Lokapoikasten odottajia?

Minsulla onkin rankemman puoleiset kokemukset takana, toivottavasti saat kuitenkin nautittua tästä raskaudesta ilman suurempia pelkoja!

Tervetuloa Zanzarallekin!

Minulla ollut tänään todella oireeton päivä mutta kaipa sitä vielä raskaana ollaan! [:)] Eilen illalla oli öklöä oloa, ja yöllä mahaa poltteli, mutta ei sen kummempaa. Täytyy koittaa nauttia tästä oireettomuudesta niin kauan kun sitä piisaa. Kovasti toivoo vaan että kyydissä pysyisi. Tilasin tänään netistä raskausvitamiineja ja samalla nettikaupassa oli poistossa kestovaippoja puoleen hintaan, joten tilasin kaksi vaippaa. No oli pakko kun halvalla sai! [:D] Muuten kyllä yritän pidättäytyä ostoksista vielä sen pari kuukautta jos vain suinkin pystyn.

Hyviä vointeja kaikille![:)]
 
onkos teillä sellasta menkkamaista maha kipuilua? :S itellä on ollu jo nelisen päivää ja kokoajan pelkää, että ONKO MENKAT ALKAMASSA!?!

unohdin yhden oireen itseltäni... huimaus. se on aika hurjaa. saattaa tulla istuessakin! :S

saa nyt nähdä kuinka eka työpäivä sujuu, tietäen että on raskaana :D se varmaa tuntuu kuitenki jotenki erilaiselt :D ehkä salaisuuden takia :P

kiitos Lenita, yritetään voida hyvin, koita sinäkin! :))
 
Pikkuhiljaa alkaa porukka kasvaa, hienoahienoa!

Mulla oli kaapissa vielä jäljellä yksi raskaustesti ja tein sen tänään. Miksiköhän, enpä tiedä. Viiva oli entistä tummempi ja siitä tuli hyvä mieli. Mä ostin eilen kaupasta LadyVita-tabletteja, jotka on tarkoitettu odottaville. Muuta en varmasti ostakaan ennen 12. raskausviikkoa. Mutta joka puolella näen tällä hetkellä odottavia äitejä ja lastentarvikeliikkeitä!

Vaikka ajatukset ovat tosi usein pikkuruisessa maha-asukissa, olen vähän pystynyt rentoutumaan. Tässä on ollut muutama aktiivinen päivä takana, niin ei ole ehtinyt murehtia. Olen nyt päättänyt, että pitäydyn vähän aikaa erossa kaikista lapsen menetys-artikkeleista ja -dokkareista (yksi sellainen tulisi muuten tänään telkkarista), niin stressaaminen ja murehtiminen vähentyy.

Ainiin muuten: "Oireet" ovat lisääntyneet ja varmaan siksi mieli onkin rauhoittunut. Rinnat ovat aika arat (ja isot!!) ja sitten on tullut ällötyksiä ja omituisia kiukunpuuskia. Mies-raukka. Eilen varsinkin oli pari tuntia tosi paha olo. Tällä hetkellä muuten tosi moni ruoka maistuu jotenkin tuliselta. Onkohan sekin jokin raskausoire?
 
Onnea Zanzaralle ja tervetuloa mukaan myös ulkosuomesta :)
 
Oireita itselläni on melko vähän vielä, mutta ei niitä ollut edellisessäkään raskaudessa vielä tässä vaiheessa. Kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, oli aika paljon kuukautismaisia kipuja, joiden lisäksi vatsaa "poltteli". Iltaisin väsähdän jo yhdeksän maissa, mutta yön jälkeen saatan pompata virkeänä katsomaan kelloa jo aamuviideltä. Siis viikonloppunakin! Johtuu varmaan hormoneista. Rinnatkin ovat vähän kasvaneet. Olen ihan tyytyväinen, että toistaiseksi on näin hyvä olla. Kyllä se kuvotus on sen verran epämukavaa, että voisin jättää välistä vaikka kokonaan, mutta kaikki otetaan vastaan.
 
Hauska lueskella ensikertalaisten fiiliksiä. Kyllä sitä itsekin oli ihan samalla tapaa onnesta ihmeissään ensimmäisellä kerralla. Tällä kertaa tunnelmat ovat lauhkeammat, mutta toki yhtäältä innostuneet ja niin kovasti onnellista loppua odottavat, kuten teillä kaikilla muillakin!
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Joka päivä päätän, että nyt loppuu se vau.fi:ssä roikkuminen. Mulla oli tässä ammattiin valmistumisprojekti käynnissä, kun sitten yllätyksekseni plussasin jo toisesta yrityskierrosta. Viime viikko meni totutellessa ajatukseen, että tuolla sisällä on nyt joku kasvamassa. Ajatukset vaihtelivat huolestuneesta hurmioituneeseen.

Meillä on ikää vähän yli kolmekymmentä ja esikoista odotellaan. Eka neuvola on maanantaina 15. pvä. Mietin jo, että soittaisin sinne ja kyselisin oireistani. Sitten kuitenkin lueskelin täältä, että on noita menkkamaisia kipuja ja muuta ollut muillakin. Jospa nyt vaan koittaisin ottaa rennosti ja keskittyisin muuhun... Hah! Taidatte tietää kuinka "helppoa" se on :) Paijailen vatsaa... "Äidin pikku papu"... huh, huh. Tulin nyt vaan esittäytymään. Meitä hiljaisuudessa jännittäjiä alkaa siis olemaan täällä jo useampi.

Nyt tiskaamaan, sitten word auki ja netti kiinni.
 
Onnea uusille tuleville mammoille!
Ajattelin tulla teille kertomaan, että tänään kävin ensimmäisessa ultrassa ja tähän asti ollut epätodellinen olo koko asiasta, välillä oireet hävisi kokonaan ja välillä tuli takaisin ja siksi pelkäsin ettei kaikki olis hyvin. jännitetty on ja paljon (ensimmäinen myös) ja en millään meinannu uskoa että nyt oltais onnistuttu ja olisin raskaana. Mutta tänään, voi että kun monitoriin ilmestyi pieni möhkäle minkä sydän sykki niin näyttävästi :) nyt on uskottava tämäkin ihme. pienet kädet pystyi jo erottamaan ja pientä liikettä taisi pikkuinen tehdä kun 3 kuvaa mukaamme saatiin ja pää-perämitassa pientä heittoa kahdessa eri kuvassa :) ihanaa ja ajattelin ihan siksi kertoa teille, että kaikki voi olla todella hyvin mallillaan vaikka vähän itsellä olisi tunne, että ei ole. ja vaikka oireet häviääkin välillä.
Onnistunutta odotusta teille kaikille<33
 
minäkin varasin tänään neuvolan! :) se on 23.pv vasta, mutta eipä siellä nyt mitää kummosta edes selviä.. sitäpaitsi, mulla on se viikkoa liian "aikasin", että ne laski sen siellä niiku kp 28 mukaan, elikkä neuvolan mukaan olisin jo viikolla 5+4. ja vaikka kui yritin selittää, et mul on pidempi kierto ku ns. "normaali" joten "joudun" menee viikkoa aikasemmin ultraan, ku ne pistää sinne mun kierrosta huolimatta.. :D


Ulpukka77 älä siis huoli noista menkkakivuista, vauvakipuja ne on :)
 
Soitin sitten kuitenkin neuvolaan :)
Ihan niinkuin epäilin, kivut ovat ihan normaaleja. Sekään että lauantaina tuli paperiin hiukan verta muun vuodon mukana, ei välttämättä merkitse mitään pahaa. Todettiin vain ettei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa... Paitsi päätettiin varmistetaa ettei ole ole virtsatietulehdusta, kun mulla on ollut niitä. Voi olla oireetonkin kuulemma. Jos se on, niin pitää hoitaa pois.
Eli tämän päivän saavutus: pissasin purkkiin.

Magenta, onko ultra ekalla neuvolakerralla?
Ei mullakaan ehdi montaakaan viikkoa siihen 15pvä mennessä tulla. Ollaan lähdössä reissuun ja siksi sovittiin toi aika.

H1987, ihanalta kuullostaa eka ultarakokemus! Toivottavasti saadaan me muutkin nähdä yhtä reippaita sykähdyksiä jossakin vaiheessa... Mä varmaan laittaisin ne kuvat yöpöydälle. Yhden ehkä kopioisin lompakkoon.
 
Onpas tänne tullut tekstiä kiitettävästi, hyvä juttu! Kiva kun piipahtelee muualtakin porukkaa katsomassa miten meillä menee.[:)]

Juu minullakin on sellaisia menkkamaisia kipuiluja ollut, mutta ihan normaalejahan ne tosiaan taitaa olla. Päivällä tulee myös aivasteltua tosi paljon, heh, sekin ilmeisesti raskausoire. Etovaa oloa on nyt iltaisin ja aamuisin, päivällä taas melkein normaali olo. Ja yksi oire on ilmeisesti jonkin sortin hajamielisyys, pitää tosiaan keskittyä että muistaa ottaa kännykän, avaimet, kukkaron ja muut tavarat aina mukaan. Ihan niinkuin aivot ei vaan toimisi "ihan kympillä".

Huomenna varmaan saan soitettua neuvolaan kun pomokin on poissa. Ärsyttää kun neuvolan soittoajat on 12-13, eikä työpaikalla ole oikein privaattia paikkaa jos joku sattuu punkemaan minun työhuoneeseen.
 
Ihania ultrakuulumisia täällä kerrottu [:)]! Mukava kuulla tuollaisia (nimimerkillä tänään ei taas ole ollut minkään valtakunnan oireita).

Eräs tuttu tänään kyseli kovasti lapsentekosuunnitelmia. Siinä sitten taas kiersin asia sanomalla, ettei tässä nyt mikään kiire ole. Tuntuu jotenkin oudolta salailla näin isoa asiaa, koska kerron normaalisti ystävilleni kaikenlaista. Voikin olla, että läheisimmille kavereille varmaan pian kerron. Huomenna on raskausviikkoja täynnä vasta 5! Aika menee hitaasti.
 
ulpukka77 tajusinpa vasta nyt kuinka epäselvästi olin viestini kirjoittanu :D HAJAMIELISYYTTÄ :S
elikkäs ei ekalla neuvola kerralla ultrata, vasta n. rv 11-13 ymmärtääkseni (kunnallinen) :) ja sitten itehän voi mennä yksityiselle  varhaisultraan.  tosin kallista lystiä, mutta mitäpä sitä nyt ei maksais että näkis jo "ennen aikoja" että onko siellä masussa kaikki kunnossa :)

elikkäs siis suomennos aikaisemmasta tekstistäni: [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
neuvolantäti aikaisti laskettua aikaa viikolla,koska niiden laskureissa ei ole muun pituisia kiertoja täälläpäin, kun 28 päivää, joten menen ns. viikkoa aikaisemmin neuvolaan, kun oikeasti minun pitäisi mennä, 35 kiertopäivieni mukaan. :D joten siis sitten joskus reilun parin kuukauden päästä kun pääsee ultraan, niin sikiö on luultavasti viikkoa pienempi, kuin normaalisti ekassa ultrassa viikkoja pitäisi olla. Kun ei se neukkutäti suostunu kuuntelee mua, mutta pääasia on, että siellä saa selvitettyä että onko pötkö elossa ja että saa sen niskaturvotus arvon otettua! :) ei siis asiani oikeastaan ollut edes mainitsemisen arvoinen [:D][:D][:D]


elikkäs kuinkas moni meinaa mennä jo parin viikon pääst varhaisultraa? :))
entäs toi sikainfluenssa rokote? ootteks jo ottanu/ meinaatteks ottaa?
 
Minä en ole ajatellut varhaisultraa, tuskin menen. Olishan se kiva nähdä jotain todisteita mokkulan olemassa-olosta, ettei se ole vain "all in my head".

Possunuhan kävin ottamassa kun se tuli jakoon meille taviksillekin, joka sattui olemaan juuri ovulaation jälkeen. (= possunuhapiikki voi sivuoireena aiheuttaa raskautumista ;)

Minä olen odotellut sitä tissien suurenemista kovasti, vähän ovat kipeät, mutta missäs se kaivattu turvotus! [;)] hah!

Flunssa iski sitten minuun viime yönä, ja jäin kotiin. Ei tässä kovin sairas olo ole, mutta ei se lepo varmaan pahaa tee [:D]
 
Heippa kaikit uudet odottajat ja onnea tuhannesti! Sen verran piti tulla kommentoimaan, että kun olen lukenut sekä oman ryhmäni helmikuisten että muiden kuun odottajien juttuja, niin ultrat ym. vaihtelee kunnittain TOSI paljon. Joillakin on neuvolassa ultralaitteet, joitakin ultrataan vain kerran raskauden aikana (tosin tämän kai pitäisi muuttua tämän vuoden? aikana niin, että kaikki saavat kaksi kunnallista ultraa) ym. ym. Eli kannattaa sieltä omasta neuvolasta kysellä oman kotipaikan käytännöt.

Iloista odotusta kaikille!! [:)]
 
Onnea myös Ulpukka77:lle ja tervetuloa!
 
Meillä hoidoissa käyneillä varhaisultra kuuluu settiin, joten olen itse menossa ensi viikon lopulla katsastamaan masun tilanteen. Neuvolaa en ole vielä varannut, mutta kaipa sinnekin täytyy jonain päivänä soittaa ja samalla kysellä tuosta possupiikistä, koska mulle on sellainen työpaikan kautta luvassa muutaman viikon päästä. Tuskin lähden sitä muuttelemaan aikaisemmaksi.
 
Noista ultrista vielä sen verran, että np-ultra (niskapoimu) on kaikille luvassa siinä rv10-12 tienoilla, jolloin voi osallistua myös veriseulatutkimukseen mahdollisten kromosomipoikkeamien toteamiseksi. Rakenneultra on sitten tarjolla lähellä raskauden puoliväliä. Nämä kaksi ultraa pitäisi olla tarjolla kaikille Suomessa, mutta tuo varhaisultrapolitiikka paikkakuntien välillä tuntuu olevan aika vaihtelevaa, ainakin normaaliraskauksissa. Olen itse sitä mieltä, että jos oma mieli rauhoittuu siitä, että näkee sen pienen sykkeen alkuraskaudesta, niin on se sen rahan arvoista käydä vaikka yksityisellä. Mitä parempi mieli äidillä, sitä parempi kyytiläiselläkin!
 
heippa! miekin eilen soittelin neukun tätille ensimmäistä kertaa ja varailtiin aika heti ens viikon keskiviikolle 10.2. Siellä tullaan ultraamaan jotta päästään selvyyteen missä vaiheessa olen raskauteni kanssa [:)] myös hän tuntui kovasti laskevan kierron 28 mukaan viikkoja, mutta intin niin taitavasti vastaan koska pco:n takia kiertoni ei ole ollut pariin vuoteen "normaali". Parit viimeisimmät kk:t tulivat niin että kierto oli 50pv. Kuitenkin laski minun aloittaneen mahdollisesti nyt kuudennen raskausviikon.... ja minä oon ihan edelleen öö-aapisella koska odotin ovuloivani vasta tammikuun lopulla, kun sitten olinkin raskaana jo 18 päivä....ja 30.1 digitesti näytti että raskaana 3+. no jännityksellä odotan missä mennään!

Tänne on myös ilmaantunu hirveä väsymys[&o] kaikkein kauheinta on herätä aamuvuoroon töihin! mutta sinnillä, sinnillä[:D]
Sunnuntai-aamuna muuten ensimmäisen kerran kerroin pöntöllekkin terveisiä töissä ja lähinnä nauratti kun tytöt varmasti luulivat että mulla on kaamea kapula [:D][:D] ihan sen olosia olivat kun vessasta poistuin...

hirveä flunssakin vaivaa, mutta paranemaan päin jo.

En ole malttanut olla aivan hiljaa tästä raskaudesta, kahdelle ystävälle olen kertonu ja yhdelle siskolle, on sitten muutakin tukiverkostoa kuin mies [:)]

tämmöstä täällä tänään :) katotaanhan nyt, jos se neukun täti oli oikeessa ton raskauden pituuden kanssa niin luultavasti tää vaihtaa tonne syyskuun puolelle [8|]
 
Helou kaikille!
Josko minäkin voisin varovaisesti kurkkasta tänne lokakuisten puolelle..[:)]
Oon siis 38 vuotias ja nelonen tulossa. Laskettu aika ois näillä näkymin 6.10. Mulla on ennestään pari varhaisteiniä ja yksi pian eskarilainen( just kuivasin kyyneleet, kun paperit tulivat postissa)[:(] Niin se aika menee..
Lapsukaisille ei oo vielä kerrottu, mutta vanhin lapsista hymyili jännästi, kun pyörittelin raskauskiekkoa tossa yksi ilta. Ei se sit sen kummemmin kyselly, vauvahaaveista kyllä on puhuttu ihan ääneenkin[:)][:)]
Täällä ei vielä kauheasti mitään oiretta, lievää pahoinvointia hetkittäin, kova väsymys ja turvotusta vatsalla. Eilen illalla ihan pömpötteli..
Neuvola-aikaakin varmaan pitäs varailla tässä joku päivä. Lunttasin vanhoista neuvolakorteista, että aiemmin oon käyny ekat käynnit kahdeksannella viikolla.
Täällä meillä pitää varata np-ultra ite äpolilta ja sinne ei saa kamalan helposti aikoja. Siksi pitäs käydä suht ajoissa eka käynti. Oon kuullu, et jotkut käy vasta viikolla 10?
piia Tuosta lasketusta ajasta, neuvolat käyttää aina oletuksena tuota 28pvän kiertoa. Ultra kun pitäis tehä vkolla 10-14, niin ei se haittaa jos viikolla heittää. Sieltä saa sitten varmistuksen raskauden kestosta ja la varmistuu kohilleen [:)][:)] Jos digitesti ilmoitti sun olevan raskaana 3+ niin sillonhan sulla on nyt viikot 5+
Ai niin ja tosi paljon onnea kaikille raskautuneille![:D][:D][:D]
 
Jee, soitin bakteeriviljelyn tulokset. Niin puhdas kuin voi vain olla.
Olo on huojentunut ja hyvä, kun ei ole ollut väsymystä kummempaa oireilua enää. Tai no tunne on että alhaalla on jotakin tapahtumassa... hyvä tunne.

Olen tosiaan opintojeni loppuvaiheessa ja koska on tukikuukaudet + opintolainatkin tuhlattu jää yksityiset ultrat multa väliin. Avomies joutui ostamaan just pesukoneenkin hajonneen vanhan tilalle. (Ostettiin sivulta täytettävä, että voi vaippoja vaihtaa siinä päällä ;) Ja mentiin etelälomakin ostamaan ennen tietoa raskaudesta. Vika loma kasin <3! Toivottavasti en voi kovin pahoin...

En taida ottaa sikapiikkiä ensimmäiseen kolmannekseen. Katsotaan tietty tuleeko se toinen aalto koska...
Näin pähkäiltiin melkein samassa vaiheessa olevan odottavan kaverini kanssa.

Nyt keskustaan Kelan tukemalle lounaalle siskon ja taaperon 8,5kk kanssa!
Aurinkoista tiistaita kaikille!

-Ulpu
 
Onnea myös kitty72 ja tervetuloa! Esikoisraskaudessani mulla oli eka neuvola vasta 11. viikon alussa. Siksi en ole pitänyt mitään kiirettä ajanvarauksen suhteen, mutta sait ehkä mieleni muuttumaan. Jos ultriin onkin kamala ruuhka, niin voi olla hankalampi saada itselle sopiva aika.
 
Tervehdys elokuisista! Sellaista piti tulla Magentalle kommentoimaan, että minulla oli juuri sama tilanne, kierto pitkä (n.37 päivää), ja kävin jopa yksityisessä varhaisultrassa toteamassa että vauva on yli viikon pienempi kuin kuukautisista laskien. Silti vaikka menin sen varhaisultrakuvan kanssa neuvolaan, niin, neuvolatäti ei muuttanut laskettua aikaa. Jonka seurauksena sain sitten np-ultra ajan liian aikaisin... eli olin tänään siellä ja koska vauva vastasi vasta 10+4 viikkoja (kuukautisista laskettu olisi pitänyt olla 12+0), niin niskapoimua ei voitu mitata eivätkä myöskään ottaneet verikokeita seulaa varten. Sain uuden ajan ensi viikolle. Eipä minua silleen haittaa, paitsi hankala sovittaa töistä sinne meneminen keskellä päivää, kun oli ainoa jäljellä oleva aika..

Minulla on edelleenkin niitä kuukautismaisia kipuja (aika koviakin välillä), mutta ne kaiketi liittyy kohdun kasvamiseen. Ei siis syytä huoleen teilläkään.
 
Takaisin
Top