Loppuajan henkevät..

Mulle ainakin sanottiin, että kylkiasento on keskosen syöttöasento. Mä oon paristi nyt syöttänyt sylissä ruiskututilla niin, että vauva makaa mun sylissä tyynyn päällä kyljellään, peppu mun mahaa vasten ja pää polvien kohdalla suunnilleen.
Meillä toki maitomäärät on edelleen melko pieniä (tänään isommalla pojalla 28ml/syöttö) eikä pojat jaksa edes syödä paljoa itse kerralla. Noin 10ml menee ruiskututilla. Pullosta ei meidän pojat ole vielä saaneet mitään.

Tänään taas A-poika kävi tissillä ja rintakumin avulla jopa ihan söi tissiä! ❤ syöttöpunnitusta ei vielä tehty ku ajatteltiin, että vielä ei juuri rinnasta jaksa imeä. Melko pitkään poika kuitenkin viihtyi rinnalla ja kyllä ihan tuntui imevänkin! Ja rintakumissa oli maitoa, joten kyllä sieltä ainakin jotain tulikin. :)
 
Meillä tehtiin syöttxöpunnitus tänää 8grammaa oli mennyt vaikka raivosi kyllä nyt rinnalla. Loppu meni tutilla ja sit iha loput letkulla, kun väsähti. Meni Voimat raivotessa. Onneksi nyt papereis lukee, että pullo on mieluisampi meille/minulle. Pääasia, että saa maidon. Kerran syö ruuat itse pullosta niin saa minun puolesta myös syödä kohan saa syödäkseen!
 
Joko teillä tuleva synnytys jännittää? Itse odotan ensimmäistä lastani ja la olisi 2.7. Lääkäri arveli että tulee syntymään laskettuun aikaan mennessä, että ei pitäisi ainakaan yliaikaiseksi mennä. Laskettuun aikaan ollaan saatu painoarvioksi 3100g. Toisaalta ihana nauttia vielä tästä kun vauva massussa, varsinkin kun olo on nyt loppua kohi ollut parempi. Odotan kuitenkin innolla jo, että pääsisi vauvaa hoitamaan. Tulevaan synnytykseen suhtaudun melko luottavaisin mielin, kun ei sitä hirveästi voi etukäteenkään suunnitella. Toivon vain, että oma mieheni ehtisi sitten synnytykseen mukaan tueksi kun on eripaikkakunnalla reissutöissä. Eniten pelottaa, jos joutuisi sektioon.
 
Mua ei niinkään synnytys mutta se, kun vauva sitten on läsnä. Toisaalta ihana päästä näkemään toinen, mutta toisaalta nyt on ollut turvallista vielä viettää omaa aikaa ja mä tykkään tosi paljon tästä masusta :happy:
Kyllä mäkin toivon että olisi nopea ja hyvin etenevä synnytys, mutta siihen ei tietty kauheana voi itse vaikuttaa :bored:
 
Kyllä itsekin jännitän sitä tulevaa kun vauva on läsnä. Minulla itselläni ei juuri ole pienistä kokemusta ja mies tosiaan reissutöissä, joten enimmäkseen pitäis yksin pärjätä, mutta eiköhän se siitä kun saa rutiineja ja arjen sitten pyörimään. Pelkään jonkunverran miten tulen jaksamaan kun kärsin muutenkin univaikeuksista ja väsymys välillä todella kovaa..
 
Toisaalta voi olla "positiivista" jos mies tekee reissutyötä kun on itse varmaan sitten aika paljon kotona ja rutiinit pysyy parhaiten kun on vaan kotona :P esikoinen oli aika itkunen ni tykkäsin aika paljon olla vaan kotona kun mies teki pitkää pivää, kun tiesin milloin ja miten nukkuu ja syö ja muuta:)- mua ei synnytys pelota, tottakai jännittää ja varmaan pakokauhu tulee sitten kun on tilanne päällä. Sen puoleen vähän pelottaa ku esikoisella sain kivunlievityksen aika kohilleen, ni toivon että nytkin menisi se puoli hyvin.
 
Voi onnea ja just kun aloit vähän jännittää,niin päätti hän sitten tulla[emoji4][emoji173]
 
Takaisin
Top