Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piia Meillä oli 3 koiraa, kun tyttö syntyi :) Vanhin oli silloin 12v ja nuorin (saksanpaimenkoira) vajaa 1v. asumme maalla, joten sinänsä oli helppoa lähteä ulos. Kävelylle sit aina valitsin jonkun.
Hyvin sopeutui koirat lapseen. Tosin, vilkkaus toi omat hankaluutensa välillä, mut nyt menevät kaikki pitkin pihaa. Välillä törmäävät, mutta matka jatkuu uudestaan.
Me ei olla otettu stressiä, jos ei päivittäin päästä lenkille. Nyt käydään molemmat töissä, niin välillä on aika poikki, kun kotiin tullaan.

pirkkis ja myöhänen onnea teille kovasti ja tervetuloa joukkoomme!

itse soittelin tänää ja kyselin varhaisultra aikaa tai siis sitä, että kui paljon se oikein tulis maksamaan.. sano että noin 90 € + 13,5 joku poliklinikka maksu tai vastaava, en muista :D mut tosiaa, mua on alkanu kyl niin ihmetyttää, ku ei ole oikeest mitää hirveen suuria oireita.. tissit on kyllä kipeät ja kovat, mutta mahaa ei oo koskenu pitkää aikaa :(( vessassa kyl pitää käydä, muttei kyl niin usein ku "alussa".. väsymystä on, mutta en tiedä johtuuko tästä "raskaudesta" vai nukunko liika pitkiä unia.. kyllä taidan sen ultran varata, makso mitä makso, mutta jotenkin on sellain tarve päästä sinne!

elikkäs myöhänen kysyikin että milloin sinne ultraan voi mennä.. mun ymmärtääkseni heti silloin, kun sydämen on oletettu alkavan lyödä (vau.n laskurista voi kattoa..).. en osaa sanoa muuta :D kuvittelisin et viikosta 6 etiäpäin?

hyvää yötä MAMMAT! :) <3

Onnea ja tervetuloa minunkin puolestani Pirkkis ja Myöhänen! Täällä pikkuhiljaa ilmoittautuu muitakin, keillä ei kauheasti varsinaisia "oireita" ole. En siis ole ainoa. Toivottavasti meidän kaikkien kohdalla kaikki on ihan hyvin, uskotaan niin!

magenta
han oli löytänyt jostain ihan kohtuullisen ultraushinnan! Taidan minäkin vielä vaan jatkaa kyselyä, kyllä mäkin satasen voisin maksaa (vaikkakin vain hetkellisestä) mielenrauhasta. Onkohan se niin, että täällä pk-seudulla on vaan kalliimmat hinnat kuin muualla? Diacorissa tosiaan tarjosivat sitä liki 200 euron arviota [8|]...

No, mutta kaikille hyvää perjantaita, kyllä se viikonloppu sieltä pian tulla jollottaa!

Onnea myös minunkin puolestani Pirkkis ja Myöhänen!

Naistenklinikalta sanoivat, että he haluavat varhaisultraan, kun seitsemäs viikko täyttyy eli siinä rv 6+6 tai 7+0. Silloin sykkeen pitäisi varmasti näkyä.

Huomenta.

Tervetuloa uudet odottajat!

Minsu, pyysitkö erikseen varhaisultraa Naistenklinikalta vai tarjottiinko sitä automaattisesti?
Mulla on eka neuvola jo 15.2, jolloin olisin vasta(?) 6+5 raskaana... mikäli osaan laskea oikein.

Ei täälläkään mitään isompia oireita. Nännit aristaa ja väsyttää. Olen tyytyväinen ettei ole ihmeempiä, kun pitäisi lopputyö saada tämän kevään aikana valmiiksi.

Eilen illalla oli vielä kymmeneltä saatava leipää, kun oli kova nälkä. Mua alkoikin mietityttämään onko raskauden aikainen nälkä mielessä olevaa, vai oikeasti merkki siitä että pitäisi syödä? Kasvaako ruokahalu vailla todellista tarvetta?
On painoa sen verran reilusti muutenkin, etten haluaisi yhtään enempää raskauskiloja kuin välttämättä tulee.

Olen kertonut raskaudestani äidilleni, siskolleni ja parille lähimmälle ystävälleni, jotka ovat sattumalta myös raskaana. On mukavaa kun voi vaihtaa kokemuksia. Uskotut ovat myös niitä ihmisiä, joille kertoisin jos jotain ikävää tapahtuisi.
Miehelle annoin luvan että voi kertoa läheiselle kaverilleen, joka on kahden pienen lapsen isä. Sanoin että voit kysellä millaista on elää raskaana olevan naisen kanssa :)
Uskon että lähipiiri saa tietää sitten myöhemmin kun maha kasvaa. Kesällä viimeistään on pakko kertoa, kun aletaan kysellä varastoista löytyvien kalusteiden yms tarvikkeiden perään.

Ulpukka, en pyytänyt erikseen, sillä varhaisultra kuuluu aina hoidoilla plussanneille. Hoidoissa riski kohdunulkoiseen kun on kohonnut verrattuna luomuraskauksiin.

Ok, kiitos tiedosta. Noin viikko sulla siis vielä odotettavaa sinne.
On kyllä huima ajatus että siellä ne pienet sydämet jo alkaa sykkiä.
Täällä koitetaan nyt vaan malttaa mieli.
Tiskivedet ehti jo tiskipöydälle tulvimaan, kun oon niin hajamielinen.
Lienee turvallisinta juoda vähän kahvia, jospa palaa tolkku...

Hajamielinen todella! Huomasin nyt että tuolla kakkossivulla olitkin Minsu jo kirjoittanut miten noi ultrat menee.
Siispä odottelen kiltisti viikolle 10-12.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

heips perjantaihin..[:D]
Myöhänen ja pirkkis tervetuloa ja oikein paljon onnea&tarriksia[:D][:D]
Ulpukka kyllä tuo hajamielisyys täälläkin pukkaa päälle. Olen asiakaspalveluammatissa ja se joskus haittaa jopa työntekoa. Ihan omissa maailmoissa haaveilee ja keskittyy pitää pahaa oloa poissa, mikä aina aaltoina pukkaa päälle.. Ei sit kehtaa syytä poissaololleen sanoa..[;)]

Muistelen lukeneeni jossain, että lisäenergian tarve raskausaikana on loppupeleissä aika vähäinen. Eli ei todellakaan tarvi kahden edestä syödä. Tosin sitä rupeaa vaistomaisesti syömään terveellisemmin, ainakin minä jätän turhan roskan pois. Olen ollut karkkilakossa(myös keksit) jo kuukauden, eli onneksi ei ainakaan namia tee mieli.

Toi vatsan piilottelu tai yleensäkin sen esiin tulo kestää ekakertalaisella kauemmin. Mun maha pullahti esiin joskus viikolla 17-18 esikon kanssa. Toisen kans huomattiin jo ennen kolmannen kk:n alkua, tosin jengi varmaan kattelikin sillä silmällä. Oottivat, et millon toka tulee. Viimeks turposin heti alkuunsa, kuten nytkin jo. Ihan selvä pömppis. Onneksi pysyy kivasti piilossa tunikoitten alla. Jos pystyis pihistää tietoo tonne hiihtoloman jälkeen, niin sitten vois kertoa. Sitten rupeis olee viikkojakin jo toistakymmentä.

Äiti tosin varmasti huomaa, kun mennäänn sinne lomalle. Ja sitäpaitsi sillon tapana nähä noita enneunia, et voihan se tietääkin jo, et jotain on tulossa[;)]

Varasin neuvola-ajankin, 19.2. Papereiden täyttelyähän se on, mutta kiva mennä kuitenkin. Kaikki tuntuu konkreettisemmalta[:)][:)]

Ihanaa viikonloppua kaikille, voikaahan "paksusti"[:D][:D][:D]

Heips, ilmoittaudun mukaan :)

Eilen plussasin, laskurin mukaan laskettu aika 11.10, eli ihan alussa mennään vielä. Kauheesti en uskalla innoistua, taustalla kolme keskenmenoa, joten rauhassa odotellaan mitä tuleman pitää. Tekis kyllä mieli huutaa koko maailmalle et oon raskaana, mutten viitsi. Oonkin päättänyt, että kerron ihmisille mahdollisesti vasta rakenneultran jälkeen, jos pystyn mahaa siihen asti piilottelemaan. Syynä tähän se, että viime kesänä meni kesken raskausviikolla 16 + 3.

Mutta pidetään kaikki toisillemme peukkuja pystyssä että pikkuiset pysyis kyydissä :)

Tervetuloa sormustin!
Voin kuvitella, ettei vielä uskalla täpinöidä raskaudesta paljoa, kun on keskenmenoja taustalla. Pidän peukkuja pystyssä, että tämä papunen jaksaisi loppuun asti mukanasi! Epäilen kyllä hieman, pystytkö täysin salaamaan rakenneultraan asti... Jos keksit jotain keinoja, kerro mullekin. Mulla olisi muutama työhaastattelu tässä keväällä tiedossa [;)].

Sitten taas omaa napaa: Tänään jouduin jo pariin otteeseen keksimään tekosyitä. Ruokana olisi ollut maksalaatikkoa (herkkuani), joten otin tietenkin kasvisruokaa... Ja päivän päätteeksi työkaverit houkuttelivat kaljalle. Siihen nyt oli helppo sanoa, etten viitsi koska olen juuri ollut kipeänä. Jos olisin nimittäin mennyt seuraksi ja juonut limua, olisin jäänyt heti kiinni. Heh, saa nähdä mihin asti tämä salailu toimii. Ja nyt on vasta viikkoja 5+3!

Taidanpa tästä uppoutua johonkin mukavaan hömppäelokuvaan (lue: mies ei ole tänään kotosalla). Mukavaa perjantai-iltaa kaikille ja rentouttavaa viikonloppua!

Täälläkin ihan alkua ihmetellään. Varovaisesti haaveilen pienestä nyytistä. Testi tehty 3 päivää sitten. On ollut etovaa oloa, todella paljon väsymystä ja mahassa outoja tuntemuksia. Ensimmäinen lapsi on tyttö 3 vuotta 9 kk. Hänkin jo innolla odottaa, että pääsee hoitamaan vauvaa. Ei olla vielä uskallettu kertoa kuitenkaan kenellekään miehen kanssa. Tytölle ollaan sanottu, että pikkusisarus on laitettu tilaukseen, mutta ei vielä tiedä mitä siitä tulee[;)]

jee ihanaa, meitä tulee vaan lisää ja lisää. <3

sormustin ja mkk, onnittelut ja tervetuloa joukkoomme!

Hei vaan kaikille!

En enään malta olla kirjoittamatta tänne. Plussasin siis viime sunnuntaina joten tieto raskaudesta kokonaiset viisi päivää. [8|] Jo maanantain jouduin naistenklinikalle tutkimuksiin. Mutta hormoonitaso nousut normaalisti joten paksustihan tässä nyt sitten oikeasti ollaan.[:D] Neuvolan mukaan viikkoja 6+2 mutta testin mukaan 4-5, epäsäännöllinen kierto joten uskon että testi on enemmänkin oikeassa kuin neuvola.

Onneksi olkoon jo teille kaikille. Itse yritän sisäistää asiaa, jota ei auta vierailut eräillä sivuilla joka saa peruspessimistin vahvistamaan asioita. Mutta pikku hiljaa tässä alkaa jo itse uskoa että kyllä tuolla asukki on ja toivoa että kaikki menee hyvin.[:)]

Onneksi olkoon sormustin, mkk ja Luuda!

Sormustin, taustasi herättivät heti sympatiani. Toivon kovasti, että pystyt kuitenkin nauttimaan raskaudesta ja erityisesti toivon, että tällä kerralla raskaus menee hyvin. Itse olen vaihtelevalla menestyksellä pyrkinyt iloitsemaan uudesta raskaudestani, vaikka esikoisemme onkin taivaassa.

Mekin kokemuksesta viisastuneina olemme ajatelleet pitää asian yleisesti salaisuutena rakenneultraan asti. Sukumme asuvat satojen kilometrien päässä, joten se lienee mahdolista. Muutamalle aivan lähimmälle ystävälle varmaan kerromme np-ultran jälkeen. Esikoisraskaudessa raskaus alkoi näkyä kunnolla vasta joskus rv18 paikkeilla, mutta tämä toinen raskaus voi tosiaan näkyä jo ennemmin.

Uskon, että saan aika hyvin pidettyä salassa, oon vähän pyöreä, ja melkosen vatsakas kokooni nähden :) Enkä käytä alkoholia juurikaan.

Olo on mitä onnellisin, mutta aika vainoharhanen oon. Säikähdän jokaista pientä nipistystä tms. vatsassa, ja aina vessassa käydessä täytyy tarkistaa ettei löydy punaista paperista.

Kun nyt vaan osais olla hermoilematta. Muuten olo ihan ok, pieni pahaolo päällä, mutta johtuu todennäkösesti flunssasta.

Voi räkä, ajattelin että flunssa lähtisi, mutta nyt paukahti kurkku taas oikein kipeäksi, pentele sentään![:@] Kurkkua syödessä ei koske kurkkuun, how ironic is that? [;)]

Oireet on kyllä vaihteeksi niin vähissä että tuntuu kuin ei olisi raskaana ollenkaan, mutta ei se mitään, kyllä niitä kaikenmaailman kasvukipuja sitten varmasti jossain vaiheessa ilmenee.

Kurjia kyllä nuo keskenmenot, toivottavasti säästytään nyt kaikki tällä kertaa noilta kokemuksilta!

Mutta viettäkäätten ladyt ihana viikonloppu, minä lähden kuluttamaan tv:n kaukosäädintä ja yritän unohtaa piinaavan kurkkukivun.

Lenita: Joo, toivotaan parasta meille kaikille :)

Oon kyl asennoitunu niin, että koska mulla on ollu niin paljon huonoa tuuria, niin ehkä nyt välillä sit paremmin Mullahan siis ei mitään syytä oo löydetty keskenmenoille. Joillekin niitä vaan kasautuu.

Nooh, aamu valkeni vähän paremmilla fiiliksillä, vähän on kuvottava olo, ja toi väsymys on ihan käsittämätöntä. Tai mun unirytmi heittää häränpyllyä. Yleensä en saa millään unta ennen puolta yötä, ja nukun ainakin yhdeksään aamulla jollei töihin tarii herätä aiemmin. Nyt hyvä jos silmät pysyy auki yhdeksään asti illalla, ja jo aamu neljän jälkeen alan pyörimään unettomana sängyssä...

Loistavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille :)

Heips lokapoikasten odottajat!
Itsekin kaiketi uskallan jo liittyä joukkoonne =) LA olisi 2.10 eli pari viikkoa eletty jo raskaustietoisuuden kanssa.

Olen vähän varttuneempaa odottajakuntaa, 35-vuotias. Syy myöhäiseen äitiyteen yksinkertaisesti siinä että olemme kärsineet lapsettomuudesta 3,5 vuotta. Nyt vihdoin 1. IVF:n 1.PAS tuotti toivotun tuloksen. [:D]

Varovaisesti odotellen että 12 viikkoa tulisi täyteen ja edes jotenkin uskaltaisi hengähtää...

Meillä varhaisultra on varattuna RV 7+5 eli 18.2. joka kuuluu vielä hoitojaksoon lapsettomuuspolilla.

Takaisin