Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Zenja!

Ei olla täälläkään ihan nuorimmasta päästä. Olen 32-vuotias, kesällä tulee 33-vuotta täyteen. Esikoista toivotaan tulevaksi. Meni sopivan miehen "metsästyksessä" kolmikymppiseksi asti :)
Vaan vielä ehdimme...
Koitetaan nauttia odotuksesta, vaikka kovasti jännittääkin.

Tervetuloa minunkin puolestani Zenja! Mukavaa, että porukka pikkuhiljaa kasvaa. Sori jos/kun kysyn tyhmiä, mikä tuo koodi 1. IVF:n 1.PAS tarkoittaa? Olen aika uusi näissä vauvajutuissa ja on ollut totuttelua "uuteen" kieleen.

En sitten malttanutkaan täällä, vaan kerroin tänään äidilleni. Ja onneksi kerroin, koska a) tiedän ettei hän todellakaan vihjaise kenellekään ja b) hän osasi juuri oikeilla sanoilla tukea minua, kun kerroin näistä kaikenmaailman epäilyksistäni ja jännityksistäni. Hänkin on pelännyt ja jännittänyt meidän kaikkien sisarusten kohdalla alkuraskaudessa, ja hyvin on saanut synnytettyä neljä tervettä lasta. (On hän yhden kohdunulkoisenkin kokenut, että tietää kyllä realiteetit myös.) Vaikka mies on minulle tietenkin se paras tuki (ja onkin ollut aivan mieletön [:)]), oli helpottavaa jutella oman äipän kanssa, jolla on "hitusen" enemmän kokemusta näistä jutuista [;)]. Sellaista. Vaikka oireita ei sen enempiä ole kuulunut kuin aikaisemminkaan, niin olo on vähän levollisempi. Ja onhan mulla nää turbo-tissit todisteena, että jotain on meneillään [:D].

Sellaista omasta navasta. Kuinkas täällä muut voi ja pärjäilee?

Ellis, IVF tarkoittaa koeputkihedelmöitystä. Yhdessä IVF -hoitokierrossa pyritään saamaan alkioita myös pakkaseen ja tälläisen pakastetun alkion siirto on PAS. Eli ensimmäisen hoitokierroksen ensimmäinen pakasteukko toi plussan [:)] Eli kaikenkaikkiaan toista kertaa siirrettiin alkio kohtuun. Sitä ennen kävimme läpi 4 inseminaatiota tuloksetta. Ja inseminaatio taas on keinosiemennys joita lehmillekin käytetään [:D]

Hei vaan

Olen nyt viikon tiennyt olevani raskaana. Olo on ihan mielettömän onnellinen. Laskettu aika olisi noin 7.10.2010. Tänne keskusteluun ajattelin osallistua jotta saisin jakaa kokemukseni muiden samoihin aikoihin odottavien kera. :)

Meillä meni melkein kaksi vuotta päästä tähän pisteeseen, syytäkin siis riemuun on.

mandariini

Huomenta kaikille ja lämpöisesti tervetuloa kaikille uusille![:)][:)]

Ihanaa kun saadaan uusia turisijoita pinoon ( öhöm.. vaikkei vanhoissakaan mitään vikaa oo[;)])
Erityisesti mieltä lämmittää lapsettomuudesta kärsineiden onnistumiset. Vaikka kaikki plussat tietty ovat arvokkaita..
Nyt allekirjottaneella tärppäs yk3, niin esikon kanssa yritettiin kolme vuotta. Ja siihen mahtui paljon kyyneleitä, itsesyytöksiä ja epätoivoa, kun kaikki lähipiirissä saivat vauvoja. Olisi tehnyt mitä vaan saadakseen oman lapsen[:(][:(]
Kun parhaissa hedelmällisissä vuosissaan ei meinannut onnistua, niin tuntuu uskomattomalta että tällänen vanha patu onnistuu näin nopeest[:D]i.. Tosin nykysin on noi ovistestit aika apu[:D] Eipä meinaa vieläkään uskoa todeksi

Zenja Siirrettiinkö sulle montakin alkiota?

Onko jotkut käyneet jo varhaisultrissa?

Juu, eipä tänne ihmeitä. Yskä valvottaa ja pitäs jaksaa pitkä päivä, ensin töissä ja sitten lasten harrastuksilla ilta.
Ajatella, pian alkaa jo 7. viikko, tuntuu niiiin paljolta[:)]
Ihanaa maanantaita kaikille

Hui kamala mikä kuvotus iski kun nousin sängystä... Ei tekis mieli lähtee töihin, varsinki ku eilen lähdin aika huonolla fiiliksellä kotiin, kun tuli sanaharkkaa työkaverin kanssa. No, kai se on vaan jaksettava.

Tänään pitäis neuvolaan soittaa, mulla alko kuudes viikko tänää :)

Onnea Zenja ja mandariini. Pitkän taipaleen jälkeen on tosiaan valtava onnen (ja pelon) tunnemyrsky olla raskaana, vaikka varmasti se on uskomatonta muillekin. Tervetuloa joukkoon!

Huomenta kaikille ja onneksi olkoon uusille!

Itsella huonosti nukuttu yö takana, kipuja jonkin verran joka on tietysti ihan mukavaa koska oli oireeton päivä muuten. Huomenna olis ensimmäinen neuvola. Yritän saada varhaisultraa neuvolasta jos ei onnistu niin menen yksityiselle. Pelot on ehkä hieman vähentyneet, mutta takaraivoissa silti jyskäävät. Toivottavasti kaveri pysyy kyydissä.

Oikein hyvää päivää ja alkavaa viikkoa kaikille![:)]

Moi kaikille!!ja onneksi olkoon![:)]
plussasin lauantaina (ja tänään uusiks [:D]),eikä meinaa oikein uskoo tätä vielä.piti tehdä testikin vasta nyt alkuviikosta,mutta en sitten malttanut odottaa.mulla oli keskenmeno viime marraskuussa,että nyt tietysti vähän hirvittää että kuinka tässä käy ja uskaltasko edes täällä puhua "ääneen" vielä koko hommasta.mutta koitetaan pysyä positiivisilla fiiliksillä eikä tässä nyt toistaseks kauheeta ressiä oo ollu kun ei oo vielä tajunnu koko hommaa.pieni epäilys heräs viikko sitten tiistaina kun iski järkky väsymys ja rinnat on ollu kosketusarat ja turvoksissa.kaikkee pientä epämäärästä joka nyt ois voinu olla muutakin,ei tuntunu yhtään niin selkeeltä kun viimeks.olo on ollu lähinnä flunssanen.
mä oon parin viikon päästä 28,mies vuotta vanhempi ja esikoista tässä odotellaan ja toivotaan.

Lenita:mulla kans flunssaa pukannu tai ihmetelly lähinnä tässä et onko tää nyt virus vai jotain muuta.luin jostain et hormonaaliset muutokset voi aiheuttaa suun kuivumista ja mietinkin,et voisko tää kurkkukipu johtua siitä,kun ollu lähinnä vaan sitä!yöllä oon kyllä välillä heränny,ku suussa ollu sahara,ja nyt otinkin vesipullon sängyn viereen,kun toi juominen tuntuu helpottavan.vessassahan saa sitten kyllä ravata ihan koko ajan,mut mä oon tottunu siihen,kun oon normaalistikin sellanen.

Höh, nyt harmittaa, sain neuvolaan ajan vast maaliskuulle, tylsää sinänsä, kun oisin halunnut mahdollisimaan nopeesti, ku on noi kolme keskenmenoo taustalla ja luokitellaan riskiraskaudeks. Nyt eka neuvola vast kymmenennellä viikolla. 

Kitty72, molemmilla kerroilla siirrettiin vain yksi alkio. Pakkaseenkin jäi vielä huuruneniä odottamaan mahdollista myöhempää käyttöä [;)] Minkä ikäisenä sait esikoisesi? Aika hienoa että nyt onnisti jo noin nopeasti vaikka ensimmäisen kanssa otti oman aikansa! Kävittekö missään hoidoissa tuon 3 vuoden aikana?

Eka neuvola on tänään varattu, viikolle 8. Kyllä on jännä loppuviikko ensiviikolla, ensin torstaina lapsettomuuspolin ultra ja heti seuraavana aamuna neuvola [:)]

Onpa mukavaa nähdä, että meitä on täällä jo iso porukka eli tervetuloa uusimmille tulokkaille!!

Minä olen myös varttuneemmasta päästä eli ikää on jo parin kuukauden kuluttua 38-vuotta. Minä odotan siis ensimmäistä lasta ja vieläkin olo on hitusen epäuskoinen, mutta kuitenkin varovaisen onnellinen. Täällä tärppäs jo kolmannella yrityskerralla, vaikka olin varautunut pitkäänkin yrittelyyn.

Neuvolan varasin viikolle kymmenen ja ensi viikolla olisi tarkoitus mennä varhaisultraan. Kyllä tää tuntuu jotenkin ihan epätodelliselta. Paitsi, että tissit on ihan järkky kipeet ja päätä on särkeny nyt kaks päivää ihan älyttömästi!

Myöhänen: Mä meinasin kanssa mennä varhaisultraan, mut yksityiselle puolelle taidan joutua. Huomenna varaan ajan, varmaankin jonnekin yhdeksännen viikon paikkeille, että varmasti näkyy jotakin :)

Tosin mullahan on aika selkee toi laskettu aika, kun olin km:n kontrolliultrassa, totes lääkäri munasolun irtoovan hetkenä minä hyvänsä. Käski mennä kotiin heiluttelemaan peittoja. Ja niihän tuo tärppäs. Mut ei mulla oo ollut vaikeuksia raskautumisessa ollenkaan, aina on ekasta yrityskierrosta tärpänny. Raskauden jatkuminen sit onki ollu se ongelmallisempi puoli.

Mua jännittää jo valmiiks tuo neuvolaan meneminen, kun ei oikein kemiat kohtaa tuon neuvolatädin kanssa. En tiedä mikä on vikana, mut kovin nihkeesti käyttäytyy mua kohtaan :(

Kait sitä vois jo ilmoittautua, vaikka tänään vasta tein testin. Eli la olis vasta 19.10.
Mä siis jo 38v. ja kolmas tulossa (hope so) lapset 11 ja 9. Kesällä verinen tuulimuna, joka jouduttiin lääkkeillä poistamaan eli neljäs raskaus alkamassa.

Oireita on ollut jo muutaman päivän, koko ajan nälkä ja vilu, tissit ihan järjettömän kipeät ja turvonneet.

Kirjoittelin aikaisemmin tonne tammivaaveihin eli meillä olisi ollut la 18.1.2010

No päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tapahtuu

Oikein paljon onnea kaikille ja toivotaan, että tässä porukassa asukit pysyvät matkassa.

Tsuba

Ei maar yskä ja pahoinvointi sovi yhteen ollenkaan. [:'(] Pitää vaan toivoa ettei noro-virus vielä onnistu iskemään, mutta nyt vois alkaa sairastelu riittäämään.

Sittis: mullakin on kuivanut kurkku aivan saharaksi ja herännyt senkin takia sitten yöllä. Mutta niin se on muistaakseni ollut aina kipeänä, tosin en muista onko näin pahana. Laittelen märkiä pyyhkeitä yöksi patterille, kun ei ilmankostutinta ole.

Sormustin tosi ikävää jos neuvolatäti on nihkeä, pitäis pystyä äänestämään noita nihkis tätejä pois niin kuin tosi tv:ssä [;)]

Odottelen innolla jo teidän varhaisultria!

Mieskin alkaa pikkuhiljaa kiinnostua maha-asukista. Eilen makoilin sohvalla vähän mutkalla ja hän kävi oikaisemassa minut suoraksi, kun "eihän sillä ole hyvä olla siellä kun olet noin mutkalla..." [;)]

Hei taas!
Zenja Olin 25, kun sain ekan lapsen. Me lähettiin vauvatouhuun ihan tjottailemalla ja sitten jossain kahden vuoden paikkeilla alettiin huolestuun ja sitten keväällä sovittiin, että syksyllä lähetään tutkimuksiin. En tiiä veikö se paineet koko touhusta, koska kesäkuussa plussasin. Toinen lapsista tuli 4 kkn ja kolmonen 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Kolmosen alla mulla oli burn out ja masennus, että se varmaan vaikutti. Kun sain lomaa ja lepäilin, niin tärppäs heti..
Lenita Tää kans yskii hulluna, onneksi ei yökötä muuten..
Toi jano on kyllä ihan jotain uskomatonta, en vaan muista että aiemmissa olis janottanu. Tai sitten sitä ei vaan tiedostanu oireeks[8D]
Ei nyt tuli tälleen nopee omanapainen kirjotus, pitää rupee laittaa naamaa duunikuntoon
Mukavaa viikkoa ja voikaa "paksusti"[:D]

Moro vaan kaikille!
Täälä ilmottautuu kans yks vaakavauvan odottelija. LA ois 9.10. eli todellakin ollaan ihan vielä alkumetreillä. Oman avokkini kanssa ollaan tätä ensimmäistä työstetty nyt kohta melkein kaksi vuotta. Häät oli tarkoitus pitää kesällä, mutta tämän ihanuusyllätyksen vuoksi tehdään sitten muita ratkaisuja, mulla kun on aina ollut selvä mielipide siitä että itse en halua mennä maha pystyssä vihille..... mistähän näitäkin tämmösiä "vanhanaikaisia" ajatuksia syntyy.

Omat alkuraskauden oireet ollu TURVOTUS ja tauoton nälkä. Alavatsa on kuin ois ilmapalloja syöny. Ja kaikki housut kiristää. Oon yrittäny kävellä, että sais vähän laskettuun, mutta ei vielä edistystä... [&:] Ai niin ja rinnat on aika turpeet ja ovat kosketusarat. Ja pitkät on kokoajan päällä.. [:D]

No, mut toivottelen teille kaikille muillekin niitä tarrasukkii ja näppylähanskoi! ja tietysti ONNEA!

Mäkin sitten ilmoitaudun tänne :) laskettu aika 14.10, eli olen todella alussa vielä. Perjantaina olen saanut tietää...Ei voi sitä uskoa todeksi ollenkaan. [:)] Onnesta olen itkenyt koko viikonloppua! Tänään jo menen neuvolaan ja teen vielä yhden testin varmuuden vuoksi. [:)] Pelottaa, että kuvitelin koko juttua ja se uusi testi ei olekaan plussa...Pitäkää peukkuja :) 

Onnea taas uusille: sittis, Tsuba, maamukka ja Julianna. Lokakuuhan vaikuttaa todella lupaavalta kuukaudelta! Meitähän on jo nyt hirmuinen kööri ja vielä vähintään puoli kuuta uusia plussaajia odotellaan.

Uskaltaisikohan joku alkaa ylläpitää sellaista "pinoa" (mitä nuo muutkin kuukaudet ovat tehneet), josta käy ilmi perustiedot lokapoikasten odottelijoista?

Täällä jännityksestä ja pelosta jäykkänä odotetaan loppuviikon varhaisultraa. Neuvola aikaisti meidän laskettua aikaa 1.10., mutta he eivät ottaneet huomioon hoitoja. En siis viitsinyt (ainakaan vielä) muuttaa tuota mun laskuria. Kaikki on mennyt ihan hyvin, eikä mitään huolestuttavaa ole tullut. Välillä haukottelusta vaan ei meinaa tulla loppua ja ruokakaan ei meinaa maistua.

täällä meni ultraushommat uusiksi! huomenna oli alunperin tarkoitus ultrailla mutta ilmoittivat maanantaina että aika myöhäistyy parilla tunnilla kun lääkäri saikulla ja sijainen tulee tekemään (aikataulut menneet uusiksi) Eilen soittivat uudestaan että sijainenkin on saikulla eikä ultraus nyt onnistu tällä viikolla. menen nyt kuitenkin käymään neuvolatätin puheilla huomenna :)

Mie oon aika hiljaa nyt ollut kun kipeenä pitkästä aikaa :( kunnon flunssa jylläsi  ja kun mies sairastu niin tuntu ettei se minustakaan tuo nuha lähe kulumallakaan.

hirveen kauheen paha olo ollut aina näin aamuisin (ja välillä iltaisin)... mietin tässä että jos töissä pitää käydä yrjöilemässä vielä niin kannattaa kai kertoa porukalle mikä on homman nimi.. [:'(].. en aamuisin oo oikeen teräkunnossa huonon olon takia ja sanomistahan siinä tulee työkavereilta jos joutuvat ilman mitään selitystä tekemään munki hommat omiensa päälle ku mie istun pää polvissa ja toivon ettei tarvis oksentaa.

Nyt pitää alkaakin taas töihin valmistautumaan... kävelen tänään iltavuoroon jos tuo raitis ja hyvä ilma vaikka auttais tähän oloon...

Takaisin