Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kotisohvalla taas.
Tulin työväenopiston kuntojumpasta! Haukottelin ja hikoilin :)
Nyt totaalinen uupumus. Sairaalaan alan katsoa televisiosta. Siellä luvassa kaksossynnytys ja keskoselle vaatteet ekaa kertaa päälle. Oi voi. Höpsismys totaalismus.

Ja eihän se neuvolatäti vastannut tänään, eikä ollut ilmeisesti muistanut laittaa vastaajaa päälle, että hei olen poissa, kiva kun soittelit.

Mietin vaan että onkohan pulkkamäki vielä sallittujen urheilulajien listalla, pitänee kysyä neuvolatädiltä jos sen joskun saa kiinni, vai onko jollain faktaa asiasta? Ei viitsisi olla hyper-suojeleva, mutta onhan se pulkkamäki aikamoista höykkyytystä.

Kurkkukipu vaivaa ja räkävaihetta odotellaan, ei huvittaisi mennä töihin. Pahoinvointia ei ole ollut tänään laisinkaan, johtuneeko siitä että olen syönyt koko päivän. Hernekeittoa meni koko kattilallinen päivän aikana, se on kevyttä ja terveellistä. Täytyy koitaa valita vähän kevyitäkin vaihtoehtoja sekaan ettei paisuisi kuin pullataikina. [;)]

Harmittaa kun jumppaan ei pääse kun on pipi.
Sairaala tuli minunkin katsottua, ja muutama muu vauva-ohjelma joita päiväsaikaan tulee aika monta. [:D]

kiitos lila tiedosta! ois kyl aika makeeta päässä kattoo mein baby janea pari kertaa lyhyen ajan sisään, jos kävis kuten sullekin :))  hitsi.. itteäni on alkanu kyl innostamaa toi varhaisultrakin.. mut se kyl maksaa niin kovinkin paljon! mutmut.. pitää keskustella mieheni kanssa, että miltä siitä tuntuu, suostuisko se siihen et "tuhlattais" reilu satku siihen ultraan.. olen niin malttamaton :D ja tuhlari... x)

ihanaa kun osa teistä jo pääsee ensi viikolla neuvolaan.. täälläpäin kuulemma se on normaalisti viikolla 9, ja siis toivottavasti se ultra sit vaik heti viikoil 11-13 välil.. mut ainoa hyvä juttu tässä että mut pistetää "aikasemmin" sinne ultraan, on se, että pääsisin sinne ennen mein kahden viikon matkaa.. vaikeaa :D

me ollaan jo kateltu mulle uutta autoa, kun mulla on sellain pikkuin kaks ovinen auto, niin kyl se tulis olee vaavin kans tosi vaikea liikkua sen kans, ku pitäis tunkee se sit sinne taakse kuitenki. että nyt sit riittäis ihan neliovinen auto, tai sit mein perheesee tulee toinen farmari :D suurin hankinta tässä vauvahommassa tulis siis olee se auto c(;
meillähän on siis jo tiedossa halvalla/ilmaiseks yhdistelmät, sänky, hoitopöytä, sitteri ja turvakaukalo :D ja kyllä niitä vaatteitakin on ihan kamalasti, joten meilläpä ei sillee hirveästi ole mitään ostettavaa :))
(nyt huomaatte kyl kuinka malttamaton olen, kun viikkoja ei ole viel edes 6 eikä TODELLAKAAN varmuutta tuleeks tää raskaus kestämään, niin mulla on jo kaikki varattuna :D) voi ei mun kanssani.

ai  piia84 on jo joutunu oksentamaan! :S voi kamalaa!!! toivotaan ettei siitä tulis joka päiväistä :S

ALKUPERÄINEN: H1987

Onnea uusille tuleville mammoille!
Ajattelin tulla teille kertomaan, että tänään kävin ensimmäisessa ultrassa ja tähän asti ollut epätodellinen olo koko asiasta, välillä oireet hävisi kokonaan ja välillä tuli takaisin ja siksi pelkäsin ettei kaikki olis hyvin. jännitetty on ja paljon (ensimmäinen myös) ja en millään meinannu uskoa että nyt oltais onnistuttu ja olisin raskaana. Mutta tänään, voi että kun monitoriin ilmestyi pieni möhkäle minkä sydän sykki niin näyttävästi :) nyt on uskottava tämäkin ihme. pienet kädet pystyi jo erottamaan ja pientä liikettä taisi pikkuinen tehdä kun 3 kuvaa mukaamme saatiin ja pää-perämitassa pientä heittoa kahdessa eri kuvassa :) ihanaa ja ajattelin ihan siksi kertoa teille, että kaikki voi olla todella hyvin mallillaan vaikka vähän itsellä olisi tunne, että ei ole. ja vaikka oireet häviääkin välillä.
Onnistunutta odotusta teille kaikille<33

voi kiitos rohkaisevasta viestista H1987!! itsella on ollut justiinsa noita pelkoja viimeiset paivat, kun oireet tulee ja menee. tana-aamuna herasin ja meinasin saada satkyn...olin nimittain nukkunut vatsallani, eli ei enaa rintoihin koskenut. etta tammoista paranoiaa mutta kiva kuulla etta ei siina aina pahimmasta ole kyse! toivottavasti [;)]

Huomenta tiistaihin!

Täällä moni haaveilee sitä varhaisultraa ja niin olen minäkin alkanut siitä haaveilla. Aluksi mietin, että turhaa rahanmenoa. Mutta nyt kun oireita mukamas välillä on ja sitten taas ei ollenkaan, alkaa epävarmuus kasvaa. Aluksi selkeästi sentään rinnat kasvoivat ja mahassa nipisteli, mutta nyt en ole enää varma mistään.

Sikainfluenssa -rokotteesta magenta kyseli aiemmin. Itse en aio ottaa ainakaan tämän ensimmäisen kolmanneksen aikana. Lienee sarjassamme henkilökohtaiset (/pariskuntakohtaiset) valinnat. Oli oikeastaan aika ihme, etten saanut tautia ensimmäisen aallon aikana (työni puolesta siihen oli aika iso riski).

Ainiin! Kertokaan minulle fiksummat: Kaveriporukalla ollaan suunniteltu pääsiäiseksi laskettelu- ja hiihtoreissua (mulla olisi silloin rv jotain 13+). Laskettelemaan en tietenkään uskaltaisi mennä, mutta mitenkäs tuon murtsikan laita on? Aivan kuin olisin jostain lukenut, että sekin on ns. "kiellettyjen" listalla. Miksi?

Kaikille stressitöntä (mutta "raskasta") päivää!

Lila kyllä sulla on ollu itsepäinen neuvolatäti[>:] Luulis, että mustaa valkosella sais jo mielen muuttumaan.
Mulla on noissa aikasemmissa raskauksissa ainoostaan nuorimman kans muutettu laskettu aika, koska siinä oli heittoa 5 päivää, muissa oli vaan pari, niin kk:n mukaan laskettu aika jäi voimaan.
Sikapiikkiä en tarvi. "innokkaana" ekojen joukossa sairastin taudin pois jo elokuussa. Tosin nyt taas tuli tän raskauden myötä pieni huoli, et jos se ei olluktkaan itteesä. Soitin kyllä terveysasemalle tossa syksyllä, kun riskiryhmät alko saamaan rokotteita, et olihan mulla ihan varmasti se. Lukivat sitten koneelta, et kyllä tänne lääkäri on diagnoosin kirjottanu. Eli eiköhän se oo jo pois alta. Tosi raju tauti se kyllä oli.[&o]
Joo on tää ihme kun pitää jo kukonlaulun aikaan ylhäällä keikkua.. Nousen kyllä normistikin 6.30, mutta ehdin jo tos tunnin valveilla olla ja miettiä mitäs muuta kun vauvajuttuja. Ei tätä vaan voi vieläkään oikeen uskoa.. Sitten tietty kova huoli, kun on ollu noita alavatsakipuja, mut nehän kuuluu asiaan.[8|]
Tänään nään anoppia, saas nähä mitä se höpisee... Se niin innostu viikonloppuna, kun tiputin juhlissa pikkulusikan. Kuulema tietää vauvaa meille.[:D][:D] Ei viititty vielä mitään sanoa. Naurettiin vaan et ihan yhteensattumaa, kun se vetos siihen, et ennen tätä nuorinta tiputin kans lusikan yksis pippaloissa[;)][;)]
Saas nähä, miltä naama näyttää. Eilen illalla iski kauhee hapankaalihimo ja vedin melkeen rasiallisen siltä seisomalta, kun tulin kotiin.. Saattaapi olla pikkasen silmät turvoksissa mokomasta[&:]

Onko kellään ollu vielä mitään himotuksia?

Pitänee vissii lähtee herättää kersoja kouluun[:)]

Ellis Jos nyt ei ihan kauheen mäkistä maastoa suksi (kaatumisen vaara) niin en usko et murtsikoinnista mitään vaaraa ois. Ite käyn ahkeraan ihan tota lähimaastoa sivakoimassa. Murtsikkahan on tosi hyvä laji, saa joka lihas kyytiä ja mieli lepää tuolla luonnossa[:)][:)][:)]
Noi pulkkamäet mä ainaskin jätän, tai ainakin isommat

Minä luin jostain netistä että varsinkin jos jättää luistelytyylin väliin niin hiihto on turvallista ja sitten välttää suuria mäkiä missä on kaatumisriski.

Itse on vaan vauhkonnut tuosta pulkkamäkeen menosta kavereille jo jonkin aikaa ja nyt kun raskauduin niin pitää keksiä joku selitys, miksi ei enää pysty. Selkä kipeänä? " Harmi" vaan että ystäväpiirissä on hoitaja niin varmasti rupeaa kyselemään enemmän.... pelkään että paljastun liian ajoissa. Olisi kiva pitää vielä omana tietona koko juttu.

Jäin saikulle vielä taksi päiväksi, ihan hyvä valinta.

Mitään himotuksia ei ole vielä ilmaantunut, jos vaan syö tarpeeksi usein. Jos nälkä kasvaa suureksi niin ensimmäisenä on mielessä 3kg pitsa. [:D]

Minä kysyin neuvolassa murtsikkahiihdosta ja neuvolatäti piti sitä hyvänä liikuntana raskausaikana. Omistan kyllä vain luistelusukset, oisi mielenkiintoista tietää, miksi se olisi vaarallisempaa, tuleeko siinä jotenkin eri lailla painetta? Kerran tai kaksi viikossa olen käynyt hiihtämässä. Mäkiäkin olen laskenut, mutta hyvin varovaisesti. Lähinnä kai kaatuminen on sitten vaarallisempaa kun maha alkaa näkyä ja siihen voi kohdistua iskuja. Eräs tuttavani ajoi alkuraskaudesta auton lunastuskuntoon ja oli kamalan huolissaan vauvasta, lääkäri oli silloin sanonut että vauva on hyvin turvassa kohdussa eikä kolarilla ollut siihen vaikutusta.

EDIT: itseasiassa vau.fi'sta löytyy seuravaa sopivista liikuntamuodoista:

• hiihto, luistelu (kaatumisten välttämiseksi valitse tasamaastoinen latu ja jätä luistelu tauolle raskauden puoliväliin mennessä)

Viitataankohan tuossa luisteluun luistimilla vai luisteluhiihtoon? No, jokatapauksessa, lumet toivottavasti sulavat ennenkuin olen raskauden puolivälissä ;-)
  •  
    Kitty, kiva kuulla, etten ole ainoa heräilemässä kukonlaulun aikaan. Sitä oiretta on ollut ihan raskauden alusta asti. Esikoisraskaudessa nukuin ihan hyvin. Tällä viikolla on iskenyt vasta väsymys. Illalla on niin järkyttävä väsy, että yhdeksältä on sänkyyn kaaduttava. Himotuksia ei vielä ole tullut, mutta tänä aamuna tuli ensimmäiset kunnon kuvotusoireet. Onneksi meni ohi jo.

Kiitos vaan vinkeistä. Niin minustakin tuntuisi oudolta jos murtsikka olisi kielletty! Eli taidan uskaltautua hiihtämään pääsiäisenä.

Aa, kuuluuko tuo aikaisin herääminen jotenkin tähän raskauteen? Mulla on ollut samaa. Ja jos en herää aikaisin, ainakin nukun tosi levottomasti aamuyön (tosi inhottavia painajaisia on tullut nähtyä). Ja taitaa mulla olla toinenkin raskausoire: toivottelin tossa pokerina hyvää tiistaita kaikille, vaikka keskiviikkohan se jo on [:D]... Tai ei tää sekopäisyys varmaan raskaudesta johdu, mutta sitähän on helppo syyttää. Himotuksia ei täällä juuri ole ollut, mutta ruoka kyllä maistuu paremmin kuin hyvin. Hapankaalia sentään ei ole tullut syötyä, se taas kuuluu inhokkeihini.

Eka neuvola aika on täällä päin viikolla 8:san, en yhtään tiedä ultrataanko jo silloin. Enkä kysynytkään, jääpä jotain jännäiltävää. Neuvolatäti kuulosti mukavalta ja onnitteli moneen kertaan ja kyseli vointeja.

On tullut istekin heräiltyä joka yö vähintään kerran, eikä sitten saa oikein unen päästä kiinni. Nyt sairaana voi onneksi nukkua päivällä, mutta huomenna koittaa arki ja katsotaan nukahdanko näyttöpäätteen ääreen.

Olin juuri nokosilla ja näin unta sodasta, huh, en tiennyt olisiko pitänyt ampua venäläisiä vai amerikkalaisia. Ammuin sitten molempia. Missähän ne kivat vauva-unet on, eipäs ole näkynyt.

Ja meinasin saada slaagin kun kävin vaa`alla. Paino ei ollut noussut vaan kilon laskenut, vaikka on syönyt kuin hevonen! Aineenvaihdunta on ilmeisesti tosi kovassa vauhdissa. Tilasin sen kunniaksi pitsan, nam nam. [;)]

täällä sitä sairastetaan nyt flunssaa oikein urakalla... ensin minä ja sitten mies. nyt saan kuitenkin olla kotona pari päivää (voi olla ikävä töihin jo huomenna, kun mies on saikulla loppuviikon... hirveetä kitisemistä aina välillä pienimmästäkin oireesta! :) ) Mua alko nyt jänskättää se ens viikon neuvola+ultra.... voi kun ois kyytiläinen oikeessa paikassa, olipa sitten viikkoja enempi tai vähempi.... ei se auta ku odottaa vaan odottavan aika on NIIN pirun pitkä [:@]  joo, mulla on tosiaan tullu noita etovia oloja jo muutamaan otteeseen. aamuisin jääkaapista lähtevä tuoksu ei auta asiaa ollenkaan (siis kun sen aukaisee, vaikkei siellä nyt erikoisempaa ookkaan) ja nukuttas ihan koko ajan! minä oon nyt siinä vaiheessa että voisin nukkua ympäri vuorokauden [&o]
    tämmöstä peliä täällä tänään [8D]

Piia Koettakaas tervehtyä, miehes varsinkin. Urospuolisilla taitaa kaikilla olla toi sairastelu tota kitinää, hellyyttä ja huomioo ne vaan haluu..[:D][:D] sisar hentovalkosen siihen silittelee[:D][:D][:D]
    Mullakin ois ollu siinä ennen pääsiästä laskettelureissu, mut jättäydyin pois. En viiti lähtee mäkeen ja toisaalta en jaksa kattoo neljää päivää sivusta dokailua. Ja oikeesti mulla oli vähän muita juttuja siinä, et ei tarvinnu ees keksiä mitään verukkeita[:)]
    Lenita Sullahan on unet, onneks ammuit varmuudeks molempii[:D] Ei vaan sotaunet on kaikaista ikävimpii unia[&o]
    Mulla ei oo hajuakaan mun nykysestä painosta, en omista vaakaa. Käyn aina salilla käydessä sillon tällön vaa'alla, viimeks tais olla marraskuun lopulla. Kun vaatteet ei kiristä, niin kaikki ookoo[;)]
    Toivottavasti tuon heräilyn kanssa tasottuu, taitaa olla vaan jännitystä näin alkumetreillä[:)]
    Ajattelin tänään soittaa sinne neuvolaan, toivottavasti pääsis ennen lomaa.[:)]

Huomenta,

Olin eilen hydrobicissä. Siellä jumpassa oli kovasti hiihto- ja etenkin luisteluhiihtoliikkeitä. Mulle on sanottu että loppuun asti voi noissa käydä... joten tuskinpa on vaaraa. Kylmäallaskäynnit jätän sitten loppuraskaudesta, jos sinne päästään, koska voi kuulemma alkaa supistelemaan.

Pakko tunnustaa, että olen sortunut ostamaan jo kirpparilta muutaman potkupuvun. Ne on tuolla "kapioarkussa" jemmassa. Isompia hankintoja ei tehdä vielä. Kolmannella kuulla kerrotaan lähipiirille ja kysellään löytyisikö varastoista ja ullakoilta sänkyä, kaukaloa, vaunuja yms.

Anoppi soitti ja kutsui ensviikolla kylään syömään blinejä. Nam! Mitenköhän sitä harhauttaisi, ettei huomaisi etten lappaa mätiä (herkkuani!) blineille entiseen malliin? Mulla on... ööö... tällainen dieetti? :) Hmm...

Paranemisia piia! Itse sairastuin mahatautiin [:'(] eilen, mutta näyttää onneksi olevan hyvin nopeasti lusittu. Huomenna taas töihin, jollei illalla olo huonone. Vasta toivuin myöskin sitkeästä flunssasta ja nyt alkaa jo seinät kaatua päälle, kun ei pääse lenkille eikä salille.

Tänään soittelin muutamalle yksityiselle lääkäriasemalle ja kyselin varhaisultran hintoja. HYI (¤=/)&/#&! Melkein kahtasataa euroa ehdottelivat [8|]. Minusta aika suolainen hinta. Tämä oireettomuus on kuitenkin alkanut huolettaa, vaikka TIEDÄN että sen ei tarvitse tarkoittaa mitään.

Aaah, kuulostaapa juuri nyt blinit taivaalliselta Ulpukka. Alkaakohan muuten nuo "kielletyt" ruuat jossain vaiheessa himottaa ihan todella. Graavilohesta haaveilin eräänäkin päivänä.

Milloin muuten ajattelitte kertoa perheillenne/ystäville uudesta tulokkaasta?

Ellis: onhan se varmaan kurja fiilis jos ei mitään oireilua ole, olisin itsekkin varmaan huolissani ja haluaisin varmistaa että kaikki on ok. 200 kuulostaa kyllä aika hurjalle!

Kitty: minäkin luulen että heräily on ollut alkujännitystä enimmäkseen, sitä on vaan niin täpinöissään ollut [:D]

Aamun/aamupäivän etovan olon jälkeen elämä taas hymyilee, muita oireita ei oikeastaan ole ollut sitten nälän lisäksi.

Luulenpa että pidetään mokkulan olemassa-olo salassa sinne 12 viikolle asti. Anoppi on ollut niin kauheassa mummokuumeessa jo vuosia että kun hän saa tietää niin tieto leviää kolminkertaisella äänennopeudella. Ja tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi jos kyydissä pysyy [:D] Tasapuolisuuden nimissä en myöskään kerro omille vanhemmilleni. Omalle veljelleni kerroin, kun tiedän että hän osaa pitää suun supussa. Lisäksi yksi ystäväpariskunta tietää.

Flussakin jäi onneksi lieväksi, kunnon räkävaihe taitaa jäädä välistä. Onneksi! Kaakao kai vahvistaa vastustuskykyä, joten join kerran päivässä pirtelön johon tuli n.2tl kaakaonibsejä, banaani, maustamatonta jogurttia, ja loraus vettä tai maitoa. Aika hyvää ja sopivan makeaa.

Hei, mokkulan sydän alkaa sykkiä tällä viikolla ilmeisesti, aika hurjaa! [:)]

Heipsan kaikki! Jospas minäkin nyt sitten pikkuhiljaa uskaltaisin kirjoitella tänne. Olen ollut kovasti varovainen vielä kun testasin tuon plussan niin kamalan aikaisin, että nyt vasta alkaa olla sellainen olo, että ehkä tämä sittenkin on totta (nyt siis 4+2). Onnea siis minunkin puolestani meille kaikille! [:D]

Täällä oli muuten muistaakseni joku toinenkin jolle tuo sikapiikki aiheutti "sivuvaikutuksena" raskautumisen? Minä kävin ottamassa sen piikin juuri ovispäivänä..

Mitenkäs olette ajatelleet tuon varhaisultran kanssa. Kuinka moni on menossa ja milloinkas siihen sitten kannattaisi mennä?

Moikka!
    Voisin kans ilmottautua joukkoon :) Arvioitu La on 11.10. Ultrassa varmaan muuttuu hiukan myöhäsemmäksi, jos menee samalla kaavalla kuin esikosta.

Meidän perheeseen kuuluu minä (vm-79), isi (-73) ja tyttö (-07) sekä kaksi koiraa.

Jotenkin tämä raskaus ei tunnu todelliselta, kun oireita ei oikein ole. Kauhea jano ja ilmavaivat [:@] ovat ainoita. Edellinen raskaus meni muuten ilman oireita, mut kauhea väsymys iski rv 6.

Myöhänen mie meen ens viikon keskiviikkona. Tosin sillä perustein ihan neuvolassa, kun neukuntäti haluaa tietää miten pitkällä raskauteni kanssa olen (kierrot ovat olleet mitä ovat) ja että kyytiläinen olisi oikeassa paikassa oikeaan aikaan :). Viimeisten kuukautisten mukaan tänään olisi 6+0, mutta jännityksellä odotan ollaanko siellä vielä oikeasti niin pitkällä!

Pirkkis miten teillä sujunut kahden koiran ja pienen lapsen kanssa elämä? meilläkin kaksi koiraa joista toinen vaatii liikuntaa enemmän ja lähinnä itseäni huolestuttaa se(ensimmäinen lapsi kysessä), onko aikaa vaatimammalle koiralle lapsen syntymän jälkeen... koirien totuttamisessa lapseen ja lapsen kanssa elo itsessään ei tuota huolta mutta liikunta(virikkeellisyys)... mieshän käy töissä kun itse pakerran mammalomalla (jos sinne asti kyytiläisen kanssa päästään[:)]), joten sen mukaanhan varmaan koiratkin sitten ulkoilisivat jne.... mietityttää [8|]

Takaisin