Lokakuun yleispulinat- vauva-arki ja vauva-arkea vielä odottelevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minzkuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitikin mennä fiilistelemään...[>:][>:][>:]
On yöllä "Herätyskello" soinu 1 1/2 tunnin välein.
Tissit ihan riekaleina... ja tyhjät! Ja pitäis vaan jaksaa imettää...
yritä nyt sit tässä olla rento...[&o]

TirsatTirsatTirsatTirsat....

PojanÄiti: No, hitto, mulla on joku vinksahdus päässä, kun ajattelin, että voishan tuota yhden ainakin vielä...
Ja mieski siihen, että no se pitää sitten samoin tein alkaa yrittämään..
muuutta mutta, mä haluaisin käydä koulua vuoden/pari ennen raskautta. ehkä.
Ja sitten mä mietin, että miten noi meneekään noi äitiysrahat- enkös mä saa tän saman määrän, jos tarpeeksi nopeesti raskautuisin[8|][8|]

Mamma: Ssshh, ei kerrota kenellekkään- meillä samaa meninkiä.., mutta ei kerrota kenellekkään[:D][;)]

Maru: Olipa kiva kuulla sinustakin!

Täällä kans väsynyt äippä- mutta nyt tissiä vauvalle suuhun ja nukkumaan takas!

Imetys alkaa sujua vihdoin. Nyt ollaan La asti imetetty vuorotellen tisu kerrallaan, eikä yhtään yli. Aika moista kitinää ja usein imemistä on ollut, mutta nyt alkaa liikatuontanto tasaantua ja kas, pikku neiti nukkui viime yönä 11 alkaen 3,5h söi ja sitten 3h, sen jälkeen 1,5h, kunnes masussa alkoi kipristeleen, otin viekkuun nukkumaan ja nukkui vielä toiset 1,5h söi nyt 9 ja nukkuu edelleen[:)] Taitaa meidän aamukylpy jäädä väliin ja vasta iltasella kylvetään sitten isukin kanssa. Pitäisi mennä katsomaan ristiäistilaa puolen päivän aikaan, ärsyttää herättää pikkuista, että saa vaipan ja päivävaatteet vaihdettua.

Seuraava: toivoisin, että saisi tulla mahdollisimman nopeasti. Isännälle oon kanssa vihjaillut asiasta, mutta eipä ole vielä saanut tuulta purjeisiin. Katsotaan nyt ensin muutama hetki tämän neitosen kanssa.

Purri: tuntuu kanssa, et näytän ihan Pandalta[:D] Koko ajan tuntuu, että silmäluomet roikkuu ja silmät on puoli nukuksissa.

Tervetuloa Maru joukkoon pulisemaan[:D]

Odotan jo sormet syyhyten huomista. Pääsen hulluille päiville ihan itsekseni ja vaavin isukki on luvannut hoidella vauvelia sen aikaa. Pumppailen maidot jääkaappiin valmiiksi kahta syöttökertaa varten, niin ei tarvitse sitäkään mietiskellä. Ensimmäistä kertaa, kun pääsen vähän pidemmäksi aikaa pois kotoa ja ilman vauvaa. Aikaisemmin oon käynyt muutaman kerran kaupassa yksin.

Kiitos Kirsikka linkistä. Aikas hauskan näköiset tuollaiset hiekkaan painetut taulut.

Nyt täytyy mennä omille aamutoimille, että ehtii ennen vaavin heräämistä. Neiti kun tahtoo olla kaikki päivät hereillä, mieluummin niin päin kuin yöt, mutta raskaaksi sen tekee, että silloin kun on hereillä, pitää olla sylissä[:D] Sitterissä onneksi viihtyy, kun soittelee PlimPlom musiikkia.

Kaika: juu sillä samalla syyllä toivoisin, että seuraava tulisi mahd. pian, niin saisi isommat äitiysrahat kuin opiskelijana tuun saamaan. Muistaakseni se raja oli kun nykyinen vaavi on 2v. en tiedä tarkalleen pitääkö olla syntynyt ennen kuin tämä tapaus täyttää kaksi vuotta.

Edit. Meidän neiti on nyt 3vkoa[:)]

Huomenii..

Meillä neiti viel välil rohisee ja keittosuolatippoja ollaan laitettu. Esikoinen on tän viikon isällää ja jotenkin niin rentouduttavaa[:)]
Miehen, neidin ja koiran kaa lähtään Imatralle miehen isovanhemmille ja tullaan perjantaina. Eka käydään neidin punnituksessa ja saa nähdä onko syntymäpaino nyt saavutettu.
Terapia on oikein terapiaa[:D] tuntuu ja tekee hyvää. Neiti on ollut vähän kärttysä ja oikein sylin kipeä. Nytkin kenguruhoidos mul täs, ku ei oikein halunnut nukkuu. Meil menee yöt 2-3h välein ja nyt jopa ekal kerral rintamaito riittänyt.
Mutta nyt loppu pakkaukset [:)]

Hanimami ja Kaika: Saa saman äippärahan jos ikäeroa alle 3vuotta...eli meillä neiti syntynyt syyskuun alussa ja koska pojan laskettu aika oli syyskuun lopussa meni se 3vuotta parilla viikolla yli niin en saanu samaa äippärahaa ku tytöstä..

Poika taas jälleen illasta tankkasi urakalla enkä saanut millään nukkumaan, vihdoin ja viimein nukahti sänkyynsä puol12 ja nukkukin sit seitsemään asti. iltapullosta en kyllä luovu jos yöt menee näin, pakko saada unta kun vanhempi lapsukainen herää kuitenkin aamulla jo 6jälkeen joten pakko saada yöllä unta. Päivisin yritän torkahtaa jos päiväunet sattuu samaan aikaan molemmilla muksuilla.
Rintamaidon olen saanut niin nyt riittämään jotta enään tarvitsee korviketta vain yöksi, tai ei ehkä tarvisi mutta mä tosiaan tarviin ne yö unet että jaksan ton meidän energiapakkuksen kanssa touhata päivällä.

Mua ottaa aivoon kun tänne on änkeemässä sellasia "kavereita" kylään katsomaan vauvaa joita en ole nähnyt edes koko odotusaikana...vauva kuulemma pitää nähdä kun on vielä pieni. kyllä tosiaan hyvät ystävät ja sukulaiset ovat vauvaa käyneet katsomassa ja on saanutkin mutta en jaksa tressata sellaisista vieraista joita muutenkin näkee harvoin eikä oikein edes tule pidettyä yhteyttä. ei ymmärrä..

Kirsikka: Mul on semmoset kaverit&sukulaiset joita en oo aikoihin nähny pommittanu mua viesteillä "koska laitat tytöstä kuvaa?". Ja siis nimenomaan meinaavat et pitäis FB:iin tai heille sähköpostilla lähettää.. Oon vaa todennu, että en laita yhtäkään kuvaa FB:iin ja en lähetä kuvia, jos haluavat nähdä, ni sit sovitaa treffit, että saavat pällistellä.. yllättäen niitä tapaamisintoisia ei sitten ole yhtään ollutkaan [;)]

Meillä neiti nukku eilen illalla 21-01 ja sit mies syötti ja toi mulle "sil on vissii vielä nälkä".. No ei se mitää, aloin imettää ja kas! Tyttö nukahti mun syliin.. Eli jos mies ois laittanu tutin suuhun tytölle, ni se ois nukahtanu! Sillon sain sen sit sänkyynsä.. Sit neiti heräs uudellee muistaakseni 04 ja imetin (kerranki tuntu et rinnat on täys!!) ja neiti nukahti pariks tunniks ja sain onneks vielä sänkyynsä, mut sit se heräs 06 eikä suostunu millää nukahtamaan, ni nukahti sit mun rinnalle taas kolmeks tunniks. Kaks kertaa taidettii vaippaki vaihtaa yöllä [8|]
Sit täs päivällä, ku tyttö yleensä nukahtaa 11, ni nukahtiki jo 10:30, mut eiköhän neidin isä päätä soittaa jotain ihan tyhjänpäivästä puhuakseen ja herätti [:@][:@][:@][:@] Eli en itsekään saanu päikkäreitä sit nukuttua, vaikka nimenomaan oli aikomuksenani!!  Lähettii sit tytön kanssa kauppaan ja sithä se nukahti vaunuihin, mut mä nyt käytän tilaisuuden hyväkseni ja teen ruokaa.. En kyl tiiä kerkeänkö syödä ennenku herää, mut onpa ainaki tehty!

Nyt on mamman perustarpeet hoidettu[:D][:D]
On nukuttu ja syöty, kohta lähden "aamulenkille".

Onnea hanimamin pikkuiselle 3sta viikosta[:D][:D][:)][:)]

Ja juurikin hokasin että meilläkin on eka kuukautis päivä (siis pienimies on 1kk, ei menkat[8D])...
-Mihin tää aika taas katoaa?!?!
Kohta se tuo jo tyttöystäviä kotiin ja ei aikaakaan kun paijaillaan jo lapsenlapsia...

Eipä muuta, nyt tulikin jo kiire...

Edit. purrin tyttärelle kanssa "synttäri" onnitteluja[:)][:)][:)]

PojanÄiti: Onnitteluja sinnepäin kans [:D] mulle on jo lankomies sanonu, et "ajattele, neiti alkaa sit seurustelee sen ja sen kanssa".. Oon vaa todennu, ettei tooodellakaan ala [:D] Onneks keretää muuttaa maasta pois, ennen ku asia tulee ajankohtaiseks [;)] Äläkä puhu mitää isovanhemmuudesta vielä!! Vastahan mä alan sisäistää olevani äiti [:D]

Ah, neiti meni päikkäreille! Huva huva! Tosin mies soitti TAAS just ku olin tyttöä nukuttamassa!! Mä en tajuu mikä sisäinen kello sillä on ton tytön päikkärien suhteen [8|] Mut se klo 11 päikkäriaika on kyl sillä tiedossa, nää seuraavat menee aina vähä miten sattuu, et nyt en kyl voi kauheesti suuttua asiasta.. Pitäis vaa itteki nyt yrittää nukkua tai ees levätä.. Mut ku ei malta!!!

No niin, vihdoin ja viimein pääsee kirjoittelemaan. Joka kerta kun olen ajatellut tulla kirjoittelemaan tulee joku häiriköimään. Vauvalla on ainakin joku ihme tutka jolla se aavistaa unensa läpi että nyt äiti on menossa syömään, tietokoneelle, vessaan jne. ja sitten se päättää herätä. Olen kyllä käynyt lukemassa mutta siinä vaiheessa kun olen päässyt siihen kohtaan että nytpä kirjoitan itse jotain niin eipä tartte.....

Kävin myös tänään ostamassa cuplatonia jos vaikka helpottaisi pojan vatsaa sillä illat menee huutaessa vatsa ongelmia ja katsotaan miten käy. Inhottavaa kun näkee että toisen vatsaa kipsirtää ja huutaa kun syötävä .

Meillä mies on nyt isyyslomalla, mikä on aikas ihanaa kun on seuraa päivisin. Täällä on saanut niin kauan kökkiä yksikseen ja esikoisen seurassa päivisin että aikuisen seura tekee terää. Huomenna ajattelin että voisi testata vaunuja, tähän mennessä ollaan kökitty vain sisällä kauppa reissuja lukuunottamatta, ja ihastellu ikkunana takaa kaunista ilmaa.

Esikoinen meillä on ollut ihana, se on niin tykästynyt vauvaan. Tosin huomaa että kotona on tapahtunut suuri muutos sillä eskarista tänään soittelivat kun poika oli ruvennut itkemään kun oli ollut vaikeampi tehtävä ja sitten kun olivat keskustelleet asiasta niin oli kertonut että on niin kova ikävä äitiä ja kun eskarista soittivat minulle ja kertoivat itku päivästä niin minä täälläkin päässäkin vollotin (hormoonit). Poika oli sanonut että äitille ei saa kertoa kovasta ikävästä kun olivat siltä kysyneet että haluaako se että kerrotaan äitille... no mutta kertoivat kumminki[:D]

nyt on pakko mennä tekemään ruokaa ja laittamaan pyykit kuivumaan ennen kuin tuo yks taas herää roikkumaan mun tissiin.

Iltaa!

Uninen: täällä on kanssa vauvalla samanlainen tutka, kun mami menee nukkumaan, tietokoneelle, alkaa syömään, niin johan alkaa itku[:D] Toivottavasti esikoinen sopeutuu uuteen elämäntilanteeseen.

Mammaliina: mukavaa matkaa itään.

Kirsikka: tietenkin teillä meni just kelan kanssa vähän ristiina ajat, miksi ne aina menee just niin[:@] Kerran meni opintotuet 3€ yli tulorajan, niin jouduin sen 1kk eli reilu 400 maksaan takaisin.

Purri ja PojanÄiti: onnea teillekin päin 1kk synttäreistä[;)]

Otettiin tänään pikku-neidistä kuvia ristiäsikutsua varten ja puettiin ihan röyhelöt päälle[:D] Ihan suloisia ilmeitä tallentui, vaikka ei pikkuinen ihan ymmärtänyt, että äiti yrittää saada pienen hymyileen. Ristiäispaikka oli tosin kivan oloinen ja sopivan kokoinen, siellä mahtuu, eikä tarvii kotona siivoilla. Muuten päivä mennyt tyypillisesti, että neiti on hereillä, kunnes vaunuillaan, mielessä lause, että kyllä se vauva onneksi jossakin vaiheessa nukkuu.

Kuinkas Milamariaalla sujuu? Ootko saanut jostakin apua, että saisit hetken hengähtää? Kovasti jaksamista, eiköhän tää vauva-arki vähitellen ala sujua. Vaikka en fyysisesti voi auttaa, niin oot ajatuksissa[:)]

Kohta on pikkuisen kylpyhetki[:)] ja huomenna neuvolaan.

Jaksamista vauvautuineille ja Supparituulia vielä odottaville.
Hyvää yötä!

Tänään sain tätini ja hänen pesueensa pientä ihmettelemään [:)] Siellä olisi sitten luultavasti yksi luotettava hoitopaikka lapselle, jos joskus tarvii.. Tätini itse puhui pikkuiselle "Kyllä minä sinut sitten hoitoon otan kun vaan vähän kasvat, etkä ole tissillä!" [8D] [:D][:)]

Nyt rakkaani on ollut vähän kärttyisä, niinkuin yleensä illalla seitsemän jälkeen ja nyt kelpasi vaan sylitys ja kainalo. Heti kun laittaa sänkyyn niin byäääh [;)]
Apua ei ole ollut, mutta jotenkin sitä vaan yrittää jaksaa.. En edes tiedä olisiko se sitten niin suuri apu, jos minulla olisi esim. työssäkäyvä mies.. Enhän sittenkään saisi hirveästi apua päivällä ja sitten vielä jos mies olisi unikeko, niin en saisi sitä illallakaan joten.. Niin, tyydyn siis tähän "kohtalooni" ja yritän mahdollisuuksien mukaan levätä päivisin.
On minulle kyytejä tarjottu välillä, mutta mitä minä sitten yhdellä kyydillä teen? Tulisivat antamaan minulle päikkärimahdollisuuden niin se olisi nannaa.. Äh, ei edes jaksa valitella, tiesinhän minä että tällaista minulla tulisi yksin olemaan, siis väsyä arjessa mutta muuten ihanaa [:)] [:D]

PojanÄiti: Niinpä, aika juoksee.. *haikeus ja huokaus*.. On nämä hetket arvokkaita [:D][:)]

Taidan mennä yrittämään laittaa tuota pampulaa sänkyyn ja jos itse kerkeisi nukkumaan tunnin ellei parikin.. Palaan sitten joskus kun silmät pysyvät auki [:D]

Mä näin toissa yönä unta, että mun äitini vaati mua nimeämään meiä tyttären Livia Kathryniksi [:D][:D][:D] Kerroin mun äidille siitä unesta, ni se nauro vaan et Livia ois ihan hyvä nimi kyllä vaikka onki nii lähellä mun omaa nimeäni [;)] Mut kumpikaa meistä ei sit keksiny mistä hitosta mä ton Kathrynin nappasin [:D] Mut ei meiä tytöstä Liviaa tule, ois tosiaan aivan turhan lähellä mun nimeä [:D]

Plääh, mä oon ollu vaa kotona tänää... Mulla oli MasterPlanina että nukkuisin aina ku tyttöki nukkuu.. Noooo.. ei siitä sit mitää tullu.. Sain jossai välissä vissii 10min torkuttua ja se oliki sit siinä.. [&o] Onneks huomen tulee kaveri käymää meil, ni saan vähä muutaki seuraa, ku tollasta joka ei mitää vastaa eikä paljoo höpöttele, vaikka jaksaaki jo nykyään seurustella enempi[:)]

Ah ihana hiljasuus, mun miehet on jo nukkumassa ja saan rauhassa katsella telkkaria+surffailla.

Mä näin yks yö unta että oli aamu ja meidän (syyskuisten) lapset rupes heräilee ja mun olisi pitänyt imettää kaikki. Oli aika ahistavaa kun tiesin että ei niitä nyt niin nopeasti imetetä ja koko ajan heräs uusia näkäisiä vauvoja, tuskan hiki tuli [:D] No mutta sitten onneksi heräsin eikä edes omakaan ollut vielä hereillä.

Milamaariaa hyvä jos on joku joka voi auttaa. Tiedän mitä on olla yksin vauvan kanssa sillä olin yksin esikoisen ensimmäisen vuoden ja minun äidistä oli todella suuri apu silloin.

Jaa ja hitot mun oma pieni häirikkö ei sitten nukahtanutkaan vaan vääns kakat ja päätti ruveta mun seuralaiseks....

Huomenta!

Täällä me kukutaan jo 6:30 vauvan kanssa. Tosin tyttö on menossa aamupäikkäreille ja mä jatkan aamutoimien pyörittämistä.
Tasan ei käy onnen lahjat [;)].
Eilinen ilta meni itkiessä[:(]- kokonaiset 15 min, mutta tuntui taas 15 tunnilta.
Ja muuten yö oli normaali- 4h unta-syöttö-3h unta-syöttö-2h unta tai jotain..

uninen: Siellä on sama meininki kuin täällä, että noi vanhemmat muksut (eskarilainen ja ekaluokkalainen) alkaa nyt reagoimaan vauvan tuloon ja siihen, että mä olen kuitenkin aikas sidottu vauvan ajoittain.
Mä olen tehnyt niin, että koululaisen tultua koulusta annan hänelle aikaa minun kanssa; jutellaan tai sitten monesti haluaa istua mun sylissä tai kainalossa. Sitten kun esikoinen lähtee kavereiden kanssa ulos tai touhuaa huoneessaan, tulee eskarilainen kotio ja tällöin mulla on aikaa sitten hänelle..ja sitten mieheni tai minä pelaillaan/leikitään jotain päivällisen jälkeen poikien kanssa.

Milamariaa: Kiva, että on jo tiedossa hoitaja lapselle, kyllä se on kullanarvoista löytää luotettava hoitopaikka.
Kovasti jaksamista näille ensi kuukausille! Totta tuokin, että ei se ole niin sanottua, olisiko tämä helpompaa kumppanin kanssa-
mulla oli ihan helvettiä silloin poikien kanssa, kun nuorempi oli juuri syntynyt, esikoinen pikkasen yli vuoden ja tein eroa samaan aikaan.
Mutta kuitenkin- kamalasti voimia sinne!

Mutta nyt kello onkin jo niin paljon, että aamupuurot olisi tarjoiltava eskarilaiselle.
Tästä tää päivä sitten lähtee taas!
Ai nii- mies palaa tänään töihin- tosin alakertaan työhuoneeseensa, mutta kuitenkin- me ollaan neidin kanssa päivällä pääasiallisesti kahden[:)][:)].
Meillä tänään ohjelmassa: aamupalahommat, eskarilaisen vienti, koululaisen saattaminen koululle samalla kun lähden lenkille vaunujen kanssa, lounasjutut, koululainen koulusta, välipalat, eskarilainen kotiin, yleistä oleilua ja jutustelua, ruokahommelit, leikit/pelit, iltapala ja -pesu, rauhoittumiset, unta kaaliin ja jokatoiseen väliin imettämistä/vaipanvaihtoa/pyykinpesua/jutustelua vauvan kanssa[;)].

Moikka!

Huomenta!

Ei tasan käy onnen lahjat ei X_o
Herätys klo.5.40 (klo. herättämässä 6.30, joten ei unta enään syötön jälkeen)

Yö: 4 tuntia unta-syöttö_2 tuntia unta_syöttö_1½tuntia unta_syöttö tai jotain.... Napero jäi nukkumaan autuaasti sänkyyn, kun itse hipsin herättelemään koululaisia ja laittamaan karvakamuille samalla aamusapuskat.
Nyt mulla eka motti kaffia menossa, nännit hellänä ja jänskätys toimiiko vatsa tänään ilman kipuja [:-][>:]

Kaika ja Uninen: Vaikka meillä jo noin isoja nuo mukelot, kyllä ne siltikin reagoi vauvaan. Isompi on enemmän kotona. Nyt kun menin sanomaan tule takapakkia,toivottavasti ei! Kun on niin mukavaa istua kaikkien poikien kanssa samaan aikaan, ja jutustella päivän touhuja naperolle. Olen sanonut,että ihan kaikkea saa höpötellä, paitsi tuhmuuksia [;)]
Napero tykkää kovasti isoveljistään, ja kuuntelee tarkkaan mitä asioita tulee. Ja MINÄ saan Pienen Hetken OMAA aikaa [:D] Kakkonen on kovasti apuna, varsinkin karvaisten kamujen kanssa. Vielä vähän hakusessa, miten tuon pikkuveikan kanssa pitäis olla, ja malttamattomana odottaa,että alkaisi ääntelemään ja kiinnostumaan leluista että hän voi sitten leikittää. Toivotaan että innostusta on sittenkin kun H-Hetki...[;)]

Hoitajat Lapsukaiselle: Jaa-a, kovasti on tuttavat ja kaverit halukkaita Näkemään pienen pojan. Mutta veikkaanpa,että kun me miehen kanssa tahdotaan viihteelle, niin lapsenkaitsijat on vähissä. Näin on ollunna aikasempienkin kanssa... Anoppikin lupautui ottamaan hoitoon, mutta epäilenpäs suuresti sitäkin. Esikoinen on ollut 2 kertaa hänellä vauvana, ja kakkonen ei kertaakaan. Isomummi on sitten ollut poikien kanssa, kun olivat ihan pieniä.(nyt niin vanha,ettei tunnista minua edes kaupan kassalla,jossen puhu jotain)

Jaahans! Siinä mun oma aamu hetki meni, joten se on moiks!
 Ja Hyvää Keskiviikko päivän jatketta Kaikille![:)]

huomenta! [;)]

Onko normaalia jotta noin pieni nukkuu yöllä noin paljon, eli poitsu meni nukkumaan klo23 ja herättelin syömään kuuden jälkeen aamulla kun tissit huusi kuolemaa...poika söi puoli unessa vähäsen ja jatkoi unta ja nukkuu edelleen!? Hyvä näin mutta siis onko normaalia...illalla kyllä taas tankattiin urakalla ja sai myös korviketta 50ml ku en enää jaksanu... Mutta ajattelin jotta voisin kyllä poikaa yölläkin syöttää niin se maito nousisi edelleen paremmin kun olisi yö syöttöjä mutta minkäs teet kun toinen nukkuu. Pitääköhän nyt se iltapullo jättää sittenkin pois vai nautinko vain näin pitkistä katkeamattomista öistä!?

Eilen annoin ekan kerran niitä rela-tippoja ja niin poika sai illalla kakattua, tiedä sitten johtuiko niistä vai olisiko muutekin vatsa toiminut!?

Kaika: Oot oikea tehopakkaus... [:D]

Milamariaa: Jaksamisia arkeen, ehkä sitä kuitenkin jaksaa paremmin kun on yksin kuin jotta siinä joku vetelehtisi eikä auttausi, siis tarkoitan sitä jotta jos olisi mies joka ei auttaisi niin siltä odottaisi silti apuja ja yrittäisi niitä vaatia, kun on yksin niin osaa asennoitua siihen että yksin on pärjättävä. Ja varmasti sinä pärjäät, jaksamisia. Etkö saisi kunnalta tai jostakin esim. vapaaehtois työntekijää tai jotain perhetyöntekijää joka tulisi auttamaan vaikka vain siksi aikaa, että saisit nukuttua päivällä tai käytyä kaupassa yksin silloin kun apua tarvitset jos arki alkaa tuntumaan liian raskaalta välillä yksin hoidettavaksi.

Purri: juu minäkin päätin jotta vauvan kuvia ei naamakirjaan laiteta.

juu mutta pyykinpesua tälle päivää luvassa...palaillaan [;)]

Kirsikka: [:D] Ai että onko normaalia? En tiedä, mutta kuulostaa aika tyytyväiselle tapaukselle sinun vauvasi [:D] Kyllä se pieni varmasti ärjyisi ja karjuisi, jos joku olisi hullusti...

Täällä nukutaan vielä, ähisee välillä tuolla kun yrittää kai kakkaa.. Pitää herättää sitä kohta, kun en muista monelta söi viimeksi [:)]

Tikeistä: Jomottaako teillä muilla tuonne alapäähän välillä? Luulin ensin, että olisi tikkien aiheuttamaa kipua mutta tikit kai sulaneet jo.. Toivottavasti en ole liian aikaisin alkanut liikkumaan ja puuhaamaan ja joudunkin kärsimään alapääkivuista lopun elämää.. Neuvolasta pitäisi kysyä seuraavalla kerralla.
Päivässä teen lantionpohjalihaksia ehkä 40-60 tai enemmänkin.. Aina en jaksa laskea niitä, kun tunnen milloin alkaa riittämään. Toivottavasti tämä on vaan toipumista vielä..

Hmm, taidan lisätä kuvan pojasta tuonne toiseen keskusteluun.

Kirsikka- Mä komppaan Milamariaa- nauti, kun voi, koskaan ei tiedä, minkälainen seuraava yö on.
Ihanan tyytyväinen vauva!
Mä mikään tehopakkaus ole- mies hoitaa kaikki ne tylsät hommat, kuten tiskit, pyykkien ripustaminen, imurointi jne..

Meillä vasta heräillään niin kuin oikeasti tähän aamuun, joten lenkki siirtyikin parila tunnilla.

Kamalia pieruja neidiltä lähtee; samanlaisia kuin isältään[:D]

Mila: juu täällä jomottaa alapäätä kanssa välillä. Huomaan sen erityisesti, jos oon kävellyt päivän aikana paljon. Samaa oon miettinyt, että luulisi niiden tikkien jo sulaneen.

Kirsikka: sairaalassa sanoivat, että jos vauva herää kuitenkin kunnolla aina välillä esim. vaipan vaihdon yhteydessä potkii ja on muutenkin jäntevä, niin ei hätää, vaikka välillä nukkuisikin paljon. Alussa meidän neiti nukkui joka toinen päivä melkein kellon ympäri ja oli joka toinen päivä hereillä.

Kelasta piti vielä kysyä, että jos toinen lapsi tulee ennen ensimmäisen 3v, niin voiko siinä välissä olla töissä tai opiskella, että saa saman äitiyspäivärahan kuin ensimmäisestä, vai pitääkö olla koko ajan kotona?

Hullut päivät nähty tältä erää[:D][:@][:@] Tulipa ostettua vauvalle puhdistuspyyhkeitä, kun oli aikas halvalla paketti ja sellaisen pehmokirjan löysin ja pari "hienompaa" vaatetta ja cd:n lasten lauluja, kun musiikkilla on pikkuiseen ihan hypnoottinen vaikutus[:D]

Nyt laittamaan ruokaa ja kohta neuvolaan.

Takaisin