Loppuajan henkevät..

Onnea pienestä pojasta :)

Oma synnytys tuntuu kyllä vielä niin kaukaiselta... 35+0 tänään ja meillä syntyneet 38+5, 39+2, 40+0 ja 40+6. Eli olen aivan varma että menee vielä pidemmälle taas mutta toivottavasti olen väärässä :grin Painoarvioksi saatiin 34+4 3,1kg eli laskettuna olisi ehkä noin 4,2kg. En tiedä miten pitkälle annetaan mennä ennen käynnistystä vaan en kyllä sitäkään haluaisi.

Neuvolalääkärissä tosin positiivista tänään että paikat oli pehmentyneet, kohdunkaula enää 1,5-2cm ja parille sormelle kohdunsuu auki, onko se nyt ulkosuu sitten. Noh tyypillistä uudelleen synnyttäjille mutta kun mulla edellisessä raskaudessakin vielä 40+1 paikat visusti kiinni, kohdunkaula 3cm mitä on aina ja paikat ehkä joten kuten puolipehmeät niin jospa tämä tarkoittaisi ettei mene ainakaan paljoa yli jos menee yli. Voi kunpa, toivossa on hyvä elää :grin

Mutta ihme että on edistystä tullut kun ei mua ole taas supistellut yhtään! Vaikka mitä tekis niin ei tunnu missään.
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :Heartred:Heartblue
Mulla siitepölyallergiavaivat nyt pahimmillaan päällä, nenä ja silmät kutiaa ja tukossa. Ei tunnu kovin auttavan mikään. Mut kohtapa tää vaiva on ohi ja saatiimpa kesä tänne lappiinki :happy:
Oon paristi käyny vyöhyketerapias issias- ja liitoskipujen takia. Nyt taas alko issias tosissaa vaivaamaa, niin varasin ens viikoksi ajan käynnistyshoitoon ja samalla hieroo noita issiaspisteitä. Tuo kåynnistyshoitohan ei tarkota että alkais varmasti syntymään, vaan valmistelee paikkoja ja synnytys ei välttämättä ole niin kipeä. Näin olen kuullut. Jännä kokeilla sitä. Viikkoja nyt 37+5.
Miehellä tänään viimeinen työpäivä ja jääkin sitten kesälomalle, Jee!!
 
Mä saan 30.6. tietää milloin käynnistetään, joka tapauksessa aikavälillä 3.-14.7. Laskettu aikahan on siis 15.7. Mukavaa kun tietää, että ei tarvi yli kärvistellä. Sektiokin on ok, jos siihe päädytään, mut toistaseks ei erityistä estettä oo alateitse synnyttää. Viime pe oli kanavaa 2 cm ja kohdunsuu kiinni, toivottavasti nyt vähän etenis ennen seuraavaa polia.
 
Mulla on yks sukulainen joka laittaa aina viestiä, kysyy vointia ja joka kerta et onko mun paino noussut paljon.. En ainakaan itse ilkeis keneltäkään sellaista kysellä. Todella ärsyttävää ja nyt kun alkaa tulla itku muutenkin jo ihan kaikesta, niin tämä vielä sitten. Eilen otti niin päähän, että ajelin työnnettävällä leikkurilla nurmikot, vaikka on meillä päältä ajettavakin.

Polilla ehdotettiin osastolle jäämistä, mutta kun ei synnytystä aiota vielä käynnistää, niin en suostunut jäämään. Mulla maksa arvot on kolmen viikon ajan nyt olleet nousujohteiset ja sama linja näyttäisi jatkuvan. Sappihapot kuitenkin pysyneet suunnilleen ok tasolla niin ei pitäisi joutua käynnistykseen. Lapsiveden määrä oli valtava, mutta sikiö näytti olevan normaalikokoinen. Tulispa tää vauva jo ulos, ja tulispa se ihan ilman käynnistystä!
 
Oli kyl niin pahat jalkakivut eilen illalla ettei tosikaan ja liitoskivut nivusissa, ihan ku olis suonta vetänyt. Toisaalta oli kiva, kun aattelin että vauva työntyy alaspäin , toisaalta ihan hirveetä kun väsymys oli sietämätön ja olis halunnu vaa nukkua..
 
Onko kaikilla muilla jo vauva kääntynyt pää alaspäin? Täällä alkamassa rv37 ja edelleen vauva pyörii miten sattuu ja on välillä jopa poikittain :sad001 Hirvee stressi kun pitäs jo pikkuhiljaa alkaa kääntymään ja kiinnittymään synnytystä varten.... Onneks neuvola ens viikolla jossa tarkistavat tilanteen ja toivottavasti ohjaavat kääntöyritykseen jos tarvetta!
 
Meillä on joka kerta vauva ollut rt, kun on tsekattu. Oletko tutustunut spinning babies - tekniikohin, voisivatko ne auttaa?
 
Täällä rv 35+2 ja vauva masussa viistosti ja joskus täysin poikittain. Ei entään ole enää kääntynyt perätilaan niin kuin esikoinen. Ehkä se tuosta vielä löytää oikeaan paikkaan. Synnytystapa-arvio perjantaina, eli saavat sitten taas ihmetellä, mikseivät vauvat viihdy mun masussa pää ihan alaspäin. Vähän alkaa olla tukalaa, kun herra venyttää itseään poikittain, mutta tässä vaiheessa venyttely tuntunee kurjalta missä tahansa asennossa.
 
Täällä rv 35+2 ja vauva masussa viistosti ja joskus täysin poikittain. Ei entään ole enää kääntynyt perätilaan niin kuin esikoinen. Ehkä se tuosta vielä löytää oikeaan paikkaan. Synnytystapa-arvio perjantaina, eli saavat sitten taas ihmetellä, mikseivät vauvat viihdy mun masussa pää ihan alaspäin. Vähän alkaa olla tukalaa, kun herra venyttää itseään poikittain, mutta tässä vaiheessa venyttely tuntunee kurjalta missä tahansa asennossa.

Ihan sama tilanne täällä!
 
Meillä on joka kerta vauva ollut rt, kun on tsekattu. Oletko tutustunut spinning babies - tekniikohin, voisivatko ne auttaa?

Olen tutustunut mutta en uskalla kokeilla ennen kuin neuvolassa varmuudella tsekattu asento ens viikolla ja mahdollisia ohjeita jatkoa varten..
 
Niistä spinning babies -liikkeistä ei onneks ole mitään haittaa ja mäkin teen niitä vaikka vauva on rt, mut vielä silti vaihtaa puolta. Neuvolassa luultavasti eivät ole kuullutkaan ko liikkeistä :)
 
Ai voiko niitä liikkeitä tehdä silloinkin vaikka oliskin rt? Oon luullut/lukenut et silloin pitäisi lopettaa kaikki kotikonstikääntöyritykset kun vauva on kääntynyt pää alaspäin...?
 
Ai voiko niitä liikkeitä tehdä silloinkin vaikka oliskin rt? Oon luullut/lukenut et silloin pitäisi lopettaa kaikki kotikonstikääntöyritykset kun vauva on kääntynyt pää alaspäin...?

Juu kyllä voi :) Olikohan se breech tilt jota ei enää suositella kun vauva on rt, mutta ei niillä muilla liikkeillä vauvaa saa käännettyä väärään asentoon, päin vastoin! Spinning babies -sivulla on paljon juttua vauvan optimaalisesta asennosta ym (vaikka oliskin jo rt).
 
Joo siis joltain spinning babies-sivustolta sai vähän sellaisen kuvan että liikkeitä ei kannata tehdä jos vauva on rt, itsekin hieman ihmettelin. Ehkä siinä sitten vain viitattiin tiettyyn liikkeeseen mutta jotenkin harhaanjohtavasti..
 
Takaisin
Top