Lokapoikasten odottajia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan tuli tosta piian raittiin ilman saamisesta mieleen, että onko teillä muilla ollu semmosta "vaivaa", että hengästyy paljon nopeemmin kun aikasemmin. Musta tuntuu, että ei tarvi kun muutama kymmenen metriä kävellä niin johan alkaa puuskuttaan. Joo, mulla on astmaa ja ylipainoo, mutta vielä ennen joulua pystyin ihan kunnon jumppatreenin salilla vetään ilman mitään älytöntä puuskutusta... [8|] Kummia juttuja tapahtuu kropassa... :)

Heippa kaikille!

Eli täällä kanssa lokakuun odottelija LA olis 6.10 jos pikkunen vaan pysyy matkassa.
Ite olen 33v ja mieheni on 27 ja toinen lapsi minulle mutta ensimmäinen meidän yhteinen olisi nyt sitten toivottavasti tulossa :)
Yritystä meillä oli ennen tätä ihanaa plussaa reilu vuosi ja vuoden vaihteessa alotin clomit ja pregnylin pistin tammikuussa ja heti plussa [:D]

Nyt vaan on iso huoli että pysyykö toinen matkassa, mutta silti myös niin ihana ja seesteinen olotila.

Ensimmäinen neuvola on huomenna[:)]saa jotenkin tämän raskauden enemmän todeksi kun saa sen neuvola kortin kätöseen!

Oikein hyviä vointeja kaikille!Ja palataan[;)]

Juu maamukka puuskutan lenkillä kun höyryveturi nykyään[:D][:D]Et kuuluu varmaan tähän ihanaan odotuksen oireisiin...

Kyllä vaan, maamukka, hirvee puuskutus päällä myös täällä! Huomasin sen eritoten kuntonyrkkeilytreeneissä, pienen hyppynaruhyppelysession jälkeen meinasi henki loppua, eikä toi kunto nyt huonoimmasta päästä ainkaan normaalisti ole [:D]

Onko teillä kaikilla ollut rinnat kipeenä? Alan epäilemään omaa raskauttani koska oireita on niin vähän. Ei pahemmin nippailuja eikä rintojen arkuutta, jatkuva nälkä, loputon jano, hirvee väsy ja toisaikainen etova tunne kylläkin...

Hurjasti onnea uusille tulokkaille!! Aika hienosti täällä onkin elo vilkastunut. [:)]

Zenja
ja maamukka, mulla on ihan samaa hengästymistä ollut havaittavissa. Muuten ei mullakaan hirveästi oireita ole. Rinnat on turvoksissa ja sitten kaikenlaisia "omituisuuksia". Esim. nukun nykyään aamuyön hirvittävän huonosti, tänäänkin heräsin puoli neljä. Sitten kun olisi ruvennut väsyttämään uudestaan siinä ennen kuutta, niin herätyskello jo soi. Ja päivisin sitten olen tosi väsynyt ja kiukkunen [8|]. Tänään piti lähteä lenkille, vaan saa nähdä, kun silmät meinaa mennä väkiste kiinni... Onkohan tää hormoneista..? Onko muilla samanlaista?

Tänään vasta alkoi 7. raskausviikko. Miten aika menee niin hitaasti! Yritetään malttaa... Paksuja vointeja kaikille!!

Mä päätin, etten jaksa vääntää neuvolatädin kans, ja varasin suoraan yksityiselle sen varhaisultran. Aika ois 2.3, vasta kolmen viikon päästä. Mitenköhän maltan odottaa. Otin tarkoituksella vasta yhdeksännelle viikoll, että varmasti näkyy jotain.

Ei muuten ollu kamalan kallis, 78e, josta saan vie 30e kelakorvausta kun on kolme km takana. Halvemmalla ois tietysti päässy kunnalliselle, mut ku se neuvolan täti... Murr...

Mulla on kans ollu kauhee jano, puuskutus, ja rinnat kipeet. Välillä tuntuu ku puukolla iskettäis rintaan ku koskettaa. Mahaa o myös nippaillu aika paljon, enemmän ku aiemmissa raskauksissa. Ja väsymys on jäätävä!

Onnea myös Paula76 ja tervetuloa!

Itselläni tuo hengästyminen alkoi tällä viikolla. Kuuluu ilmeisesti asiaan. Samoin valtava jano. Vettä tekee mieli lasitolkulla. Aamuyön unet ovat sentään jo palanneet, ettei ihan tarvitse kukkua hereillä tuntitolkulla.

"hyvä", että muillakin on tätä puuskutusta. Tuli jo semmonen olo, että toi joulu tais mennä vähän liian rennosti kun vain söi ja piti taukoa salilta...  Mä oon ollut tosi yllättyny, että mulla on näin paljon kaikkia oireita. Siskolla ei mitään muuta kuin hervoton vatsa ja omalla mutsillakin on kuulemma ollut "vain" kauhee kalkin himo; vessassa rapsinu kalkkia laattojen välistä! [:'(] Joku kertoi, että oli raskausaikana imeny villaa!!! Odotan innolla noit pica-oireita....

Täällä kanssa yks jota jo puuskuttaa ihan pienikin juttu.
Oireista sen verran vaikka ihan alussa olenkin niin rinnat ihan järkyn kipeet ja paisuneet. Hieman etova olo koko ajan. Alavatsaa nipistelee ja kaamea vilutus päällänsä.

Tänän varasin ajan varhaisultraan varmistaakseni, että massussa on muutakin kuin pussi.

Kaikille oikein paljon jarrusukkia ja onnea.

Palaillaan

tänään sitten jutustelua neuvolan tätin kanssa ultran sijaan. Uusi aika ultraan on nyt 25.2 (ja sietää olla ultraajien terveinä!) 30.9 ois nyt toistaiseksi laskettu aika, mutten suostu täältä pois lähtemään ennen tuota ultrausta, sillä vakaasti uskon että muuttuis vielä lokakuun puolelle :)
Lähete lähtee joka tapauksessa äippäpolille olemassa olevan verenpainetaudin takia, jotta siellä sitten vieraillaan useamminkin...

tervetulemasta myös mun puolesta uusille [:)]

Heippa

Tämä on yökkäillyt ihan tyhjää tässä pari päivää. Toivottavasti ei rupee irtoomaankaan mitään[:'(]
Kandee muuten varmistaa, kun menee yksityiselle ultraan, et on kokenut gyne ja erikoistunut raskauksiin.. Yks kaveri kävi tokan kanssa tarkistuttaa tilannetta, kun ennen esikkoa oli ollut tuulimuna. Tylyn tuomion oli saanu, tyhjä sikiöpussi, sittenkun äitipolilla tsekattiin tilannetta, niin vahvasti raskaana oli ollu- sikiö kohillaan ja sydänäänetkin selvät.
Jos jo nyt puuskuttaa, niin oottakaapa vaan muutaman kuukauden päästä...[8D]
Mun yleiskunto on onneks kohillaan, mut saas nähä kun on ollu kipeenä.. Päätin etten todellakaan lähe leikkii enää terveydellä, ennenkuin on oikeesti kunnossa.. Blääh! Menee ihanat hiihtokelit hukkaan, mut minkäs teet[&o]
Paula Se eka neuvolakäynti tosissaan on aika virstanpylväs. Vaikkei siellä ihmeitä tehä, niin kun saa sen kortin, niin se on jo jotain..[:)]
Tää laitto tos yks päivä entiset kortit riviin ja tein sellasta tutkimustyötä, et mites sitä on ollu eri mitois ja millon kuunneltiin sydänääniä ja noita äpoli käyntejä.. Mullakin niitä tulee ylimääräsiä, kun on kroonista tautia taustalla..
Me on kerrottu nyt lapsukaisille uudesta tulokkaasta, kaikki on iloisia ja toivovat veljeä. Ja itekkin vakaasti uskon poikaan[:)][:)] Nuorimmainen luulee mun pienimmistäkin ähinöistä tai puhinoista, että vauva syntyy. Monena iltana kun haukottelen peitoissa, niin kysyy, joko vauva syntyi jo? No, odottavan aika on pitkä[:)][:)]

Heips!

Täällä ilmoittautuu onnellinen esikoisensa odottaja mukaan joukkoon :) LA on 13.10.2010. Itsellä ikää 31-vee. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola ja pitäisi samalla ilmoittaa, että valitaanko synnytyssairaalaksi Naistensairaala vai Kätilöopisto. Ei ole mitään tietoa kummastakaan paikasta. Osaisiko joku suositella?

Mitään raskausoireita ei vielä ole kauheasti ollut, muutakuin kuukautisten pois jääminen. Sanoinkin tuossa miehelle, että pitänee vielä tehdä yksi raskaustesti ennen ekaa neuvolaa, ettei nyt mennä sinne turhaan. Olen tosin tehnyt jo kolme testiä ja saanut kaikista plussan...  Jotenkin on niin epätodellinen olo tän homman kanssa. 4 kk ehdittiin yrittää raskautumista ja nyt kun tärppäsi, niin ei vaan voi uskoa todeksi!! Ei voi kuin olla onnellinen ja toivoa, että kaikki menee hyvin.

Hieman jänskättää eka neuvolakäynti ja mitä kaikkea siellä tapahtuu. Mies tulee onneksi mukaan jännittämään. Eilen illalla nukkumaan mennessä mies halasi mua ja säälitteli, että mitä kaikkea kauheuksia joudunkaan kestämään, kun oltiin sitä ennen juteltu mahdollisista lapsivesitutkimuksista ja muista kaikkiin tutkimuksiin liittyvistä toimenpiteistä.  Ihana mies [:)]

Onnea kaikille odottajille!!

P.S mistä täällä saa laitettua näkyviin tuollaisen mittarin, josta näkyy jäljellä oleva päivät?

Cinnamon1: Tervetuloa ja onnittelut plussasta. Synnäriä en osaa suositella, mutta tuon mittarin saat nii, että klikkaa vaikka tuota mun mittaria, niin se vie sut sivuille missä voit sellaisen tehdä.

Mulla on jännää tää pahinvointi, pahenee aina iltaa kohti. Jostain syystä alaselkä temppuilee, ja rinnat on edelleen tosi kipeet.

Vielä melkein kolme viikkoo varhaisultraan ja neuvolaan, huoh. Mut kuulin tänään ilosen yllärin kun juttelin sellaisen kaverin kanssa johon ei oo yhteyttä ehtiny pitämään. Kertoi olevansa raskaana, tosin jo 11. viikko menossa. Mut oli kiva jakaa tunteita jonku kanssa ihan livenä, kun en oo kellekkään uskaltanu kertoo raskaudesta.

Hyviä vointeja kaikille :)

Cinnamon1:lle
Ekakertalainen kommentoi tässä kuulemansa perusteella...

Kätilöopistolla on sellanen Haikaranpesä, johon voi yrittää päästä. Se tarkoittaa kodinomaista ympäristöä, siellä saa omassa rauhassa olla kumppaninsa kanssa. Edellyttää valmennukseen tai johonkin sellaiseen osallistumista, koska on itsenäisempää se touhu. On hoitajat tarvittaessa kuitenkin kutsuttavissa ;) Kättärillä kai tarjolla myös vesisynnytystä jne. Ihan "tavallistakin" synnytysmenoa on tarjolla.

Naistenklinikalla etuna Lastenlinnan (teho-osasto) sijainti vieressä maanalaisine käytävineen. Kukaan ei halua tietenkään mitään pahaa sattuvan, mutta jos on riskiraskaus saattaa olla harkinnan arvoinen juttu. Naistenklinikalla ei käsittääkseni saa synnyttää veteen, mutta kai siellä muita rentoutustapoja on käytössä. Haikaranpesää ei ole, vaan ihan perus sairaalahuoneet. Perhehuone/huoneita on jos vaan sattuu olemaan vapaana.

Yksi innokas lokakuun odottelija ilmoittautuu mukaan! [:)] Lauantaina plussattu ja olo onkin ollut aika epätodellinen siitä lähtien. Mitään kummempia oireita ei ole, vähän mahan nippailua ja rintojen arkuutta.
Syksystä asti on vauvaa toivottu tjottailun merkeissä mutta loppuvuodesta sitten "tehostettiin toimintaa" kyllä ihan yrittämiseksi. Esikoinen on kyseessä joten kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä.
Ikää itsellä on 26v ja LA on varmaan suunnilleen 10.10.2010

Neuvolaan soittelin tiistaina ja aika on parin viikon päästä. Varhaisultrakin on jo varattuna. Ei millään malttaisi odottaa että näkee onhan siellä masussa varmasti elämää! Onko täällä muita varhaisultraan menijöitä?

Tervetuloa uusille odottajille!

jemppi, minä malttamattomana varasin tänään ajan varhaisultraan ensi viikon to:ksi. Laskujeni mukaan silloin pitäisi olla viikkoja 7+2, eikä ne siitä kovin paljoa voi heittää. Kuinka pitkällä itse olet, kun menet varhaisultraan?

kitty72 ja sormustin, jaksuja pahoinvointiin. Mikä yhteensattuma, sormustin! Minäkin juttelin yhden kaverin kanssa pari päivää sitten, ja hänkin on 11. viikolla raskaana! Jäinpä minäkin sitten "kiinni", mutta tosiaan on kiva jakaa "livenä" kuulumisia ja tuntoja.

ON: Täällä odotetaan viikonloppua saapuvaksi. Yöunet ovat edelleen aika heikot ja pinna kirraa sitten päivisin [8|]... Muuten raskausoireet edelleen liki olemattomat.

Heippa, aattelin nyt liittyä teidän joukkoon :) Eli siis, itellä raskausviikko 5, ja jännittää kovasti koko tuleva odotusaika :D itse olen 19, poikaystäväni 18. raskaus tuli täytenä yllätyksenä, koska olen kuitenkin syönyt pillereitä kohta 3.v. Laskettuaika neuvolatädin mukaan 14.10. :) <3

Nyt toivokaahan kaikki parasta, mulla alko tänään kovat alavatsa ja selkäkivut. Mulla on ennen noi keskenmenot alkaneet näin :( Töihin ilmotin, et oon ainaki viikonlopun poissa, ja voitte olla varmoja, että sängystä en poistu, vaan lepään kunnolla. Vähän on nyt huono fiilis tän asian suhteen, ja aikalailla sellanen olo et kesken menee, sen verran selvät oireet. Tää ois mulle jo neljäs keskenmeno :(

Yritän nyt nukkuu, mut en tiiä tuleeko siitä mitään...

sormustin, täällä todella toivon sinulle parasta sormet ja varpaat ristissä! Voihan olla, että kivut ovat ohimeneviä ja raskaus jatkuu normaalisti. Ymmärrän kuitenkin, ettet varmastikaan lepäile siellä aivan rauhallisin mielin....

Voimia sinulle sylikaupalla!!

Tervetuloa cinnamon, jemppi ja pikkuii ihanaisten lokakuun mammojen seuraan!

Ja sormustin nyt sitten vaan kotona potslojoo ja rauhallisesti. Tää täältä lähettää oikein paljon keskenmenon vasta-aineita. Joo, tää on myös idiootti.

Takaisin