Loppuajan henkevät..

Ota ilo irti tästä ajasta! :D Nauti siitä kun voit vaan olla! Ainakaan tää iso maha ja taapero ei ole mikään paras yhdistelmä :D
 
Tutteja ei kannata liian aikaisin keittää, kun ne ei kestä "steriilinä" ikuisuutta, vaan ne pitää käyttämättömänäkin keittää uudestaan:) korjatkaa jos olen väärässä, näin ainakin muistelen:) meillä ei kylläkään ollut niin kauan käyttämättömänä että olisi tätä tullut vastaan ...
 
Huoh, täällä vielä 7vk laskettuun, maha alkaa olla tiellä ja flunssakin meinaa iskeä. Mitään valmista ei ole pienen tulemiseen, vaatteet pesemättä ja turvakaukalo vasta tulossa. En jaksa ressata, on parempiakin kohteita sille tunteelle. Poika on ollut jo ainakin 3vk pää alaspäin, onneksi vaikka kyljet kiittää. Kilppari lääkitys on vähän parantanut oloa, mutta liian vähäinen taitaa silti olla. Ensi viikolla tietää.
Tsemppiä kaikille loppuun ja ihanaa aikaa jo nyytit saaneille :Heartred
 
Vähä huvittaa ku viimeeksi kun olin synnyttämässä ni pelotti niin paljon että ne käännyttää takaisin että en ees ottanu kunnon sairaala kassia mukaan, ku jotenki hävetti, kuvittelin että ne kätilöt naureskelee että toi on varmaan muuttamassa tänne.. mies toi sitten jälkikäteen tavaraa...
 
Ihana aihe :) tehtävälista seuraaville viikoille on pitkä. Luulin että olisi ollut mainiosti aikaa tehdä kaikkea kun loma ennen äippälomaa mutta ihmeellisesti se aika vaan katoaa ja lista pysyy yhtä pitkänä!

Oletteko petanneet sängyn valmiiksi pienokaiselle? Hankkineet korviketta varmuuden vuoksi varastoon? Tieneet tarkalleen missä vaatteissa tullaan kotiin? Siivonneet kaikki kaapit joita ajattelitte saada järjestykseen? Stressiähän tässä pukkaa vaan :hilarious: KAIKKI tekemättä! Huomaan myös että kun sukupuoli ei ole selvillä niin on paljon haastavampaa tehdä pieniä hankintoja kun tosi paljon tavarat ovat sukupuolisidottuja, samoin vaatteet.

Onnea vielä Pilvilinnalle, ihanaa että kaikki hyvin! :happy:
 
Mulla itseasiassa tuntuu että puuttuu vaan sängyn kokoaminen ja siitä ei ressiä kovin paljoa sen takia kun vauva voi nukkua äitiyspakkauksessa jos syntyy yllättäen:) sairaalakassia en oo viel pakannu, syytä tähän en tiedä.. en vaan usko että tulee niin nopea lähtö sairaalaan ettenkö sitä kerkeisi myöhemmin tehdä:) reunapehmuste pinnikseen pitäis ostaa mutta ei ole tullut vielä mitään kivaa vastaan:)
 
Mä hankin unipesän eilen ja se pitäisi pestä.
ajattelin kyllä pinniksen pedata silti ihan vaan ulkonäön vuoksi :).

Korvikkeen tietty unohdin, kiitos :D .
Muuten mulla on kaikki d-vitsku tipat, sinkkivoiteet, öljyt, siteet itselle, uus pyjama itselle, pienet vaipat, nännikumit, yms yms listalla jotka tänään olis tarkoitus shopata.

Imetysliivit kävin maanantaina noukkimassa.

Ja ärsyttää, kun olen varautuja, kaikkeen pitää varautua :D
 
Meillä ei oo edes lastenhuone järjestyksessä, vaikka meillä on 1v4kk esikoinenkin. :D hän kun nukkuu edelleen meidän makkarissa.
Ja pojat huomenna viikon vanhoja! ❤
Tosin eipä he varmaan ihan heti oo kotiin tulossa...
Viikonloppuna jos ehtis ton lastenhuoneen laittaa... Ja kokoo toisen pinnasängyn.
Vaunut ja kaukalot onneks on. Ja vaatteita on.
 
Vois aloittaa synnärilaukun pakkaamisen :D la kuitenkin 4.7 :) Muuten alkaa kaikki oleen kasassa, pitää vain hakea :)
 
Talvenlapsi, mulla sama la ja oon ihan varma, et enää viikko tai reilu h-hetkeen!! Alkaa tuntumaan, et paikat valmistautuu ja äsken vähän rusehtavaa pyyhkiessä..[emoji51]
 
Talvenlapsi, mulla sama la ja oon ihan varma, et enää viikko tai reilu h-hetkeen!! Alkaa tuntumaan, et paikat valmistautuu ja äsken vähän rusehtavaa pyyhkiessä..[emoji51]

Just laitoin oire puolelle, että mulla kans taitaa lantio alkaa antaa periks, kun hermokipuja reisiin :D Juhannusta on veikannu melkein kaikki tutut syntymäajaks, että varmaan sais jtn. Alkaa tehdä :D
 
Täällä kostautui touhuaminen ja nyt hätistelen supistuksia ja kipuja sängyssä tyynyihin vuorautuneena.

Kaikki hankittu, mut laukkua ei kykene nyt pakkaamaan :joyful:.

Aikaa pitäis olla, mutta ei voi tietää, kun hän tullut jo niin alas yms.
 
Must tuntuu että menee tosi lähelle laskettua aikaa kun vauva syntyy, odottelin esikoistakin ja jännitin ja olisin halunnu että syntys jo, eikä heittäny ku pari päivää lasketusta ajasta ni nyt en viiti edes unelmoida että tulis jo.. huomenna on nimittäin jo täydet viikot ni ei haittaa vaikka päättäiskin tulla, mutta en usko....
 
Tuttipullon tuttipäistä... meillä o nyt yksi 0kk+ niin mikäs sitten kaveriksi, voiko tai kannattaako suoraan napata 1kk+? Vai tarvitseeko noita 0kk enemmän?

Monella pullolla pärjää? :D
ihan ummikkona.
 
Komppaan edellistä ja kysyn lisäksi onko jengi ostanut koliikkivauvoille erikoismuotoiltuja päitä varmuuden vuoksi vai ajatellut että investoi vasta jos tarve?
 
Mä käytin esikoisella mamin koliikkipulloa, siinä ei tarvii päästää itse ilmaa sisään kun taas ainun perupulloiss pitää. Käytin kyllä niitä peruspulloja kun kasvoi mutta lemppari oki toi mamin pullo. Käytettiin myös pienireikästä tuttiosaa koska isommassa on hörppimisriski. Siis imetin kylläkin mutta jos esikoinen jäi isän hoidettavaksi niin silloin pullosta , mutta sekin oli omaa maitoa kun tuli niin hyvin että pakkanen oli täynnä..
 
Meillä on tasan yksi tuttipullo varmuuden vuoksi jemmassa, pieni Mam koliikkipullo. Ostetaan enemmän vasta sit jos oikeasti tarvitaan, mut ainakin esikoisen kanssa riitti yksi.

Tai itseasiassa oli meillä joku rintapumpun mukanakin tullut, mut se oli käytössä vain maidon säilöntää varten.
 
Mä olen käyttänyt kaikilla neljällä Mam koliikkipulloja vaikka mitään mahavaivoja ei ole ollut kellään. Esikoiselle taisin ostaa ensin jonkun peruspullon, olikohan Ainu ja meinas tukehtua siihen kun maitoa tuli niin nopeasti niin vaihdoin Mam pulloihin ja niillä olen antanut kaikille. Hyvä kun maitoa tulee niin hitaasti :) Pullothan käy kokoajan samat, nuo Mam pullot, sitten vaan tuttia vaihdellaan kun ikää tulee lisää.
 
Meillä on yhteensä ehkä 6(?) pulloa ja niistä vissiin 4 käy rintapumppuun. Tavoitteena on täysimetys, joten toivottavasti kotiutuessa ei tarvis paljon pulloja käyttää. toki täyspumppauskin on täysimetystä, mut helpompaa ois jos vauvat osais syödä suoraan tissistä.
 
Takaisin
Top