupolvessa ainenkin) Kyllä sitä tutkittiinkin, mutta rauhaseksi paljastui. Tiedän että säikäyttää toden teolla ja sitä tulee heti ensimmäiseksi ajateltua pahinta, mutta yleensä syy on aivan muu kuin se syöpä. Tsemppiä! :)

Devilangel616, Mulla on loppunut painonnousu, tippunutkin jopa mistä olin huolissani edellisellä neuvolakäynnillä, mutta th ei ollut.
Nyt oli paino taas tippunut kun kävin vaa'alla. Huolestuttaa ihan siksi kun sairaalassakin seuraavat pienen kasvua, että kasvaako pikkuinenkaan tarpeeksi.
Ensi viikolla taas painokontrolli Kättärillä.
Tähän mennessä ei ole ollut huolta, kuulemma, mutta ovat halunneet silti seurata.
 
tseitsei, Onko patti millainen, kuinka iso? Itse löysin patin oikeasta rinnastani. Tämä oli siis ennen raskautta. Suvussani korkea rintasyöpäriski (kaikilla naisilla kolmessa sukupolvessa ainenkin) Kyllä sitä tutkittiinkin, mutta rauhaseksi paljastui. Tiedän että säikäyttää toden teolla ja sitä tulee heti ensimmäiseksi ajateltua pahinta, mutta yleensä syy on aivan muu kuin se syöpä. Tsemppiä! :)

Se on semmoinen pikkunen patti tai suurentunu muhkura minun sormiin mutta kun sain miehenki kokeilemaan niin se sano ettei se ees tunnu patilta kun semmonen muhkura vaan niinku ihossa voi tuntua, vaikka reisissä. Mutta torstaina tutkitutan asian neuvolassa, ja voihan olla että kuvittelin koko patin et se on vaan joku muhkura. Nyt on sitte rintalihas ja rintaki vähän kipee kaiken härppimisen jälkeen, mut kun se paniikki iskee niin tuntuu että maailma kaatuu justiinsa.
 
Mulla painonnousu hidastui puolessa välissä ja ei se kyllä oo huolestuttanut terkkaa tai itseä kumpaakaan. Vararavinto vaan palanut ylimääräisistä paikoista, vauva kyllä kasvanut, sen verran alkaa olla ahdasta! Toki sillon se varmasti huolestuttaa jos vauvan kasvua jouduttu tarkkailemaan mutta kyllähän se pääsääntöisesti menee niin, että vauva ottaa mitä tarvii ja äiti saa jos jotain jää..eikös tätä oo verrattu vuorikiipeilyyn..ei siis ihme jos kuluu kaikki mikä sisään menee!!
 
tseitsei, uskon että voit olla ihan rauhallisin mielin. Suurella todennäköisyydellä rauhaset alkavat oirehtimaan. Muistan ainakin aikaisemmista raiskauksista, että kaikenlaisia muhkuroita ilmestyy, siinä vaiheessa kannattaa vähän huolestua kun alkavat kuumottaa, silloin enteilee tulehdusta, mutta niitä tulee sitten vasta imetysvaiheessa ja se on sitten sen ajan murheita!
 
Pomppivaponi: en usko että kannattaa huolestua kun vauvakin rupee vaan kiihdyttään kasvuaan näin loppua kohden! :-) neuvolassa kuitenkin tarkkailevat vauvan kasvua!
Tseitsei: huomasin kans et mullon muutama pieni "muhkura" tullut rintaan mut kaiketi ovat vaan maitorauhaset..ku on ruvennu välillä vähän jomotteleenkin rintoja. Oon aatellu et se liittyy jotenkin tohon maidonnousuun.
 
tseitsei, Mulla oli sama juttu että mies kuvaili vaan sellaiseksi muhkuraksi. Se tuli aina araksikin kun tarpeeksi räpelsi sitä paniikissa. Ei ole nyt kiveen kirjoitettu tämäkään mutta yleensä sellainen syöpäpatti etenkin pahanlaatuinen on kova, alustassaan kiinni ja tunnoton eli ei ole arka/kipeä. Uskon myös että voit olla ihan huoletta, mutta ymmärrän kyllä sen pelon, toivottavasti selviää torstaina ja saat mielenrauhan. :)

Enna, Minullekkin sanottiin että vauva se vaan vie ravintoa. Olen itse muutenkin todella pieni kokoinen ja siro. Mutta tosiaan huolestuttanut kun ovat tuon vauvan painon nyt ottaneet tarkkailuun. :sad001 Vaikka viimeksikin lääkäri sanoi että ihan hyvinhän tämä on kasvanut, on sellainen pieni huoli tuolla takaraivossa. Sitä jotenkin ottaa hirveän raskaasti jos on pienintäkään aihetta huoleen..
 
Takaisin
Top